Vain Venäjällä mahdollista...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Venäjältä tulee yleensä vain huonoja uutisia eikä tuo armeijan simputustapaus tuo kyllä mitään uutta siihen mitä tiedetään jo ennestään. Jotenkin tulee sellainen kuva että kun on suuri maa ja parisataa miljoonaa ihmistä niin siellä ei kyllä muutaman varusmiehen henki merkitse mitään.

Ehkä vastaavia simputustapauksia löytyy muualtakin mutta niistä vaietaan. Venäjä on vain koko ajan tapetilla ihmisoikeusrikkomuksista.

Alarik sanoi:
Kannattaa tutustua esim. Olli Alavuotungin tapaukseen ensin, muitakin vastaavia tapauksia löytyy ns. tavallisesta simputtamisesta puhumattakaan. Kuten sanottua en väheksy Venäjän tilannetta mutta eipä tähän ongelmaan ole Suomessakaan keksitty ratkaisua.

edit. Niin ja kuinka voisin olla paskanpuhumisen mestari kun sinä olet olemassa? :)
Kyllä, yksittäistapauksi löytyy aina. Mutta sinun juttujesi perusteella saa aina sen kuvan, että varusmiesten hakkaaminen ja ihmisarvonalentaminen on jokapäiväistä.

En tiedä oletko armeijan käynyt, mutta aika paljon juttusi kuulostavat n. sivaripropagandalta. Eli siltä, että kommentoidaan asiaa, josta ei itse riittävästi tiedetä.

Toinen ihana lisä näihin juttuihin ovat nämä 30 vuotta sitten intissä olleet, jotka luulevat, että kaikki on nykyään vielä samanlaista. Tässä ote HS:n foorumilta:

ainakin minun palvelusaikanani -76-77

Saatana, vielä tohon aikaan varusjampatkin käppäili vartiossakin ladatut konepistoolit kädessä. Mutta maailma muuttuu ja PV siinä sivussa, vaikka välillä vähän hitaammin.

Alarik sanoi:
Paitsi että on sitä simputusta Suomenkin armeijassa. Onpa näitä ollut vammautumisia yms. täälläkin muusta Euroopasta ja maailmasta puhumattakaan. Outoa että tästä tuli näin iso juttu mutta Suomessa tapahtuvat simputustapaukset vaietaan kuoliaaksi.

Älä edes vertaa suomen armeijaa venäjän armeijjaan. Suomen armeijassa on niin tissiposkimeininkiä nykyään. Tottakai onnettomuuksia tapahtuu mutta niitäkin aika vähän.

Ja mitä tohon uutiseen niin ryssä on aina ryssä..sekasin koko jengi.

Alarik sanoi:
Kannattaa tutustua esim. Olli Alavuotungin tapaukseen ensin, muitakin vastaavia tapauksia löytyy ns. tavallisesta simputtamisesta puhumattakaan.

Kerros nyt ihmeessä lisää kun tietoa näyttää tästäkin aiheesta löytyvän. Googletin jo Alavuotunkia, ikävä juttu. Minkäslaisia ne muut vastaavat tapaukset on ja se ns. tavallinen simputus?

Kerro ihmeessä vaikka omia kokemuksiasi, tokihan olet varmaan intissä kauemminkin ollut ja löytyy ns. sisäpiiritietoa. Itsehän tuli 9 kk oltua ja ilmeisesti kävikin aikamoinen tuuri, että selvisin sieltä hengissä ja amputoimattomana takaisin.

Joo, ruikuttaahan tuo Alarik tuolla Ahvenanmaa-ketjussakin että kun vaan sais haistattaa paskat koko asevoimille eli Alarikin omat kokemukset armeijasta taitavat olla aika rajallisia...
Ihan piti laskea kaikki sormet ja varpaat kun tajusin 12kk siellä "helvetissä" viettäneeni!:hyper:

lej sanoi:
Kyllä, yksittäistapauksi löytyy aina. Mutta sinun juttujesi perusteella saa aina sen kuvan, että varusmiesten hakkaaminen ja ihmisarvonalentaminen on jokapäiväistä.

En tiedä oletko armeijan käynyt, mutta aika paljon juttusi kuulostavat n. sivaripropagandalta. Eli siltä, että kommentoidaan asiaa, josta ei itse riittävästi tiedetä.

Toinen ihana lisä näihin juttuihin ovat nämä 30 vuotta sitten intissä olleet, jotka luulevat, että kaikki on nykyään vielä samanlaista. Tässä ote HS:n foorumilta:

ainakin minun palvelusaikanani -76-77

Saatana, vielä tohon aikaan varusjampatkin käppäili vartiossakin ladatut konepistoolit kädessä. Mutta maailma muuttuu ja PV siinä sivussa, vaikka välillä vähän hitaammin.

Ei simputusta ole saatu kitkettyä täysin varmaan mistään armeijasta. Jotenkin tulee sellainen kuva tämän ketjun pohjalta että Venäjä on yksin tämän ongelman kanssa vaikka näin ei kuitenkaan ole.

Tämän ketjun pohjalta tulee semmoinen fiilis että suomen armeijassa simputetaan (jos simputetaan) aivan eri luokan jutuilla kuin venäjällä.

Ei ole sattunut iltasanomissa vastaan otsikkoa jossa suomessa olisi varusmies kuollut simputukseen. Venäjältä noita juttuja kantautuu, netin kautta lähinnä.

Alarik sanoi:
Ei simputusta ole saatu kitkettyä täysin varmaan mistään armeijasta. Jotenkin tulee sellainen kuva tämän ketjun pohjalta että Venäjä on yksin tämän ongelman kanssa vaikka näin ei kuitenkaan ole.
Ei kukaan ole niin väittänytkään. Vaan sitä, että esim. PV:ssa tapahtuva "simputus" on enimmäkseen sitä, että nuoret miehet eivät ole tottuneet siihen, että sänky pitää pedata ja sun pitää teititellä esimiestäsi ja se voi jopa käskeä sun juosta.

Varsinaista virallista simputuksen määrittelemää toimintaa en minä ikinä havainnut eikä ole havainnut kukaan muukaan tuntemistani ihmisistä. Toki sitäkin tapahtuu, mutta kyse on kuitenkin harvoista yksittäistapauksista.

Et ole uskonut sitä ennenkään etkä usko varmaan vieläkään, joten aika turhaa taitaa olla mitään vastata.

Tässä meininkiä venäjän armeijasta, mortteja pistetään turpaan oikein urakalla:
http://www.thenausea.com/elements/russia/russ soldiers.wmv

Tuntuu että ihmisluonteeseen kuuluu kiusata heikompia, itsekin on tullu paljon todella sairastakin paskaa porukalla tehtyä koulussa "alempiarvoisille" oppilaille tai sille kuka nyt ikinä onkaan joutunut silmätikuksi, joskus se olen ollut minä itse. Ja tämä ihan tavallisessa suomalaisessa peruskoulussa, en yhtään ihmettele meininkiä tuolla venäjän armeijassa missä on aivan sairas kuri ja hermopaine, ikinä ei tiedä millon joutuu tsetseniaan tapettavaksi. Venäjällä muutenkin on asiat aika perseellään, ei ihme että sieltä tulee näitä sadistisia sotarikollisia ja lastenraiskaajia. Voi tulla aika paska meininki jos ryssät päättää joku kaunis päivä kansallistunnossaan höökiä taas tänne. Siinä on mun mielestä yksi ihan tarpeeksi hyvä syy olla Puolustusvoimat ja maamiinat, kuinkakohan moni näiden vastustaja oikeasti tykkäisi nähdä jonkun sekopään venäläisen raiskaavan oman 3-vuotiaan lapsen? Siinä voisi itse Tavjakin jo tarttua aseeseen...

lej sanoi:
Ei kukaan ole niin väittänytkään. Vaan sitä, että esim. PV:ssa tapahtuva "simputus" on enimmäkseen sitä, että nuoret miehet eivät ole tottuneet siihen, että sänky pitää pedata ja sun pitää teititellä esimiestäsi ja se voi jopa käskeä sun juosta.

Varsinaista virallista simputuksen määrittelemää toimintaa en minä ikinä havainnut eikä ole havainnut kukaan muukaan tuntemistani ihmisistä. Toki sitäkin tapahtuu, mutta kyse on kuitenkin harvoista yksittäistapauksista.

Et ole uskonut sitä ennenkään etkä usko varmaan vieläkään, joten aika turhaa taitaa olla mitään vastata.

"Enimmäkseen" ei muuta sitä seikkaa että kyllä sitä simputusta yms. esiintyy myös Suomen armeijassa. Usein tuo simputuksen ja onnettomuuksien raja on aika häilyvä, eihän kukaan usko että meillä simputetaan, sen täytyi olla onnettomuus. Luultavasti venäläiset ajattelevat samoin ja sen vuoksi homma jatkuu entisellään.

Alarik sanoi:
"Enimmäkseen" ei muuta sitä seikkaa että kyllä sitä simputusta yms. esiintyy myös Suomen armeijassa. Usein tuo simputuksen ja onnettomuuksien raja on aika häilyvä, eihän kukaan usko että meillä simputetaan, sen täytyi olla onnettomuus. Luultavasti venäläiset ajattelevat samoin ja sen vuoksi homma jatkuu entisellään.
:eek: Rovajärven kranaatinheitinturmat ovat johtuneet siitä, että komppanian päällikölle ei tuotu tarpeeksi vodkaa iltavapailta. BTR:t upposivat Saimaahan, koska asevarikon sotilasmestarin saappaita ei oltu nuoltu tarpeeksi puhtaiksi... :tinahattu:

Vähän suhteellisuudentajua kehiin? Itse kun kävin armeijan, niin pahin simputukseen viittaava tilanne oli kun ei päästy sodeen syömään hillomunkkia ensimmäisellä viikolla. Ja kynnys kertoa mahdollisesta "simputuksesta" oli kyllä niin pieni, että sinäkin olisit nähnyt sen Iltalehden otsikoissa.

Kerro toki, jos sinulla on erilaisia kokemuksia?

Arvid sanoi:
:eek: Rovajärven kranaatinheitinturmat ovat johtuneet siitä, että komppanian päällikölle ei tuotu tarpeeksi vodkaa iltavapailta. BTR:t upposivat Saimaahan, koska asevarikon sotilasmestarin saappaita ei oltu nuoltu tarpeeksi puhtaiksi... :tinahattu:

Vähän suhteellisuudentajua kehiin? Itse kun kävin armeijan, niin pahin simputukseen viittaava tilanne oli kun ei päästy sodeen syömään hillomunkkia ensimmäisellä viikolla. Ja kynnys kertoa mahdollisesta "simputuksesta" oli kyllä niin pieni, että sinäkin olisit nähnyt sen Iltalehden otsikoissa.

Kerro toki, jos sinulla on erilaisia kokemuksia?

Jatkuvastihan lehdissä on näitä "luutnantti syytteessä simputuksesta / varusmieskouluttaja syytteessä simputuksesta / jne." - tyyppisiä juttuja. Näin siis siitä huolimatta että ainoastaan murto-osa tapauksista tulee edes käsittelyyn. Helppohan armeijan on oman oikeuskäytäntönsä puitteissa lätkiä tuomioita, jättää vaan 'omat pojat' ilman tuomioita ja laittaa varusmiehille ne karummat kakut.

Alarik, miten sä sait tän väännettyä taas täysin pois aiheesta? Keskustelu oli Venäjän armeijan toiminnasta tai kouluttajien toiminnasta ja sä vedät tähän mukaan Suomen puolustusvoimat. Nämä on taas yhtä kaukana toisistaan kuin Bush ja Stalin, joita kovin yritit niputtaa samaan kategoriaan. Onko sulla jotain henkilökohtaisia sympatioita Venäjää/Neuvostoliittoa kohtaan vai mistä tällainen disinformaation syöttäminen näihin viestiketjuihin johtuu?
Jos mielestäsi tosiaan on sama asia, että täällä vähän pistetään juoksemaan, punnertamaan ja järjestäytymään ja Venäjällä murjotaan torsoksi, niin onnea vaan.

Ne jutut ei silti oo millään tavalla rinnastettavissa tuohon Venäjän tapaukseen. Esim. minä en varmasti olisi älähtänyt intissä, vaikka minä/joku muu olisi pistetty mokailun takia vähän ylimääräisiin hommiin (=simputus täällä), ja tuntuu hiukka epäuskottavalta että Venäjän malliin mitään fyysistä väkivaltaa olisi alettu harrastaa.

Ps. Googletin tuon Alavuotungin jutun, miten minusta vaikutti että kyseessä on tapaus, jossa vanhemmat koittaa löytää syyllistä sille, että poika ajoi kännissä/väsyneenä/ylinopeutta metsään ja kuoli, sattumalta inttiaikana? Jollain viidellä sivulla maininta, ja kaikki isänsä kirjoittamana? Ikävä tapaus silti, tottakai.

Alarik sanoi:
Jatkuvastihan lehdissä on näitä "luutnantti syytteessä simputuksesta / varusmieskouluttaja syytteessä simputuksesta / jne." - tyyppisiä juttuja. Näin siis siitä huolimatta että ainoastaan murto-osa tapauksista tulee edes käsittelyyn. Helppohan armeijan on oman oikeuskäytäntönsä puitteissa lätkiä tuomioita, jättää vaan 'omat pojat' ilman tuomioita ja laittaa varusmiehille ne karummat kakut.
Ja millaisetkohan "simputustapaukset" on noissakin kyseessä? Kerro nyt tarkempia esimerkkejä.

Niissä on usein kyse siitä, että joku kouluttaja on saattanut haukkua varusmiehiä vaikka gerbiilin nussijoiksi. Pahin mitä muistan on se, kun joitain varusmiehiä taidettiin juoksuttaa kylmään veteen/avantoon tjsp.

lej sanoi:
Ja millaisetkohan "simputustapaukset" on noissakin kyseessä? Kerro nyt tarkempia esimerkkejä.

Niissä on usein kyse siitä, että joku kouluttaja on saattanut haukkua varusmiehiä vaikka gerbiilin nussijoiksi. Pahin mitä muistan on se, kun joitain varusmiehiä taidettiin juoksuttaa kylmään veteen/avantoon tjsp.

Eiköhän ainakin nämä jonkinlaisen oikeusasteen käsittelyyn menneet jutut ole listattu jonnekkin mistä ne voi tarkistaa ettei teidän tarvi ihan pelkästään minun sanaani luottaa. Jos jostain löytyisi myös listaa kaikista intissä tapahtuneista jäsenen amputaatioon johtaneista jutuista niin alettaisiin huomata että vaikka Suomi on pienempi, paremmin toimeentuleva ja paremmin turvassa mitä Venäjä niin täkäläisessäkin armeijassa tapahtuu vaikka jos minkälaista.

Juu ihan hirveesti koko ajan simputetaan suomen armeijassa varusmiehiä. Amputointiin ja itsemurhiin saakka...

Pientä rajaa...

Taidetaan sitä nykyään enemmän simputtaa ihmisiä peruskoulun välitunneilla kuin suomen armeijassa. Itse olin aikoinaan 11 kk intissä enkä varsinaista simputusta huomaanut kertaakaan tapahtuneen. Paikkana Porin Prikaati.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom