Hyvä kysymys, helppo vastaus: kyllä antaa väärän signaalin.
Kymmenvuotias syöpäpotilas on vaikeuksissa julkisen sektorin holtittoman rahankäytön, ei minun takia. Jos tapaisin kymmenvuotiaan syöpäpotilaan, sanoisin että joudut kärsimään koska maamme päättäjät ovat pelkkä vitsi. Turha yrittää kiristää syyllistämällä.
Mistä lähtien veronmaksajan vastuulla on ollut terveydenhuollon järjestäminen? Kyllä vastuun voi ulkoistaa ja on pakko ulkoistaa koska veroja ei pääse karkuun. Poliitikot tässä passiivisuudellaan yrittävät ulkoistaa heille ulkoistetun vastuun takaisin kansalaisille. Jos en maksaisi veroja, voisin antaa keräykseen vaikka tonnin.
Keräys ei ole vero, keräys on keräys. Tavallinen kansalainen pystyy vaikuttamaan verorahojen käyttöön äänestämällä vaaleissa. Lisäksi voi vaikka tehdä aloitteita ja antaa kentän äänen kuulua eli olla yhteydessä valtuuston jäseniin ja kansanedustajiin.
Kyllä minä ainakin pidän tätä periaatekysymyksenä enkä valvo öitäni asian takia. Periaate jota noudatetaan on se että julkiset palvelut toteutetaan käyttämällä hyväksi kertyneitä verovaroja. Tuossa linkittämässäsi artikkelissa toimittaja kirjoittaakin: Politiikka on päätöksiä siitä, miten verorahoja käytetään. On vaikea ymmärtää, miten poliittiset päättäjät eivät ole löytäneet ratkaisua koko Suomea palvelevan lastensairaalan rakentamiseksi täysin julkisin varoin.
Tässä muutamia esimerkkejä rahan tuhlaamisen pitkästä historiasta.
Toivottavasti sinä myös jatka suurta viisasta johdonmukaisuuttasi siinä ettet ITSE vaadi yhtään enempää palveluita kuin mitä saat sinun tekemiesi asioiden generoimilla verorahoilla. Olisin innokas näkemään sinun generoimasi verojen määrän ja mitä sillä saadaan.
Joo, ei pitäis mennä näihin provoihin...:wtf: