Valokuvaus-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
metalman sanoi:
setae, loistava idea! Ja palkintohana voisi olla vaikka pakkis-paita tms, jotain ihan pientä. luulen että jos aihe saadaan kohdilleen, niin osallistujai löytyy. senverran innokasta kuvausporukkaa täältä löytyy.

Ja voittajan voisi valita vaikka ylläpito + setae (ei valitusoikeutta :) )

Nääh, paras mielestäni on puhtaasti demokraattinen äänestys, eli kaikki rekisteröityneet saavat äänestää. Näin tuo on ainakin toiminut tuolla dvdplazan puolella ilman ongelmia.

Olen itse ko. forumissa koittanut antaa jokaisesta kuvasta analyysiä omista mietteistäni, koska ainakin itse toivon saavani kuvistani palautetta, niin kiitosta ja kunniaa kuin katkeraa kritiikkiäkin; palautteen myötä sitä saattaa huomata asioita, joihin ei kenties muuten kiinnittäisi huomiota, ja tätä kautta sitten kehittyä kuvaajana.

Jos pakkotoiston äänestyksen parhaalle forumin ylläpito suostuu/haluaa paidan lahjoittaa, on se mielestäni hieno ele, vaikka tämä aihe ei ihan kohdilleen forumin yleisaihepiirin kanssa osukkaan :)

Olen itse osallistunut yhteen ainoaan kilpailuun, siihenkin pyysin erikseen luvan, eikä kenelläkään ollut mitään sitä vastaan. Yleisesti katson kuitenkin olevani jäävi osallistumaan jo siksi, että minulla on tietysti pääsy katsomaan muiden kuvia jo lähetysvaiheessa; samoin voisin (kuten vahingossa kerran on käynytkin - ei siinä kisassa johon osallistuin :D) poistaa lähetettyjä kuvia ja tehdä ties mitä metkuja pakkispaidan saadakseni :nolo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
setae sanoi:
Mites muuten olis, pakkislaiset, jos pidettäisiin täälläkin vähän valokuvauskilpailua?
Loistoidea! Eka kuvausidea vois olla pienet puhelinkopin näköiset nopsat kärryt pimeässä maisemassa? :)

Piru kun ei ollut jalustaa mukana, oma tutiseva polvi tuo just sen pienen ärsyttävän hunnun tähänkin kuvaan.

Liitteet

• 003_kiRkko.jpg
    003_kiRkko.jpg
    171,6 KB · Katsottu: 496
Palstan varsinaiset valokuvaharrastajat varmasti tietävät Perttu Saksan? Pertun kanssa pyörittiin samoissa ympyröissä lukioaikoihin ja keksittiin tauotta uskomattoman sekopäisiä juttuja. Perttu on myös helvetin lahjakas rumpali. http://www.perttusaksa.com

Laitan tän mun viestin tähän valokuvausketjuun, vaikkakin on enemmän tekninen kysymys. Eli meinaa mennä hermo, olen googlettanut pari päivää aiheena: "AA-akkujen ja laturin hankinta digikameraan". Todella sekalaista ja sekavaa tietoa kyseisestä aiheesta saatavilla (tai sitten en vaan ole osannut oikeasta paikasta etsiä).

Tarkoituksenani on ostaa Biltemasta NIMH 2100MAH RH6/AA, 2 KPL 6,90€ akkupatterit (Bilteman akkuja on kehuttu), mutta ongelmana on oikeanlaisen laturin hankinta! Esim. Biltemasta saa ns. "hidaslatureita" halvalla sekä suoraan pistorasiaan laitettavia pikalatureita halvalla = (Lataa 2 tai 4 ladattavaa AAA-tyyppistä (RH03) tai AA (RH6) Ni-MH- paristoa viidessä tunnissa. Siirtyy automaattisesti ylläpitolataustilaan, kun paristot ovat latautuneet.
Liitetään suoraan pistorasiaan. Lähde www.biltema.fi)).

Millainen laturi tuollaisille "korkea tehoisille" akuille kannattaisi hankkia? Joku jossain joskus sanoi, että esim. pikalaturit ei lataa noita aivan täyteen yms. En kaipaisi mitään hifistelyä tyyliin laturia joka "kiillottaa, hipelöi, ydinkäyttöisesti tarkkailee yötä-päivää" jokaista akkupatteria erikseen, vaan sellaisen joka ajaa asiansa ja on luotettava. Löytyykö vinkkejä?

Shamrock sanoi:
En kaipaisi mitään hifistelyä tyyliin laturia joka "kiillottaa, hipelöi, ydinkäyttöisesti tarkkailee yötä-päivää" jokaista akkupatteria erikseen, vaan sellaisen joka ajaa asiansa ja on luotettava. Löytyykö vinkkejä?

Hama:n 4x2200mAh akut laturinsa kera Anttilasta (tunnelista ainakin), latausaika muistaakseni joku 3h, eikä hintakaan päätä huimannut. Ostin veljelleni langatonta näppäimistöä ja hiirtä varten. Itselläni on Panasonicin pikalaturi, ja se ei tosiaan lataa > 1200mAh akkuja kerralla täyteen :(

Kilpailun aihe pitäisi sitten olla semmonen , että kaikki voisivat osallistua järkevästi. Menee vähän into jos tehtävä on jotain tyyliin "Ota kuva Tampereen näsineulasta Miken parvekkeelta" Eli kuvattava kohde olisi kaikkia jollakin tavalla lähellä

Kyöpeli sanoi:
Kilpailun aihe pitäisi sitten olla semmonen , että kaikki voisivat osallistua järkevästi. Menee vähän into jos tehtävä on jotain tyyliin "Ota kuva Tampereen näsineulasta Miken parvekkeelta" Eli kuvattava kohde olisi kaikkia jollakin tavalla lähellä

Toi olis kieltämättä vähän perseestä, en sais itekään kuvaa nässystä omalta parvekkeelta. :(

foobari sanoi:
TurunTuomiokirkko

Sekä Kirkko että Auto näyttävät kuvassa hyvältä. Aina kun on tuollaista valon ja varjon leikittelyä niin tulee lisää taiteellista vaikutelmaa tällaisen maallikon silmin katsottuna!

:5:

aihehan voisi olla myös jotain abstraktia, kuten "voima" tms. tai ihan konkreettista niinkui esim. kuva autosta, vanhasta rakennuksesta tms. jne omg woot lol ihq.

Kyöpeli sanoi:

Kurkkaa noita sivuja (http://plaza.nykasenvalinta.com), siellä näkyy vanhat aiheet. Jokaisen kisan aihe ainakin tähän asti on ollut minun päättämäni; ideat olen yleensä liittänyt joko johonkin ns. ajankohtaiseen keskustelunaiheeseen, vuodenaikaan tai muuten yleismaailmalliseen teemaan. Tällä hetkelläkin on (vielä toistaiseksi vain) plazalle suunnattu kisa menossa, jonka aihe on kollaasi/mosaiikki.

Eli ei pelkoa, ainakaan jos minä saan heilutella kapellimestarin puikkoja jatkossakin, aihe ei tule olemaan mikään hirveän tarkasti rajattu. Inhoan nimittäin tuollaisia asioita yleensäkin; vähemmän rajoittavalla toiminnalla saadaan luovuus paremmin esille, ja enemmän vaihtelua siihen harmaaseen massaan. Tämä pätee mielestäni myös moneen muuhunkin asiaan :)

Mike mainio tuo toinen kuva missä patsaat ottavat paskaa vastaan kädet auki :) Pitää vissiin sit liittyy jos nyt jotai kilpailuu rupee pukkaa

Mike: käsitteletkö noita kaikkia kuvia jotenkin Photoshopilla? Vai oletko vain niin helvetin hyvä kuvaaja? :D

lepex sanoi:
Mike: käsitteletkö noita kaikkia kuvia jotenkin Photoshopilla? Vai oletko vain niin helvetin hyvä kuvaaja? :D

Photoshopilla muutan vähän leveleitä että saa paremman valaistuksen, sitten toki värisävyjä hiukan pitää aina fiksata ja croppia annetaan että saadaan rajaus kuntoon. Eli ei mitään merkillistä, joitakin parannan vielä Neat imagella, mutta pääasiassa aika sama kuva se on mitä kamerasta ulos tulee.

Just, nuo värit vaan näyttää niin täyteläisiltä ja rikkailta etten ainakaan ite ole koskaan tavallisella kameralla vastaavaa saanut aikaan. Kyllä muutenkin taitaa vähän olla eroja tavallisessa ja digikamerassa, kuvan laadussa, meinaan.
Jotenkin digikameran kuva on moniulotteisempi ja etäisyydet on helpompi havaita? Onko noin?

lepex sanoi:
Just, nuo värit vaan näyttää niin täyteläisiltä ja rikkailta etten ainakaan ite ole koskaan tavallisella kameralla vastaavaa saanut aikaan. Kyllä muutenkin taitaa vähän olla eroja tavallisessa ja digikamerassa, kuvan laadussa, meinaan.
Jotenkin digikameran kuva on moniulotteisempi ja etäisyydet on helpompi havaita? Onko noin?

Jos Mayhemin keikan kuvista puhut, niin niitä en muutellut, vain rajasin, niissä on luonnostaan huippuvärit.

Moniulotteisuus varmaan on sama asia kuin syväterävyys ja siitä on keskusteltu tässäkin tredissä. Siihen vaikuttaa polttoväli, aukko ja etäisyys kohteesta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom