Väliin jääneet treenit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DOMS man
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
47
Miten jatkatte treenausta, jos yksi treenikerta jaetussa ohjelmassa sattuu jostain syystä jäämään väliin. Entä jos suunniteltu aerobinen harjoitus jää väliin.

Esimerkiksi jos treenaisitte ma jalat, ke rinnan, hartiat ja ojentajat
sekä pe selän ja hauikset ja lisäksi tekisitte ti ja to aerobisen harjoituksen.

Jos nyt ma sattuu jäämään jalat tekemättä, niin mitä tekisitte tiistaina.

Jos ti sattuu jäämään aerobinen harjoitus tekemättä, niin mitä tekisitte keskiviikkona.

Tietenkin voi vastata että kun tosissaan treenaa, eivät treenit jää väliin, mutta jos ei muuta niin voihan tulla kipeäksi tai saada rasitusvamman. Kyllä minusta esim. 3-jakoisella viikko-ohjelmalla 3 x 52 = 156 treenit vuodessa on epärealistinen tavoite.

Mulla on menossa sellainen venäläinen penkkiohjelma jossa tehdään kolmestiviikossa penaa. Muita liikkeitä teen ihan tuntuman mukaan, eli jos tuntuu että selkä/vatsaosasto kaipaa tänään liikunta niin annetaan sitä sitten;) Jos taas jalat ovat liikunnan tarpeessa niin ei muutakuin kyykkäämään & jos tuntuu, että alaselkä on hiukan pehmee niin sitten maastavetoa:)

Originally posted by miesxxx
Mulla on menossa sellainen venäläinen penkkiohjelma jossa tehdään kolmestiviikossa penaa. Muita liikkeitä teen ihan tuntuman mukaan, eli jos tuntuu että selkä/vatsaosasto kaipaa tänään liikunta niin annetaan sitä sitten;) Jos taas jalat ovat liikunnan tarpeessa niin ei muutakuin kyykkäämään & jos tuntuu, että alaselkä on hiukan pehmee niin sitten maastavetoa:)
Mulla on sama ohjelma pelissä ja sovellan siihen myös samalla 4-jakoista treeniohjelmaa. Toki teen löysempiä päiviä tulevan penkkitreenin painojen mukaan! Miten sulla miesxxx on penareeni kulkenut? Mulla meni 4x4 läpi ja tänään olisi 3x3...

Mä treenaan joka toinen päivä ja kierto on 8 päivää. Jos tiistaille sattuisi jalat, enkä pääse salille, niin treenaan ne keskiviikkona.

Seuraavana treenipäivänä ne mitkä jäi väliin... eli tulee kauheesti treenattavaa. Mitäs on tullu laiskoteltua :) ... Kerran tuli jo treenattua jalkoja vaille koko kroppa kerralla. Meni 2h :whip: ... tosin en ihan joka lihakselle tehny niin montaa sarjaa kuin normaalisti mutta ne vähätkin loppuun asti puristaen :rolleyes:

Itse laitan vapaasti vapaapäiviä ohjelmaan. Kuitenkin niin että pyrin treenaamaan 4-5 kertaa viikossa. En vedä metodilla MA: hauis TI: pohkeet ja KE: vatsa jne., vaan teen enemmänkin niin että liikkeet kiertää ja yritän saada mahdollisimman usein treeniä. Mun mielestä pirun hyvä systeemi.

Kun treenaa 3 -4 päivää peräkkäin todellakin alkaa tajua että voi hyvin treenata 45 minuutissa.

Originally posted by JusuRa
Mulla on sama ohjelma pelissä ja sovellan siihen myös samalla 4-jakoista treeniohjelmaa. Toki teen löysempiä päiviä tulevan penkkitreenin painojen mukaan! Miten sulla miesxxx on penareeni kulkenut? Mulla meni 4x4 läpi ja tänään olisi 3x3...

Sain ohjelman reilut viikko sitten päätökseen mutta en tehnyt maksimia silloin vaan tänään, meni 6kg enemmän kuin mitä taulukko antoi ymmärtää. Vuosi sitten pidin kahdenviikon tauon treenaamisessa ja silloinkin tuli enkkari. Apuliikkeet jäi tosi vähälle, ja sarja kestävyys oli tosi huono mutta näköjään voimaa oli tullut lisää. Tehdään nyt tuolla ohjelmalla seuraavat 6-viikkoa ja katsotaan miten äijän käy. Hiukan pelottaa tuo tuleva ohjelma mutta pitää yrittää levolla parsia jos ei ihan kilon tarkkuudella pysty ohjelmaa noudattamaan. Ja apuliikkeitä nyt uskallan ottaa reilummasti mukaan mutta kaikki tuon ohjelman ehdoilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
4-jakoisella viikko-ohjelmalla treenatessa ja jonkin päivän jäädessä välistä, jätän suosiolla kyseiset treenit seuraavalle viikolle. Joskus ylimääräiset lepopäivät vain tuntuu tekevän hyvää.

Aerobisella sama juttu.

treeni ei ikinä jää välistä pois "sattumalta" tai "vahingossa". treenaan fiiliksen mukaan joten minulla ei ole mitään "kiertoa", jos joku treeni jää "välistä" niin se siirtyy seuraavalle päivälle (tai sitä seuraavalle).

mikä on muuten ideana viikko-ohjelmissa? eikö ole järkevämpää treenata fiilisten mukaan (palautumista unohtamatta)?

Kyllä minusta esim. 3-jakoisella viikko-ohjelmalla 3 x 52 = 156 treenit vuodessa on epärealistinen tavoite.
mitäköhän sanoisit kun kuulisit minun treenitahdin :D 3 kertaa viikossa on minimi.

Originally posted by vitvall

mikä on muuten ideana viikko-ohjelmissa? eikö ole järkevämpää treenata fiilisten mukaan (palautumista unohtamatta)?

fiilis-treenaaminen tekee ihmisestä laiskan :)

Minä en perusta noista viikonpäiviin sidotuista ohjelmista, itsellä 8 päivän kierrolla 4 jakoinen ohjelma menossa (kiitos sakkeus suunnitteluavusta silloin) tällä hetkellä, niin tässä kuin monissa edellisissäkin homman nimi on että jos ei pääse treenaamaan jostain syystä tai tuntuu että vapaapäivä on nyt tarpeen niin lykätään päivällä ja sitten jatketaan, mutta väliin en mitään jättäisi. Tuntuu mukavammalta että kaikki sitten lykkääntyvät päivällä kuin että yksi lihasryhmä jäisi yli viikoksi vaille rääkkiä. :)

Originally posted by turre101
Minä en perusta noista viikonpäiviin sidotuista ohjelmista, itsellä 8 päivän kierrolla 4 jakoinen ohjelma menossa (kiitos sakkeus suunnitteluavusta silloin)
Aijaahas! Sakkeukselle propsit mun patentoimasta kierrosta???!!!11yksyks11!!!??? :curs:

:)

Originally posted by jjylonen

Esimerkiksi jos treenaisitte ma jalat, ke rinnan, hartiat ja ojentajat
sekä pe selän ja hauikset ja lisäksi tekisitte ti ja to aerobisen harjoituksen.

Jos nyt ma sattuu jäämään jalat tekemättä, niin mitä tekisitte tiistaina.

No eihän se haitaa jos jalat jäätkemättä, kunhan hauis ja penkki tulee tehtyä;)

Mulla on nelipäivänen jako ti, la ja su yleensä lepopäviä/aeroobista, yks päivä viikossa on aina lepoa ja se on sunnuntai...

Mut jos tiiän et en ehi esim. pe salille jää ke lepopäivä välistä, aika rankka on vetää neljä päivää täysillä putkeen...ja jos on jostakin syystä pidettävä enemmän vapaata salilta yritän tehä reenit kolmen jaolla taikka sitten jätän vaan jonkun reenin välistä ja koitan tehä niin ettei se oo aina sama reeni...

Itse teen niin, että vedetään seuraavalla kerralla väliin jäänyt ja treenikierto pitenee päivällä. Tänään taitaa jäädä väliin kun on nyt sellanen tuntuma ettei ole oikein palautunu kunnolla..tai kun olisi rintapäivä niin tehdään jalat sitten..

Jeps, en ajattele että jäi treeni väliin vaan tuli ylimääräistä taukoa. Treenit jatkuu siitä mikä oli alunperin vuorossa.

Muuten saattaa helposti mennä vaan omien suosikkiliikkeiden jauhamiseksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom