Välipalareseptejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rakula
  • Aloitettu Aloitettu
Ittelläni on toi välipalan syöminen aina ollu vähä onkelma, tai lähinä etten keksi mitään "järkevää" syötävää. Toisaalta taas jos jotain keksinkin niin se on hieman mautonta.
Eli kertokaa vähän mitä ite yleensä syötte välipalaks? Omia reseptejä ois kiva kuulla niin vois itekkin koittaa! (Ja mielellään jotain muutakin kun maitorahkaa! :D)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite tämmöstä käyttänyt sillon tällön: Tonnikala-Kaisersalaatti
Eli 100g Rainbow tuna(vedessä) + 200g Järvi-Suomen Portti kevyt kaisersalaatti

Ravintoarvot
400kcal
P 31
HH 26
R 17

Ite tykkään kyllä syödä aika paljon maitorahkaa. Siihen saa helposti makua ku laittaa sekaan esim purkin jotain marjasose pilttiä. Ja niitä löytyy useampaa eri makua ni voi vaihdellakki. Etuna tässä on mun mielestä ainaki se että on äärimmäisen helppo ottaa mukaan ja kulkee mukana repussa vaikka koko päivän.

Ite tykkään kyllä syödä aika paljon maitorahkaa. Siihen saa helposti makua ku laittaa sekaan esim purkin jotain marjasose pilttiä. Ja niitä löytyy useampaa eri makua ni voi vaihdellakki. Etuna tässä on mun mielestä ainaki se että on äärimmäisen helppo ottaa mukaan ja kulkee mukana repussa vaikka koko päivän.
Hmm... miksköhän mä en oo ikinä ajatellu et noita pilttejäkin voi soktee noihin rahkoihin! :D Pitää koittaa!

No joo, tottakai mitä vaan voi periaattees rahkaan sekottaa. Mut lähinä juuri se että rahka alkaa vähä tökkiin ja kun sitä kuitenkin tulee iltasin vedettyy niin onks mitään muuta?

Jossain vaiheessa tein erilaisia pirtelöitä aina enemmän jääkaappiin valmiiksi. Siitä oli sit vaan helppo ottaa ku nälkä yllätti.. Variaatioitahan on lukuisia mut muutama suosikki oli :

Jogurttia (rasvatonta maustettua)
Maitoa
Mustikoita
Banaania
Makeutusainetta jos tykkää makeammasta

Maitoa
rahkaa
vadelmia
mansikoita
makeutuainetta jos tykkää

Yks lemppari rahka oli Ku sotki pari purkkii rahkaa, purkillisen sokerittomia purkkihedelmiä, jogurttia ja makeutusainetta... slurps..

Toinen ihan favorite oli pari purkkia rahkaa, jogurttia, kirpeitä omenalohkoja, kanelia ja makeutusainetta.. Noita ku tekee isomman satsin niin saa välipalaksikin..

Mä en oo vieläkään rahkaan kyllästyny vaikka sitä kaks kertaa parhaimpina päivinä syönkin ja syönyt jo 5vuotta :rock:

Pula-ajan välipala:

Leivän kannikkoja
Kananmunia
Meetvursti paketin loput
Rypsiöljyä

Lisät:
Suolaa
Ketsuppia

Lämmitä pannu kuumaksi ja laita sille haluamasi määrä öljyä. Pienennä leikkeleet ja leivät peukalonkynnen kokoisiksi paloiksi. Laita aluksi leivät pannulle imemään öljyä ja lämpenemään, tovin kuluttua voit laittaa pilkotut leikkeleet sekaan. Meetvursti on saavuttanut sopivan lämpötilan, kun sen pinta alkaa näyttämään kirkkaalta ja rasvaiselta. Lopuksi riko sekaan haluamasi määrä kananmunia ja sekoita pannulla kunnes munat ovat mielestäsi riittävän paistuneita.
Tarjoilu ehdotus: Aseta suoraan pannulta lautaselle, mausta oman maun mukaan ketsupilla ja suolalla. Ruokajuomaksi vesi tai maito.

Buon appetito

Arvioitu ravintosisältö(riippuu pitkälti monista muuttujista):
Proteiinit: 28.26 g 14 % Kokonaisenergiasta
Hiilihydraatit: 40.34 g 20 % Kokonaisenergiasta
Rasvat: 59.28 g 66 % Kokonaisenergiasta
Energia: 805.901 kcal

Purkki ehramia + marjoja/jotain hedelmää + kananmuna + pari tippaa makeutusainetta + loraus vettä -> sauvasekottimen läpi ja eikun ääntä kohti. Mukaan voi heittää maun mukaan sopivan määrän vehnäleseitä, itse laitan yleensä noin kourallisen. Kolme tippaa makeutusainetta on aika optimi. Ei maistu rahkalta ja voi juoda aika nopsaan!

monenlaisia comboja on tullut kokeiltua ja nyt alkaa tökkiä pahemman kerran. mulla kans ongelmana sopivien VÄLIPALOJEN keksiminen. oisko kellään jotain muita hyviä ideoita, joissa ei käytetä rahkaa tai raejuustoa yhdessä tunan ja kananmunan kans? sellasia joita ei tarvi paistaa, keittää tai muuten kokata joka päivä vaan riittää parikolme päivää kulhossa tai rasiassa. Ja vieläpä sellasta joista maha täyttyy, paljon protskua, vähän hiilaria. :worship:

raejuusto-ananaskompo, tanakkahedelmärahka, jossa mm. banaani toimii hyvänä energian antajana, sitrushedelmillä estää sitä ja esim. omenaa tummentumasta ikävästi. Siemenet ja pähkinät med jugurtti on jytyä jos laittaa tarpeeksi.
Tosi hyvää on kun turvottaa mysliä, jossa on rusinoita, jugurtissa tai mehukeitossa. Jos laittaa mysliä suhteessa enemmän niin hampaatkin saa hyvästi hommia.
Kannattaa kokeilla mysliä jäätelön kanssa. Ite tykkään sekoittaa sitä vaniljaan. Jäätelöä kannattaa ensin pehmentää niin, että rakenne on notkea (lusikalla painella ja antaa hiukan sulaa) Sit vaan laitetaan mysliä sekoittaen joukkoon. NJAM!

Tein äsken ihan hirmu hyvän yhdistelmän. Ei ollut muutakaan niin sotkin ehrmanniin purkin rasvatonta ananasviiliä. Kuulostaa oudolta, mutta maku oli :kuola:

....n jotain muutakin kun maitorahkaa! :D)
Maitorahka on proo, mut ei sitte :D. Tee vaik tonnikala leipä johon laitat tonnikalaa vedessä ja polarin 5% Prosenttii rasvaa juustoo siihen ja vaik jotaan chilikastiketta. Ruisleipää pitää leivän olla tietenkin.

Oon nyt rakastunu soijarouheeseen... Maistuu ihan ruisleivälle. Sitä sekottaa vaniljajogurtin joukkoon nii on kyllä tosi hyvää. :thumbs: (Ja vielä jos laittaa rahkaa, jogurttia ja soijarouhetta nii on kyllä aika paljo proteiinia...)

Taidan olla ainoa peto täällä, mutta saatan vetää välipalaksi paketillisen kokolihaleikkelettä. Esim. Ylikypsä saunapalvikinkku 100g:
kcal 90
P 17
hh 0,5
r 2,5
suola 1,7

Pakettillinen on siis 2 tai 3 kertaa kyseiset arvot. :) Jos nyt jotain muutakin on syötävä, niin hedelmiä, tai voihan tuohon kylkeen ostaa vaikka karjalanpiirakoita, ja laittaa kunnon köntin lihaa päälle. Hinta näytti olevan siinä 2,5-3 euroa/pkt.

Taidan olla ainoa peto täällä, mutta saatan vetää välipalaksi paketillisen kokolihaleikkelettä. Esim. Ylikypsä saunapalvikinkku 100g:
kcal 90
P 17
hh 0,5
r 2,5
suola 1,7

Pakettillinen on siis 2 tai 3 kertaa kyseiset arvot. :)

"Päivittäisen suolamäärän tulisi pysyä vajaassa teelusikallisessa eli alle 5 grammassa." Lähde Suomen sydänliitto.

Sääli että vähäsuolaisia kokolihaleikkeitä on kauppojen hyllyillä vähän. Itse olen myös leikkeiden ystävä.

Leikkeleissä on myös paljon nitriittejä, ei niitä kannata loputtomasti popsia.

Asiaan: Ostakaa tehosekoitin ja kokeilkaa sekaisin kaikkea! :) Ainakin banaani, marjat, protskujauhe, rasvaton jugurtti ja/ tai rahka toimii. Enemmän vitamiineja ja vähemmän suolaa kuin vaikka tonnikalassa tai raejuustossa.

Minäki meinasin ehottaa jotain kinkkupakettia, ku ei saanut raejuusto/tonnikala/kananmuna-comboo maustettuna pippurilla ja tabascolla ehottaa..:D.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom