Välipalareseptejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rakula
  • Aloitettu Aloitettu
Ite tämmöstä käyttänyt sillon tällön: Tonnikala-Kaisersalaatti
Eli 100g Rainbow tuna(vedessä) + 200g Järvi-Suomen Portti kevyt kaisersalaatti

Ravintoarvot
400kcal
P 31
HH 26
R 17

Testasin tätä tänään. Tästä tuli kyllä ehdottomasti uus lemppari :kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kreikkalainen jogurtti, esim Fage, sekaan mustikoita ja päälle mantelilastuja. Nam!

Joo Fage 0% :haart: on mun uus Ehrmann (tääl Italiassa). Hinta on tosin törkee, mut ei auta, "rahkaa" on saatava. Jos on pokkaa, niin hunajaa ja pistaaseja rouhittuna päälle. Itsehän vetelen siis pelkältään.

Ha!! Mä keksin tässä pari viikkoa sitte tosi hyvänmakusen ja yksinkertaisen pirtelön ohjeen. Eikä tarvita ees tehosekoitinta. Joko valiolla tai ingmanilla on semmosta maitomehujuomaa(appelsiinii ja mangoa, kaloreita tais olla n.80/100ml), niin heittää sitä ja rasvatonta luonnonjokurttia yhteen, niin saadaan ihan jumalaisen makuinen pirtelö. :D Oman maun mukaan voi sekottaa toista enemmän ku toista jne. Lisäksi just eilen kekkasin tosi ihanan makusen hedelmäsalaatin ohjeen:
-Puolikas banaani
-kiivi
-viinirypäleitä
-karviaisboysenmarja-mehukeittoa.

Ai vitsi ku vesi nous samantien kielelle. :P Todellakin suosittelen. Ihan näitä mun perusvälipaloja on just rasvaton rahka ja siihen sitte heitetään kaikenlaista ihanaa, kuten spelttimuromyslejä tai mantelihiutaleita, seesamin-ja pellavansiemeniä, rusinoita, pähkinärouhetta jne..

mun perus on ruisleipää pannulle kananmunaa väliin ja sitten oman maun mukaan kaikkee lisukkeeksi. Koulupäivän jälkeen on aina paras ottaa tollanen.

Prode + kuitu pannarit:

1dl Raejuustoa
1dl Kaurahiutaleita
3 Valkuaista
Proteiini jauhetta (itse laiton fastin hera 80 ja vanilijan makuista)
kanelia
>>> Kaikki tehosekottimessa tasaiseksi jonkajälkeen paistetaan pannulla.

Tuli kyl aivan sairaan hyvää! Paljon proteiineja ja paljon kutua! Laiton lautaselle
viel kyytipojaks mehukeittoa!

Raejuusto 200g
Rasvaton jukurtti 200g
Vähärasvainen (alle 5%) mysli 50g

P 45g HH 56g R 5.5g

Itse korvaan lepopäivinä tällä välipalalla palautusjuoman. Sisältää samat ravintoavot paitsi, että rasvaa tässä on enemmän.

Raejuusto 200g
Rasvaton jukurtti 200g
Vähärasvainen (alle 5%) mysli 50g

P 45g HH 56g R 5.5g

Itse korvaan lepopäivinä tällä välipalalla palautusjuoman. Sisältää samat ravintoavot paitsi, että rasvaa tässä on enemmän.

Lähes sama kun ylläoleva...

1,5dl Rasvaton puutarhamarjajogurtti
100g raejuusto
50g mansikoita

Meni kivasti pikkukulhoon ja maistui namilta!! Ja ravintoarvotkin vielä järjissään: 162kcal,14hh,19p,2r

Aika usein tulee vedettyä ihan tämmöinen perussetti:

Purkki Ehrmannia
2-3 raakaa kananmunaa
Maitoa mielialan mukaan
Loraus Appelsiinin makuista Fun Light mehua

Nuo sekaisin jollain vatkaimella ja avot, hyvvee on. :)

Iltaisin sitten muuten samalla reseptillä, mutta kananmunat korvaa rypsiöljy. En mittaa osaa sanoa, kun suoraan purkista laitan vähän. Tämä on jopa parempaa, jotenkin tuo rypsiöljy tuo mielestäni hyvän lisän tuohon! Ja turha varmaan sanoa, olenko tällä hetkellä dieetillä vai massakaudella..

Aika usein tulee vedettyä ihan tämmöinen perussetti:

Purkki Ehrmannia
2-3 raakaa kananmunaa
Maitoa mielialan mukaan
Loraus Appelsiinin makuista Fun Light mehua

Nuo sekaisin jollain vatkaimella ja avot, hyvvee on. :)

Iltaisin sitten muuten samalla reseptillä, mutta kananmunat korvaa rypsiöljy. En mittaa osaa sanoa, kun suoraan purkista laitan vähän. Tämä on jopa parempaa, jotenkin tuo rypsiöljy tuo mielestäni hyvän lisän tuohon! Ja turha varmaan sanoa, olenko tällä hetkellä dieetillä vai massakaudella..

Minkä verran käytät, kun on masentunu olo? :) pakko myöntää, että sain kyllä todella maukkaat naurut :piis:

Terppa, lisätäänpä tänne omatkin setit. Eli löysin tälläisen reseptin
http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=303

mutta en löytänyt mistään fiberhuskia, joten loin tälläisen:

Sikiksen Kuituproteiinijuustosämpylät

3dl mantelijauhoja (120g, 1½pss, löytyy kaupan mausteosastolta)

3½dl Fibrexiä (n. 100g, löytyy miltei kaikista kaupoisa)

1,25dl pellavasiemenrouhetta (noin 125g, siis nimenomaan rouhetta, se on tiiviimpää. Itse käytin Pellavaisen rouhetta)

½dl vehnäleseitä (n.10g)

½dl ruisleseitä (n.10g)

Seesaminsiemeniä 4rkl

250g Ehrmannia

300g Emmental-juustoa (P29, R30)

4 isoa kananmunaa

4tlk leivinjauhetta

3tlk suolaa

Vettä tarpeeksi, Fibrex imee nestettä aivan helvetisti.

- Sekoita kuivat aineet keskenään.
- Vatkaa munat ja rahka, lisää sotkuun juusto
- Kaada muna-rahka-juustohässäkkä kuivien aineiden sekaan ja sekoita voimakkaasti. Lisää vettä
tarpeeksi että saat helposti käsiteltävän takinan.

Lyö uuni tulille, 225 astetta ja kaikki vastukset käyttöön

Pyörittele kostein sormin 10kpl sämpylöitä. Yhden sämpylän painoksi tuli minulla noin sata grammaa (plusmiinus 10) ja iske pellille. Tulee varmasti kaksi pellillistä. Näistä tuli mukavan kuohkeitakin, voi jopa halkaista ja täyttää

Makrotkaan eivät hassummat esim. ketoilijan aamupalalla:

P: 30,6% (23,4g)
HH: 6,5% (5g)
R: 62,8% (21,9g)

Vaikka itse sanonkin: Loistavia ;)

Minkä verran käytät, kun on masentunu olo? :) pakko myöntää, että sain kyllä todella maukkaat naurut :piis:
No silloinhan sitä menee vähintään pari litraa..

Ei hitto, vähän tais tulla ajatuskatkos :D Eli ei ole kyse mielialasta vaan laitan sitä maitoa ihan sen verran, että tulee sopivan täyteen tuo "kulho" johon tuon teen.

Kieltämättä itsekin vähän naurahdin, kun tuon kommenttisi luin. :hyvä:

Nopea porkkana-juusto-teeleipä

valmis.jpg

2 vaasan ruispalaa, purkki tonnikalapaloja vedessä päälle ja muutama juuston siivu. Jos haluaa tulisuutta ni muutama pirkka jalopeno messiin. hintaa tulee n. 1,7€. Hinnat on kyl noussu törkeesti vähän aikaa sitten sai viä tonnikalaa eurolla ja nyt hinta noussu 50%!!! Sama rahkoissa (joudun ostamaan hylaa). Tota bilttiä täytyy kans kokeilla ku sitä muutenkin perheeseen ostetaan. Pirkka ananas kun maksaa tätä nykyä 0,69€!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Itse tulee usein aamupalaksi vedettyä tehosekoittimeen seuraava setti:

Ehram maitorahka
3,5dl kaurahiutaleita
4dl kevytmaitoa
1prk Del Monte ananasmurska

Tulee melko neutraalin makuinen, hieman ananas maistuu läpi antaen mukavan pehmeän maun. Kaloreita voi sitten lisätä tai vähentää helposti aineiden määrää muuttamalla.

Prot. 57 grammaa
Hiilihydraatteja 143 grammaa
Rasvoja 16 grammaa
960kcal

Itse tulee usein aamupalaksi vedettyä tehosekoittimeen seuraava setti:

Ehram maitorahka
3,5dl kaurahiutaleita
4dl kevytmaitoa
1prk Del Monte ananasmurska

Tulee melko neutraalin makuinen, hieman ananas maistuu läpi antaen mukavan pehmeän maun. Kaloreita voi sitten lisätä tai vähentää helposti aineiden määrää muuttamalla.

Prot. 57 grammaa
Hiilihydraatteja 143 grammaa
Rasvoja 16 grammaa
960kcal

Näyttää tää hyvältä ja mukavasti noita kaloreitakin löytyy. Tän vois melkeen ottaa aamupalaks kohta.
Kaadatko ananasmurskan kanssa olevan liemen kans mukaan?

Ite tykkään vedellä välipalaks tuna, ananas ja raejuusto sekotusta.

Kaikkee purkki ja kulhossa sekasin. Tulee iha hyvänkokonen ja makunen setti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom