Välipalareseptejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rakula
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kysyn nyt täällä, että mikä välipala vaihtoehto näistä olisi terveellisin(lue:eniten protskuu, kuitua, vitamiineja, rasvaa)
1. 2 dl maustamatonta jogurttia (rasvaa 3%), 1,5dl All bran muroja, 4 kuivattua hedelmää(tai kiivi ja 5 pähkinää tai 2 kuivattua hedelmää ja kiivi tai 2 kuivattua hedelmää ja 5 pähkinää tai kaksi kiiviä)... mikä noista?, Real-leipä ja päällä 1tl rasvaa (75%), kinkkusiivu ja rehuja.

Tai
2. 2 Real-leipää, 2tl rasvaa(75%), 2 kinkkusiivua, hedelmä esim.omena (tai kiivi ja 2 kuivattua hedelmää tai kiivi ja 5 pähkinää tai 2 kuivattua hedelmää ja 5 pähkinää tai kaksi kiiviä tai satsuma ja kiivi), 2,5dl proviva mustikka/viinimarjamehua.

Tämmönen "dieettivälipala"

Salaatti, jossa kurkkua, tomaattia, jäävuorisalaattia ja paprikaa
Sekaan heitetään purkki tonnikalaa (nesteet pois) ja muutama lusikkallinen raejuustoa
Loraus salaattikastiketta

Kyllä salaattikin maistuu hyvälle tolla reseptillä :)

Ei keltään löytyisi todella halpaa proteiinipitoisen välipalan reseptiä. Maulla ei ole niin väliä, kunhan on jotain "oikeaa" ruokaa eikä aina tuota heraa. Mielellään sellaista jota voi tehdä kerralla ison satsin.

Ei keltään löytyisi todella halpaa proteiinipitoisen välipalan reseptiä. Maulla ei ole niin väliä, kunhan on jotain "oikeaa" ruokaa eikä aina tuota heraa. Mielellään sellaista jota voi tehdä kerralla ison satsin.

Tee vaikka tota kebabia ja vetelet sitä on oikeasti hyvää. Kuivaliha olis kova mutta se on niin kallista.

Öh, kokeilin tänään tehdä jotain välipalaa kananmunasta joten tällaista munakasta syntyi:

2-3kpl valkuaisia
(n.5g) rypsiöljyä paistamiseen
Herkkusieniä
(50g) raejuustoa
mausteita

Munat pannulle paistumaan joko pienissä annoksissa tai kaikki kerralla, tilkka rypsäriä pannulle (itse laitoin joku 5g tai vähemmän), sekaan herkkusieniä ja hieman raejuustoa. Sienet ruskistuvat herkullisiksi ja raejuusto sulaa komeuden keskelle :D... Maustetaan mieluisilla mausteilla, itse käytin perus pippurisekoitusta ja suolaa.

Ainiin, tuli niin sairaan hyvää että pitää kysyä että onkohan tuo edes terveellistä :]?

ravintoarvot koko annoksessa, suunnilleen:
Hiilareita 5g, proteiinia 22g, rasvaa n. 6g~ energiaa 150kcal

Määriä voi itse muutella maun mukaan~

En ole varsinaisesti mikään karppi, mutta testasin kuitenkin karppifoorumin pannuleipää tänään ja tuli ihan mahtavaa! :kuola: Kyseessähän on tavallaan munakasleipä, mutta yllättävän leipämäinen lätty kuitenkin.

Itse tein seuraavista:
1 kananmuna
1 rkl pellavansiemenrouhetta
1 rkl kookoshiutaleita
1 rkl kaurahiutaleita
ripaus suolaa
ripaus leivinjauhetta

Nämä siis sekaisin, pannu kutoselle ja rasvaa (itse käytin oivariinia). Sitten taikina pannulle ja lämpö noin neloselle, lätty käännetään kun se pysyy kasassa ja rusehtaa. Sitten vain kypsäksi, päälle täytteitä ja ääntä kohti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom