Vähähiilarinen "naposteltava"?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cji
  • Aloitettu Aloitettu

cji

Eli tietääkö kukaan mitään edes kohtalaisen hyvänmakuista ja vähähiilihydraattista naposteltavaa vähähiilihydraattiselle dieetille?

On todella tuskaista kun ei keksi mitään mielekästä naposteltavaa vaikkapa leffaa varten. Luulin jo hetken keksineeni oivan ratkaisun (kuivatut omenat), mutta Fineli paljasti jälleen karmean totuuden niistäkin :itku:

Eli jos jollain sattuisi olemaan jotain helppoja, mielellään halpoja, hyviä ja vähähiilihydraattisia napostelureseptejä niin otetaan ilomielin vastaan :)

Kanankoipia :kuola: Good 'ol Chicken!
Leffamässyksi mulle kelpaa vielä lisäksi optimumin 100% whey minttusuklaa proteiinidrinkki vedellä tai maidolla.

-EDIT lisätään listaan vielä tacopähkinät. Parempia kuin suolapähkinät ja sama ravintosisältö.

GoA sanoi:
Hmm.. Kuivalihaa, paistettuja kananpalasia, tulisia kanankoipia, pekonia jne. :kuola:

Lihaa tulee mätettyä aterioilla aina siinä määrin ettei sitä pahemmin tee mieli enää syödä naposteltavana :)

Halkaise porkkana neljään osaan, nauti. Tarvittaessa, eli jos haluut herkkujen herkkua, lisää dippi.

kalkkuna/kinkku tms. leikkeleet ja pistaasi pähkinät

Pirkan suolapähkinät, saa Keskon kaupoista.

Yhdessä 150g pussissa on sitten ihan kivasti kaloreita. Tollasen pussin vielä safkaa helposti jossain 10minuutissa, kun vaan kaataa pähkinöitä kurkkuun.
Yksi pussi maksaa sellaset 1e.

873kcal
15g hh
75g r
37g prot

Kookospähkinäkeksit:
sulata 30 g voita ja sekoita se sen jälkeen 100g:n kookoshiutaleita. Vatkaa käsin kaksi kananmunaa ja sekoita ne kookoshiutaleisiin. Paista uunissa 10 min 200 asteessa. Käytä makeutusta, jos haluat, itse en käytä

Suolasta

Suolapähkinät eivät Finelin mukaan ole kovin suolaisia (n. 1000mg/100g). Itseasiassa suolapähkinät eivät ole edes 100 suolaisimman tuotteen joukossa Finelin mukaan. Muun muassa sokeroidut aamiaismurot, ruisleipä ja leivinjauhe ovat keskiarvoisesti suolaisempaa kamaa.

Suolaa suositellaan saatavaksi n. 7g/vrk. Tosin paljon hikoilevalla määrä voi olla suurempi, luulisin.

Ketodieetillä on syytä olla varovainen suolan ja huonon rasvan suhteen. Niitä kun tulee helposti liikaa silloin, mikä on huono sydämelle. Itsellä tuli rytmihäiriöitä ketolla, en tosin ole täysin varma mistä ne johtuivat, ehkä osittain myös alenneesta lepopulssista.

kvu sanoi:
Ketodieetillä on syytä olla varovainen suolan ja huonon rasvan suhteen. Niitä kun tulee helposti liikaa silloin, mikä on huono sydämelle.
Mitä on huono rasva, mistä sitä tulee liikaa ja miksi se on huonoa sydämelle?

cji sanoi:
Lihaa tulee mätettyä aterioilla aina siinä määrin ettei sitä pahemmin tee mieli enää syödä naposteltavana :)
Mulla on yksi herkku johon ei kyllästy. - Mega pro 50 patukat, 100g patukassa 50g prodea josta (lukemani perusteella) vain pari grammaa ns. paskaproteiinia ja hiilareita alle 10g. Aika kalliiksihan noiden mussuttaminen tulee, mutta välillä on aivan pakko investoida noihin. :kuola:

Critter sanoi:
Mitä on huono rasva, mistä sitä tulee liikaa ja miksi se on huonoa sydämelle?
Kirjaviisautta, voipi olla paljon virheitä:

Huono rasva on tyydyttä rasvaa. Muistaisin, että n. 30% rasvoista tulisi olla tätä. Tosin varmaan ravintoaineiden kokonaisjakaumakin vaikuttaa. Huonon rasvan vaikutukset ovat yksilöllisiä, toisilla nousee heti verenpaine ja kolesteroliarvot, toisilla ei mitään vaikutusta.

Oma fiilis:
Terveellisin ruokavalio on sellainen, että syö 70% hiilaria, 20% protskua loput rasvaa. Punttailun, diettaamisen kannalta huono systeemi - hyvän olon kannalta paras, minulle.

kvu sanoi:
Oma fiili: Terveellisin ruokavalio on sellainen, että syö 70% hiilaria, 20% protskua loput rasvaa.
rehheps. :) Vaikka tuo onkin oma fiilis niin silti. 10 % rasvaa :eek: Melko vähän mielestäni. Voi olla elimistölle pitkällä aikavälillä raskasta päivästä toiseen rakentaa tuosta hiilihydraatista rasvaa. :rolleyes:

Critter sanoi:
rehheps. :) Vaikka tuo onkin oma fiilis niin silti. 10 % rasvaa :eek: Melko vähän mielestäni. Voi olla elimistölle pitkällä aikavälillä raskasta päivästä toiseen rakentaa tuosta hiilihydraatista rasvaa. :rolleyes:
Juu, tuolla lailla söisin jos en urheilisi. Tuo 10% (n. 20-40g) tulisi normiruoasta ilman, että tarvitsee erikseen löträtä öljyillä.

edit:

Miksi Critter kyselet, kun sinulla on selvästi paljon tietoa aihepiiristä? Yritätkö nolata minut? Päteä?

kvu sanoi:
Miksi Critter kyselet, kun sinulla on selvästi paljon tietoa aihepiiristä?
Ei vaan minua oikeasti kiinnostaa tietää, mitä on se kova rasva josta aina puhutaan, mutta mitä ei koskaan määritellä.

Critter sanoi:
Ei vaan minua oikeasti kiinnostaa tietää, mitä on se kova rasva josta aina puhutaan, mutta mitä ei koskaan määritellä.
Se on voita, eläinrasvaa, maitorasvaa yms. Taitavat olla voi ja maitorasva ainakin samoja asioita mutta aivan sama.

Fetajuustokuutiot on aikas hyvää naposteltavaa sekä maun että ravintosisällön puolesta. Toki suolaa niissä on jonkin verran. Esimerkiksi Arlan kevyimmissä on sadassa grammassa 110 kcal: 18 g proteiinia, 2 g hiilareita ja 3 g rasvaa. Purkissa on 200 g juustoa, joten se on aika hyvä kerta-annos. Jos ei oo rasvan saannin suhteen niin tarkkaa niin mikä ettei rasvasempiakin.

Kovin halpoja noi ei kyllä ole, olisko jotain 3-4€ purkki.

Viimeksi muokattu:
Keräkaalia oon lähiaikoina ruvennu mättämään melkein joka safkalla. :kuola:

Back
Ylös Bottom