Valmiiksi maustetut rahkat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kohmelo
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
42
Lueskelin näitä rahkan-maustamis-hässäköitä läpi ja en huomannut missään kenenkään kirjoittavan valmiiksi maustetuista rahkoista. Ostin tällä viikolla kokeilu mielessä Raimbow-merkkistä rahkaa, joka oli maustettu mansikalla. Rahka upposi todella hyvin, oli suht edullista (n.50 senttiä) ja ei tarvinnut miettiä että minkä kanssa sekoittaa. Muistaakseni ravintoarvot oli samaa luokkaa kuin esim. valion rahkalla.

Onko kellään muulla kokemusta näistä rahkoista? Vai onko näissä rahkoissa jotain eroa perus maustamattomaan rahkaan? Vai onko rahkan maustaminen vain osa tätä juttua, mikä kuuluu rankan salijätkän elämään? :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Multaki kysyttiin just vähän aikaa sitte, että miksi en osta valmiiksi maustettuna noita rahkoja kun ovat halvempiakin.
Sanoin vaan, että katoppa seuraavalla kerralla kaupassa että paljon niissä on sitä roheiinia ja tule sitten kysymään uudestaan.

Joo, on kyllä aika hanurista arvot tuossa Rainbow:n hässäkässä, vaikkei maussa varmasti ookaan valittamista. Yks vaihtoehtohan on toki sekoittaa maustamatonta ja maustetua!

Jep, tota aina kysellään, että "mikset osta valmiiksi maustettuja rahkoja?".. ööö, ehkä sen takia, että maustamattomissa on puolet enemmän proteiinia, mutta puolet vähemmän rasvaa ja kaloreita kuin mastetuissa. Sitä paitsi maustamattomat (ainakin Valion) on lisäaineettomia, väriaineettomia ja säilöntäaineettomia. Valmiiksi maustetut taas ovat täynnä em. Kun noita turhia E-lisäaineita en kauheasti tykkää itteeni pumpata.. :urjo:

mulle on ainakin itselle yksi ja sama jos siellä nyt hiukan rasvaa on dietillä tai ei, mutta se proteiinin vähyys ja hiilarien (lue sokerin) määrä siinä ennemmin on se minkä takia jätän hyllyyn.

Jos joku firma myisi sokerittomasti esim. Fun Light :) maustettua rahkaa samaan 50 centin hintaan varmasti hakisin laatikon jos toisenkin...

Tietty sillä rasvankin määrällä joku raja, mutta näin meillä.

Xtreme sanoi:
mulle on ainakin itselle yksi ja sama jos siellä nyt hiukan rasvaa on dietillä tai ei, mutta se proteiinin vähyys ja hiilarien (lue sokerin) määrä siinä ennemmin on se minkä takia jätän hyllyyn.

Jos joku firma myisi sokerittomasti esim. Fun Light :) maustettua rahkaa samaan 50 centin hintaan varmasti hakisin laatikon jos toisenkin...

Tietty sillä rasvankin määrällä joku raja, mutta näin meillä.

Joo, no ei siis noi pari grammaa rasvaa nyt merkkaa yhtään mitään. :) Mutta tuli nekin vaan mieleen, kun oikeen mietin kaikkia eroja maustettujen ja maustamattomien välillä. :D Tärkein ero tosiaan tietty noissa protskujen määrissä!

Okei joo..en ehkä sit kattonutkaan niin tarkaan niitä arvoja. Mut vielä siitä hiilareitten määrästä, eli periaatteessa jos tota aamulla/päivällä syö, niin kylhän niitä hiilareita myöskin kuluttaa. Mut ootte kyl siinä oikeessa et kylhän tossa vähemmän on protskuja. Mut tommonen menis mun mielestä hyvin esim.välipalana duunissa/koulussa jossa ei nyt välttämättä pysty niitä alkaa sekoittelemaankaan.

kohmelo sanoi:
Okei joo..en ehkä sit kattonutkaan niin tarkaan niitä arvoja. Mut vielä siitä hiilareitten määrästä, eli periaatteessa jos tota aamulla/päivällä syö, niin kylhän niitä hiilareita myöskin kuluttaa. Mut ootte kyl siinä oikeessa et kylhän tossa vähemmän on protskuja. Mut tommonen menis mun mielestä hyvin esim.välipalana duunissa/koulussa jossa ei nyt välttämättä pysty niitä alkaa sekoittelemaankaan.

Miksi sä et vaan ota sitä maustamatonta rahkaa ja vedät naamaan vielä banaanin/ompun, siinä on sulle protskut ja hiilarit. Tosta maustetusta rahkasta ei paljoo iloa noin ravintoarvomielessä ole.

Jos ei maistu puhdas rahka niin minä esim. teen näin: ostan kaupasta 200g mustikkapusseja + rahkaa. Yhdestä pussista mustikat kolmeen rahkaan. Mustikat lautaselle, lautanen mikroon puoleksi minuutiksi ja sitten sekoitetaan rahka pehmenneisiin mustikoihin. Näyttää hyvältä ja maistuukin.

mxm sanoi:
Miksi sä et vaan ota sitä maustamatonta rahkaa ja vedät naamaan vielä banaanin/ompun, siinä on sulle protskut ja hiilarit. Tosta maustetusta rahkasta ei paljoo iloa noin ravintoarvomielessä ole.
mieluummin vielä vaikka ruisleivästä ne hiilarit, ja jos laittaa vielä vähän juustoa ja kinkkua päälle niin protskuakin tulee...

total13 sanoi:
vieläkin vikaan. :D
tärkein ero hiilihydraattien liiallinen määrä maustetussa... :whip:

murrr.. no okei, voi olla. ;) Tai se vähän riippuu, mikä kenellekin on tärkeää :D Mä syön muuten aika vähä-hiilihydraattista ruokaa, joten mulle ne "ylimääräset" hiilarit ei haittaa tee.. mut sit taas mulle protskujen saanti on tosi tärkeetä, kun en muuten syö niin kauhean protskupitosta ruokaa enkä syö myöskään protskua lisäravinteena. Mut joo, eipä tarvii enempää aiheesta kinata.. sovitaan vaan, että maustamaton on parempaa! :)

-helmi sanoi:
murrr.. no okei, voi olla. ;) Tai se vähän riippuu, mikä kenellekin on tärkeää :D Mä syön muuten aika vähä-hiilihydraattista ruokaa, joten mulle ne "ylimääräset" hiilarit ei haittaa tee.. mut sit taas mulle protskujen saanti on tosi tärkeetä, kun en muuten syö niin kauhean protskupitosta ruokaa enkä syö myöskään protskua lisäravinteena. Mut joo, eipä tarvii enempää aiheesta kinata.. sovitaan vaan, että maustamaton on parempaa! :)

Mitä sä sitten syöt? Rypsäriä, pirtua?;) Ei noita vähiäkään hiilareita kuitenkaan kannata sokerista ottaa (jota suurin osa mausteuista pitää sisällään)

Jakob sanoi:
Mitä sä sitten syöt? Rypsäriä, pirtua?;) Ei noita vähiäkään hiilareita kuitenkaan kannata sokerista ottaa (jota suurin osa mausteuista pitää sisällään)

Joo, noita siis lähinnä.. :hyper: Ei vaan, toi edellinen viesti oli ehkä vähän huonosti muotoiltu. :) En siis syö kauheasti paljon hiilihydraattia sisältäviä ruokia, mutta totta kai jonkun verran! Ja syön totta kai myös proteiinipitoista ruokaa, kuten tonnikalaa, raejuustoa, rahkaa (edelleen sitä maustamatonta ;) ), mutta esim. punasta lihaa syön tooosi harvoin. Nyt menee jo vähän off topiciksi tää.

kävin tänään kaupassa ajatuksena ostaa rahkaa ensimmäisen kerran elämässäni. no en löytänyt kuin valion valmiiksi maustettua rahkaa 500gr ja hyi saatana mikä maku ja koostumus!! puol tuntii oon yrittänyt syödä tätä paskaa. Hintakin oli ihan uskomaton 2.60e per purkki (huomasin vasta kassalla enkä viittiny vaihtaa enää)

danboil sanoi:
kävin tänään kaupassa ajatuksena ostaa rahkaa ensimmäisen kerran elämässäni. no en löytänyt kuin valion valmiiksi maustettua rahkaa 500gr ja hyi saatana mikä maku ja koostumus!! puol tuntii oon yrittänyt syödä tätä paskaa. Hintakin oli ihan uskomaton 2.60e per purkki (huomasin vasta kassalla enkä viittiny vaihtaa enää)

nyt sää oot tainnu mennä ihan hukkaan :hyper:
JOKAISESTA hyvinvarustellusta ruokakaupasta löytyy maustamattomia rahkoja :)
Ja vinkiksi vaan jos vielä aiot ostaa niin osta Ehrmannia(paras maku ja halvin..50snt/prk)no tuo ehrmanni on vain mielipide...
ja threadin aloittajalle että mikset vaan tunge funlightia rahkaas niin siinä on maustettua..niin mää teen ja uppoaa paremmin ku hyvin :kippis1:

Miten paljon sitä funlightia kannattaa laittaa 500g rahkapurkkiin? Oon milbonaa muutaman purkillisen, mutta en oo kertaakaan saanut siitä hyvän makuista. Maistuu aina vähän niin kuin oksennukselle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom