Uusi yleisvoimailulaji..

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Metalviking sanoi:
Odotan jo kuulevani kommenttia pitkien käsien eduista.

Vaikea selittää, mutta pääsee "alta pois" (eli saa työnnettyä lantion eteen) ennenkuin tanko ottaa takareisiin. Liikkeenä tankohakki on helpompi kuin normimave: selkä on aina optimiasennossa, ellei tekniikka ole sitten aivan viturallaan.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kehittely jatkuu hiljaisuudesta huolimatta, tuo allekirjoittaneen hartiavammaisuus vähän hidastaa prosessia: ei pysty tekemään lähes mitään. Ens ma varovasti maastavetoa selän takaa, jos ei kipuile kauheesti.

Tuossa alustavasti heitin jo paikallisen vpk:n väelle haastetta ja jos/kun ekat salikisat järkätään & saadaan pidettyä, ollaan viisaampia.

Sillä välin: Kokeilkaa, tehkää, postailkaa tuloksia, ehdotelkaa, kommentoikaa jne.

Hauiskääntö selkä & perse seinää vasten 50%:lla omasta painosta on tullut vaihtoehdoksi leuoille. Tilanteesta/paikasta riippuen tämä siis vaihtoehtona.

Joka paikasta ei leuanveto-telinettä löydy ja toistokisa 50% omasta painosta lisäpainoina vaatii harjoittelua. Joten siis tämä strict curl siis vaihtoehtona.

Kysymystä: Selkä ja perse seinässä. Mites alaslaskuvaihe? Saako silloin selkä irrota seinästä (ns. paineet pois)? 50% omasta painosta on sen verran paljon, että helposti siinä "niiaa", kun päästää tangon takaisin alkuasentoon reisille..vai otetaanko hallitut laskut?

Lähtö siis tangon koskettaessa reisiä ja lasku samaan paikkaan. Vastuksena 50% omasta painosta. Kuten muissakin liikkeissä (hack tangolla, vauhti punnerrus..), pyöristys ylöspäin 2,5 kiloon..

Kommentteja?

mun mielestä kaikista helpoin toteuttaa niin että selkä ja perse pysyy koko ajan samassa paikassa. laskunhan nyt ei tarvi mitenkään erityisen hallittu olla, kunhan ne selkä ja perse (ja takaraivo?) pysyvät paikallaan. näin siis mun mielestä :)

Jos selkä ja perse pidetään koko ajan seinässä kiinni, on alaslaskuvaihe tehtävä hallitusti, koska muuten ne irtoavat seinästä, mikäli "pudotat" painot alkuasentoon. JA TÄMÄ HALLITUSTI LASKEMINEN TIETYSTI VIE VOIMIA JA KARSII TOISTOMÄÄRIÄ.

Vauhtipunnerruksessakin tangon voi "pudottaa" alkuasentoon.

Tota takaraivoa ei mielestäni kannata seurata. Tulee vaan liikaa asiaa. Myöskään kantapäiden ei tarvitse olla seinässä, koska muuten "etunojaa" tulee liikaa ja mies ei pysy seinässä.

jeps...no kantapäitä nyt on käytännössä mahdoton pitää seinässä jos meinaa saada jotain aikaakin. mutta mun mielestä sen painon pystyy rätkäyttään alas ilman että paikat irtoaa seinästä. ainakin itsellä onnistuis.

Kyllä sen tangon alas saa ilman "niiausta", selvähän se. Tarkoituksena siis mahd. selvät/yksinkertaiset säännöt.

Voipi olla tuomaroinnin kannalta parempi, että selkä ja perse pysyy koko ajan seinässä kiinni. Aloitetaan siis siitä.

helposti se alaslasku vaihe onnistuu ilman että selkä ja perse irtoaa seinästä. jalkoja vie eteen niin ukko pysyy helposti kiinni seinässä kun pystyy nojaamaan seinää vasten. hauis kisa on kyllä mielenkiintoinen, niitä kun harvoin missään näkee.

Mä en kyllä lähtis ollenkaan tolle hauiskääntölinjalle.

Noi kolme liikettä pitäs olla mahdollsimman paljon eri lihaksia hyödyntäviä ja tuo hauiskääntö ei vaan sovi kuvaan. Ennemmin pysyttelisin siinä leuanvetoskabassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ymmärrän täysin Rufuksen kannan. Itse pitäisin leuat, mutta vaihtoehto tarvitaan. Näin mahdollistuu kisojen pitäminen erilaisissa paikoissa.
Kylmiltään 50% vetäminen on aika kova pala, ainakin täälläpäin harva meikän lisäks niitä vetelee. Tosin en tällä hetkellä itse pysty roikkumaan edes omalla painolla..
Strict curl on kyllä saanut kannatusta täälläpäin. Otetaan se vaihtoehdoksi, vaikka ainoa ns. eristävä liike onkin.

Eli kertauksen vuoksi:

Salikisa, jossa kolme nostomuotoa:

Hack kyykky tangolla 150% omasta painosta
Vauhtipunnerrus 100% omasta painosta
Leuat lisäpainoilla 50% omasta painosta tai hauiskääntö selkä seinää vasten 50% omasta painosta

Jokaisessa nostomuodossa tehdään maksimimäärä toistoja. Toistojen yhteenlaskettu määrä ratkaisee voittajan.

Kun kilpailija on punnittu, lasketaan painot tankoon, pyöristys ylöspäin 2,5 kiloon.

Nostomuodot suoritetaan tuossa mainitussa järjestyksessä. Eli kaikki hack kyykyt ensin ja sitten vauhtipunnerrukset jne.

Hack-kyykyssä lähdetään aina pysäytyksestä. Ylhäällä tehtävä ns. loppuojennus=lukita polvet.

Vauhtipunnerruksessa tanko otetaan telineiltä ja alussa valittua jalka-asentoa ei saa vaihtaa kesken suorituksen. Kantapää saa nousta, mutta päkiöiden on pysyttävä paikoillaan. Yläasennossa kädet lukittava.

Leuanvetoihin ajattelin yksinkertaisesti, että lähtö suorilta käsiltä ja ylhäällä riittä, että leuan alaosan on kosketettava tankoa.
Hauiskäännöissä perse ja selkä seinää vasten koko suorituksen ajan. Tankon on lähdettävä reisiltä-kosketettava reisiä ala-asennossa.

Omalta osaltani voin sanoa, että aion järjestää "Natural ironviking" -nimisen kilpailun, jossa tätä koetetaan. Kutsukilpailu natuille. Myös paidat tehdään logoilla jne., ja niitä saapi ostaa vain osallistuneet omakustannushintaan.
Siis, NATUT HOI! Laittelen tänne myöhemmin infoa, jos jotakuta kiinnostaa tulla tännepäin koettamaan.

Kaikki vaan kokeilemaan. Mutta tämän nimen alla pidän vain natuille kisoja.

Metalviking sanoi:
Omalta osaltani voin sanoa, että aion järjestää "Natural ironviking" -nimisen kilpailun, jossa tätä koetetaan.

Sangen mielenkiintoista.

Kateelliset häviäjät haukkuvat joka tapauksessa vahvimman piikkisiaksi.:D

Osallistuminen kiinnostaa, tuo maastaveto on vaan tälläselle selän ongelmien kanssa painivalle vähän pelottava. katsotaan, katsotaan...

Minkähänlainen tulos on tuossa kisassa hyvä? n. 10-15 toistoa per laji ?
Mites Metalvikingin oma kunto? ois edes jonkinlaista vertailupohjaa. Nimittäin siitä kuinka paljon voi itse olla heikompi. :D

Metalviking sanoi:
Mutta tämän nimen alla pidän vain natuille kisoja.
miten ajattelit kontrolloida tuota että kuka on natu ja kuka ei:)?

neutraali sanoi:
miten ajattelit kontrolloida tuota että kuka on natu ja kuka ei:)?

Helppo homma ainakin tän palstan natujen mukaan.

Pyöreät olkapäät=roinari

Aika iso, mutta tiukka=roinari

isot epäkkäät=roinari

Isompi kuin itse ylinatut vähemmällä treenillä=roinari

200 penkistä raakana=roinari

Olkapäät ei kasva millään=natu

Moni muukaan lihas ei kasva, mutta se on natuilun syytä=natu

Penkki ei kulje=natu

Uskoo että Colemanin kokoseksi voi päästä natikkana=natu

:kippis1:

eiköhän tollaseen kisaan aika hyvin näin ensialkuun mene vain natikat, jos vain pyydetään. Jos laji ottaisi tuulta alleen, sitten naturaalit rautaviikingit olisivat kohta roinaavia Metal-sikoja.

RRKalle sanoi:
Moni muukaan lihas ei kasva, mutta se on natuilun syytä=natu

Näinhän se on. Kaikki jotka näyttävät vähänkään treenatuilta käännytetään kisapaikalta.

Toisaalta, helppo voitto mulle, kun oon ainut joka hyväksytään kilpailemaan. :kippis1:

No niin..Kyseessä on nyt ihan salikisa-tyyppinen juttu. Homma pidetään ns. kutsukisana, eli haastettuna pääsee kilpailemaan.
Tää on ihan asenne-juttu. Pitää olla sen verran MIESTÄ, että ei "lähde pilaamaan" hommaa.

Itse asiassa luulen tän tyylisen kisa-homman kiinnostavan lähinnä natikoita. Ei kait noilla prosenteilla testokörmyt muuta kuin pitkästy..? Ei tästä hommasta mitään trendiä tule, joten en usko sen "räjähtävän käsiin".

Se, ketkä kisaa ainakin tämän nimen alla ja mun järkkäämänä, ovat sellaisia tyyppejä, joiden tiedän treenaavan natuna. No, mistä sen tietää? Ei tiedäkään. Mä tiedän lähinnä meidän salin tyypit, kuka dropittaa, kuka ei. Mä yksinkertaisesti haastan katsomani tyypin ja se joko lähtee tai ei.

Täällä palstalla on suht suoraselkäistä porukkaa ja jos joku haluaa osallistua, ottaa muhun yhteyttä ja saapi paljastaa samalla nimimerkkinsä:) Katellaan sit tuon doping-osion viestit läpi..heh heh.

Tässä nyt on tarkoituksena, että lajissa voipi pärjätä monenlaiset tyypit: voimanostajat, bodi-treenaajat, vahvat yleisurheilijat, jne..
Tää nyt on tällaisen asenne-natun taistelua tuulimyllyjä vastaan..

Omista tuloksista. En ole rajoja vielä kokeillut, koska kuntoutan parasta aikaa olkapäätä ja selässä vielä jotain ongelmaa.
Kyllä nyt toistot on varmasti reilusti yli kymmentä, paitsi ehkä tuossa vauhtipunneruksessa tuon vamman takia. Leuoissa (ennen olkapään/selän vahinkoa) 50% lisäpainoilla olisin voinut saada ehkä jonkun 5-6 toistoa.

Vielä säännöistä:
Kisataan ilman paitaa. Kiroilu sallitaan (jos ei aikanaan olisi kiroiltu, ehkä puhuisimme nyt virastoissa venäjää..tää nyt ei sitten ollu mitään kiihkoiluja:))

Suositut

Back
Ylös Bottom