Vahvimmat vatsalihakset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarska
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Yleisimmin teen vatsat kahtena supersarjana - neljä sarajaa siis yhteensä. Jalkojennostot ja taljalla esimerkiksi. Ja näkyvää/tuntuvaa tulosta on ainakin tullut. Sarjapituudet 10-15-(20)

Jouko Ahola videollaan sanoo tekevänsä tuota istumaan nousua lisäpainoilla, ensin 20 kg 30 toistoa, sitten 25kg niin monta kuin tulee.

En minä ihmettele yhtään tätä "ihmemiestä" joka pystyy tekemään istumaannousuja 40kg lisäpainolla, onhan se lonkankoukistaja kuitekin suht. vahva lihas... :jahas:

Vatsakoneessa tulee tehtyä vatsoja, sarjapaino 100+kg. Joskus tuli testattua vatsojen "nopeutta" ja puoleen minuuttiin menee abouttirallaa 40+ vatsaa, jalat penkillä ja hartiat kosketti maata joka toistolla sekä pää polvia.

Rock^ sanoi:
Vatsakoneessa tulee tehtyä vatsoja, sarjapaino 100+kg. Joskus tuli testattua vatsojen "nopeutta" ja puoleen minuuttiin menee abouttirallaa 40+ vatsaa, jalat penkillä ja hartiat kosketti maata joka toistolla sekä pää polvia.
Alaselkä kaarelle -> hirvee vauhti -> ei tuntumaa vatsassa. Noi nopeustestit on jotain ihan muutaku vatsalihastestejä :)

Voimapyörää varten löytyy erillisiä "rullia" tai sitten voi mennä salille, ottaa tangon kauniiseen käteen, mennä polvilleen maahan ja rullailla tangolla eteenpäin niin että maha hieman hipaisee maata.

jarska sanoi:
Vatsalihaksista on ollu paljon juttua, mutta paljonko voimaa löytyy. Itse teen lattialla perusvatsoja 25kg:n kiekko niskassa jalat vapaina. Kiekon reikä koskettaa takaraivoa ja jalat ovat koukussa. Mutta yksi kaverini tekee niitä 40kg:lla. :worship:

Mitää kattavaa vertailua ei tietenkään saada, koska tekotapoja on monia. Kiinostaa tietää miten porukat yleensä tekee vatsoja.

Eiköhän useimmille se vatsojen näkö oo se pääasia, kun vatsoja voi tehä niin eri tavoilla

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mää pistin 300kg kisatankoon ja menin lattialle tangon alle laitoin ottan
tankoon kiinni ja tein 25toistoa(tuli aika helposti) :D

kimmo2543 sanoi:
Mää pistin 300kg kisatankoon ja menin lattialle tangon alle laitoin ottan
tankoon kiinni ja tein 25toistoa(tuli aika helposti) :D

Ymmärrän tästä sen, että tää yrittää ilmeisesti olla joku vitsi tai muuten hassu juttu.. :)

Ei avaudu...
:kuvia:

:piis: :D

:offtopic:

Omasta mielestäni nämä tälläiset sarjapainojen vertailu tredit ovat ihan turhia kehoilupuolella. Itse teen pienemmillä, mutta meneepähän sitten ainakin puhtaasti ja hyvässä kunnossa ovat.

Miks just niihin vatsoihin pitäisi sitä "tuntumaa" hakea. Samanlainen lihas se on kuin muutkin ja vielä tukee selkää joten hyvä niissä voimaa on olla.

Aimo Mättö sanoi:
Jouko Ahola videollaan sanoo tekevänsä tuota istumaan nousua lisäpainoilla, ensin 20 kg 30 toistoa, sitten 25kg niin monta kuin tulee.
eka srja oli 10kg x 50, sitten noi loput

Kyllä itelläkin menee rutistukset jollain 25 kg painolla ihan hyvin, istumaannousuja ei todellakaan pysty tekemään ilman ettei jalat lähtisi "vaeltamaan". Eli olikohan puhe rutistuksista eikä istumaannousuista?

Kokeilkaas seuraavaa tapaa tehdä vatsoja. Ensin lattialle makaamaan jalat koukussa (eikä tietenkään tueta niitä mihinkään) sitten polvitaipeeseen sellainen jumppakeppi ja siitä sitten vatsoilla rutistaen kyynerpäät polviin (kädet siis normaalista pään takana ja kyynärpään pään sivuilla). Itse en saanut vatsatreenin perään yhtään puhdasta toistoa, pitää seuraavaksi kokeilla kylmiltään. Pikkuveli sanoi jostain lukeneensa, että joku kaveri olisi luvannut ison kasan rahaa sille joka näitä tekee 15 kpl puhtaasti.

Niin mulla on sellainen oma versio, staattinen sellainen, että tehdään rutistuksia niin että vatsoilla puristaa kyynerpäitä jalkoja vastaan, siinä polvien kohdalla. Yksi toisto on aina pari sekuntia...

noissa ilman tukee tehtävissä lisäpainojutuissa ratkasee välitykset tosi paljon. tiän kans yhen pikkuhepun, joka vääntää 30kg:lla yli 20 toistoa. mutta kun lopettaa ihmettelyn ja kattelee, miten se tapahtuu, ei enää kummastele:
- lyhyt ylävartalo suhteessa jalkoihin.
- erittäin hyvä yläselän liikkuvuus pienentää vipua suunnattomasti, eli ukko on tosi köyryssä.
- jalat pysyy aikalailla maassa, mutteivät siinä 90 asteen koukussa vaan tietenkin kompensoidakseen lisäpainoa, suoristuvat liikkeen keskellä.

tää ei heikkoutta tietenkään tarkota, mutta osottaa sen, ettei noita tuloksia kauheesti voi verrata. vahvahan toikin heppu on. suorin jaloin jalkojen nostoja nilkat ranteisiin menee melkonen määrä.

hyvä ja vähemmän niskanikamia rasittava versio perinteisestä vatsalihasliikkeestä on tehdä ne esim. penkillä maaten ja ottaa painot alataljasta.

Timba79 sanoi:
Pikkuveli sanoi jostain lukeneensa, että joku kaveri olisi luvannut ison kasan rahaa sille joka näitä tekee 15 kpl puhtaasti.
En saanu yhtään:curs: Jos kyynärpäät osoittaa eteen niin saan muutaman. Ja mä kun olen luullut et mulla on kohtuu hyvässä kunnossa vatsat :itku:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom