valmisateriat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maska
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
siis todella tyhmä kysymys nyt mut olis kiva varmasti tietää.
et onkos yleensäkkin noi valmis ateriat rasvaisia? :confused:
kun en ehdi oikein aina laittaan ruokaa niin pitää vetää päivässä aina joku valmisateria tai kakskin.mut aina syön jonkun tollasen.
esim.tollanen hk:n kanaviillokki (riisiä ja kanaviillokkia).Ravintoarvot: 100g:ssa!
energiaa 410kj/100kcal
proteiinia 6,0g
hiilareita 12g
joista sokereita 0,3g
rasvaa 2,9g
josta tyydyttyneitä rasvahappoja 1,3g

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No eikös tuosta nyt näe että ei tossa hirveästi rasvaa ole. Ihan ok arvoilta vaikuttaa mun mielestä kun vielä juo vaikka maitoa siinä ohella niin proteiiniakin saa kohtuullisesti. Pirkan kanaa ja riisiä currykastikkeessa on mun suosikki noista valmisaterioista, muistaakseni vielä vähän paremmat arvot kuin tossa kanaviillokissa.

Yleensä noissa valmisjutuissa vaan on tota ns. parempaa syömistä aika vähän. Niin ku tossakin on todennäköisesti riisiä paljon ja vähän kanaa.

Kanaviillokki on ehdottomasti yks mun suosikeista. Tosin itse tehtynä.

Energiajakauma näyttäisi oleva 24/48/26, eli ihan ok. Mutta, mutta.. Riisi taitaa tossakin olla "puhdistettua" eli ei kuitupitosta. Ja eipä kauheasti niitä vihanneksiakaan näy seassa (vitamiinit) ja rasva ei ole ladultaan hyvää. HK:n kevyttä hyvää tuotteet ja nuo viillokitkin on tietysti parempia kun pizza tai hampurilainen. Jos muuten on ruokavailio kunnossa, niin eipä se mun mielestä silti kaadu tohon valmisateriaan.

Kannattavampaa on tehdä itse tai pyytää äitiä tekemään helvetinmoinen kasa kanaviillokkia tms. Riisiksi esim. tummaa riisiä, sitte säilyttää sitä jääkaapissa. Sitten aina lämmittää siitä sopiva annos kerralla, yhtä helppoa kun valmisruoankin kanssa.
Halvempaa + terveellisempää + saletisti paremman makuista.

maska sanoi:
siis todella tyhmä kysymys nyt mut olis kiva varmasti tietää.
et onkos yleensäkkin noi valmis ateriat rasvaisia? :confused:
kun en ehdi oikein aina laittaan ruokaa niin pitää vetää päivässä aina joku valmisateria tai kakskin.mut aina syön jonkun tollasen.
esim.tollanen hk:n kanaviillokki (riisiä ja kanaviillokkia).Ravintoarvot: 100g:ssa!
energiaa 410kj/100kcal
proteiinia 6,0g
hiilareita 12g
joista sokereita 0,3g
rasvaa 2,9g
josta tyydyttyneitä rasvahappoja 1,3g
Jos 100 grammassa on yhteensä 21 grammaa hh, prot, rasva niin mitä toi loppu 79 grammaa on? Tuskin pelkkää nestettä voi olla. Joku viisas voisi vastata, kun olen aina ihmetellyt mitä tuo loppuosa pitää sisällä.

Vettä se on. Onhan sitä ihmisessäkin se yli 70 prosenttia. Noissa valmissafkoissa saattaa vielä olla kaiken maailman nestettä sitovia möhniä jotka kiinteyttää sitä ruokaa. Vähän niinkuin joulukinkku johon ruiskutetaan suolavettä.

Kyllä noi jotku valmisruoat on mun mielestä hyviä imasta välillä jos on kiire. Ite tulee välillä syötyy töissä, kun on pitkiä vuoroja eikä sitä himassa tehtyä 5kg kanaviillokki satsia jaksa koko ajan mässyttää.

Ite suosin näitä makaroni lootia mitä kaupas o jos o oikee kiire et ei kerkee millää syömään nii kaupasta kipasee pari sellasta mukaan jos ei site satu kaapis oleen valmiiks oma makaroni tuna höttö :thumbs:

Keitäppäs 2-3 päivän riisit valmiiks ja ota sopiva annos sitä riisiä ja sitten vaan purkki tonnikalaa sekaan ja vaikka salsakastiketta valmiiks, ei mene todennäkösesti montaa minuttia aikaa ja on hyvää ja ravitsemaan lusikoitavaksi naamaan ja vielä raejuustoakin voi ottaa siihen kylkiäiseksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onhan tollanen valmisruoka ok silloin tällöin, mutta aika niukasti siitä tulee proteiinia. Purkki raejuustoa siihen kyytipojaksi, ni proteiinin saanti on taattu :)

Kannattaa vähän panostaa siihen ruoanlaittamiseen, ei siihen kuitenkaan niin paljon aikaa mene. Mun vakioeväät töihin on 2 jogurttia, maitorahka, raejuusto ( välipalat ) + lounaaksi kalkkunajauhelihaa, kauramakaronia ja salaattia. Nopeaa ja herkullista :kuola:

Mäkkärin kanasalaattikin on ihan hyvä vaihtoehto, annoksessa on kaloreita 260, prot 25 g, hh 12, rasva 12.

Makaronilaatikkoakin on helppo tehdä kerralla isompi satsi, ja syödä sitä seuraavat 3 päivää.. :)

Miten niin "ei ehdi" laittaan ruokaa? Tuo on minusta nyt vain samanlaista selittelyä kuin "ei ehdi" salille jne.

Itse olen perheellinen eli vaimoke+lapsi+pari koiraa ja käyn täyspäivä töissä. Itselle, vaimolle+lapselle sekä koirillekin ruuat laitan kaiken muitten kotitöitten päälle. Aina teen "isomman" annoksen kerralla, jotta voin useamman kerran syödä eikä joka päivä tarvi ruokaa laittaa.

Kyllä tämäkin on ihan järjestely kysymys koska ruuanlaittoon menee kuitenkin vajaa 30-60 min eikä tuostakaan ajasta koko aikaa tarvi olla hellan ääressä.

Mihin sinulla niin kiire ettei aikaa löydy kehityksen kannalta tärkeän asian hoitamiseen? Katsomaan telsua? Surffaan netissä (Pakkiksessa)?

Itse tehtynä ruoka kuitenkin on parempaa ja halvempaa kuin valmisateriat. Piste.

Edit: Typot...

Tästä ajan käytöstä ruoanlaittoon on väitelty ennenkin, kaikilla niin erilaiset päivärytmit ja tavat.
Valmisruokia en syö, vedän lähinnä välipala muotoista ruokaa koko päivän.
Itse ei jaksa päivän vapaaaikaa käyttää enää ruoan laittoon, tiskaamiseen jne.
Välipäivinä tai viikonloppuisin sitten voi juuri jaksaa jonkun helpon pöperön valmistaa.

esim. päivärytmi omasta elämästä:

09.00 herätys
09.30 suihku+aamiainen plus aamitoimet suoristettu+eväät tehty
09.45 koira käytetty lenkillä
10.15 duunissa
18.45 duunista pois
19.00 salilla
20.00 treeni takana
20.30 kotona
20.45 koira käytetty ulkona
21.00 kamat purettu, treenikamat kuivamassa, häröilyt suoritettu ja sohvalla
23.00 nukkumaan

ei siinä enää tee mieli ruveta kokkailemaan tai tiskaamaan. Jotku pärjää 8 tunnin yöunilla, itse vaadin vähintään sen 9 tai saan heti pahan migreenin ja pahan olon..

Näistä eineksistä kun puhutaan niin kannattaa muistaa kariniemen valmiit rintafileet. OOH että on hyvää ja kätevää, niistä oli puhetta palstalla jo aiemmin. Suasittelen.

:offtopic:

Minkä rotuinen turrikka pärjää kahdella 15 min lenkillä / päivä?

Ei siihen ruoan tekoon oikeasti mene paljoakaan aikaa. Esimerkiksi äsken tein sitä iänkaikkista makaronia ja jauhelihaa -- aikaa meni ehkä 15 min, jonka vietin lähinnä Pakkista selaillen. Välillä kävin kääntelemässä kalkkunoita pannulla.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom