Uusin Nöjesguiden ja Peugeotin mainos

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
ringside sanoi:
Mertzi, senkin suloinen höpsö - et hokannut siksi, koska quottasin kohtaa, missä kirjoitit mielestäni FIKSUSTI.

Ok.. :D Asia selvä nyt.

D. Yates: Kun kirjoitin mummu-vaari-vertaukseni, minulle tuli myös mieleen sama kuin sinulle, nimittäin juuri tuo nuoriin naisiin vetoaminen.

"Kaikki naiset, kiertäkää kehonrakentajat kaukaa - oman turvallisuutenne vuoksi!"

Useinhan naisilla on tämä "rakastutaan renttuihin"-oireyhtymä, mun mielestä vaan bodareita ei voi useinkaan tähän kastiin luokitella. Rentut hakkaavat kännissä, kun todellinen kehonrakentaja tuskin käyttää alkoholia. Ja vaikka kuvioissa olisikin "roinat", on elämä monesti muilta osin varsin terveellistä.. Tarkoitan tällä siis sitä, että jos roinataan, ei olla viikottain kapakassa - korkeintaan ovella... Näin mä olen kokenut. Aikuinen ihminen joka ryhtyy roinaamaan, yleensä tietää aineiden hyödyt ja haitat, joten osaa ja ymmärtää jättää tekemättä sellaiset asiat, joista saattaisi käytön ohella koitua haittaa.

Onhan varmasti tapauksia, jolle nämä aineet eivät sovi eikä pää kestä, mutta edelleen korostan sitä, että aikuisen ihmisen tulee osata käyttää tervettä harkintaa. Jos ei sovi niin ei sovi, ei ole järkeä alkaa omalla tai toisten elämällä leikkimään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi ei, mikä moka koko mainos. Viina on kyllä se aine joka tälle kansalle on ongelma ja joka aiheuttaa väkivaltaa useimmissa tapauksissa. Vähemmistöä on helppo sortaa. Jos mainos olisi alkoholisti-vastainen samalla tasolla, kuin se on nyt mielestäni bodari-vastainen, se olisi varmaankin jo vedetty pois. Se olisi isku vyön alle liian monille suomalaisille...

Mainos on mielestäni liian yksinkertainen ollakseen uskottava. Kyllä jokaisella ihmisellä on oltava jonkin asteinen "kriittinen suodatin", joka kertoo, mitä ajatuksia tässä on taustalla.
Ei kukaan mies halua pientä kullia isojen lihasten kustannuksella. -> tästä voidaan päätellä, että mainoksen sanoma, joka pelkän kuvan perusteella välittyy, on paskaa. Mukaan on tietysti laitettu hätkähdyttävää "faktaa" tekstin muodossa. Yksinkertaista, psykologista mustamaalaamista suorastaan ja vieläpä huonosti toteutettuna.

Käsittääkseni mainitut sivuvaikutukset kuuluvat pitkäaikaiskäyttöön joissakin tapauksissa, mutta sen tämän mainos jättää sanomatta. Mieleeni juolahti myös sekin, miten mainos on tuotettu. Mahtaako ko. mies edes tietää, että hänen kuvansa on liitetty tällaiseen kampanjaan ja vielä noin rumasti manipuloituna.

Eric sanoi:
Vähän aihetta sivuten.

Sattui kenkäliikkeen ikkunassa tälläinen mainos silmään.
Joskus sentään jotain hyvääkin. Tosin google ei tuntenut kuvissa olevia urheilijoita, joten nimet taitavat olla kuvitteellisia.

http://www.bianco.dk/franchising/

Kuvan bodari on Tanskalainen Kim Kold kilpaili mm. viime PM-kilpailussa.

Mike sanoi:

Mitä jos "kikkeli" kuva( "mainos") on tehty ilman kyseisen bodarin lupaa.
Jenkeissä tällaisesta vois saada kunnon korvauset oikeudessa.
Vasta joku kahvimerkki joutui maksamaan kovat korvauset kun olivat
käyttäneet ilman lupaa jonkun "neekeripojan" kuvaa kahvipaketeissaan.
Tämä bodari mainos kyllä on vielä viimeisen päälle loukkaus.
Laittakaa jollekin ulkomaalaiselle (jenkki/saksa) keskustelupalstalle
kysely tunteeko joku kyseisen kaverin... jos on kuva omin päin väsätty,
sais bodari hieman treeniin "sponsori" apua :D
Oisko tässä joku Peugeotin pomo menettänyt vaimonsa jollekin
"hakkaaja bodarille" ja siitä saanut idean näihin mainoksiin :thumbs:

Anna-Kristiina sanoi:
Vähemmistöä on helppo sortaa. Jos mainos olisi alkoholisti-vastainen samalla tasolla, kuin se on nyt mielestäni bodari-vastainen, se olisi varmaankin jo vedetty pois. Se olisi isku vyön alle liian monille suomalaisille....

hahah, millä helkkarin tavalla voit rinnastaa kroonisen sairauden ja kilpaurheiluun perustuvan identiteetin? Käsittääkseni poikkeuksellisen suuri lihasmassa on usein seurausta tahdonalaisesta ja tavoitteellisesta toiminnasta. Monenko alkoholistin toiminta sen sijaan on tavoitteellista ja pitkäjänteistä? "Isona minusta tuleekin alkkis, dokaan niin ettei kukaan ole minua ennen niin paljoa juonutkaan!"

ringside sanoi:
Paljon pahempana ongelmana mä näen globaalien markkinavoimien liikevaihdon kasvun. Siinä tulee helposti pää kipiäksi, kun alkaa miettimään yksittäisten tekojen moraalista arvoa suhteessa suurempaan kausaaliketjuun. Mun mielestä hepoa saa tykittää, KUNHAN EI HÄIRITSE MUITA.

Järjestäytynyt ja valtion hyväksymä liiketoiminta myy tällä hetkellä valtavia määriä kemiallista yhdistettä, joka tuhoaa perheitä, tuottaa 99 prosenttia tapoista, hakattuja vaimoja, tuhoaa satojen tuhansien terveyden ja vie ne ennen aikaiseen hautaan, tiekuolemia, rokulipäiviä, valtavaa yhteiskunnallista verotaakkaa. Me nyt ollaan vaan satuttu sopimaan, että se ei ole kriminalisoitu huume.

Ja sitten joku ROINAAJA esitetään vaimonhakkaajana. Se on ihan VITUN kaksinaismoralistista.

Olen aivan sama mieltä kanssasi ensimmäisistä asioista. On ahdistavaa ja peruuttamatonta, että poliittisen järjestelmän valta on pikkuhiljaa liukunut liikeyrityksille. Kaksinaismoralismi liittyy markkinatalousjärjestelmän varjopuoliin ja sairauteen kyllä yleisesti, mutten pysty näkemään sitä tuossa.

Lauri Perkele sanoi:
Monenko alkoholistin toiminta sen sijaan on tavoitteellista ja pitkäjänteistä?

Jos ihminen omalla toiminnallaan sairastuttaa itsensä, eikö tässä tapauksessa vertailua voi hyvinkin tehdä?
Vai ovatko kaikki alkoholistit aivokuolleita, jo ennen alkoholismiin sairastumistaan?
Kyllä se jokainen fabio tietää, mitkä riskit on, niin alkoholissa tai tupakassa.

formula7 sanoi:
Kuvan bodari on Tanskalainen Kim Kold kilpaili mm. viime PM-kilpailussa.
Joku vois mailata kaverille ton kuvan. Veikkaan että on antanut luvan käyttää omaa kuvaansa noinkin paskassa yhteydessä. Tuskin Pökötin kokoisella firmalla on niin pässejä duunissa, että raiskaisivat kuvia ilman lupaa.

Mike sanoi:
Joku vois mailata kaverille ton kuvan. Veikkaan että on antanut luvan käyttää omaa kuvaansa noinkin paskassa yhteydessä. Tuskin Pökötin kokoisella firmalla on niin pässejä duunissa, että raiskaisivat kuvia ilman lupaa.

kysymyksessä tais kylläkin olla se bianco:n popomainos, jossa toi koldin kimi pullisteli, eikä se hevosen kullin omistava lihapää.

Minun mielestäni tämä vaimonhakkaajamainos oli ehdottomasti vaikuttavin mainos mitä olen nähnyt pitkään aikaan. Todella tehokas. Ja näyttää herättävän kovaa keskustelua täälläkin. Faktoista en sitten tiedä. Enkä siitä miten se Peugeotiin liittyy (nimim. Pösömies).

Korvataanpa bodaus tuossa mainostekstissä jollakin muulla urheilulajilla:

Nainen: "Kyllähän musta tuntu kauheen turvalliselta kun Jamppa oli karatemestari ja mustavyö ja voittanu kisoja ympäri maailmaa. Hirmu turvalliselta tuntu sillon nuorena tyttönä kävellä sen vierellä kaupungilla."
(leikkaus toiseen kuvaan)
Nainen: "Mutta en mä olis ikinä uskonu, että se mua rupee lyömään."
(ruutuun isoilla kirjaimilla)
ÄLÄ ALOITA KARATEA!!!!

Tuolla tekstillä mainos voisi vaikuttaa vieläkin epäreilummalta ja todellisuudenvastaiselta. Kuitenkin teksti on suora lainaus siitä mitä eräs perheväkivaltaa paennut nainen kertoi minulle. (Kyseessä ei kuitenkaan ole nykyinen kulttuuriministeri.)

Oliko yllä olevan tarinan huippu-urheilija-Jamppa käyttänyt kiellettyjä doping-aineita? Todennäköisesti. Senkö takia hän hakkasi muijaansa? En tiedä.

Monet kirjoittajat vetoavat siihen, että alkoholi on kuitenkin ykköspäihde Suomessa ja aiheuttaa eniten ongelmia. Se on tietysti ihan totta. (Tilastojen mukaan 70% perheväkivallan uhreista oli nauttinut alkoholia juuri ennen kuin lätty alkoi lätisemään.) Mutta kannattaa muistaa, että hyvin harva ihminen nykyaikana pitäytyy vain yhdessä päihteessä. Hyvin monet vetävät säännöllisesti sopivan combon viinaa, tupakkaa, pilveä, nappeja, liimaa, uskontoa ja isänmaata. Ja todelliset ongelmakäyttäjät vetävät ihan mitä vaan käsiinsä saavat. Näistä yleensä tilastoidaan vain alkoholi.

Jos linnasta juuri vapautunut ja siellä itsensä isoksi roinannut ja treenannut Arska pieksää vosunsa, niin onko syynä
a) yhteiskunnan välinpitämättömyys
b) Arskan roinaus
c) Arskan nuorena harrastama karate
d) vapautumisen kunniaksi otettu viina
e) vapautumisen kunniaksi viinan jälkeen otettu hasa
f) vapautumisen kunniaksi hasan jälkeen otettu spiidi
g) se että Arska on kusipää
e) se että Arskan muija on tyhmä kusipää antaessaan noin kusipäälle jätkälle

En tiedä. Mutta jos kohta g) on totta, niin lisääkö kohta b) ROINAUS Arskan luonteen negatiivisia puolia. Uskoakseni kyllä. Mutta niin lisää moni muukin noista kohdista.

Eipä tuo mainos pahemmin vaikuttanut, lähinnä huvitti yliampuvuutensa perusteella.

Enitenhän tässä nyt ilmeisesti jurppii se millainen kuva roinaajista ja samalla ehkä bodareista yleensäkin annetaan julkisuuteen, kukaan ihminen joka osaa hiemankin ajatella tuskin uskoo suoralta kädeltä kaikkea mitä eteen tungetaan. No entäs ne muut? Herää kysymys ovatko nämä ihmiset edes tuntemisen arvoisia, jos tuo mainos jotain vaikutti niin onpahan jatkossa helpompi tunnistaa juntit.

Kohta tulee paskaa niskaan.. Mikäli saliharjoittelu on käynyt niinkin pakkomielteiseksi, että hommaan pitää käyttää mahdollisesti tavalla tai toisella itselleen haitaksi olevia aineita niin eikö olisi parempi vaikka pelottelullakin pitää kaukana ne joilla ei ole kapasiteettia asian läpikäymiseen. Sama se on huumeidenkin kanssa, kun katsoo joidenkin aineiden sivareita ei voi olla ihmettelemättä miksi tämäkin on kielletty. Tietysti moinen "huolenpito" ja käytön aiheuttama tuomitseminen pistävät vituttamaan mutta minkäs teet.

Mun mielestä toi ois ollu hauska mainos jos tossa ei ois ollu tollanen itsekuriin pystyvä, vähärasvainen ja lihaksikas bodari, vaan sellanen räkätreenaaja, kunnon testosika. Siis sellanen lähipubin öykkäri, joka ei muistuta bodaria juuri mitenkään. Tällöin siinä mustasilmäsessä naisessakin olis ideaa.. Mutta nyt ei.

formula7 sanoi:
Mitä jos "kikkeli" kuva( "mainos") on tehty ilman kyseisen bodarin lupaa.
Jenkeissä tällaisesta vois saada kunnon korvauset oikeudessa.
Vasta joku kahvimerkki joutui maksamaan kovat korvauset kun olivat
käyttäneet ilman lupaa jonkun "neekeripojan" kuvaa kahvipaketeissaan.
Tämä bodari mainos kyllä on vielä viimeisen päälle loukkaus.
Laittakaa jollekin ulkomaalaiselle (jenkki/saksa) keskustelupalstalle
kysely tunteeko joku kyseisen kaverin... jos on kuva omin päin väsätty,
sais bodari hieman treeniin "sponsori" apua :D
Oisko tässä joku Peugeotin pomo menettänyt vaimonsa jollekin
"hakkaaja bodarille" ja siitä saanut idean näihin mainoksiin :thumbs:

Entä jos kyseistä bodaria pidetään Pösön pomon kellarissa vankina hänen suututtua kuvien muokkaamisesta ja uhattua haastaa Peugeot oikeuteen.

Oma teoriani: Opel on huolestunut Peugeotin nostettua suosiotaan bodarien keskuudessa. Saksalaisten on tehtävä jotain säilyttääkseen markkinaosuutensa tässä suuressa ja alati kasvavassa kohderyhmässä, jotta osakkeenomistajat saisivat jatkossakin muhkeat bonukset. Suunnittelu osasto kokoontui välittömästi firman pääkonttorissa sijaitsevaan salaiseen neuvotteluhuoneeseen. Oman tuotteen parannus nousi alussa esille, mutta siitä päätettiin luopua, koska se olisi vienyt liikaa aikaa. Ja aikaa ei ollut, oli saatava tuloksia nopeasti. Pian esille nousi mainoskamppanja Peugeotin nimissä, jolla saataisiin kaikki bodarit suuttumaan. Esille tulleita teemoja olivat mm. bodarien yleistäminen homoiksi ja synthol-käsiksi. Toteutukseen valittiin kuitenkin nyt jo medioissa pyörivät mainokset. Muutaman päivän päästä mainokset olivatkin jo valmiina levitykseen. Bodarit kaikkialla kauhistuivat ja raivostuivat Pösölle ja vaihtoivat ranskalaisensa saksalaiseen laatuun. Suunnitelma oli menestys! Opelin osakkeenomistajat olivat tyytyväisiä. Vihdoinkin oli myös saatu hyvitystä Versailles´n häpeärauhalle! Hyvä Saksa, hyvä Opel!

Teorian avoinna olevat kysymykset:
-Suostuiko kuvissa oleva bodari kuviin vapaaehtoisesti, vai kiristettiinkö häntä jollain?
-Menikö lasku mainoksista Peugeotille? Jos meni, niin maksoiko Peugeot sen?

Minä en usko tuota! En! EN! :itku:

Mä edelleen uskon vakaasti siihen, että iso A on NATU!
Tämä on taas joku median juoni! *kröhöm*
:)

Paskin mainos ikinä

Aivan paska mainos!

Vitun hieno maine tuli omalle harrastukselle. Dopingin vastainen työ on tärkeätä, mutta odotan innolla sitä päivää, kun haitoista käsittelevässä jutussa käytetään esimerkkinä jotain muuta lajia, kuin kehon rakennusta, voimanostoa tai painonnostoa. -En usko, että sellainen päivä koittaa.

Mitenköhän Peugeotin ja NELOSEN mainos on suunniteltu:
Mr. Peugeot: Aika kohottaa profiilia. Mitä tekisimme?
Mr. Nelonen: Esitetään dopingin vastainen mainos.
P: Joo. Mollataan joku liikuntalaji maanrakoon ja sen harrastajat kans.
N: Hieno idea. Haukutaanko vaikka jääkiekko? Sillä on laaja kannattajajoukko.
P: Ei. Liian suosittua Suomessa. Meiltä jäisi monta autoa myymättä kun pikku Sakujen isät närkästyisivät? -Entäpä jalkapallo?
N: Ei käy missään nimessä. Me ollaan just investoitu Mestarien liigan näyttämiseen isot rahat. Ei voida pilata sen mainetta nyt. Miten olisi Kehonrakentajat? Se on tarpeeksi pieni ryhmä.
P: Loistava idea. Millainen kuva annetaan puntilla kävijöistä?
N: No pistetään kuvaan joku kaunis tyttö, joka hakataan pyörätuoliin.
P: Hienoa! Sellaisen kuvan me haluamme antaa puntilla kävijöistä.

---------

Uskon mainoksella olevan paljon merkitystä. Tilastojen, huonojen kokemusten kertominen, tms tai tämä mainos ei varmaankaan saa ketään lopettamaan roinaamista. Se kuitenkin huonontaa roinaamisen mainetta yhteiskunnassa ja sitä kautta nostaa kynnystä aloittaa kuuri.

kaikenlaista sanoi:
no_shit.jpg

P.R.I.E.S.T sanoi:
Kerros nyt mitä haittoja siitä on? kuten siinä telvision mainoksessa? Kaikista tulee vaimon hakkaajia jotka kuurittavat? kaikki bodarit hakkaavat lapsensa ja vaimonsa? Kaikille kasvaa tissit ja tulee muut järkyttävät sivarit? Kaikilla kulli surkastuu lapsen mittoihin? Roinaamisesta varoittelu ei paranna asiaa, roinaamisesta voisi varoitella asiallisesti eikä tuolla tavoin kuin näissä mainoksissa tehdään. MARCHI kun kerran tiedät faktoja roinaamisesta niin kerroppa ihmeessä niitä FAKTOJA koko porukalle...

Joo, ehkä sulta on sitten jäänyt joku asia tajuamatta, jos et ymmärrä sitä että roinaaminen vie terveytesi. Vaikka kovia olettekin tietämään hormooneista jne. Ette koskaan voi tarkkaan tietää, että mitä se teille tekee.

Vaimonhakkaajia kaikista, enpä usko. Eikä kaikille kasva tissitkään jne. Mutta ne terveysriskit kumminkin ovat. Enkä minä saa pieneen kallooni, että kuka haluaa roinata, jos ei aio kilpailla tms.( Vaikka ei sitä silloinkaan kyllä pitäisi tarvita.)
Kyllähän tuloksia saisi myrkyttämättä itseään. Muutenhan koko saleilu olisi ihan turhaa. Vaikka ei sitä silloinkaan kyllä pitäisi tarvita.

Enkä jaksaisi nytten kiistellä näistä asioista. Minä olen tätä mieltä ja yleensä jos on jotaki mieltä, niin pitää sitä oikeana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom