Uusi McLaren onkin täysi susi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja amf
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itseänikään ei juuri kuskit kiinnosta, mutta kuskien välinen kamppailu kyllä. Toivon myös hartaasti, että selostaja lopettaa sen Nico-hehkutuksen ennen kuin aloittaakaan. Vituttaa kun kaikessa mediassa höpistään meidän Nicosta. Kyllä se Saksan lippu sinne salkoon on aina noussut ja poika ei puhu edes sanaakaan Suomea. Melkein yhtä paljon vituttaa se tajuton Kimi-hypetys, mitä vahdotaan sinivalkoisten rillien läpi. Tuo helpotti sentään hieman kun päästiin kyllösestä...
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
trebla sanoi:
Mä olen samaa mieltä ja uskon, että näitä saadaan nykyisellä sääntökehityksellä paremmin aikaiseksi. Jos sääntöjä löysättäisiin niin erot tallien välillä kasvaisivat merkittävästi ja tulevaisuudessa nähtäisiin todennäköisesti samanlaisia kausia kuin 2004, eli yksi talli voittaisi kaikki kisat mennentullen. Tallien määrä luultavasti romahtaisi ja vain muutamat pystyisivät jatkamaan kustannusten noustessa tähtitieteellisiksi. Tätä menoa laji kuolisi pois kokonaan.

Ite ajattelin kyllä ihan samaa. Toi olis hyvinkin todennäköistä. Nykytalleista tohon olis varaa varmaan Toyotalla, Ferrarilla, Renaultilla, McLarenilla ja ehkä Redbullilla?!?!?! Mites Bar vai onko nekin jo kadonnut kartalta... (ei kiinnosta noi talli kuviotkaan :D)

Tallien määrä vähenis, se on suht varmaa. Sitä on vaikea tietää, että montako niitä sitten olisi. Toi ja sitten turvallisuus olis ongelmia.

Mä silti haluaisin että olis noin, vaikka siellä sitten olis vaan 4-6 tallia. Siis ihan fiilispohjalta, järkisyillä ehkä vaikea perustella.

ToughGrip
Toi on hyvin muotoiltu, että kiinnostaa kuskien ja tallien välinen kamppailu, mutta kuskit ihmisinä ei kiinnosta, esim. mua ollenkaan.
 
Pertti 123 sanoi:
Nykytalleista tohon olis varaa varmaan Toyotalla, Ferrarilla, Renaultilla, McLarenilla ja ehkä Redbullilla?!?!?! Mites Bar vai onko nekin jo kadonnut kartalta... (ei kiinnosta noi talli kuviotkaan :D)

Honda osti Bar-tallin kokonaan ja muistaakseni budjetti on tällä hetkellä suurin tai ainakin top3. Mä veikkaankin, että tällä kaudella Ferrari, Toyota ja Honda taistelevat voitosta. Mäkkäri ja Rellu ehkä napsii voiton sieltä täältä. Luultavasti menee veikkaukset kuitenkin ihan perseelleen niin kuin on yleensä tapana.
 
trebla sanoi:
Honda osti Bar-tallin kokonaan ja muistaakseni budjetti on tällä hetkellä suurin tai ainakin top3. Mä veikkaankin, että tällä kaudella Ferrari, Toyota ja Honda taistelevat voitosta. Mäkkäri ja Rellu ehkä napsii voiton sieltä täältä. Luultavasti menee veikkaukset kuitenkin ihan perseelleen niin kuin on yleensä tapana.

Juu, noita on mahdoton arvailla etukäteen.
 
Testikuljettaja Pedro de la Rosa ajoi maanantaina ensimmäiset kierrokset McLaren-tallin uudella MP4-21-autolla Barcelonan radalla.

Tallin kilpakuljettajista Juan Pablo Montoya testaa uutta autoa tiistaina ja keskiviikkona, Kimi Räikkönen torstaina ja perjantaina.

- Oli hienoa päästä MP4-21-auton rattiin. Ensivaikutelma autosta on hyvä, mutta tässä vaiheessa on tietysti liian aikaista arvioida auton todellista potentiaalia, espanjalainen de la Rosa kertoi tallin lehdistötiedotteessa.

Uudessa autossa on viimevuotisesta kilpurista tutut "sarvisiivekkeet" moottorinkatteen molemmin puolin. Auton keulaan on tehty näkyviä muutoksia: keula kapenee ja kaartuu aikaisempaa jyrkemmin alaspäin. Barcelonan testeissä auto on edelleen oranssissa testivärityksessä. McLaren esittelee uuden menopelinsä virallisesti myöhemmin.

McLaren uskoo saavansa toisen MP4-21-auton radalle 13. helmikuuta alkavalla viikolla. Kaikkiaan talli ehtii testata uutta autoa noin 20 päivän ajan ennen F1-kauden avauskilpailua, joka ajetaan Bahrainissa 12. maaliskuuta.
 
Sportti.com sanoi:
Saksalainen Express-lehti kertoi maanantaina kohupaljastuksen, jonka mukaan Kimi Räikkönen lähti viime viikolla Jerezin testeistä kotiin raivostuttuaan McLarenin moottoriongelmista. Räikkönen oli Expressin mukaan Jerezissä paikan päällä odottamassa testiään V8-moottorilla. McLaren ei kuitenkaan ollut informoinut häntä, ettei V8-moottoria ongelmien takia käytettäisi, vaan käytössä olisi V10-moottori. Räikkönen raivostui ja matkasi kotiin. Räikkönen ei pitänyt siitä, että muut ajoivat V8-moottorilla, mutta hän itse joutui tyytymään vanhaan V10-moottoriin.

Niinkuin Toughgrip jo aiemmin sanoikin, niin se Nico-hehkutus on aivan turhaa, se mikään suomalainen ole ollut tai tule olemaan.

Toivotaan nyt että tulisi mahdollisimman tasainen kausi, joka ei kuitenkaan ratkea teknisten ongelmien seurauksena.
 
Saihan ne sen kärryn vihdoin radalle. Kauheen vaikee on sanoa kierrosajoista tai muustakaan mitään kun ei tiedä mitä ne testaa jne. Toivotaan nyt vaan parasta.
 
1-kuljettaja Kimi Räikkönen palasi yli kolmen kuukauden ajotauon jälkeen McLarenin rattiin torstaina. Räikkönen joutui pettymyksekseen toteamaan, ettei McLarenin uuden MP4-21-auton vauhti ole tällä hetkellä kilpailijoiden tasolla. Ongelmat löytyvät moottoripuolelta.

- Ei autossa mitään vikaa ole, mitä nyt vähän kuorii renkaita. Moottorissa vaan on aika paljon hommia, Räikkönen kertoi Turun Sanomille.

Vasta 12:nneksi nopeimman kierrosajan kaasutellut Räikkönen toivoo, että Mercedesin V8-moottorin ongelmat pystytään ratkaisemaan kauden avauskilpailuun mennessä.

- Auto ei tunnu mitenkään huonolta, mutta ei siltikään mene mihinkään. Kyllä sen tietää kaikki ja tuntee, missä se vika on. Tulossa on suuria muutoksia moottoripuolelle muutaman viikon päästä. Silloin tilanteen pitäisi parantua, mutta toivottavasti se paranee sitten riittävästi, Räikkönen totesi Turun Sanomissa.

(MTV3)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja kun tässä vaiheessa vuotta huomaavat että moottori ei toimi kunnolla niin sehän onkin helppoa pienessä kiireessä ongelmat korjata. No Kimi saa taas väistellä mäntiä/kampiakseleita jne kisaa ajaessaan kun niitä tulee omasta koneesta ulos:)
 
japa sanoi:
Ja kun tässä vaiheessa vuotta huomaavat että moottori ei toimi kunnolla niin sehän onkin helppoa pienessä kiireessä ongelmat korjata. No Kimi saa taas väistellä mäntiä/kampiakseleita jne kisaa ajaessaan kun niitä tulee omasta koneesta ulos:)

Amatöörien puuhastelua :curs:
 
Siinä se taas oli, teho tai luotettavuus, kumpaakin saa toisen kustannuksella mutta mersulta puuttuu jälleen molemmat :(

Kyllä se nyt siltä näyttää että kimi ajaa Ferraria 2007, tosin honda lienee tulossa aika kovaa. Ompahan ainakin mukava kausi edessä kun kärkitaisto lienee tasaisempaa kuin aikoihin.
 
Kimille vaan tehoiltaan rajoitettu V10 autoon, niin ainakin luotettavuus olisi hyvä.
 
Taitaa tuolla menolla ex minardit työstää suorilla ohi.

Mikähän siinä moottorinrakennuksessa menee aina pieleen, tuntuu että joku fordikin pääsee 10% kuluilla samaan tulokseen moottoreissa. Vain silloin menee tehot edelle, kun vedetään niin riskillä, että kone leviää joka toiseen kisaan.
 
Fordihan ei itse koneista ymmärrä. Cosworthilla on niin mittava kisakoneisden rakennuksesta, että sieltä kyllä tuleee yleensä ihan kohtuullisia koneita hintaansa nähden.
 
Zone-sarja -42%
Masentavaa lukea taas noita formulauutisia Laarenista. Toivottavasti niillä on joku ässä hihassa tuolla moottorin kehityspuolella, tai menee kesä jalkapalloa seuratessa...
 
Joo, ei voi kun ihmetellä, kun tolla kokemuksella ja rahalla ei saa mitään aikaan.

Pistää vihaseks Kimin puolesta :curs:

Mä epäilen ferrarille vaihtamisen viisautta, kun Ferrari = Michael Schumacher (testaus ja kehitys)

Talli voi jumittua pahasti kun Maikkeli lähtee. Räkän kannattas alkavan kauden perusteella valita joku seuraavista:

-Williams
-Toyota
-Honda
-Renault

Tietysti McLaren ja Ferrarikin on harkinnan arvosia, JOS jompikumpi on alkavalla kaudella nopein talli.
 
Pertti 123 sanoi:
Talli voi jumittua pahasti kun Maikkeli lähtee. Räkän kannattas alkavan kauden perusteella valita joku seuraavista:

-Williams
-Toyota
-Honda
-Renault

Oho, aika optimistinen heitto Renaultin ja etenkin Williamsin puolesta. Rellu tuskin kauaa formuloissa viihtyy ja muutenkin heidän menestyksensä oli osaltaan muiden huonoutta ja kausi jolloin kaikki tähdet olivat kohdillaan.

Eiköhän Honda ja Toyota paina rahalla ohi eniweis, näillä se projektiin sitoutuminen on paremmalla tasolla kuin Rellulla, jonka jatkamisesta ei kukaan osaa sanoa ja kenenkään kanssa ei tehdä pidempiä sopimuksia.

Williams taasen ei tule voittamaan yhtään mitään yksityisenä tallina, valitettavaa ehkä mutta näin se vaan menee. Lainamoottorit ja rajalliset resurssit kehittää autoa kauden mittaan.


Mä veikkaan järjestyksessä kimin työpaikkaa näin:
Ferrari, Honda, Toyota
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom