Vakavin onnettomuus salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topias
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo tossa viime viikolla naureskelin näille ja ajattelin että ei ole itelleni onneksi mitään sattunu. Mutta lauantaina olin salilla ja tein siinä vinopenkkiä käsipainoilla ja lopettelin hommia ja laskin painot lattialle. Pienen hetken istuskelin ja ajattelin nostaa painot telineisiin no otin oikealla kädellä puntista kiinni ja nostin muutaman sentin korkeuteen ja sitten vihlas selässä ja lapaluissa sen verran pahasti että paino tippu kädestä ja silmissä sumeni. Tänään kävin lääkärissä ja oli kuuleman revähtäny Muutama lihas joten nyt sitten tuli mukava tauko puntti hommiin saatana :curs:

Tei myös vinopenaa käsipainoilla ja viimeisessä sarjassa painoja nostaessa kuului vasemmasta kyynerpäästä naks ja paino tippui suoraan vasempaan kylkeen. Lekurissä kävin, koko vasen kylki sini-puna-mustana, mutta kyynerpää kuitenkin täysin kunnossa?!. No onni onnettomuudessa ettei se "naksahdus" tapahtunut hetkeä myöhemmin, silloin olisi aivan saletisti päähän napsahtanut...

Voi kun vois olla toi :david:

Joskus oli lähellä, kun rupesin tekemään ekaa sarjaa pystypunnerrusta käsipainoilla, aluksi nostin painot(27,5kg) polville, ja rupesin nostamaan siitä niitä ylös, niin toinen paino päätti jakautua osiin, ja palaset tippui lattialle, sen jälkeen en ole uskoltanut tehä noilla painoilla mitkä on ruuveilla kasassa. Olis voinu sattua jos olisi yläasennossa jakautunut ja tippunut päähän.

Joo vakavin vaurio on varmaan tullu kun innostuin intissä ottaan haukkaria levytangolla ja nostovyö oli unohtunu kotiin eikä siälä tietenkään ollut minkäänlaisia sopivia vöitä tarjolla...no sen arvaa miten alaselälle kävi, vaikka treenivaiheessa ei vielä pahalta tuntunu...painoo oli kuitenkin yli 60kg...ihan vitun järkevää mutta kuitenkin, no joo. Mutta jos unohdetaan omat tyhmyydet ja puhutaan puhtaasti onnettomuuksista niin kerran kävi salilla niin kun ei vielä ollut omaa vyötä ja käytin salin vanhaa paskaa kyykätessä, että kesken ylöstulovaiheen se perkele meni poikki!! Joo tosiaan poikki, vanha nahka vyö, ei mitenkään niin huonokuntoisen näköinen eikä mitään, mutta ei niistäkään näköjään aina tiedä miten ovat haurastuneet...Olihan se aika kireellä mutta onneks painoo ei ollu kun 120, että selvisin pelkällä säikähdyksellä...olis voinu käydä huonostikin kun yhtäkkiä paine hellittää...No siinähän sitten sai kuulla isoiltä möröiltä vittuilua että ompas kova kyykkääjä( tämmönen tikkuperuna kun mä:) ) kun ei vyötkään kestä...

aika vähän olen onneksi joutunut näkemään onnettomuuksia salilla, omakohtaisia kokemuksia ei ole.

yksi vuosia salilla käynyt asiakkaani harjoitteli kyykkyä ensikertalaisena. innostui sitten laittamaan hippasen lisää painoa tankoon ja kaatui epähuomiossaan selälleen. ei siinä mitään, mutta takana mies oli tekemässä penkkiä ja kas, painot suoraan syliin. hengissä selvittiin.:eek:

mutta siinä pomppasi sydän hetken aika vimmatusti ja joonas palasi kun palasikin shokin jälkeen salille. jätti kylläkin niin haluamansa kyykyn pois ohjelmastaan, jossa se oli lämmittysarjana.

huhheijakkaa.

Originally posted by rocket
aika vähän olen onneksi joutunut näkemään onnettomuuksia salilla, omakohtaisia kokemuksia ei ole.

yksi vuosia salilla käynyt asiakkaani harjoitteli kyykkyä ensikertalaisena. innostui sitten laittamaan hippasen lisää painoa tankoon ja kaatui epähuomiossaan selälleen. ei siinä mitään, mutta takana mies oli tekemässä penkkiä ja kas, painot suoraan syliin. hengissä selvittiin.:eek:

mutta siinä pomppasi sydän hetken aika vimmatusti ja joonas palasi kun palasikin shokin jälkeen salille. jätti kylläkin niin haluamansa kyykyn pois ohjelmastaan, jossa se oli lämmittysarjana.

huhheijakkaa.

Huuh huh!! :eek: Paljonkohan mahto paino olla tangossa, kun rysähti?? Ja mitkä oli penkkaajan reaktiot??

no eipä ollu kummosesti painoa. oiskohan ollut 60 kg, mutta tuntu varmasti.

polvi meni jotenkin penkkaajalta, muuta ei tapahtunut. säikähdys oli kyllä sanoinkuvaamaton.voivoi.

meidän slilla kun suorituspaikat ovat melko lähekkäin eikä minkäänlaisia tukia ole...jeh

Minä tein itse sellaisen tyhmyyden että minulla oli tanko vahvasti epätasapainossa.

Kello 20:30... Kyykkypäivä...Olin kyykkäämässä n. 140kiloa (?) viimeistä sarjaa kun laitoin tangon takasin telineeseen, otin samantien limput pois toiselta puolelta. Niinpä tanko lähti salin läpi kuin tappava moukari noin 3 metriä, ja vielä hieman lentäen. Salilla oli noin 5 muuta henkeä, ja hiljaisuus vallitsi hetken kun pamahti... Onneksi kukaan ei ollut lähellä.... Salin lattiassa on kyllä selvä merkki siinä missä se oli osunut, ja se on päivittäinen muistutus mun ÄO 40:stä.

On muuten vaarallinen juttu.

Olin paikallisella Wellnessillä treenaamassa yläkroppaa ja siinä parintunnin punnertamisen jälkeen (tiedän kyllä että tuntikin riittäisi, mutta kun ei aina malta lähteä) tuli joku paikallinen herkku lyhyessä topissaan tekemään jotain keppijumppaa viereeni. Vilkaisin hänen alaselkää ja jäin miettimään, että mitäs se kuva siellä esittikään samalla kun tein kapeeta penaa, kuinka ollakaan en saanutkaan viimeistä nostoa ylös, ja eikun rullaamaan vähäiset painot vatsanyli penkille. Hiukan hävetti kun painuin vähin äänin saunaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tässä teille vakava onnettomuus salilla.

-EDIT- tota persekuvaa ei tartte tänne postata, jotain rajaa hei! T: JohnnyB

HUOM: Jos olet vähänkään heikkohermoinen tai syöt parhaillaan tai jotain, ÄLÄ katso tuota! :urjo:

Originally posted by Topias
Mikä on vakavin onnettomuus mistä ootte kuullut tai itelleen käynyt salilla? Tuli vaan tänään mietittyä, kun penkissä oikea käsi vaan jollain tapaa "lössähti", että eipä siitä oikeen mukavaa jälkeä tulisi jos tanko vaikka naamalle jysähtäisi. Onko käynyt kellään vastaavaa...?

kerran salillä yks äijä kyykkäs semmosella 180kg tangossa, mut ei huomannu et oli vähä liian lähellä seinää(joka muuten oli lastulevyä), noh ensin meni perse seinästä läpi ja sitten mies painojen kanssa seinän läpi pukuhuoneesees, äijälle ei kummiskaan itelle käyny kuin parit pikku naarmut.

Re: Re: vakavin onnettomuus salilla?

Originally posted by hyperflood
kerran salillä yks äijä kyykkäs semmosella 180kg tangossa, mut ei huomannu et oli vähä liian lähellä seinää(joka muuten oli lastulevyä), noh ensin meni perse seinästä läpi ja sitten mies painojen kanssa seinän läpi pukuhuoneesees, äijälle ei kummiskaan itelle käyny kuin parit pikku naarmut.

LOL!!!
Toi on kyllä liian hauska ollakseen totta. (funtsii miltä tuntuis olla pukuhuoneessa kun joku tulee painojen kanssa seinän läpi)

Äsken salilla joku sankari teki jotain ihme viiden sentin nylpytystä hackissa. Liikerata oli todellakin maksimissaan viisi senttiä, koska stopparit oli koko ajan päällä. Painoksi oli lastattu kaikki mikä oli saatu irti eli tässä tapauksessa 8 kpl 35kg limppuja. Suoritustekniikka kiinnitti huomiota äänekkyydellään ja jotenkin jo arvasi, että tämä ei edes jää tähän. Aktin loputtua painot poistettiin luonnollisesti yksi puoli kerrallaan eli ensin kaikki pois toisesta päästä ja sitten toiselle...eikun...ei mentykään...koska se koko vehje kaatui kyljelleen lattialle. Kyllä. Eli siis se koko hacki-vehje rävähti kyljelleen jumalattoman metelin saattelemana.

Siinä ei ollut vahinko kaukana. Jos kaveri olisi vielä hieman ylittänyt oman näppäryytensä ja keksinyt lastata sarjankin ajaksi painoja vain toiselle puolelle niin kylläpähän olisi taas luonnonvalinta tehnyt työtään.

Ihme porukkaa. Ei ollut edes mikään kynäniskateini vaan selvästi salilla käyneen näköinen kaveri niin ettei tuota voi laittaa edes aloittelun piikkiin.

Originally posted by training addict
Joo vakavin vaurio on varmaan tullu kun innostuin intissä ottaan haukkaria levytangolla ja nostovyö oli unohtunu kotiin eikä siälä tietenkään ollut minkäänlaisia sopivia vöitä tarjolla...no sen arvaa miten alaselälle kävi, vaikka treenivaiheessa ei vielä pahalta tuntunu...painoo oli kuitenkin yli 60kg...

Siinä hauiskäännössähän tarvitsee tosi paljon vyötä muutenkin...

aikamoisia juttuja nää kaikki... en muista millon viimeks oon nauranu näin kovaa kun luin ton missä ukko tuli perse edellä seinän läpi pukkariin... mut kyllähän puntilla sattuu ja tapahtuu. esim. reenikaveri sanoo mulle että varmista ja mähän unohdun katteleen tyttöjä... havahdun kun kuuluu hirvee puhina ja tuskailu et "p**kle!".... äkkiä apuun. selvittiin säikähdyksellä.

tää nyt poikkeaa threadin aiheesta mutta eräs keskenämme legendaarinen iskulause "merkistä liikkeelle" tuli aikoinaan siitä kun tän saman kaverin kanssa tehtiin ojentajapunnerrusta niskan takaa isolla käsipainolla ja kaveri (en minä!) aloittaessaan ekan toiston töräyttää niin kuuluvan pierun että ympärillä jengi alkaa repeileen ja meitä molempia hävettää. mut kaveri repi sarjan kunnialla loppuun asti ja vasta sen jälkeen repes itekkin. ->"merkistä liikkeelle" on jäänyt elämään ja jaksaa naurattaa joka kerta vielä tänäkin päivänä...

Kaikkihan varmaan tietää leuanvetotangon joka kiristetään ovien väliin,
4vuotta sitten kun olin aloitellut treeniuraa niin piti nykyiselle vaimolle näyttää humalassa kuinka vedetään leukaa.
Ja eikun pullistelemaan nousin varmaan 5 senttiä maasta ja samalla se tanko irtoo oven välistä suoraan silmälasien kautta nenään,
äijä makaan maahan ja niin sekaisin että en vähään aikaan tiennyt missä olen.
Siinä karisi katu-uskottavuus aika huolella.

Suositut

Back
Ylös Bottom