Vaikea saada unta jalkatreenin jälkeen, sekä surkea unenlaatu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hyvin olen jaksanut ja kehitystä on tullut. Tiedän että asiat tulisi tehdä paremmin. Otin minä juhannuksena 3 päivän levon.:D Olen kuitenkin huomannut että oma palautumista kapasiteetti on kohtuu hyvä.

voi se ollakin mutta ei loputtomiin.. itse luulin aikoinani ihan samaa ja siihen hölmöyteen en kyl enää haluu sortua: ylirasitustila. mutta kukin tyylillään, vaikka sitte kantapään kautta :)

OP Päivitys

Tähänpä tulikin hyödyllisiä vastauksia. Ensinnäkin tajusin, että juon aivan liikaa kahvia. 3 x tuplaespressoa päivässä varmasti vaikutti yleisesti unenlaatuuni. Vaikka sain unta paremmin muina kuin jalkapäivinä, on mulla ollut jatkuva väsynys ongelmana pidemmän aikaa. Nyt juon ainoastaan yhden tuplaespresson aamulla jotta pääsen sängystä ylös ja olo on paljon parempi! saan paljon enemmän töitä aikaiseksi ja treenitkin kulkee paremmin.

Jalkapäivinä kuitenkin sama ongelma ilman kahvia, joten otin Donan neuvot käyttöön eli magnesium 400mg treenin jälkeen ja toinen 400mg ennen nukkumaanmenoa + 5 mg hitaasti vaikuttava melatoniini. Erittäin positiivinen vaikutus unen laatuun jalkapäivinä.

Tässä vertailun vuoksi dataa Sleep Cycle Alarmista joka mittaa unenlaatua kännykän avulla.

1. Perus yö jalkatreenin jälkeen:

ndpwgh.jpg

edit. tossa pitäis olla punaihen vihainen naama.. tollaisen yön jälkeen ei paljoa aamulla hymyilytä :D

2. Magnesium 400mg treenin jälkeen ja toinen 400mg ennen nukkumaanmenoa + 5 mg hitaasti vaikuttava melatoniini:

10p8v9x.jpg

Viimeksi muokattu:
Viitsitkö laittaa tarkemmat tiedot laitteesta ja sovelluksesta, joilla mittailet unenlaatua? Kiinnostaisi itseäkin kokeilla.

Kyseessä siis Sleep Cycle Alarm (https://www.sleepcycle.com/how-it-works/). Kyseinen appi mittaa liikkeiden perusteella unenlaatua. Kännykkä pitää olla laturissa kiinni tyynyn vieressä, jotta toimii.

Tämä appi myös mittaa missä vaiheessa unisykliä olet sillä hetkellä kuin pitäisi herätä, ja herättää automaattisesti syklin parhaassa kohdassa eli kuin olet jo melkein hereillä. Esim jos herätys on 7:00 ja olet jo melkein hereillä 6:45, tämä appi herättää sinut sillon paljon pirteämpänä kun jos uudestaan nukahtaisit 15 minuutiksi.

Etkai käyt mitään stimuja sisältäviä PWO juomia?? Mä lopetin noiden käytön aika pitkän aikaa sitten, kun huomasin sen vaikutuksen uniin. Vaikka treenasin aikasin aamulla niin joku siinä häiritsi unta vielä illalla.

Suositut

Back
Ylös Bottom