V***u mikä hedari (ja vielä koko viikon!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu

Hulkki

Pieni ja vihreä
VIP
Mulla on sellainen kiva ongelma, että on ollut nyt jo viimeiset 8 päivää kauhea hedari päällä joka päivä. En ole muuttanut syömisiäni mitenkään, vitamiinit popsin tunnollisesti, nukun ihan samoin kuin ennenkin, en ole käynyt keitolla tms. Mutta silti on viime sunnuntaista lähtien ollut perkeleenmoinen jyskytys päässä koko ajan.

Sattuu pahiten, kun yrittää liikkua nopeasti eli jos nousen sängystä ja lähden kävelemään on varmaa että ensimmäisten 2 askeleen jälkeen tarraan päästäni kiinni ja kaadun tuskasta huutaen maahan.

Pahinta on, kun ei uskalla treenata. Olen popsinut kaikki mahdolliset kipulääkkeet jo moneen kertaan mutta eihän niitäkään kovin pitkään viitsi käyttää koska ne ensinnäkin laskevat testotasoja ja toisekseen niihin kehittyy immuniteetti.

Miten on, nappaanko pari burana kasisatasta naamaan ennen treeniä?

Wittu pitäisi käydä kuvauttamassa pää, mulla on kuitenkin joku aivokasvain... :mad:

Miten on ?? Lähteekö pääkipusi niskasta ja koskeeko päätä
takaosasta? (samalla vähän kuvottava olo )

Jos näin, niin hankkiudu OIKEALLE hierojalle, jolla tarpeeksi jerkkua. Niska-hartiaseudun lihasten kireys kun on syynä about 60 % pääkivuista. Ja buranaa/morfiinia varmempi ja pitemmän
päälle halvempi keino on hoitaa syy (lihaskireys) pois vrt oireen(pääkipu) paijjaaminen ja puijaaminen...

t: oikea (ei thai) hieroja

Miten on, nappaanko pari burana kasisatasta naamaan ennen treeniä?

Wittu pitäisi käydä kuvauttamassa pää, mulla on kuitenkin joku aivokasvain... :mad: [/B][/QUOTE]

Suosittelisin lääkärille menoa ja sassiin.
Pään, pumpun ja sisäelinten kipujen kanssa ei kannata
odotella kovinkaan pitkään, " jos vaikka se nyt menisi ohi ".

:cool:

Mitenkäs tietokoneen kanssa pelaileminen?
Itselläni oli aikoinaan migreenikohtauksia ja päänsärkyä, kun tuli pelailtua turhan paljon tietokoneella (kannattaa nostaa monitorin hertsit täysille). Migreenikohtaukset oli verrattavissa lähes epileptiseen kohtaukseen, silmissä vilkkui, eikä silmän keskiosalla nähnyt noin viiteen minuuttiin (upeaa varsinkin kun yritti ajaa pyörällä), ja lopuksi tuli vielä päänsärky.

EDIT: Niin ja perkele. Onhan mulla tosiaan ollut parina iltana samantapainen tilanne, eli päässä jyskytti koko ajan, ja rappusten käveleminenkin tuotti tuskaa. Menetin aikoinaan salilla leukoja vedellessäni tajuntani, ja heräsin sitten mielettömään jyskeeseen päässä. Lääkäriin meikäläistä ei kantamatta viedä, joten päässä jyskytys hävisi sitten omia aikojaan.

Ehken ei kannattais odotella viikkoa päänsäryn kanssa. Sitä ei ikinä tiedä mistä se johtuu, eikun kipin kapin lääkärin pakeille.

Oletko miten paljon ulkona? mulle ainakin tuo kirkas ja aurinkoinen sää on tehnyt tepposensa! elikkä jos erehtyy ilman aurinkolaseja menemään lenkille/ulos, niin tullessa on armoton päänsärky! siksipä ostin kunnon aurinkolasit. Tosin, jos sulla on viikon särkenyt ja varsinkin jos aamulla, yöunien jälkeen vielä särkee päätä, niin syy ei mahda olla aurinko!

Mulla on ihan samanlaista päänsärkyä myöskin. Syynä yleensä ollut liika lukeminen (niska kumarassa) tai liika tietokoneella hommailu. Näistä sitten niskat jämähtänyt niin pahasti, että verta ei pääse aivoihin asti tuskin lainkaan ;-) Mutta tuo tuntuu kuitenkin siltä kun aivot olisi turvonneet kaksinkertaisiksi eikä mahtuisi enää kalloon! Apua on ollut eniten säännöllisestä hieronnasta. Lääkärillä käynnistä sain niinkin paljon hyötyä, että kehotti liikkumaan enemmän.

Muutin tossa just, toi auringonpaiste+kauhee kuumuus+painavie tavaroitten roudaaminen sai ainaki mulla aikaa senverra infernaalisen pääkivun ettei voinu ku vetää verhot ikkunaa, buranaa turpaa ja nukkua pari h.

jos mulla ois viikon putkeen pääkipu niin ihansalettii olisin käyny jo ainaki 3 kertaa läärärissä kertomassa lääkärille että mulla on ainaki kahden nyrkin kokoinen aivokasvain.

joka vuos meinaa unohtua tää aika ku aurinko rupee paistaa ja on oikeesti kuuma ja keho on tottunu vielä vilposiin ilmoihin, puhti tuntuu loppuvan ihan totaalisesti.

Utti sähän olit siellä wanhalla, jos ei oo tottunu semmoseen viina/jytke -määrään ni voi olla että se hedari kestää viikon päivät(?) :p Taitaa olla pieni OD tota TKK-scheissee. Siellä pikku-Newtonit testailee sun aivosolujes kanssa jotain lujuusoppia ;) Noeivaa(?), me lekuriin!

Mulla on oli kerran vastaavaa.
Sitä kesti melkein pari viikkoa.Muutama eka päivä pahempi,sitten lieveni.
Sillon kun se tuli aluksi niin ei voinut kuin maata paikallaan.
Sitten oli aina kun vaikka rappuset käveli ylös niin päätä rupes särkemään.
Mä kävin ekana aamuna terveysasemalla,niin se akka sano että ei ne rupee tutkii koska syitä voi olla sata.Kehotti ostamaan buranaa.
Mä kyselin sitten muualta mahdollisia syitä,niin järkevin oli tämmönen:
Hetkellinen verenpaineen nousu pään verisuonissa,tai jotakin sinnepäin,ja se saa verisuonet laajenemaan.Siitä seuraava särky menee itsestään ohi ajan kanssa.
Urheilla ei kannata ennenkun menee ohi.
Tän siis kertoi eräs kovapalkkainen lääkärituttu.
Toinen "diagnoosi" oli melkein sama,eli hetkellinen verenpaineen nousu,ja siitä seurannut joku pieni hiussuoni katkennut.
Noista diagnooseista sen verran,ettei ne välttämättä pilkulleen noin menneet,mutta jotakuinkin siihen suuntaan muistaisin.
Tää verenpaineen nousun syitä oli helvetin kova reeni ja samalla viikolla huonot elämäntavat.
Mitään migreeniä mulla ei ole koskaan ollut,joten mä kelailin kaikenlaisia kauhukuvia,tyyliin verisuonet poikki päästä.

Hulkki, kannattaa ainakin kokeilla kofeiinin ja ibuprofeiinin (burana) yhteisvaikutusta, tutkimusten mukaan vähentää tehokkaiten päänsärkyä. Siis ihan niinkuin kipuun, eihän se sitä itse ongelmaa poistaa, mutta ainakin lievittää pahimpia kipuja.

Mulla iski viime kesänä muutaman päivän päänsärky,kun menin illalla testaamaan rullaluistimia ja olin edellisenä iltana vetänyt viinaa naamaan.Parin päivän päästä oli toinen puoli päästä melkein tunnoton.Itse otin Magnesiumia,Omegaa,Buranaa ja C-vitamiinia.Aspiriini auttaa kai parhaiten jos on kyse näistä verenpaine/kolestrooli päänsäryistä.

Hulkki: kuristaako joku sulta useaan otteeseen viikossa tajun kankaalle?

Multa kuristetaan. Tai kursitettiin ainakin ennen, kun olin vielä vähän pöhkö. Nimittäin aina kun ollaan mattorandoria tuppaa jollakin lähtemään taju kankaalle.
Meikäläiselläki särki silloin muinoin päätä ihan vitusti kun puolet aivojen verisuonista oli jatkuvasti poikki. Ja silmät oli punaset kun sieltäkin oli suonet katki.

Eli jos harrastat tota kuristelemista nii se kanstii lopettaa. Tai taputtaa ennen kun menee taju kankaalle.

Originally posted by gnut

Meikäläiselläki särki silloin muinoin päätä ihan vitusti kun puolet aivojen verisuonista oli jatkuvasti poikki.

LOL:D

ihmeestippä tuo kirjoittelu silti onnistuu....Ei helvetti kun repesin!!!!:D

mul on välillä sama homma , kaali sika kipee ja treenit ketuilleen monena päivänä. luultavasti sulla on niska-hartia lihakset juntturassa ja hermot vähän puristuksessa. mut käy mittauttaa varmuuden vuoks ainakin verenpaine ja kolestroli ettei seuraavissa kyykky sessioissa tuu ikäviä ylläreitä.

No joo, meni 8 päivän jomotuksen jälkeen ohi kun nukuin ne viimeiset 2 päivää melkein tauotta. Ei oikein ehtinyt lääkäriin siinä alkuviikolla kun oli 2 päivänä TKK:n pääsykokeet. Hauskaa sinänsä, että tänään kun mulla oli ensimmäinen päänsärytön päivä oli faija saanut heti ihan kauheen hedarin ja vaan oksenteli koko päivän. :D

PS: Otin siellä Vanhalla peräti YHDEN bissen, ei varmaan ihan siitä johtunut...

Originally posted by gnut
Hulkki: kuristaako joku sulta useaan otteeseen viikossa tajun kankaalle?
Multa kuristetaan. -- Tai taputtaa ennen kun menee taju kankaalle.

:D sinähän sitkeä olet jos tajuttomuuteen asti jaksat pistää hanttiin.. Ei taida olla ihan terveellistä jos kaksi kertaa viikossa kuristetaan (!!) tajuttomaksi...

Hola,

mulla tulee about joka syksy samoja vaivoja
--> päätetyö, kesän jälkeen sikatreenaus & kylmät ilmat
--> niska/hartianseutu täynnä tulehduksia

Olin aluksi myös TOSI paniikissa, mutta kävin tohtorilla, joka
määräsi relaxanteja + tulehduslääkkeitä.
Auttoivat lähes samantien..

nii ja noi relaxantit on myös mukavia muuteskin..heh-heh.
bojong..

Päänsärystä

Tämä aihe on sen verran vakava, että koska löytyy FAQ :in kautta niin kerrottakoon muutama asia:

Pahalaatuinen päänsärky treenatessa:

Eli esim. sykkeen noustessa ja pahenee migreeniä vastaavalle tasolle, esim. estäen urheilusuorituksen jatkamisen johtuu todennäköisesti selän välilevyn pienestä siirtymisestä, tai pahemmasta, mikä on aika yleistä urheilijoilla.

Esim. painoja nostelevilla ihmisillä on yleensä aika hyvät lihakset suojaamassa selkärankaa, mutta kun tarpeeksi suurilla painoilla nytkäsee, niin se selkäranka on kumminkin vain samanlainen kuin kaikilla.

Suurin osa muista kuin lihaskivusta(esim. niskalihakset jumissa tai kipeänä), stressistä, henkisestä paineesta tai vastaavasta johtuvista päänsäryistä, juontaa usein alkunsa selän alueelta.

Toistuvissa tapauksissa ja ongelman jatkuessa, AINA lääkärin kautta kiropraktikolle tai hierojalle, miten sitten lääkäri parhaiten asian näkee.

Back
Ylös Bottom