Käväisin tuossa pari päivää sitten kehonkoostumusmittauksessa (InBody 720) kuten olin tehnyt vuotta aiemmin, ja tulos oli järkytys: lihasmassa on kasvanut vuoden kovalla treenillä vain yhden kilon. Tulosta veroittaa se, että syömiset ja treenaamiset meni kesällä rankan työn takia metsään, laihduin 3 viikossa 6,5 kiloa ja olin kuulemma aika "riutuneen" näköinen.
Nyt syksy on treenattu kovaa (6-7 krt viikko salilla) ja syöty (http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=88494), ja vaikka paino on tullut takaisin korkojen kera, jää silti vuoden saldoksi vain reilu kilo lihasta. Jotain on siis pielessä. Syöminen on korjattu, ja nyt pitäisi treenaaminenkin fiksata.
Strategiset mitat 178 cm ja 74 kg.
Olen treenannut salilla aktiivisesti nyt 2,5 vuotta, ja aika iso osa siitä seuraavalla ohjelmalla n. 5 krt viikossa (nyt syksyllä 6-7 krt):
1. Rinta, olkapäät, ojentajat
-Penkkipunnerrus tanko / Vinopenkkipunnerrus tanko x3
-Vinopenkki kp / tasapenkki kp x3
-vipunostot sivulle x 3
-pystypunnerrus käsipainot/kone x 3
-ojentajateline/narut(ylätaljakoneessa) x3
+2 vatsalihasliikettä x3
2. Selkä, pohkeet, hauikset,
- Alatalja / kulmasoutu tanko x3
- Ylätalja/ Leuanveto x3
- Pohkeet istuen x3
- Hauikset tangolla / hauikset scott x 3
- Alaselän ojennukset x3 (jää pois, koska tuntuu vetävän alaselän lukkoon ja väärään asentoon)
+2 vinovatsalihasliikettä x 3
Tulokset ovat yleisesti liikkuneet oikeaan suuntaan, mutta leukoja ei vain tunnu menevän 10:tä enempää. Viime viikkoina olen lisännyt painoja, ja koitan katsoa jos se parantaa tilannetta.
Ajattelin siirtyä tällaiseen ohjelmaan:
1. Rinta, ojentajat
-Käsipainoilla/koneella Fly (http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBFly.html) x 3
+2 vatsalihasliikettä x3
2. Selkä, hauikset,
- Ylätalja/ Leuanveto x3
- Alaselän ojennukset x3 (jää pois, koska tuntuu vetävän alaselän lukkoon ja väärään asentoon)
3. Olkapäät, jalat
- Vipunostot sivulle x 3
- Pystypunnerrus käsipainot/kone x 3
- Pohkeet istuen x3
- Kyykky x 3
(+vatsalihasliikkeitä ????)
Ja ainakin yhden lepopäivän voisi pitää viikossa.
Kiitoksia, jos joku jaksaa auttaa! Ketjuja on tullut selattua, ja paljon hyviä vinkkejä sieltä poimittua, mutta ihan ei ole löytynyt vastausta siihen, mikä minulla mättää. Teenkö liikkeitä yksipuolisesti, treenaanko liikaa, oliko jalkojen unohtaminen virhe? Pitäisi kai käydä Personal Trainerin kanssa koko mun treenisetti läpi, jotta tekniikka korjaantuu.
Nyt syksy on treenattu kovaa (6-7 krt viikko salilla) ja syöty (http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=88494), ja vaikka paino on tullut takaisin korkojen kera, jää silti vuoden saldoksi vain reilu kilo lihasta. Jotain on siis pielessä. Syöminen on korjattu, ja nyt pitäisi treenaaminenkin fiksata.
Strategiset mitat 178 cm ja 74 kg.
Olen treenannut salilla aktiivisesti nyt 2,5 vuotta, ja aika iso osa siitä seuraavalla ohjelmalla n. 5 krt viikossa (nyt syksyllä 6-7 krt):
1. Rinta, olkapäät, ojentajat
-vipunostot sivulle x 3
-pystypunnerrus käsipainot/kone x 3
+2 vatsalihasliikettä x3
2. Selkä, pohkeet, hauikset,
- Ylätalja/ Leuanveto x3
- Pohkeet istuen x3
Tulokset ovat yleisesti liikkuneet oikeaan suuntaan, mutta leukoja ei vain tunnu menevän 10:tä enempää. Viime viikkoina olen lisännyt painoja, ja koitan katsoa jos se parantaa tilannetta.
Ajattelin siirtyä tällaiseen ohjelmaan:
1. Rinta, ojentajat
-Käsipainoilla/koneella Fly (http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBFly.html) x 3
+2 vatsalihasliikettä x3
2. Selkä, hauikset,
- Ylätalja/ Leuanveto x3
3. Olkapäät, jalat
- Vipunostot sivulle x 3
- Pystypunnerrus käsipainot/kone x 3
- Pohkeet istuen x3
- Kyykky x 3
(+vatsalihasliikkeitä ????)
Ja ainakin yhden lepopäivän voisi pitää viikossa.
Kiitoksia, jos joku jaksaa auttaa! Ketjuja on tullut selattua, ja paljon hyviä vinkkejä sieltä poimittua, mutta ihan ei ole löytynyt vastausta siihen, mikä minulla mättää. Teenkö liikkeitä yksipuolisesti, treenaanko liikaa, oliko jalkojen unohtaminen virhe? Pitäisi kai käydä Personal Trainerin kanssa koko mun treenisetti läpi, jotta tekniikka korjaantuu.