Välipalojen kuninkaat - ideoita ja vinkkejä

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Maapähkinälevite on meikäläisen pitkäaikainen suosikki, tosin täällä jenkeissä sen rinnalle ovat nousseet manteli- ja cashew- levitteet. Täällä saa vaan olla tarkkana erityisesti noiden peanut buttereiden kanssa, koska osaan on lisätty reilusti sokeria. Yleensä syön levitteitä joko omenan tai banaanin päällä. Eli hedelmä puoliksi ja sopiva annos levitettä päälle. Se on hyvä pikavälipala ja pitää nälän paremmin loitolla kuin pelkkä hedelmä. Sitten jos haluaa rajoittaa hiilareita, niin sama homma toimii myös porkkanan ja sellerin kanssa.

Perinteinen lasten suosikki on tietty peanutbutter-jelly-sandwich, mutta niitä joutuu vähän rajoittamaan. Kun tankkasin maratonille, niin sallin itselleni muutaman täysjyvävehnä-appelsiinimarmeladi-maapähkinälevite -leivän, oli muuten hyvää.

Hienoksi silputtua kurkkua, tonnikalaa ja partaäijää. Suolaa ja pippuria mausteeksi. :kuola: Sellaisenaan tai ruisleivän päällä, ihanaa.

Tämän tyyppistä settiä on tullut myös tehtyä useaan otteeseen. Lähinnä kyllä iltapalaksi. Olen käyttänyt rahkaa, profeel 2% tuorejuustoa, jogurttia, marjoja, kananmunavaahtoa tai pelkkiä valkuaisia. Niin ja tietty niitä liivatteita :) Ja on tosi namia :kuola:

Aivi, minkälaiset määrät laitat rahkaa, tuorejuustoa ja liivatetta? Vkonloppuruokia suunnittelen ja ajattelin että tää ois kiva lauantai-illan herkku... Slurps! Toivottavasti vaan onnistuis paremmin kun muut mun kevytherkkukokeilut.:)

tein mansikkasorbettia, johon tuli 4 valkuaista. vatkataan kovaksi vaahdoksi. mansikoita n. 1l, jotka tehosekoittimella täysin muussiksi. lisäksi tähän tuli vielä 1-2dl tomusokeria, joka ei kauhean terveellistä ole:nolo:.

noi mansikat ite jouduin osittain sulattamaan, pakastin ne viime kesällä. haarukka ja vasara oli kovassa käytössä kun toi mun tehosekoitin ei kaikkeen työhön itse pystynyt:D sinänsä aivan taivaallisen herkkullinen pakkaus:kuola:, mutta mitä tuon tomusokerin tilanne vois keksiä? ehdottomasti jotain ei niin hiilaripitoista, mutta mitä? noissa mansikoissa oli jo vähän sokeria pakastamisen jäljiltä. ei se taidakaan nyt niin terveellinen versio olla:evil:

tein mansikkasorbettia, johon tuli 4 valkuaista. vatkataan kovaksi vaahdoksi. mansikoita n. 1l, jotka tehosekoittimella täysin muussiksi. lisäksi tähän tuli vielä 1-2dl tomusokeria, joka ei kauhean terveellistä ole:nolo:.

noi mansikat ite jouduin osittain sulattamaan, pakastin ne viime kesällä. haarukka ja vasara oli kovassa käytössä kun toi mun tehosekoitin ei kaikkeen työhön itse pystynyt:D sinänsä aivan taivaallisen herkkullinen pakkaus:kuola:, mutta mitä tuon tomusokerin tilanne vois keksiä? ehdottomasti jotain ei niin hiilaripitoista, mutta mitä? noissa mansikoissa oli jo vähän sokeria pakastamisen jäljiltä. ei se taidakaan nyt niin terveellinen versio olla:evil:

Siis onko tomusokerilla jokin muu virka kuin makeuttaminen? Jos tarkoitus on vain tuoda makeutta, niin silloinhan saman ajaa makeutusaine. Varsinkin hermesetaksen makeutusneste on mainio tuote. Se ei sisällä lainkaan hiilareita/kaloreita ja sitä tarvitaan vain pari tippaa makeuttamiseen.

Siis onko tomusokerilla jokin muu virka kuin makeuttaminen? Jos tarkoitus on vain tuoda makeutta, niin silloinhan saman ajaa makeutusaine. Varsinkin hermesetaksen makeutusneste on mainio tuote. Se ei sisällä lainkaan hiilareita/kaloreita ja sitä tarvitaan vain pari tippaa makeuttamiseen.

ohje oli jostain yhteishyvä jne. sivuilta. en tiedä tomusokerin tehtävää tossa. oisko tuomaan kuohkeutta? maistelin välillä, että kyllä se valkuais-mansikkasotkukin alas olis mennyt ilman tomusokrua:kuola:. seuraavan kerran jätän pois ja kokeilen tota hermesetas makeutusnestettä. jää kaloreita pois huomattavasti:)

Mä tein eilen vähän samantyyppistä, mulla meni ainesosat jotakuinkin näin:

n. 4dl jäisiä mansikoita soseena
3 kananmunanvalkuaista vaahdotettuna
1 prk Ehrmannia
vajaa 1 dl Hermesetasta

Noi kaikki vaan sekaisin kahteen kuppiin ja vähäks aikaa pakkaseen. Oli tosi hyvää, ehkä vähän turhankin makeaa.

Aivi, minkälaiset määrät laitat rahkaa, tuorejuustoa ja liivatetta? Vkonloppuruokia suunnittelen ja ajattelin että tää ois kiva lauantai-illan herkku... Slurps! Toivottavasti vaan onnistuis paremmin kun muut mun kevytherkkukokeilut.:)

No jos teen vaikka yhden isonsatsin vain itselleni ;) niin laitan siihen 100g tuorejuustoa, 1prk rahkaa, 1dl jogurttia, 1-2dl marjoja, 2valkuaista tai 1 kokonainemuna ja 1 valkuainen + makeutusta. Yleensä laitan 2 liivatetta, mutta jos haluat tosi kiinteetä laita 3-4. Ensin sekoitan rahkan, jugun, tuorejuuston ja marjat. Tähän sekoitan liotetut liivatteet (liota esim light-mehutiivisteeseen) ja lopuksi nostelen joukkoon varoen munavaahdon.

Kannattaa antaa hyytyä vähintään 4h. Melkein paras kun tekee edellisenäpäivänä. Laitan seoksen sellaiseen matalaan silikooniseen pikku kakkuvuokaan, niin saan siitä sellainen hyydykekakun:D

Makuvariaatioita on monia. Riippuu mitä marjoja tai jugua laitat. Viikonloppuna herkkupäivänä olen tehnyt myös luumusoseesta ja sekaan sitruunaa :kuola:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Kiitti!

Äsken tossa rustailinkin kauppalappua, joten oikeeseen saumaan tuli tää tietopankki.:)

Kesäinen aamupalaherkku:
rahkaa, vadelmia/mansikoita, profeel vadelmajugurttia, vehnäleseitä ja sokerittomia kuitumuroja kulhoon. Ei voisi paremmin päivä alkaa :)

Oma vakkari

Oma välipala-suosikki on seuraava:
1 ruisleipä
1 Kevyt Aamupala-sulatejuustoviipale
1 Vitalinea jogurtti (sellanen uusi kevyt, kaloreita n. 60/purkki)
raejuustoa

Ja tietty kahvia kyytipojaksi :thumbs:

ohje oli jostain yhteishyvä jne. sivuilta. en tiedä tomusokerin tehtävää tossa. oisko tuomaan kuohkeutta? maistelin välillä, että kyllä se valkuais-mansikkasotkukin alas olis mennyt ilman tomusokrua:kuola:. seuraavan kerran jätän pois ja kokeilen tota hermesetas makeutusnestettä. jää kaloreita pois huomattavasti:)

Eikös tomusokerilla ole sellanen kovettava vaikutus? Siksi sitä yleensä on kakkujen tms kuorrutteissa.

Miun ehdoton ykkössuosikki on maitorahkaa ja bonaa sekaisin, pari pähkinää tai mantelia päälle. Njam.

Moni täällä näköjään suosittelee tuota puuroa raejuuston ja mehukeiton kanssa... Onko ihan rasvaton raejuusto teillä siinä vai normi? Pitäisi varmaan kokeilla tuota. Mites mehukeitto, makeutusaineilla makeutettu vai sokeriversio?

Itse käytän rasvatonta ja 2% (vai onko se 3%, no anyway..) raejuustoa, sekä että. Se 2% on ainakin parempaa :) Mehukeittona käytän valion sokeroimattomia mehukeittoja. Aivan huippuhyviä, makuja on laidasta laitaan!

Moni täällä näköjään suosittelee tuota puuroa raejuuston ja mehukeiton kanssa... Onko ihan rasvaton raejuusto teillä siinä vai normi? Pitäisi varmaan kokeilla tuota. Mites mehukeitto, makeutusaineilla makeutettu vai sokeriversio?

Mulla menee puuro yleensä Ingmannin rasvattoman raejuuston kanssa, Kesoa ajattelin kokeilla jokupäivä, en tiedä sopiiko se sitten aamupuuroon kun on kuitenkin huomattavasti rasvaisemman makuista. Mutta kokeillaan.

Ja sokeroimatonta karviais-boysenmarjakeittoa käytän lähes poikkeuksetta, mansikoita ja mustikoita tulee syötyä muuten niin runsaasti etten viitsi niitä keittoja enää puuron sekaan laittaa. Tosin aika usein laitan mansikoita, mustikoita ja vadelmia sekaan vielä puuron, raejuuston ja mehukeiton lisäksi - ja hyvää on. :)

Mai´tohan vatkaantuu vaahdoksi, kuin tarpeeksi vatkaa. Ymmärtääkseni tämän vatkaantumisen aiheuttaa maidossa oleva valuaisaine. Onko kukaan koskaan kokeillut, vatkaantuuko maito parmmin jos sinne lisää maitoproteiinia?

oi mut mä kokeilin ja rakastuin just uuteen välipalaan, jolla rupeen korvaamaan protskupatukoita :D ja resepti on niinkin yksinkertainen kuin Raejuustoa, jonka sekaan RUSINOITA! OMG hitto miten on hyväääääää... ja hiilarit on siis viinirypäleissä olevaa hetelmäsokeria ^^ oi nammm... namnamnam.

mitenköhän sopii raejuusto ja hillo ^___________________________^

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom