Valkoiset laikut kynsissä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onko kenelläkään tietoa, mistä johtuu sellaiset pienet valkoiset laikut kynsissä. Olen joskus kuullut, että ne olisi jonkun ravintoaineen puutoksesta johtuvaa. Minulla niitä on ollut ihan pikku pojankoltiaisesta lähtien. Kertokaa te kenellä tietoa löytyy. Ei ne mitenkään häiritse, mutta en haluaisi olla minkään sorttisessa puutostilassa.

Originally posted by Herbaliser
Onko kenelläkään tietoa, mistä johtuu sellaiset pienet valkoiset laikut kynsissä. Olen joskus kuullut, että ne olisi jonkun ravintoaineen puutoksesta johtuvaa. Minulla niitä on ollut ihan pikku pojankoltiaisesta lähtien. Kertokaa te kenellä tietoa löytyy. Ei ne mitenkään häiritse, mutta en haluaisi olla minkään sorttisessa puutostilassa.

Joskus kuulin, että tuo tarkottaisi kalsiumin puutosta. Todennäköisesti paskapuhetta, mutta laitoin kuitenkin :).

Re: Re: Valkoiset laikut kynsissä

Originally posted by Jakob
Joskus kuulin, että tuo tarkottaisi kalsiumin puutosta. Todennäköisesti paskapuhetta, mutta laitoin kuitenkin :).

Olen itse kuullut saman jutun ja allekirjoitan tuon täysin. Nykyään kun menee maitoa 2-3L päivässä ei ole noita valkosia viivoja ilmennyt kynsissä yhtään. Kun taas kesällä tuli oltua reissussa viikko eikä tullut juotua maitoa vaan olutta, niin heti oli kynsissä noita laikkuja.

Re: Re: Re: Valkoiset laikut kynsissä

Originally posted by kattila
Olen itse kuullut saman jutun ja allekirjoitan tuon täysin. Nykyään kun menee maitoa 2-3L päivässä ei ole noita valkosia viivoja ilmennyt kynsissä yhtään.

Sama juttu... Laikut liittynevät kalsiumiin, tai lähinnä sen puutteeseen.

pöh pöh....

Ei se mitään kalsiumin puutos tilaa ole itsellä on ollut aina tuommoisia,ja ei varmasti ole kalsiumin puutosta kalsiumia tulee jokainen päivä 2000mg ja 2 litraa maitoa päälle :rolleyes:
joten ne on jotain muuta....Ellei joku laita jotain faktaa tai linkkiä mielipiteeni voi muuttua :thumbs:

Re: pöh pöh....

Originally posted by Jointti
Ei se mitään kalsiumin puutos tilaa ole itsellä on ollut aina tuommoisia,ja ei varmasti ole kalsiumin puutosta kalsiumia tulee jokainen päivä 2000mg ja 2 litraa maitoa päälle :rolleyes:
joten ne on jotain muuta....Ellei joku laita jotain faktaa tai linkkiä mielipiteeni voi muuttua :thumbs:

No onkos sulla D-vitamiinin saanti riittävää? Kalsium tarvitsee D-vitamiinia imeytyäkseen. Ja D-vitamiini taas tarvitsee rasvaa imeytyäkseen. Eli jos juot pelkästään rasvatonta maitoa, etkä ota samalla jotain rasvapitoista, ei maitoon lisätty D-vitamiini imeydy, jolloin ei imeydy myöskään kalsium.

Ps. Tuli vaan mieleen. Ei välttämättä liity noihin kynsiin.

Re: Re: pöh pöh....

Originally posted by Powerhousu
No onkos sulla D-vitamiinin saanti riittävää? Kalsium tarvitsee D-vitamiinia imeytyäkseen. Ja D-vitamiini taas tarvitsee rasvaa imeytyäkseen. Eli jos juot pelkästään rasvatonta maitoa, etkä ota samalla jotain rasvapitoista, ei maitoon lisätty D-vitamiini imeydy, jolloin ei imeydy myöskään kalsium.

Ps. Tuli vaan mieleen. Ei välttämättä liity noihin kynsiin.

Joo kyllähän sitä D niinkuin muitakin vitamiineja tulee syötyä vitamiini pillereistä aivan tarpeeksi :thumbs: .....Ehkä vähän liikaaakin :eek:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla hävisi laikut kynsistä kun aloin syömään terveellisemmin. Luulisin että tulee kolhittua kynsiä kuitenkin ihan yhtä paljon, jossei enemmänkin, kuin ennen. Äitikin koitti pentuna juottaa maitoa, josta en pahemmin pitänyt vetoamalla kynsien laikkuihin :D

Ei kellään ois faktaa heittää,tai jotain linkkii...mullakin välillä tulee noita,vaikka maitoa 1.5 litraa päivässä+raejuusto+jugurtti+hera&maitoprotsku+multivitamiini että pitäs olla tarpeeks kalsiumia ja D-vitamiinia....

Tästä aiheesta on ollut juttua jossain muussakin thredissä, kannattaisi ehkä kokeilla myös haulla.
Ja minun käsittääkseni valkoiset laikut kynsissä johtuvat juuri jonkin hivenaineen puutteesta. Kokeilepa laittaa sen kalsiumin saannin lisäksi magnesiumin saanti kuntoon. Voisit tietysti laittaa samalla kaikkien vitamiinien ja mineraalien saannit kondikseen...:)

Itse syön iltapalaksi aina calsium caseinatea, heraa ja oliivi- sekä kalaöljyä. Lisäksi olen syönyt päivittäin vitamiini/hivenaine/mineraali/kuitu puristeet, joten ei pitäisi hirveästi puutteita olla ja silti kynnet laikuilla. "Kynsimustelmat" on ihan uusi näkökulma itselleni. Faktoja olisi silti kiva saada ainakin näin vaihteluksi noille mutu-jutuille.

Kyllä se on niin että ennen muinoin uskottiin tämän johtuvan kalsiumin puutteesta, nykyään ollaan viisaampia ja tiedetään että se on vaan "mustelma". Englanninkielinen termi Leukonychia.

"spots are caused by trauma or pushing too hard on the Matrix until a bruise (white) spot grows out on the nails. It is called Leukonychia."

Pari linkkiä epäilijöille :)

http://www.dermis.net/doia/diagnose.asp?zugr=d&lang=e&diagnr=703800&topic=i

http://search.nlm.nih.gov/medlinepl...server2&SERVER1=server1&PARAMETER=leukonychia

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom