Värinä rinnassa (sydämessä?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AD0N1S
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Selkeä psyykkisoire! Masennus ja ahdistus tekee juuri tuota "hermovärinää" eri paikkoihin, mulla enimmäkseen jalkaterään. Välillä kun kuljin reisitaskuhousuissa olin ihan varma että puhelin tärisi taskussa (tärinä oli juuri samassa kohtaa) mutta kun ei tärissyt! On vaan sen verran "uusi" ilmiö ettei sitä osata vielä lääkärin toimesta selittää. On ollut sitäkin joskus että herään alkuyöstä siihen että aivan kun rintakehän sisällä kävisi moottori, mutta heti heräämisen jälkeen alkaa loppumaan. Joskus olen tärissyt koko ukko..

"Stressi, valvominen, raskas fyysinen rasitus, alkoholin käyttö, tupakointi, kahvin juonti, eräiden lääkkeiden käyttö ja nestetasapanohäiriöt (kaliumin ja magnesiumin vajaus) voivat aiheuttaa terveenkin sydämen lisälyöntejä.

Lisälyöntisyys yleistyy iän myötä. Terveen sydämen lisälyönnit ovat vaarattomia, mutta tuntuvat kiusallisilta. Lisälyönnit yleensä vähenevät tai häviävät rasituksessa, joka on niiden hyvänlaatuisuuden merkki."

(Rytmihäiriöt - Suomen Sydänliitto ry)

Luultavasti eteisvärinä. Jos ei päällä niin mikään testi ei havaitse. Näissä käytetäänkin 24 tai 48 tunnin mittausta, eli laite rekisteröi lyönnit.
Ennen sitä jos tuntemuksia niin kannattaa mitata ranteesta onko epätasainen syke.
Urheiluahan eteisvärinä ei estä, jos se ei ole sillon päällä. Mutta noin yleensä vaiva tulee urheilijoille ja juopoille+ muille ku kankkunen. Ja esim stressaavaa duunia tekevillä.
Jos tommonen oire löytyy niin ei syytä huoleen, sen voi operoida veks. Ensiapuun 100mg aspiriinia ni ei tule veritulppia.
Yleisesti annos aspiriinia on 250mg, eikä muutenkaan 100% takaa ettei trombeja muodostu. Lisäksi ei sitä useinkaan "operoida veks". Yleensä rytmi pyritään kääntämään joko sähköisesti tai lääkkeillä. Mahdollisesti jätetään sydämeen pysyväksi rytmiksi, riippuen esim. siitä kuinka pitkään on ollut päällä.
Nämä siis eteisvärinään liittyen. Voi olla toki muukin rytmihäiriö.

Yleisesti annos aspiriinia on 250mg, eikä muutenkaan 100% takaa ettei trombeja muodostu. Lisäksi ei sitä useinkaan "operoida veks". Yleensä rytmi pyritään kääntämään joko sähköisesti tai lääkkeillä. Mahdollisesti jätetään sydämeen pysyväksi rytmiksi, riippuen esim. siitä kuinka pitkään on ollut päällä.
Nämä siis eteisvärinään liittyen. Voi olla toki muukin rytmihäiriö.

Ei ei. Ensinnäkään lääkäri ei määrää mitään aspiriinia vaan marevania verenohennukseen ja beetasalpaajaa estämään rytmihäiriöitä. Jos niitä haluaa loppuiän vedellä niin sitten ei kannata mennä leikkausjonoon. Tai no, ei ne tietääkseni kuitenkaan leikkaa mitään vaan polttaa verisuonia.
Pysyväksi rytmiksi sitä nyt ei jätetä terveillä ihmisillä. Sähköinen kääntö on tilapäinen ratkaisu, voi olla sama viikon päästä edessä.
Mutta edelleen, useimmat sydänjutut on hoidettavissa.

Ei ole edelleenkään päänsisäistä..:D Kävin tänään verikokeissa tutkitaan juurikin tuota epäilemääni rauhasen liikatoimintaa jossa oireina tuo eteisvärinä, nyt odotellaan sitten tuloksia jonka pitäs olla selvä omasta mielestäni. Rytmihäiriöistä puhutaan täällä paljon ja niitä olen vuosien ajan saanut kokea yhtä jos toisenlaista, lähes päivittäin ja tämä ei ole yhtään sinnepäinkään, toki voi olla erilainen rytmihäiriö kuin ennen mutta uskon nyt tuohon eteisvärinään

Samalla tavalla kuin et tunne jokaista sydämen lyöntiä, et tunne myöskään sydämen eteisten "värinää" eli sitä, ettei ne supistu kunnolla. Suuri osa eteisvärinästä kärsivistä eivät edes huomaa koko asiaa. Tai huomaavat vain, että syke on epätasainen. En epäile etteikö sinulla voisi olla hypertyreoosi, mutta että tuntisit eteisvärinän "värinänä" rinnassa... kuulostaa kaukaa haetulta. Melkein sama kuin tuntisit jatkuvan suolesi supistelun, kun se vatkaa ruokamassaa edestakaisin.

Onko se sitten "selvästi päänsisäistä" jos TSH ja T4v on viitealueella, vai haetaanko netistä vielä tukea sille, että T3v pitäisi tutkia ja kuinka joillakin on oireita viitealueellakin? Vai rauhoitutko ja annat asian olla? Kaikelle ei aina löydy selitystä.

Se oiskin ihan ymmärrettävää jos olis ympäri kroppaa tai edes jossain muualla, mutta että pelkästään rinnassa..? Tiedä häntä, odotellaan tuloksia

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No olen työkseni ottanut tuhansia niitä filmejä ja ei kyllä ikinä tuollaista kivutonta tärinää rintalastassa ole ollu oireena.

Arvaa miltä tuntuu kun heräät siihen että rintakehän sisällä (tuskin kuitenkaan tulee kehon sisältä) käy kakspyttynen Wickström (aikaisempi viestini)! Useimmiten herään siihen stressaavan yövuoron jälkeen. Vaimonikin on joskus havahtunut siihen että tärisen yöllä.. Jaloissa tärinä on ollut mulla sellaista "kännykänvärinää". En ole itse pelännyt koskaan sen olevan sydän. Keho purkaa henkisiä ja fyysisiä jännityksiä värisyttämällä itseään! Lue "tärinäterapia" niin voit tärisyttää itse itseäsi ja tärinät nähtävästi vähenee sen vuoksi.

Lääkäri mietti jos olisi lihaksessa tärinää
ei saatana,oliko tää torilääkäri?

jumalauta kundilla taitaa olla tärinää lihaksessa

kuulostaapa ammattilaiselta

Nyt parin päivän ajan tuntunut sydämen alueella ikäänkuin kännykän värinää, kävin tänään sydänfilmeissä ja sillä hetkellä ei värinää ollut päällä ja filmi ok.

ei se lekuri kuiten käskeny laittaa sitä päälle vai onko se automaattinen ja säännöllisen epäsäännöllinen? :D

Mullakin välillä tuntuu värinää rinnassa sekä reidessä, n.1-3sek kestää. Ihan kuin puhelimen värinä, monesti olenki puhelinta ruvennu taskusta kaivamaan.

Ei oo tullu paljoo värinöist ressailtuu, kun en usko asialla olevan mitää tekemistä sydämen kanssa. Jotain lihaskramppei tai hermojuttui on min mielipide.

AP 23 vuotta ja paniikkihäiriöstä kärsinyt liian monta vuotta, siitä ei nyt ole kyse sen olen saanut aisoihin ja tunnistan sen kyllä kun tulee..Tosin eteisvärinä yleensä on vanhempien ihmisten juttu..? Mutta jos se johtuukin tuosta rauhasen liikatoiminnasta. Tärinästä se on siis vasemmassa rinnassa, siksi se sydän nyt tuntuu aika loogiselta..Ja se senkun jatkuu ja jatkuu ei loppua näy.

Joo reidessä toi on kans ollu monesti, mutta aina siinä reidessä milläpuolen puhelin on, niin oon yhdistänyt puhelimen flippailuun

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom