Valion rasvaton maito plus

Perusvirhe tapahtuu siinä kun nuo "erikoismaidot" kuten tämä Maito Plus ovat "ylähyllyllä" eri paikassa piilossa kuin normimaidot mitä on massoittain alahyllyllä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä oon monestikin sekoitellut suklaan/minttusuklaan makuiset herat rasvattoman maidon sekaan. Menee hyvin kaakaosta ja paljon maukkaampi kuin veden kanssa :)

Ei oo koskaan käyny mielessäkään sekoittaa suklaaheraa veteen. Maidon kanssa on sen verran hyvää(ja prodeakin 10g lisää) että juo huvikseenkin :kuola:

Saattaisin alkaa käyttämään tätä maitoa, mutta hinta on opiskelijalle ehkä vähän liian kova. Pari litraa jos menee päivässä niin ei kyllä jää rahaa enää mihinkään muuhun :(

1,35e näytti olevan tämän tuotteen litrahinta Jyväskylän MiniManissa. Pitihän sitä nyt yksi tölkki ostaa. Tuohon hintaan voisin ostaa toistekin, vaikka persaukinen opiskelija olenkin. Maidonjuontini on vähentynyt selvästi parin viime vuoden aikana, joten yksi tölkki saattaa kestää mulla kolmekin päivää. Tämän kun ottaa huomioon, niin ei tuo 1,35e tunnu niin ylivoimaiselta. Iltapalakananmunien kyytipojaksi tätä voisi lasillisen vetää. Ja ehkä sitten lasillisen aamupuuron kanssa.

Tuo rasvattomuus on tosiaankin taas kerran turhaakin turhempi ominaisuus. No kai tällä yritetään jälleen markkinoida tuotetta sille perus tuulipukuväestölle, joka kuvittelee, että ravinnon sisältämä rasva on aina automaattisesti turmioksi :rolleyes:
Voin jo kuvitella, kuinka avokonttorissa työskentelevä perheenäiti Helena 42 vee innostuu nähdessään tämän tuotteen kaupan hyllyllä. Ihanaa, tää on rasvatonta! Tän avulla mä pääsen ensi kesäksi bikinikuntoon!

Kysyin Valion edustajalta viikolla messuilla olisiko mahdollista saada tästä laktoositon? Hänen mukaan se on mahdotonta toteuttaa, koska proteiini pilkkoontuisi käsittelyssä pois.

1,35e näytti olevan tämän tuotteen litrahinta Jyväskylän MiniManissa. Pitihän sitä nyt yksi tölkki ostaa. Tuohon hintaan voisin ostaa toistekin, vaikka persaukinen opiskelija olenkin. Maidonjuontini on vähentynyt selvästi parin viime vuoden aikana, joten yksi tölkki saattaa kestää mulla kolmekin päivää. Tämän kun ottaa huomioon, niin ei tuo 1,35e tunnu niin ylivoimaiselta. Iltapalakananmunien kyytipojaksi tätä voisi lasillisen vetää. Ja ehkä sitten lasillisen aamupuuron kanssa.

Tuo rasvattomuus on tosiaankin taas kerran turhaakin turhempi ominaisuus. No kai tällä yritetään jälleen markkinoida tuotetta sille perus tuulipukuväestölle, joka kuvittelee, että ravinnon sisältämä rasva on aina automaattisesti turmioksi :rolleyes:
Voin jo kuvitella, kuinka avokonttorissa työskentelevä perheenäiti Helena 42 vee innostuu nähdessään tämän tuotteen kaupan hyllyllä. Ihanaa, tää on rasvatonta! Tän avulla mä pääsen ensi kesäksi bikinikuntoon!

Parempi näin, kaikki ei halua pistää merkittäviä määriä maitorasvaa kidastaan sisään. En sano, että maitorasva vie hautaan, mutta maitorasvalla ei ole oikeen mitään terveyttä edistäviä ominaisuuksia, joten se on, ainakin minun mielestäni, ns. "empty calories".

Parempi näin, kaikki ei halua pistää merkittäviä määriä maitorasvaa kidastaan sisään. En sano, että maitorasva vie hautaan, mutta maitorasvalla ei ole oikeen mitään terveyttä edistäviä ominaisuuksia, joten se on, ainakin minun mielestäni, ns. "empty calories".

Pah. Maitorasva on rasvoista terveellisimpiä.

Ei oo koskaan käyny mielessäkään sekoittaa suklaaheraa veteen. Maidon kanssa on sen verran hyvää(ja prodeakin 10g lisää) että juo huvikseenkin :kuola:
(

Mä käytän useinkin, koska menen salille aina duunista suoraan ja maitoa ei viitsi lämpimässä pukukopissa seisottaa tuntia. Siksi vesi on näppärin jos haluaa juoda palkkarin suoraan salilla ja kylmänä. Mutta niin, onhan se maidon kanssa parempaa.

Tuohon valion edustajan kommenttiin. Erikoista kyllä jos laktoosittomuus proteiinin hävittäisi. Vertailun vuoksi 2 dl:ssa Ingmannin normi kevytmaitoa ja laktoositonta kevytmaitoa proteiinit 6,4 g ja 6,6g. Laktoosittomassa siis jopa enemmän.

Tuohon valion edustajan kommenttiin. Erikoista kyllä jos laktoosittomuus proteiinin hävittäisi. Vertailun vuoksi 2 dl:ssa Ingmannin normi kevytmaitoa ja laktoositonta kevytmaitoa proteiinit 6,4 g ja 6,6g. Laktoosittomassa siis jopa enemmän.

Jotenkin tähän se kuitenkin liittyi. En muista enää tarkalleen sitä syytä, oli sen verta hyvännäköinen edustaja, että en niin tarkkaan keskittynyt.

Jostain olin lukevinani, että joidenkin tutkimuksien mukaan maitorasvan käytöllä voitaisiin välttää sydäninfarkti.

Perusvirhe tapahtuu siinä kun nuo "erikoismaidot" kuten tämä Maito Plus ovat "ylähyllyllä" eri paikassa piilossa kuin normimaidot mitä on massoittain alahyllyllä.

Tänään oli ihan saa-tanan vaikea löytää kyseistä maitoa ruohiksen sittarista. Kävin ylähyllyn tarkkaan läpi, ja mistään ei löytyny. Sitten tajusin kattoo alas, ja siellähän niitä oli häkissä!:D

Täytyy kyllä todeta, että minusta on tullut maitofani tämän plussan myötä.
Aiemmin join lähinnä piimää, mutta tämä maito on hinnaltaan vain parikymmentä senttiä piimää tyyriimpää ja sisältää kolmasosan koko päivän roheiinikiinniöstäni.
Tulee vedettyä tölkki päivässä yleensä illalla ennen nukkumaanmenoa tai liikuntapäivinä tunti ennen reeniä ja loput sen jälkeen.

Olen muutenkin aiemminkin ollut sillä kannalla, että maito on luonnon oma palautusjuoma, joka on kehittynyt optimaaliseksi nisäkkään ravinnoksi evoluution avulla. Pesee varmasti terveysvaikutuksillaan ja ravintoarvoillaan pelkät herat.

Kysyin Valion edustajalta viikolla messuilla olisiko mahdollista saada tästä laktoositon? Hänen mukaan se on mahdotonta toteuttaa, koska proteiini pilkkoontuisi käsittelyssä pois.

No mikähän edustaja siellä on ollut, koska ei kukaan alan ammattilainen moista voi väittää. Varmaan joku markkinoinnin mamma ollut edustamassa ja nehän ei prosessista mitään tiedä. Ei varmaan vaan kannata lähteä tekemään laktoositonta tuotteesta, koska prosessi on kallis ja näin ollen valmiin tuotteen hinta nousisi liian korkeaksi ja menekki olisi pientä

No mikähän edustaja siellä on ollut, koska ei kukaan alan ammattilainen moista voi väittää. Varmaan joku markkinoinnin mamma ollut edustamassa ja nehän ei prosessista mitään tiedä. Ei varmaan vaan kannata lähteä tekemään laktoositonta tuotteesta, koska prosessi on kallis ja näin ollen valmiin tuotteen hinta nousisi liian korkeaksi ja menekki olisi pientä

Kyllä se prosessi niillekin selitetään. Kuitenkin tällä kertaa puhunut löperiä päähänsä, koska ongelma laktoosittomuudessa oli tuon lisätyn kalsiumin kanssa eikä proteiinin. Tämä maito+:n "korvasi" vanhan Kalsium maidon, joka sekään ei laktoosittomana maitohyllyssä esiintynyt.

Ja siis aivan varmasti Valio tähtääkin siihen, että laktoosittomana saataisiin samanlaisia tuotteita ilmoille. Taitaa vain olla R&D osastolla päänraapimistaukoja välillä :D

Palaan vielä tähän, kun keskustelu tuli eilen mieleen kauppalehteä lukiessani, josta löytyi artikkeli juurikin Valion uudesta maidosta.
Laktoositonta maitoa myydään samoilla summilla kuin mitä perusmaitoja eli n. 150 miljoonalla eurolla vaikka litramäären volyymit on huomattavasti pienempiä. Eli ihan kannattamatonta "pikkupuuhastelua" se ei siis ole.

Valion edustaja kertoi myös, että mikäli tuote tällaisenaan saavuttaa riittävän hyvän menekin - siitä tehdään kyllä myös laktoositon ja rasvaisempi versio markkinoille. Rasvaton se on tällä hetkellä siksi, kun rasvaton ajaa sinisen maidon ohi perusmaidoissa ja oletetusti markkinat otollisempia sille.

Että semmosia uutisia :)

Tulipa itekki maistettua tänään tuota. Lievä makuero huonompaan suuntaan verrattuna tavalliseen rasvattomaan mutta ei kyllä niin iso etten joisi. Taidanpa korvata ainakin osan juomastani tavallisesta maidosta tällä.

Itse olen vaihtanut maidon osittain tähän. Purkin juon päivässä ja loput (0.5) litraa menee kevytmaitoa. Hinta voisi olla halvempi, mutta on silti kipurajan sisällä. Halvempaa kuitenkin kuin kaksi purkkia rahkaa.

Itse olen siirtynyt kokonaan tähän. Ainakin litra menee päivässä, ja minusta tuo on maultaan täysin yhtä hyvää kun rasvaton maito, mitä aiemmin join. Ja nimenomaan Valion. Ja sanottakoon vielä, että tää plus maito on yks parhaimpia juttuja mitä on taas vähään aikaan keksitty :D

Suositut

Back
Ylös Bottom