Värinä rinnassa (sydämessä?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AD0N1S
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jossain verenpainemittareissa on semmonen moodi esim. mun äidillä on semmonen joka tunnistaa rytmihäiriön ja sehän ois helppo sit kokeilla ku "värinä" tulee. Itselläni samanlainen/kaltainen historia ja ekg:n oon joskus vaatinu kans mut eipähän siinä mitään "toivottua" oo näkyny ku on rauhottava lääkitys päällä 24/7. Ahdistavissa tilanteissa tulee itselle semmonen vammanen tunne rintaan joskus. Eihän sitä tietenkää toivo että sieltä ekg:sta tai muusta jotain epämääräistä löytyis mutta onhan se helpotus jos saa tietää syyn oireille, oli ne mitä tahansa. Oliko jotain lääkityksiä tai päihdehistoriaa? DMAA yms.?

Labroista ja sydänfilmistä sen näkee jos siellä vakavempaa ollut. Jos perus muljuamista on, niin ei näy, eikä se ole vaarallista...

Oma tarina:

Olin pelaamassa sulkapalloa, kun sydämessä "rusahti". Hengästyin heti. Lähdin siitä sitten kotiin ja saunomaan.
Sanoin vaimolle saunan jälkeen, että nyt ei taida olla kaikki kondiksessa, tuntuu etten saa happea ja pulssikin tuntuisi olevan kova.
Mittasin pulssin ja se oli n. 150. Kyseessä oli eteisvärinä, eli flimmeri. Ajoin autolla sairaalaan, jossa rytmi laitettiin kondikseen.
EKG:ssä selvisi, että mulla on joku ylimääräinen hermorata, mikä pitää polttaa operaatiossa pois. Eli jonoon siis.
Meni muutama kuukausi, oli operaatio ja siinäpä se.

edit: niin se hermorata oli syynä siihen, että rytmihäiriöt käynnistyi.

Ei ei. Ensinnäkään lääkäri ei määrää mitään aspiriinia vaan marevania verenohennukseen ja beetasalpaajaa estämään rytmihäiriöitä. Jos niitä haluaa loppuiän vedellä niin sitten ei kannata mennä leikkausjonoon. Tai no, ei ne tietääkseni kuitenkaan leikkaa mitään vaan polttaa verisuonia.
Pysyväksi rytmiksi sitä nyt ei jätetä terveillä ihmisillä. Sähköinen kääntö on tilapäinen ratkaisu, voi olla sama viikon päästä edessä.
Mutta edelleen, useimmat sydänjutut on hoidettavissa.
Sanoinko että lääkäri määrää aspiriina? Kommentoin vain sitä mitä sanoit ensiavuksi annettavasta lääkkeestä. Käsittääkseni lääkärin määräämät pitkäaikaiset, jatkuvasti ja säännöllisesti käytettävät lääkkeet eivät ole ensiapua?
Toki on myös mahdollista että sydämestä katkaistaan johtoratoja, mahdollisesti myös laitetaan tahdistin. Mutta hoitomuodon valitseminen on tapauskohtaista, ja en usko että olet erikoislääkäri (kuten en minäkään), joka asiasta päätää. Halusin vain vähän korjata noita asioita mitä kerroit absoluuttisina faktoina.

Mullakin on reidessä värinää silloin tällöin. On just kun puhelin värisisi taskussa. En oo koskaan pitänyt vaarallisena vaan tulkinnut lähinnä elohiireksi.

Sanoinko että lääkäri määrää aspiriina? Kommentoin vain sitä mitä sanoit ensiavuksi annettavasta lääkkeestä. Käsittääkseni lääkärin määräämät pitkäaikaiset, jatkuvasti ja säännöllisesti käytettävät lääkkeet eivät ole ensiapua?
Toki on myös mahdollista että sydämestä katkaistaan johtoratoja, mahdollisesti myös laitetaan tahdistin. Mutta hoitomuodon valitseminen on tapauskohtaista, ja en usko että olet erikoislääkäri (kuten en minäkään), joka asiasta päätää. Halusin vain vähän korjata noita asioita mitä kerroit absoluuttisina faktoina.
asaa ja nitroa. Seloken...

Ja muutenkin mitä vittua luen :D sellaista googlepaskaa koko aihe täynnä. Jos sulla on nuha, niin varmaan johtuu hivistä. Jos sulla on tärinää, niin se on flimmeri...

:D Verikokeen tulokset tuli eikä hiviä kummempaa löytynyt..Oliko nupissa vai hermossa tai missälie mut nyt on rauhottunut huomattavasti..:)

Loistava juttu Adonis. Nyt tässä kun itse kärsin ensimmäisestä flimmeristäni (kohtalon ivaa?), voin todeta ettei tunnu mitään värinää. Muljuaa vaan ärsyttävästi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Googlettaminen pahinta mitä voi tehä mut helppo olla googlettamatta :D Enpä tiiä mikä oli mutta meni ohi, auttoiko magnesium vai mikä tiedä häntä..:)

Mitenkäs aloittajan oireet ovat jatkuneet?

Itselläni sama homma, tuntuu siis lähes siltä kuin olisi pieni paristo rintakehässä kiinni, josta kulkisi virtaa läpi. Tunne on siis aivan selvästi värisevä, ei puristava.

Osastolla jouduin 3 päivää olemaan, otettiin paljon verikokeita, keuhkokuva, jatkuva EKG-seuranta ja sydänultra. Toistaiseksi löydäksenä ensin "lateraalinen t-muutos" joka noin viikko tämän jälkeen otetussa EKG:ssa oli muuttunut muotoon: "Edelleen selvä t-inversio"

Lääkärit eivät osaa sanoa syytä tai ennustaa tulevaisuutta, mutta seuraavaksi ohjelmassa yksityiselle siirtyminen tunnetulle kardiologille jonka avulla jatketaan tutkimuksia. Myös beetasalpaajat määrättiin päivittäiseen käyttöön.

Toistaiseksi lopputuloksena on tästä siis se, että "tuntematon seikka häiritsee sydämen sähköistä toimintaa"

Mitenkäs aloittajan oireet ovat jatkuneet?

Itselläni sama homma, tuntuu siis lähes siltä kuin olisi pieni paristo rintakehässä kiinni, josta kulkisi virtaa läpi. Tunne on siis aivan selvästi värisevä, ei puristava.

Osastolla jouduin 3 päivää olemaan, otettiin paljon verikokeita, keuhkokuva, jatkuva EKG-seuranta ja sydänultra. Toistaiseksi löydäksenä ensin "lateraalinen t-muutos" joka noin viikko tämän jälkeen otetussa EKG:ssa oli muuttunut muotoon: "Edelleen selvä t-inversio"

Lääkärit eivät osaa sanoa syytä tai ennustaa tulevaisuutta, mutta seuraavaksi ohjelmassa yksityiselle siirtyminen tunnetulle kardiologille jonka avulla jatketaan tutkimuksia. Myös beetasalpaajat määrättiin päivittäiseen käyttöön.

Toistaiseksi lopputuloksena on tästä siis se, että "tuntematon seikka häiritsee sydämen sähköistä toimintaa"

Olis ne jo siinä perusterveydenhuollossa nähny jos jotain akuuttia olis päällänsä, kuten infarkti. Toi T aalto on helpoiten ärsykkeisiin reagoiva kaikista. Eiköhän huolesi selviä piakkoin. Kovassa rasituksessa voi t aallot spedeillä.

En tiedä joko joku vastasi, en lukenu koko ketjua. En usko että eteisvärinä, se ilmenee pahana olona ja epämukavana tunteena rinnassa (muljahteluna tykyttelynä), ei yleensä käänny tuoreena tapauksena ilman lääkkeelistä/sähköistä rytminkääntöä, nuorilla harvinainen. Jos magnesium auttoi niin olisiko ollut kramppia rintalihaksissa?

Ei ole edelleenkään päänsisäistä..:D Kävin tänään verikokeissa tutkitaan juurikin tuota epäilemääni rauhasen liikatoimintaa jossa oireina tuo eteisvärinä, nyt odotellaan sitten tuloksia jonka pitäs olla selvä omasta mielestäni. Rytmihäiriöistä puhutaan täällä paljon ja niitä olen vuosien ajan saanut kokea yhtä jos toisenlaista, lähes päivittäin ja tämä ei ole yhtään sinnepäinkään, toki voi olla erilainen rytmihäiriö kuin ennen mutta uskon nyt tuohon eteisvärinään

Ei ole mitään vaarallista.Mulla ihan samanlainen värinä..Tulee ja menee, mutta yhden laukaisevan tekijän olen huomannut. Se on STRESSI mikä mulla laukaisee tuon jutun. Varsinkin jos töissä on kiirettä ja pitää mennä hikihatussa paikasta toiseen niin sitten se alkaa. Stressi nimittäin laukaisee mitä ihmeellisempiä tauteja/oireita ihmisillä.

Ei ole mitään vaarallista.Mulla ihan samanlainen värinä..Tulee ja menee, mutta yhden laukaisevan tekijän olen huomannut. Se on STRESSI mikä mulla laukaisee tuon jutun. Varsinkin jos töissä on kiirettä ja pitää mennä hikihatussa paikasta toiseen niin sitten se alkaa. Stressi nimittäin laukaisee mitä ihmeellisempiä tauteja/oireita ihmisillä.
Stressi on paha, se aiheuttaa tosiaan omituisia juttuja. Itselläni on myös ollut sydämen väreilyä ja se on hermoston ylirasitus- / stressi-päräistä. Eli sympaattinen hermosto käy vähän kierroksilla.

Eteisvärinää ei ihminen tunne.

Ja toinen myös mikä saa itsellä rinnassa nimenomaan vasemmalla tuntemuksia niin valvominen. Hemmetti kun kolmivuorotyössä kun käy ja vetäsee välillä 5 yötä huonoilla unilla niin kyllä tuntee

- - - Updated - - -

Ja toinen myös mikä saa itsellä rinnassa nimenomaan vasemmalla tuntemuksia niin valvominen. Hemmetti kun kolmivuorotyössä käy ja vetäsee välillä 5 yötä huonoilla unilla niin kyllä tuntee. Mut esimerkiksi kun käyt salilla/lenkillä ja tällaisia oireita ei pahenevasti tule niin olisin itse aika huolettomasti. Siskollani mm todettu ettö kärsii tällaisista ajoittaisista rytmäreistä mitkä on kuitenki harmittomia. Tulee kun tulee jne. Ei kuitenkaan kovassa rasituksessa, mutta tuo stressi korostaa. Itse en ole kokenut suoranaisesti rytmäriä, mutta sellasta ihme tyktystä juuri joskus. Mutta ymmärtääkseni ei juuri ihmistä olekkaan kuka koskaan ei rinnassa aikuisällä ole MITÄÄN erikoista tuntenut

Ja toinen myös mikä saa itsellä rinnassa nimenomaan vasemmalla tuntemuksia niin valvominen. Hemmetti kun kolmivuorotyössä käy ja vetäsee välillä 5 yötä huonoilla unilla niin kyllä tuntee. Mut esimerkiksi kun käyt salilla/lenkillä ja tällaisia oireita ei pahenevasti tule niin olisin itse aika huolettomasti.
Joo toi unihan on ihan keskeisin juttu. Jos siitä joutuu syystä tai toisesta tinkimään niin aika varovaisesti saa treenin kanssa otttaa. Ja huolettomasti joo, ei siitä mitään lisästressiä kannata ottaa koska on sinänsä vaaratonta MUTTA kiinnittäisin asiaan siinä mielessä huomiota, että voipi olla että ollaan menossa kohti ylirasitustilaa ja se ei ole hyvä homma se. Eli tuo värinätärinä-hässäkkä voi olla myös ns. lähenevän ylikunnon oireilua.

"Tällä hetkellä puutumisoireet ja huimaus ovat lähes tyystin jääneet pois. Nyt oireita ovat uupumus, käsien tärinä, seka lihasnykäykset, elohiiret ja lihasten "pulputtaminen" koko kehossa. Syön magneesiumia elohiiriin. Lisäksi herään usein öisin lihasten värinään. Värinä ei näy päälle, vaan on "ihon alaista". Värinä huolestuttaa minua paljon."
Ja vastaus:
"Jos lihasvärinä tuntuu "sisäisenä", mutta mitään ei näy päälle, on tämäkin hyvä asia. Joskus pienet lihasnykäykset myös näkyvät, eritoten jaloissa, mutta kokonaisuutena tämäkään ei mielestäni yksittäisenä ole poikkeavaa eikä kerro ainakaan ALSsta. Stressi, hermostuminen, huono uni ja korostunut itsetarkkailu ovat todellakin omiaan ylläpitämään tällaista oireilua - usein elämää oikeasti haittaavalla tasolla, vaikka vakavaa sairautta ei niiden taustalla olisikaan kehittymässä. Vakavaa sairautta vastaan puhuu vahvasti tuokin, että voimat vaihtelevat eivätkä ole tasaisesti heikentymässä. Hyvin monet kuvatuista oireista selittyisivät osin myös niska-hartiaseudun jännitystilalla, koska niskan-kaulan kautta menevät kaikki "kaapelit" muuhunkin elimistöön."
ja vähän lisää vastausta:
"Magnesiumin kohtuullinen syöminen tällaiseen on paikallaan - valitettavasti magnesiumin teho on vain aika heikko, jos ihmisen muu suolojen tasapaino on normaalin ruokavalion myötä kohdallaan. Yleislääkäri voisi kokeilla pientä määrää oksatsepaamia tai klonatsepaamia näihin, ei kuitenkaan jatkuvaan käyttöön. Jos tällainen kokeilu vie oireita pois, on se taas yksi merkki siitä, että todellista vakavampaa ei ole kyseessä."

^Tuo oli siis täältä:

Tohtori.fi - Tohtori.fi

Stressi ja ylikunto kulkevat hyvinpitkältä käsikädessä ja kun täällä pakkotoistolla ollaan niin niin kannattaa miettiä voisiko tämän tyyppisessä oireilussa olla kyse psyykkisen ja fyysisen (urheilu, usein rajoitettu ruokavalio, uniasiat) stressin seurausta jota asian miettiminen vielä pahentaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom