Väsyminen

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Mitenkäs mahtoikaan käydä, maanantaina treeni kulki todella hienosti. Sitten palautin päivän ja kun tänään menin treenaamaan, olinkin ihan lopussa, parin sarjan jälkeen menin selälleni penkkiin ja kas kummaa UNI tuli, ja heräsin omaan kuorsaukseeni. Olinko siis syönyt vain aivan liian huonosti, vai mikä?
Tuota syömistä itse epäilen koska aika hyvin kuitenkin on muuten mennyt, ehkä ei tullut tarpeeksi tuota polttoainetta kehoon, aika kuivahko oli evästys tänään..

Oikeastaan nyt kiinnostaakin, miten toimia tuollaisen tilanteen jälkeen, nyt en tee mitään isoa liikuntaa, vaan vedin kunnon pöperöt ja palautusjuomaa, ja meinasin huomenna vielä pitkin päivää syödä hyvin ennen treeniä (joka on n. klo 16.00). En kuitenkaan liikaa, voisikohan ajatella ottavansa vähän heraproteiinia (hera80) tuossa pari tuntia ennen treeniä? Ja treenin jälkeen tietysti palauttava...

Eikös kroppa mene vähän heikoille kun joutuu antamaan kaiken varastonsa ja sitten ukko ottaa unta?

Ite kävisin lääkärillä jos tollanen nukahtelu jatkuu.
Vaikka ois syöny miten huonosti, ei oo imo kovin normaalia nukahtaa salille jos on nukkunu ees jonkunlaiset yöunet edellisenä yönä. Mulla ruoan puute ei näy niinkään "nukahtamisväsymyksenä" vaan ärtymisenä ja semmoisena vetämättömänä olona.

No, olin myös ärtynyt koko iltapäivän, samoin olo oli vetämätön kyllä myös, itse kun harjoittelen omilla laitteilla niin sitä itsekseen siinä helpommin varmaan nukahti, omissa oloissaan kun oli. Eihän siinä nyt ihan sekunnista ollut kyse kun nukahti mutta ilta nukahtamiseen verrattuna aika pikaisesti kävi.

Saattoi siis kuitenkin olla ihan ruoan puutetta.. pirulainen, ei enää eväät riitä nykymenoon :D
Hyvä näin koska paino asiat on kohdallaan.
mutta jos tuo käy toiste tai kolmasti niin sittenhän täytyy alkaa epäillä jotain muuta.

Todennäköisesti johtuu heikosta ravinnon saannista, jos nyt olet syönyt normaalia vähemmän. Itse en ole nukahtanut, mutta parin sarjan jälkeen (jos olen syönyt huonosti) tulee todella vetelä olo eikä tee mieli muuta kuin mennä nukkumaan. Aina olen kyllä tehnyt treenin loppuun pienemmillä painoilla.
Pari-kolme tuntia ennen treeniä kannattaa ottaa juurikin joku heradrinkki tai vaikka rahkaa, mutta kannattaa pitää se pari tuntia vähintään syömisten ja treenien välillä, ettei ruoka tule ylös (varsinkin jalkatreeneissä). Tänään vedin heradrinkin puoli tuntia ennen treeniä, ja eikös siinä heti kyykyn jälkeen laatta lensi hienossa kaaressa.

E: Joo huomiseen kannattaa panostaa, ei siitä treenistä tänään mitään mainittavaa hyötyä saa...

Ok.
Kuulosti hyvinkin tutulle tuo tapa , jolla unesta saa kyllä kiinni.
Tuo parin tunnin väli syönnissä ja treenissä olikin tiedossa. Huomenna hankaan mennä täysillä mutta tänään vain lepään ja syön.
Eikai pari päivää välillä treenissä pahaa tee, vaikkei 24/7 olekaan ihan pumpissa :D
Kiitoksia, ja tokikin vinkkejä syömiseen ja tiettyjen asioiden muistamiseen, ja nyrkkisääntökä otetaan vastaan koko ajan!

Se aamiainen on myös yllättävän tärkeä, vaikuttaa ainakin minulla koko päivään sen mukaan mitä syö. Jos vetää ennen treeniä jonkun megasatsin eikä ole syönyt kunnolla päivän aikana niin siinä voi verensokerit heittää voltin kun alkaa rasitus. Ennen treeniäkin voi mielestäni syödä, mutta kevyesti. Itse käytän usein pelkkää maltodeksua juuri ennen salille menemistä. Ei se tule ylös ellei treenaa kuin vuorigorilla, jossa ei mielestäni ole juurikaan järkeä.

Jos väsyttää ennen salille menemistä niin ei kannata edes mennä treenaamaan. Nukkumaan vaan ensin tai pitää yhden välipäivän. Jos väsymys jatkuu niin lääkäriin tai ruokavalio ja unen saanti kuntoon.

Aamuisin vedän yleensä aamulla elovena puuron, kalanmaksa öljynapin ja monivitamiini napin. välillä menee joku kananmuna siinä samalla..ehkä tuoremehua tippa.
Yleensä tulee niin hoppu ettei ehdi isompia syödä, enkä tiedä vetääkö pakki aamulla suuria satseja. Viikonloppu aamiainen onkin erikseen, silloin löytyy monipuolisemmin.

tässä hiukan enempi...
Viikolla nousen yleensä klo 6 ja silloin otan puurot yms, sitten töissä klo 7 pelkkä kahvi ja vettä ,
yhdeksän aikaan koitan jo syödä jotain leipää yms , että nälkä pysyy tehokkaasti poissa tuonne 11 , jolloin syön aterian, johon yritän saada hiukan hiilareita yli täyden minimin, niin en ole loppu päivästä ihan puhki.
Sitten onkin kahden maissa vähän samaa linjaa kuin klo 9 , mutta tähän ajattelin lisätä sen heradrinkin.
Sitten treeni
treenin jälkeen palautusjuomaa ohjeen mukaan, ja kotiin lähtö
Kotona koitan syödä jonkun aterian kaltaisen, ja vielä sen jälkeen iltapalaksi leipää.

Kyllä tuolla pitäis pärjätä, paljon menee kananmunia, ja valkuaisia vielä enempi, ja raejuustoa , kuin muitakin hyviä aineksia. Kalaa vois syödä varmaan enempikin.

Muuten, jostain syystä appelsiini tuoremehu tuntuu uppoavan tehokkaasti, saakos tuollaista juoda kovinkaan paljon niinkuin päivässä?

Aamuisin vedän yleensä aamulla elovena puuron, kalanmaksa öljynapin ja monivitamiini napin. välillä menee joku kananmuna siinä samalla..ehkä tuoremehua tippa.
Yleensä tulee niin hoppu ettei ehdi isompia syödä, enkä tiedä vetääkö pakki aamulla suuria satseja. Viikonloppu aamiainen onkin erikseen, silloin löytyy monipuolisemmin.

tässä hiukan enempi...
Viikolla nousen yleensä klo 6 ja silloin otan puurot yms, sitten töissä klo 7 pelkkä kahvi ja vettä ,
yhdeksän aikaan koitan jo syödä jotain leipää yms , että nälkä pysyy tehokkaasti poissa tuonne 11 , jolloin syön aterian, johon yritän saada hiukan hiilareita yli täyden minimin, niin en ole loppu päivästä ihan puhki.
Sitten onkin kahden maissa vähän samaa linjaa kuin klo 9 , mutta tähän ajattelin lisätä sen heradrinkin.
Sitten treeni
treenin jälkeen palautusjuomaa ohjeen mukaan, ja kotiin lähtö
Kotona koitan syödä jonkun aterian kaltaisen, ja vielä sen jälkeen iltapalaksi leipää.

Kyllä tuolla pitäis pärjätä, paljon menee kananmunia, ja valkuaisia vielä enempi, ja raejuustoa , kuin muitakin hyviä aineksia. Kalaa vois syödä varmaan enempikin.

Muuten, jostain syystä appelsiini tuoremehu tuntuu uppoavan tehokkaasti, saakos tuollaista juoda kovinkaan paljon niinkuin päivässä?
¨
Tuohon aamiaisenkin yhteyteen kannattaisi lisätä proteiineja. Vaikka rahkaa/raejuustoa/kananmunia tai sit vaikka ihan heraa jauhoina jos kiinteä eväs ei putoa.

parin sarjan jälkeen menin selälleni penkkiin ja kas kummaa UNI tuli

tottapuhuen ei ole kovin tervettä touhua yhtäkkiä vaan sammua, ja vielä salilla.

narkolepsia?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
tottapuhuen ei ole kovin tervettä touhua yhtäkkiä vaan sammua, ja vielä salilla.

narkolepsia?
mutta toi tapahtu omalla salilla ei yleisellä.. on se silti kyl vähä outoa

mutta toi tapahtu omalla salilla ei yleisellä.. on se silti kyl vähä outoa

no sitte sen ihmeellisyys arvo laskee jonkinverran. eipä kai se sitte mitää, jos jatkuu niin sitte lääkäriin.

Ei sitä ole käynyt kuin tuon kerran, ja en nyt ihan seisaaltani tipahtanut vaan tosiaa menin selälleni penkkiin ja rentouduin pienen hetken niin uni tuli. Se tuli nopeasti, mutta luulen että olin vain syönyt huonosti ja tein siihen nähden aivan liian kovaa sarjaa...--> väsyin.
en muista oliko takana huonot yöunet.

Suositut

Back
Ylös Bottom