Välilevyn pullistuma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mulla tuli välilevyn pullistuma tos maaliskuun puoles välissä, ja koht tulee ½ puol vuotta täyteen.. Joka viikko selkä tuntuu paremmalta. Olisin vaa kyselly et millon kannattaa alkaa treenaa kunnol? Oon nyt jonku aikaa tehny pelkkää rintoja, hauiksia ja olkapäitä ku en oo muutakaa pystyny.. Miten kauan kestää n. et tulostaso nousee samaa missä se oli ennen loukkaantumista.

Miten se oireilee? Onko kuvattu? Mitä pystyy tekemään ja mitä ei?

Nykyisestä käytännöstä en tiedä, mutta ainakin aiemmin lääkärit hyssyttelivät ja kehottivat lepäämään. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että se voi hyvinkin vain pahentaa asiaa. Selkä voi mennä entistä pahemmin jumiin ja liikkuminen on vain vaikeampaa. Tapauksen mukaan kehottaisin venyttelemään ja pitämään selän liikkuvana mahdollisuuksien mukaan. Itse selkärankaan kohdistuvaa kovaa painetta kannattaa toki välttää. Hyvä jos tuntuu paranevan itsekseen.

oon viltterin kanssa samoilla linjoilla.

Elä missään nimessä rupee makaamaan ja oottamaan et selkä paranis. Rohkeesti vaan tekeen kaikkee mitä pystyy. Kannattaa varmaanki jonku aikaa vältellä kyykkäämistä ja maastavetoja ja muutenki raskaiden taakkojen nostelua/kantamista.
Mutta muita selkäliikkeitä kannattaa tehdä reilusti.

Ja jos teet jotain istumapainotteista työtä/opiskelua yms. ni muista nousta joka välissä seisomaan ja venyttelemään.
Kun istuu pitkiäaikoja, niin selkäranka painuu kasaan ja siittä saa vaan harmia. Kunnon reippailut vaan selälle niin useinko pystyt, ni se nopeuttaa kuntoutumista.

Originally posted by saarnamies

Elä missään nimessä rupee makaamaan ja oottamaan et selkä paranis. .

Jep. Kolme vrk on ihan maksimi lepo. Sen jälkeen treenataan ne kuuluisat syvät lihakset kuntoon ja sit rankaistaan taas rautaa niin kuin ennenkin ja mielellään vähän enemmänkin. Muista progressiivisuus ja LIIKKEIDEN PUHTAUS, tarkistuta myös lantion rytmi nostossa, eli selkä lähtee "koukkuun" ja loppu tulee lantiosta ja sama nostossa eli ylöspäin: ALOITA liike LANTIOSTA, ÄLÄ SELÄSTÄ!!! :curs:

Originally posted by Jonu
Mulla tuli välilevyn pullistuma tos maaliskuun puoles välissä, ja koht tulee ½ puol vuotta täyteen.. Joka viikko selkä tuntuu paremmalta. Olisin vaa kyselly et millon kannattaa alkaa treenaa kunnol? Oon nyt jonku aikaa tehny pelkkää rintoja, hauiksia ja olkapäitä ku en oo muutakaa pystyny.. Miten kauan kestää n. et tulostaso nousee samaa missä se oli ennen loukkaantumista.

Kyllä sanoisin että keskustele asiasta mielummin hoitavan lääkärin kanssa. Pahimmassa tapauksessa voit joutua leikkauspöydälle jos repeämä/pullistuma välilevyssä on paha ja alat kuormittamaan selkääsi ennen kuin se on siihen valmis.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom