Väärää tietoa seksistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NiTe
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
iivili sanoi:
Milloinkahan ryhtyvät levittämään täytenä totena kreationismiakin muualle maailmaan, ei pelkästään omissa uskonnollisissa yksityiskouluissaan?
Jees, jees. Ne apinathan jo opettavat kreationismia julkisissakin kouluissa.

Suomessa yleistynyt Jenkkilän kritisoiminen tuntuu olevan fanaattista kiihkoilua siinä missä jenkkilän politiikkakin.

Euroopassa on pop ajatella omilla aivoillaan, vaikka oikeesti kaikki ovat perseenreikiä, jotka ottavat mielipiteensä läskin rillipään propagandadokumenteistä ja roskalehdistä. Samaa vitun paskaa se täällä Euroopassakin on.

Jokaselle voisi tehdä hyvää nähdä Jenkkilän konservatiivisiä alueita omin silmin. Ei siel oo niin hullua, ku monet luulee..

Gillyanne sanoi:
Entäs homoteinit ja HIV? :jahas:

En ole itse aborttia läpikäynyt, joten mitään omakohtaista kokemusta ei ole, mutta epäilen kuitenkin, etteivät abortin tehneiden itsemurhaluvut ole mitenkään ratkaisevasti suurempia kuin muidenkaan. Ja mitä taas tuohon hedelmättömyyteen tulee, niin väittäisin kyllä, että jos tuo toimenpide asiallisesti ja osaavasti suoritetaan, niin ei sen kyllä pitäisi lapsensaantimahdollisuuksiin mitenkään vaikuttaa. Eikös Suomessakin voi sitäpaitsi nykyään jo valita myös lääkkeillä tehtävän abortin, jolloin mitään leikkausta ("repimistä") ei edes tarvita?

Mitä taas tuohon sukuelinten kosketteluun tulee, niin onhan se nyt todella naurettavaa opettaa teineille, että siitä muka raskaaksi tulisi - tuossa Jenkkilän mallissa kun tuskin tarkoitettiin mitään välillisiä vaan ihan suoria ja välittömiä vaikutuksia.... Jos haluavat kerran välttämättä pidättyvyyttä saarnata, niin opettaisivat sen sitten edes niin, että YHDYNTÄ kuuluu avioliittoon mutta koskettelua, hyväilyjä yms. sopii harrastaa ennen papin aamentakin...

Onneksi en syntynyt USAlaiseksi. Nuff said.

No, homoteinit ja AIDS oli Bushin pikku pelottelu konsti.
Totta, ei abortin tehneiden itsemurhaluvut varmaan ole kauhean korkealla, mutta tarkoitinkin vain, että lisäähän tuo sitä joillaki prosenteilla. Se on nimittäin hyvin raskas kokemus tytölle.
Ja kyllä minun tuttavapiirissäni ainakin ovat lääkärit sanoneet abortin jälkeen, että raskaaksi tuleminen on nyt epätodennäköisempää, koska sieltä revitään muutakin ulos. Tottakai kaikki leikkaukset kehittyvät ja varmasti 10vuoden päästä abortti on vieläkin turvallisempaa.

Heh, vihjaako Gillyanne täällä nyt sitä, että olisi tullut hulluksi ilman seksiä ennen papin aamenta, tai ainakin ilman käsipelejä? :D

Gnut on muuten oikeassa... Samanlaista paskaa se o täällä kaikkialla muuallakin maailmassa. Helppohan se on muita syyttää.

-Marchi- sanoi:
Ja kyllä minun tuttavapiirissäni ainakin ovat lääkärit sanoneet abortin jälkeen, että raskaaksi tuleminen on nyt epätodennäköisempää, koska sieltä revitään muutakin ulos. Tottakai kaikki leikkaukset kehittyvät ja varmasti 10vuoden päästä abortti on vieläkin turvallisempaa.

Heh, vihjaako Gillyanne täällä nyt sitä, että olisi tullut hulluksi ilman seksiä ennen papin aamenta, tai ainakin ilman käsipelejä? :D

Onneksi mä olen niin pakana ja maallisen kasvatuksen saanut, ettei ole tarvinnut eikä tarvitse papin aamenista yms. ihmeemmin välittää...

Abortista:

"Aborttia harkitsevia huolestuttaa usein, miten keskeytys vaikuttaa jatkossa raskaaksi tulemiseen. Kaavinnassa kohdunsuu avataan instrumenteilla, jolloin se saattaa vaurioitua. Pahimmassa tapauksessa kohtu saattaa jopa puhjeta.

- Kirurgisessa toimenpiteessäkin vauriot ovat kuitenkin varsin harvinaisia. Lääkkeellinen raskaudenkeskeytys ei vaikuta myöhemmin raskaaksi tulemiseen millään tapaa, Honkanen rauhoittelee." Koko artikkeli: http://www.verkkouutiset.fi/arkisto/Arkisto_2000/11.elokuu/abor3200.htm

Eli toisinsanoen, ei sieltä mahasta mitään ylimääräistä "revitä" pois, vaan riskit liittyvät tuohon kohdunsuun avaamiseen. Ja nekin ovat, ainakin tämän lääkäri Honkasen mielestä, varsin pienet.

maxmussel sanoi:
....Noin iso maa ja täys pönttöjä.

Ehkä offtopic mutta maailmassa on helvetisti maita joiden ihmiset ovat jenkkejä tyhmempiä tuossa asiassa. Esimerkiksi kaikki muslimimaat ja koko Afrikka.

On vaan niin saatanan muotia aina ja joka paikassa vihata jenkkejä...oikein päivän trendi suomalaisnuorison keskuudessa... jenkit ja kristityt ne maailman pilaa...eikä viittitä sanaakaan mainita siitä, miten paskaa on myös islam tai venäjä...

paskaa on jenkeissä, muttei pelkkää paskaa...menkää kattomaan ja huomatkaa että tavallisia ihmisiä ne on siellä, arkipäivän murheineen ja rutiineineen...niinkuin missä tahansa muuallakin...

Mutta Gilly... Jos kyseisten neitokaisten abortin suorittaneiden lääkärit sanoivat, että on epätodennäköisempää tulla raskaaksi, abortin läheisyydessä. Niin sinä jaksat uskoa jtn nettilinkkiä? Siis tottahan se varmaan sielläkin puhui. Mutta uskon myös, että kyllä se vaikuttaa lastensaantimahdollisuuksiin. Mutta ei ehkä aivan moniksi vuosiksi eteenpäin.

jarre55 sanoi:
menkää kattomaan ja huomatkaa että tavallisia ihmisiä ne on siellä, arkipäivän murheineen ja rutiineineen...niinkuin missä tahansa muuallakin...

Jokaisessa maassa on omat tapansa, omat etunsa ja omat ongelmansa. Missä asiat sitten ovat parhaimmin päin, on varmaan monesta eri näkökannastakin riippuva tieto. Toinen arvostaa taloudellista vaurautta, kun toinen taas puhdasta ilmaa ja koskematonta luontoa.

Se, mikä minua itseäni eniten "jenkkimeiningissä" ärsyttää on se, että ei ole mitään väliä, mihin hornan kuuseen sitä matkaa - aina löytyy vähintään se yksi jenkki (mieluiten vielä walker, ja texasista), joka tulee kovaan ääneen selittämään miten heillä on kihlasormuksissaan isommat timantit, pihassaan nopeammat autot ja eläintarhassaan kiiltävämmät kamelit. Nämä henkilöt tuntuvat olevan projektio koko maasta; heillä kun tuntuu olevan ikävä tapa tehdä sisäpolitiikastaan myös ulkopolitiikkaa, ja samalla koko maailman politiikkaa. Heidän ehdoillaan.

Eniten valtaa omaavalla taholla on usein tälläinen tapa, en usko että suhtautumiseni olisi mitenkään merkittävästi erinlainen, jos tälläistä "my way" suhtautumista tulisi jonkun toisen maan suunnalta. Kuten todennäköisesti tulevaisuudessa Kiinan osalta tuleekin.

Lisätään nyt tuohon vielä, että en todellakaan tarkoita kaikkien ko. maan kansalaisten olevan tuollaisia "we have this and that" tapauksia; tälläisiä vain ikävän usein tulee vastaan. Viimeeksi tänään raitiovaunussa juuri tuo timanttisormustapaus, kun joku jenkkituristi kovaan ääneen meuhkasi asiasta juuri kihloihin menneelle suomalaisparille.
Kaikki ne ko. maan kansalaiset jotka itse tunnen ovat varsin mukavia henkilöitä. Tietysti jotain tälläisiä 'kulturaalisia piirteitä' heistäkin löytyy, mutta niinhän meistä kaikista, eipä tämä suomen tuppisuukulttuurikaan sieltä hekumaalisimmasta päästä ole :)

N.O.Kummonen sanoi:
Bush on mulkku, sen politiikka on perseestä ja siitä ei synny mitään hyvää. Siinä teille seksivalistusta

Minusta on oikein kritisoida asioita, jotka kokee arveluttaviksi, vaikka mielipide sattuisi olemaan "pop" juuri nyt.

Mike sanoi:
Lähettäisivät jokaiselle teinille Georgen kuvan postissa, aina ennen aktia saisi sitten tuijottaa hetken sitä kuvaa, siinä ei tekisi pariin viikkoon taas seksiä mieli.

Ei toimi mulle. Mulla alkaa heti jököttää tuota kuvaa katsellessa.

Massamaster sanoi:
On se kummallista miten noin "tyhmä mies" (SAT testeissä huippupisteet) valitaan maailman vaikutusvaltaisimpaan virkaan ja noin "tyhmä kansa" on kuitenkin maailman rikkain, mahtavin, menestyvin, kehittynein jne.

Menestyä voi monella eri tavalla. Voi tappaa vastaantulijoita ja viedä lompakot ja tulla miljonääriksi. Voi elää ja antaa elää.

-Marchi- sanoi:
Mutta Gilly... Jos kyseisten neitokaisten abortin suorittaneiden lääkärit sanoivat, että on epätodennäköisempää tulla raskaaksi, abortin läheisyydessä. Niin sinä jaksat uskoa jtn nettilinkkiä? Siis tottahan se varmaan sielläkin puhui. Mutta uskon myös, että kyllä se vaikuttaa lastensaantimahdollisuuksiin. Mutta ei ehkä aivan moniksi vuosiksi eteenpäin.

Nyt puhutaan jo ihan eri asiasta - tuosta alkuperäisestä postistasi sai nimittäin sen kuvan, että abortin tekeminen pilaisi sinun mielestäsi lapsensaantimahdollisuudet tyystin sen jälkeen (jos hieman kärjistetään). Se on toki ihan mahdollista, että hetikohta abortin jälkeen voi olla vaikeampi tulla raskaaksi kuin normaalisti, onhan abortti suuri rasitus naisen elimistölle ylipäätäänkin ja erityisesti kohdulle. En tunne ihmiskehon toimintamekanismeja tämän(kään) asian suhteen kovin tarkasti. Mutta toisaalta - miksi joku haluaisi tulla raskaaksi hetikohta abortin jälkeen?

Mikä muuten tekee netissä olevasta tiedosta sen epäkurantimpaa, jos sen taustalla on kuitenkin alan asiantuntija (tuossa postaamassani linkissähän haastateltiin lääkäri Helena Honkasta naistenklinikalta)?

Anyway, olemme varmaankin yhtä mieltä siitä, että a)abortti ei ole ehkäisykeino ja b)siksipä nuorille tulisikin antaa asianmukaista ehkäisyvalistusta, jotta ei edes pääsisi tulemaan sellaista tilannetta, missä aborttia harkitaan. Kuitenkin c)jos sellainen tilanne tulee, niin tuskin Jenkkilän mallin mukainen pelotteluvalistus ainakaan tilannetta ja siitä toipumista helpottaa...

Massamaster sanoi:
On se kummallista miten noin "tyhmä mies" (SAT testeissä huippupisteet) valitaan maailman vaikutusvaltaisimpaan virkaan ja noin "tyhmä kansa" on kuitenkin maailman rikkain, mahtavin, menestyvin, kehittynein jne. SUOMI ja Eurooppa ei ole yhtään mitään USAn rinnalla. Näin se vaan on. Ja ettei syntyisi väärinkäsitystä, en ole jenkkifani, päinvastoin, mutta faktat faktoina. Eurooppalaiset eivät ymmärrä miten uskonnollista kansaa jenkit on... sen takia myös aborttien tekijöitä tapetaan, valistetaan teinejä jne. tavalla mitä täällä ei ymmärretä.

Tuo on totta, mutta Yhdysvalloissa asuu aika monenlaista tossuntallaajaa. Yhdysvaltojen rikkaus, mahtavuus, menestys ja kehitys rakentuu IMO sille ajalle, jolloin se oli myös suvaitsevaisin, vapain jne. valtio maailmassa. En tiedä olisiko esim. Albert Einstein muuttanut nyky-Saksasta nyky-Yhdysvaltoihin. Todennäköisesti hän pikemminkin arvostelisi jenkkimeininkiä, mitä nyt hänen arvomaailmaansa muistan. No joo, kuolleillakin on ominaisuuksia, mutta mielipiteet tästä päivästä eivät kuulu niihin. Tuli vain mieleen.

setae sanoi:
Eniten valtaa omaavalla taholla on usein tälläinen tapa, en usko että suhtautumiseni olisi mitenkään merkittävästi erinlainen, jos tälläistä "my way" suhtautumista tulisi jonkun toisen maan suunnalta. Kuten todennäköisesti tulevaisuudessa Kiinan osalta tuleekin.
Erittäin huolestuttava ajatus, jos kiinalaiset alkaisivat levittää omaa valistusohjelmaansa ja yhden lapsen politiikkaa. :eek:

Jenkeistä ainakin yli puolet on täysiä :david: :eitä, kun valitsivat tuon palikka bushin vielä uudestaan.

Ja turha on jenkkejä verrata johonkin lähi-idän kansoihin tai afrikkaan, kun siellä on elintaso/elin olot täysin erillaiset.. Luulempa että samoissa oloissa olisivat huomattavasti viisaampaa porukkaa kun nämä Bushin sätky nuket :itku:

Ursula sanoi:
Tuo on totta, Yhdysvaltojen rikkaus, mahtavuus, menestys ja kehitys rakentuu IMO sille ajalle, jolloin se oli myös suvaitsevaisin, vapain jne. valtio maailmassa. .

Voisitko kertoa minulle vuosilukuina, että mikä oli tuo aika?
Epätarkka arvio käy....

Gillyanne sanoi:
Miksi joku haluaisi tulla raskaaksi hetikohta abortin jälkeen?

Mikä muuten tekee netissä olevasta tiedosta sen epäkurantimpaa, jos sen taustalla on kuitenkin alan asiantuntija (tuossa postaamassani linkissähän haastateltiin lääkäri Helena Honkasta naistenklinikalta)?

Anyway, olemme varmaankin yhtä mieltä siitä, että a)abortti ei ole ehkäisykeino ja b)siksipä nuorille tulisikin antaa asianmukaista ehkäisyvalistusta, jotta ei edes pääsisi tulemaan sellaista tilannetta, missä aborttia harkitaan. Kuitenkin c)jos sellainen tilanne tulee, niin tuskin Jenkkilän mallin mukainen pelotteluvalistus ainakaan tilannetta ja siitä toipumista helpottaa...

No ei kenenkään tartte haluta raskaaksi abortin jälkeen, mutta kerroinpahan vain, että vaikeampaa se aivan heti on :D
No, netissä oleva tieto on ehkä vähän epäluotettavampaa. Mutta kyseisessä tapauksessa halusin vain horjuttaa sinun puolustusta ja vahvistaa omaa näkemystä :D
a) Ei olekaan, keskeytetty yhdyntähän on se turvallisin.
b) no juu
c) ei niin.

Miusta muuten helvetin hirveää se Bushin ajama "abortille ei"- linja... Ymmärtäis ehkä jotain jos olis ite nainen, eikä vaan tommonen vitun kaappihomovemppaaja.

joq sanoi:
Jenkeistä ainakin yli puolet on täysiä :david: :eitä, kun valitsivat tuon palikka bushin vielä uudestaan.

Ja turha on jenkkejä verrata johonkin lähi-idän kansoihin tai afrikkaan, kun siellä on elintaso/elin olot täysin erillaiset

Niin ja miksi ne olot ovat erilaiset?
No siksi, koska jenkit ovat rakentaneet oman maansa erilaiseksi kuin rättipäämaat. Ei tuo onnistu tyhmiltä..

Cthulhu sanoi:
Voisitko kertoa minulle vuosilukuina, että mikä oli tuo aika?
Epätarkka arvio käy....

Lukion historiassa opetetaan, että USA saavutti huippunsa 1960-luvulla ja sen todellinen valta on ollut hitaasti laskussa sen jälkeen.

jarre55 sanoi:
paskaa on jenkeissä, muttei pelkkää paskaa...menkää kattomaan ja huomatkaa että tavallisia ihmisiä ne on siellä, arkipäivän murheineen ja rutiineineen...niinkuin missä tahansa muuallakin...

Tämä ei päde neekerimaihin, rättipäihin ja sitten tohon Itä-Helsinkiin.

Seksistä sanoisin sen, että KYLLÄ KANNATTI ODOTTAA. Mulla se juttu lähti ihan siitä, että oli Kansan Raamattu Seuran Riparilla 1988. Mä oli siihen aikaan hyvin epävarma nuorimies. Mua askarrutti tällaiset itsetuntokysymykset. Seksuaalisuus oli mulle suuri tuntematon. Yöllä jos heräsin siihen, että sängyssä oli jotain kiisseliä, niin olin ihan silleen, että "Apua, oonko mä kipee?". No, mä kysyin sitten siltä papilta, että "Hei pappi hei, että mikä se on niinku syntiä tytön kanssa, siis niinku fyysisesti?". Pappi mulle vastas tälleen: "Kuule Rinkku; kuvitellaan vaikka, että sä olet koivun alla jonkun tytön kanssa. Ja oot siihen tosi rakastunut. Se on kuule Rinkku ihan ok, jos pussaat sitä tyttö sitä koivua vasten ja vaikka vähän olkapäätä koetat. Mutta kuule Rinkku, siitä eteenpäin se on syntiä. Se on kato Rinkku silleen, että nälkä kasvaa syödessä. Ensin pidetään kädestä ja se tuntuu hyvältä ja riittää. Sitten suudellaan ja se tuntuu hyvältä ja riittää. Mutta hetken päästä ei enää suuteleminen riitä, ja siitä on enää lyhyt matka syntiin."

No, mun mielestä se pappi puhu tosi fiksuja. Mä en ollut sitä ikinä tolleen ajatellut. Hankalaksi sen tilanteen teki se, että mä olin pihkassa yhteen heliin, jolla oli tosi hyvä hanuri. Niin ja mielipiteet. Enkä mä kyllä halunut, että Heli tulis mun ja Jeesuksen väliin. Koska suurin rakkaus on Jeesus. Ei nainen.

Seuraavan kerran kun me oltiin Helin kanssa kävelyllä, niin me pysähdyttiin sellaiselle sillalle. Oli pakkasta ja me kateltiin tähtiä. Mä opetin Helille Kassiopeian. Helin mielestä se oli ämmä väärinpäin. Mä sanoin sille, että "Hupsu, se on tuplavee". Ei kannata ajatella asioita väärinpäin. Siitä on lyhyt matka saatanaan.

No, Heli halas mua ja painautu mua vasten silleen tosi kiihkeesti. Mun kyrpä tuli tosi kovaksi. Mä riuhtasin itseni siitä ja huusin sille ihan silmät säkenöiden, että "Mitä vittua sä teet? Haluutsä tehdä vittu syntiä? Haluutsä?" No, ei se tietenkään halunnut. Ja sitten me vaan juteltiin koko loppuyö. Pelattiin sellaista haskaa leikkiä, että toinen sanoo jonkun Raamatun henkilön kuten "Aatami", ja toinen sitten sanoo jonkun, joka alkaa sillä nimen vikalla kirjaimella esim. "Iisakki". Siinä menee rattoisasti tuntikausia. Raamattu on ihmeellinen kirja.

Siinä meni sitten muutama vuosi. Me pidättäydyttiin ja me pidättäydyttiin. Helille se oli joskus vaikeeta, mulle yleensä helpompaa. Jos mun kyrpä alkoi seisomaan, mä ajattelin Jeesusta. Jos Jeesus rakasti mua niin paljon, että se antoi mun synnit kitumalla anteeksi, niin mä voin rakastaa sitä niin paljon, että mun kyrpä ei seiso.

Ja sitten me mentiin vihille. Meidät vihki se sama riparipappi, ja mä näin, että se oli ylpeä musta. Mä olin osoittanut sille, että mä en oo mikään turha jätkä, mitä tulee näihin uskonasioihin. Heli tahtoi ja mä tahdoin. Ja nyt oli meille molemmille selvää, että synti oli poistunut meidän elämästä. Se oli mun elämäni romanttisin päivä. En mä siitä juhlahumusta kyllä paljoa piitannut, koska mä vaan ajattelin hääyötä. Sinä yönä mä saisin nussia Heliä oikein Jeesuksen luvalla.

Me mentiin siitä Raamattuseuran meille häälahjaksi lahjoittamaan häätupaan. Se oli sellainen pieni mökki sen riparipaikan järven rannalla. Siellä oli kaikkee hassuu huomenlahjaa niiltä Raamattuseuran ("Ramiksen") tyypeiltä, kuten lasten kuvitettu Raamattu. Se oli niiden tapa kertoa meille, että me ei oltu enää lapsia. Voi vittu, että me Helin kanssa naurettiin.

Me luettiin rukous, riisuttiin ja mentiin peiton alle. Mä menin makaamaan Helin päälle. "Nytkö me nussitaan?", kysy Heli. "Ei, sen pitää olla sisällä", sanoin mä. Helillä joku evoluutiopsykologia toimi vitun hyvin, ja se ohjas mut sisäänsä. Meitsi ejakuloi heti. Se oli ihanaa. "Saitsä?", mä kysyin Heliltä. "Sain", se vastas, ja näytti kauniimmalta kuin talvinen hopeapaju.

Ja tässä sitä nyt ollaan, kohta kuudetta vuotta naimisissa. Mä en halua muita, Heli ei halua muita. Melkein joka viikko me mennään peiton alle, ja Heli ohjaa sen sisään. Heli sanoo, että se saa orkut joka kerta. Repikää pakanat siitä. Sellaista on Jeesuksen rakkaus.

PS: Niin ja tosta abortista mä haluan vielä sanoa sen, että se on vitun väärin. Se lapsi on VALINNUT just SUT äidikseen. Miten voi olla niin julma, että murhaa tollasen lapsen? Miten? Mä en voi ikinä kuvitella, että joku faija murhauttais poikansa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom