Vahvimmat vatsalihakset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarska
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaupunki
Helsinki
Vatsalihaksista on ollu paljon juttua, mutta paljonko voimaa löytyy. Itse teen lattialla perusvatsoja 25kg:n kiekko niskassa jalat vapaina. Kiekon reikä koskettaa takaraivoa ja jalat ovat koukussa. Mutta yksi kaverini tekee niitä 40kg:lla. :worship:

Mitää kattavaa vertailua ei tietenkään saada, koska tekotapoja on monia. Kiinostaa tietää miten porukat yleensä tekee vatsoja.

Vatsalihaksia tulee harjoitettua monesti viikossa aikapaljon liikkeitä vaihdellen. Mm. ylätaljassa, lisäpainojen kanssa lattialla maaten niin että painot ovat rinnan päällä, tekemällä osittaista liikettä esim. sun mainitseman tyylin alkua, sivuvatsoja alataljassa sekä käsipainoilla, salkkunostot... Kaikenlaista tulee kokeiltua, mutta voimapyörää en ole ainakaan vielä onnistunut tekemään oikeaoppisesti, tuppaa tuntumaan vaan ristiselässä.

Voimapyörä ja venäläinen kiertoliike tällä hetkellä 10kg limpulla. siinäpä ne tärkeimmät.
jos sitä potkua sinne keskivartaloon haluaa, niin voimapyörä on ykkösliike.

itse tuli tehtyä ennen satoja ja taas satoja vatsoja ja "mitään" ei tapahtunut. aloitin voimapyörän, ni avot, mutanttiampiaisenpistoja vatsa täynnä; eikä tarvii kun kerran viikossa pyhittää keskivartalotreeniin. puhumattakaan kyykyn ja vedon stabilisoitumisesta jne. jne.

rutistuksia ylätaljassa, jalkojen/polvien nostoja, salkkunostoja

Vatsojen voimatasoja on IMO todella huono verrata, koska vatsoille tehdessä pitää hakea tuntumaa, muuten "vatsaliike" tehdään jaloille tai joillekkin muille väärille lihaksille.

jaaha...miten v*tussa joku voi tehdä vatsoja 40kg niskan takana JALAT VAPAINA? Mul on vaikeuksia jalat vapaana jo ilman painojakin...pakko ne on saada johonkin väliin tms..

Itse treenaan vatsoja kahdesti viikkoon. Rutistuksia ylätaljassa, alataljassa sekä sivutaivutuksia käsipainoilla. Näillä tuntuu saavan lisäjykevyyttä keskivartaloon mm. kyykkyä silmälläpitäen.

jarska sanoi:
Itse teen lattialla perusvatsoja 25kg:n kiekko niskassa jalat vapaina. Kiekon reikä koskettaa takaraivoa ja jalat ovat koukussa. Mutta yksi kaverini tekee niitä 40kg:lla. :worship:

:kuvia:

En kyllä itekkään ymmärrä miten tuo on mahollista jos kaveri ei sitten paina 150kg. Siis pysyykö jalat koko ajan maassa?

Mää teen ilman tukea yleensä ilman lisäpainoja, joskus 5kg tai 10kg levyllä saatan tehdä. Jalat tuettuna tulee sitten joskus väännettyä isommillakin mutten saa niillä lähellekkään yhtä hyvä tuntumaa.

Oma vatsatreenini perustuu aikalailla täysin tuntumaan ei isoilla painoilla vääntämiseen mutta välillä tulee tehtyä n.45asteen kulmassa vatsalaudalla 10kg lätty niskassa.
Tavalliset rutistukset antaa helvetillisen poltteen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
6point sanoi:

En kyllä itekkään ymmärrä miten tuo on mahollista jos kaveri ei sitten paina 150kg. Siis pysyykö jalat koko ajan maassa?

Mää teen ilman tukea yleensä ilman lisäpainoja, joskus 5kg tai 10kg levyllä saatan tehdä. Jalat tuettuna tulee sitten joskus väännettyä isommillakin mutten saa niillä lähellekkään yhtä hyvä tuntumaa.

Kaveri painaa n.70kg. Ei ne jalat paljon heilu(ehkä 1cm saattaa jossain vaiheessa nousta). Itse pystyn tekemään ainakin 20kg:lla ihan ultrapuhtaita, mutta tällä kaverilla on vatsoissa enemmän voimaa kuin minulla. :itku:

jarze sanoi:
jaaha...miten v*tussa joku voi tehdä vatsoja 40kg niskan takana JALAT VAPAINA? Mul on vaikeuksia jalat vapaana jo ilman painojakin...pakko ne on saada johonkin väliin tms..
sama homma täällä ja sen takia teenkin vatsat salilla vatsalaudalla :rock:

Aika vahvat vatsalihakset on, jos tekee 40kg:n lisäpainoilla istumaannousua. :thumbs:

Kokeilkaapa tehdä istumaannousuja vatsalaudalla niin että kädet on niskan takana yhdessä ja kyynerpäät osottaa suoraan sivulle, ei eteenpäin. Kummasti rupee tuntumaan vatsassa ja voipi olla että lisäpainot voi unohtaa. Ja tietysti tehdään liike vatsoilla eikä lonkankoukistajilla.

6point sanoi:

Juu en ymmärrä minäkään, tukipisteenä toimii ristiselkä ja sen alapuolella vastapainona ovat jalat (70kg kaverilla noin 30kg) ja ristiselän yläpuolella vastaavasti yläkropan paino (40kg) plus 40 kilon limppu. Eli kaveri siis nostaa 80 kiloa ilmaan kun vastapainona on 30 kiloa...

Kyllä nyt on pakkoa sanoa :anssi:

Marek sanoi:
Kokeilkaapa tehdä istumaannousuja vatsalaudalla niin että kädet on niskan takana yhdessä ja kyynerpäät osottaa suoraan sivulle, ei eteenpäin. Kummasti rupee tuntumaan vatsassa ja voipi olla että lisäpainot voi unohtaa. Ja tietysti tehdään liike vatsoilla eikä lonkankoukistajilla.
No kädet tietty rentoina kun vatsat tehdään, eihän niillä mitään siinä tehdä. Itse niillä korkeintaan tasapainottelen levypainoa pään päällä. Parhaat sarjat ovat 25kg limppu ja toistoja vajaa 20 vatsapenkissä. Luulin että tuo on jo hyvä suoritus, mutta näemmä olen tässäkin sitten ihan noviisi, jos jannut tekee lattiallakin samoilla painoilla. :evil:

Voimapyörällä nykyään menee polvilta suorituksia ihan kivasti, mutta kun siinäkin panostaa tuntumaan ja hitaaseen negat. vaiheeseen niin polte on huimaava.

kyllä pistää tollanen vähän epäileen..saa olla jätkä meinaan melkonen teräsmies et ei muuta kun :kuvia: kehiin ja katotaas sit.

Pyranha sanoi:
Kyllä nyt on pakkoa sanoa :anssi:
On kyllä pakko sanoa että tiukkaa tekee itsellekin uskoa, monelle voimanostajallekin riittää jo parinkympin limppu ihan hyvin ja kun tuosta sai vielä kuvan että kaveri tekee 40kg:llä sarjaa? Ja jos painoa tosissaan on vaan 70kg niin siinä on vatsassa kyllä aivan uskomattomat voimat. Itse saan muutaman toiston juuri ja juuri 15kg:n lisäpainolla. Ois kiva nähdä kaverin päkki, sellaisen luulis olevan jo pakko löytyä tossa kohtaa :worship:

nelkku sanoi:

Melkoiset voimat totta, mutta enemmän ihmetyttää miten tuo on fyysisesti edes mahdollista kun yläkroppa painaa tuon painon kanssa hhhelvetisti enemmän kuin jalat.

Vähän sama kuin väittäisi 70 kilon kaverin tekevän ylätaljaa sadalla kilolla ilman tukea jaloille, jätkä siinä nousisi eikä painot :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom