Uusi Lastensairaala 2017 - keräys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja badboys
  • Aloitettu Aloitettu
...jos nyt jatketaan ohi aiheen vielä niin mitäs itse tekisit jos ei olis telkkaa, pleikkaa, ratioo, autoo, lehtiä, leffateattereita, kotieläimä, puhelinta, internettiä, pelikortteja, uimahallia, punttisalia eikä mitään muutakaan ajanvietettä. Aivan oikein, PANISIT.
Se on vaan niin helppo täällä huudella sikiämisestä kun itse elelee yltäkylläisyydessä.
Pitäisi antaa vaihtoehto joko otat riisisäkin kotiisi, ja käytätät sitä kortonkia, tai jos tykkäät sikiätä jonkun alahhin tahdon mukaisesti, hommaa se riisisäkki itse.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
...jos nyt jatketaan ohi aiheen vielä niin mitäs itse tekisit jos ei olis telkkaa, pleikkaa, ratioo, autoo, lehtiä, leffateattereita, kotieläimä, puhelinta, internettiä, pelikortteja, uimahallia, punttisalia eikä mitään muutakaan ajanvietettä. Aivan oikein, PANISIT.
Se on vaan niin helppo täällä huudella sikiämisestä kun itse elelee yltäkylläisyydessä.

Lapset ovat myöskin eräänlainen turva vanhuutta ajatelle, sillä he yleensä pitävät huolen vanhemmistaan. Mutta jos ei monen vuosikymmenen kehitysavulla saada lähes mitään muutosta aikaan, niin olisi parempi, että ne rahat käytettäisiin oman maan ongelmiin. Kyllä tässä maailmassa ongelmia riittää.

Tuo kun nyt rakennetaan keräyksellä niin mitä seuraavaksi?
Ollaan mekin tuolla käyty ja saatu hyvää hoitoa, kiitos siitä.
Silti. Minä maksan ihan kipeästi veroa. Mm ruoasta jota on pakko ostaa. Kaikesta!
Kukaan ei ajattele että lastensairaala ei olisi tärkeä. Kaikki tietää että se on. Miksi rahaa ei löydy?

Koska sitä voidaan kerätä myös kansalaisilta myös erikseen. Juuri edellä mainituista syistä. Koska se on tärkeä.

Komppaan edellisiä, maksan veroni, olen mukana.

Tuo kun nyt rakennetaan keräyksellä niin mitä seuraavaksi?
Ollaan mekin tuolla käyty ja saatu hyvää hoitoa, kiitos siitä.
Silti. Minä maksan ihan kipeästi veroa. Mm ruoasta jota on pakko ostaa. Kaikesta!
Kukaan ei ajattele että lastensairaala ei olisi tärkeä. Kaikki tietää että se on. Miksi rahaa ei löydy?

Koska sitä voidaan kerätä myös kansalaisilta myös erikseen. Juuri edellä mainituista syistä. Koska se on tärkeä.

Komppaan edellisiä, maksan veroni, olen mukana.

5-10 € kaataa taloutesi ? :face:

Mä ainakin toivon, että tälläsiä keräyksiä tulee miljoona lisää. Pistän rahojani paljon mielummin tälläiseen kun maksan veroja joiden käyttöön minulla ei käytännössä mitää mahdollisuutta vaikuttaa. Kun verorahat vähenee ja politikot ohitetaan päätösissä on se selvä merkki heille.

Kun tälläisistä keräyksistä tulee menestystarinoita ihmiset alkavat heräämään siihen faktaan, että me emme todellakaa tarvitse mitään massiivista virkamieskoneistoa johtamaan elämäämme vaan pärjäämme paljon pienemmällä ja vähemmillä verorahoilla.

Toivon, että viimesetkin taistolaiset alkavat pikkuhiljaa ymmärtämään, että politikot eivät tätä maata pelasta vaan me, tavalliset ihmiset. Luottakaa ihmiset itseenne, älkääkä politikkoihin.

Valtio saa hävetä itseensä, kun ei rahoita tarpeeksi!!!

Itsellä on näihin lahjoituskampanjoihin oma mielipide laittaa rahaa. Ainoa kohde mihin sijoitan/lahjoitan on lasten terveys. Olen antanut rahaa mm. tähän keräykseen ja useaan kertaan lastenklinikalle.

Kohteita joihin EN lahjoita on mm. Afrikan köyhät, syy: jakaisi sinne kumeja ja valistaisi ihmisiä!! Toinen kohde mihin en lahjoita on sotaveteraanit, syy: sotaveteraaneja ei ole enään paljonkaan ja heillä(sotaveteraaniliitoilla) on ihan perkeleesti rahaa, mutta ne yrittävät vaan kartuttaa sitä lisää, eivätkä ole ohjanneet sitä rahaa tarpeeksi itse sotaveteraanejen kuntoutukseen.

Lapset aina ensin!!!

5-10 € kaataa taloutesi ? :face:
Ei kaada.

Maksan kuitenkin reilusti yli 10.000€ vuodessa veroja sekä välillisiä veroja niin paljon että en halua edes laskea.
Rahaa sairaalaan on. Helposti. Valtion kuuluu hoitaa se. Niinkuin homeiset koulut ja päiväkodit jne.

Juuri silloinhan kun valtio ei näitä asioita hoida tulisi näihin asioihin panostaa. Tässä sellanen kohde johon mielelläni lahjoitan jos johonkin - johonkin nälkäpäiväjuttuun ei kiinnosta lahjoittaa. Tosin kannattaa myös vaikuttaa. Laittakaa vaikka hyysäreille eduskunnassa spostia että mikä on heidän kanta tähän perusteluineen jne.

Juuri silloinhan kun valtio ei näitä asioita hoida tulisi näihin asioihin panostaa.

Silloin kun valtio ei panosta kansalaistensa hyvinvointiin ja tulevaisuuteen ei kansalaisten suinkaan pitäisi tyytyä siihen ja järjestää asiat muuta kautta. Kansalaisten pitäisi saada valtio tekemään asiat heidän tahtonsa mukaan, vaikka väkisin. Valitettavasti Suomessa ei kaduille lähdetä mieltä osoittamaan tai hallitusta kaatamaan näin "vähäpätöisistä" asioista.

Suomalainen veronmaksaja ottaa perseeseen hymyssä suin kun poliitikot hukkaavat rahaa milloin Guggenheimiin, milloin Somaliaan ja muihin täysin epäonnistuneisiin kehitysapukohteisiin. Parasta tietysti on, että tekivät poliitikot mitä tahansa niin heidät äänestetään uudestaan ja uudestaan valtaan. Ne parat, jotka eivät suoraan pääse seuraavalle kierrokselle hoidetaan sitten hyviin virkoihin ja suojatyöpaikkoihin muiden avustuksella.

Niinhän minä kirjoitinkin, että asioihin kannattaa vaikuttaa. Mutta jos ajatellaan niitä sairaita lapsia tms., ei se heitä auta että sanotaan "valtion pitäisi tämä hoitaa". Jos heitä haluaa auttaa, niin silloin pitää toimia. Tämä lahjoitus on yksi tapa toimia. Ainakin itse näen että tässä toimitaan ensisijaisesti niiden lapsien hyväksi, ei valtion. Jokaisella on motiivinsa lahjoittaa.

Ei kaada.

Maksan kuitenkin reilusti yli 10.000€ vuodessa veroja sekä välillisiä veroja niin paljon että en halua edes laskea.
Rahaa sairaalaan on. Helposti. Valtion kuuluu hoitaa se. Niinkuin homeiset koulut ja päiväkodit jne.

Ja sinä siis kaadat mielummin rahojasi tuohon pohjattomaan verokirstuun jonka käytöstä nyt itse valitat kuin käytät rahasi siihen mihin tiedät niiden menevän ?

Erittäin loogista.

Mitä enemmän kansalaiset ottavat vastuuta itse, sitä heikommaksi käy politikkojen oksa. Tämä on sitä todellista kansanvaltaa. Jos haluamme jotain teemme sen, emmekä anna rahojamme niille, jotka eivät sitä tee.

Olisi nyt viimeistään aika lopettaa se järjestelmäuskovaisuus vaan ottaa muutakin vastuuta yhteisistä asioista kuin äänestäminen kerran 4 vuodessa.

Ja sinä siis kaadat mielummin rahojasi tuohon pohjattomaan verokirstuun jonka käytöstä nyt itse valitat kuin käytät rahasi siihen mihin tiedät niiden menevän ?

Erittäin loogista.
Voi kunpa pystyisikin valitsemaan. Mutta näillä mennään, eikä lahjoitusta tipu.

Silloin kun valtio ei panosta kansalaistensa hyvinvointiin ja tulevaisuuteen ei kansalaisten suinkaan pitäisi tyytyä siihen ja järjestää asiat muuta kautta. Kansalaisten pitäisi saada valtio tekemään asiat heidän tahtonsa mukaan, vaikka väkisin. Valitettavasti Suomessa ei kaduille lähdetä mieltä osoittamaan tai hallitusta kaatamaan näin "vähäpätöisistä" asioista.
Tuon lastensairaalan kustannusarvio on 160 miljoonaa, josta 30 miljoonaa kerätään lahjoituksina. Onko meillä nyt käytettävissä sisäpiirin tietoa nimenomaan siitä, että lapset eivät saisi hoitoa lainkaan, mikäli käytettävissä uuteen sairaalaan olisikin vain 130 miljoonaa?

Vuonna 2012 HUS käytti rakennushankkeisiin 72,7 miljoonaa. Kukaan ei ole huutelemassa siitä, ettei HUS ei priorisoi lastensairaala korkeammalle rakennushankkeissaan, vaan ensin rakennellaan huoltopihaa Meilahteen ja peruskorjaillaan erinäisiä toimipisteitä. Miksi? Onko tosiaan todennäköisempää, että herra isoherralla tuolla jossain oli vaakakupissa somalit ja sairaat vauvat, vai että HUSsin hallituksella oli vaakakupissa Meilahden potilastorni ja lastensairaala? Onhan se nyt päivänselvää että jos ulkopuolista lisärahoitusta johonkin on saatavissa niin se on söpöille vauvoille, ei kukaan lähde järjestämään kansalaiskeräystä Porvoon sairaalan jäteaseman rakentamiseksi, ja se hanke sentään pyörii jo.

Aina osa porukasta tuntuu suhtautuvan näihin keräyksiin ihan vääristyneellä mielellä. Kysehän on vapaaehtoisesta lahjoittamisesta asian eteen, eihän tässä nyt mihinkään kansalaisten velvollisuuksiin vedota. Toki ihmiset suhtautuu periaatteidensa pohjalta eri lailla eri keräyksiin, ja ymmärrän hyvin omakohtaisen kieltäytymisen. Mutta sitä yleistä kritisointia rahankeruuta kohtaan en ymmärrä. Verojen jälkeen käyttää rahansa miten haluaa, ja keräyksiin osallistumisella osoittaa ko. asian tärkeyttä. Itse asiassa tämähän on sitä mielenosoitusta, mitä Suomeen usein toivottaisiin. Tosin sen sijaan että rahaa tuhlattaisiin hajotettuihin ikkunoihin, laitetaan ne suoraan kohteeseen.

Mä ainakin toivon, että tälläsiä keräyksiä tulee miljoona lisää. Pistän rahojani paljon mielummin tälläiseen kun maksan veroja joiden käyttöön minulla ei käytännössä mitää mahdollisuutta vaikuttaa. Kun verorahat vähenee ja politikot ohitetaan päätösissä on se selvä merkki heille.

Kun tälläisistä keräyksistä tulee menestystarinoita ihmiset alkavat heräämään siihen faktaan, että me emme todellakaa tarvitse mitään massiivista virkamieskoneistoa johtamaan elämäämme vaan pärjäämme paljon pienemmällä ja vähemmillä verorahoilla.

Toivon, että viimesetkin taistolaiset alkavat pikkuhiljaa ymmärtämään, että politikot eivät tätä maata pelasta vaan me, tavalliset ihmiset. Luottakaa ihmiset itseenne, älkääkä politikkoihin.

Erittäin loogista.

Mitä enemmän kansalaiset ottavat vastuuta itse, sitä heikommaksi käy politikkojen oksa. Tämä on sitä todellista kansanvaltaa. Jos haluamme jotain teemme sen, emmekä anna rahojamme niille, jotka eivät sitä tee.

Olisi nyt viimeistään aika lopettaa se järjestelmäuskovaisuus vaan ottaa muutakin vastuuta yhteisistä asioista kuin äänestäminen kerran 4 vuodessa.

Olet ymmärtänyt täysin väärin. Emme me mitään järjestelmäuskovaisia ole. Päinvastoin, me järkevät tyypit olemme sitä mieltä että julkisen sektorin kuluja pitäisi karsia raskaalla kädellä. Mutta kun meidät on pakotettu järjestelmän lypsylehmiksi, sen lypsämisen pitää riittää infran ja palvelujen järjestämiseksi emmekä sen lisäksi halua vippailla rahaa mihinkään julkisiin hankkeisiin. Erittäin loogista.

Miten niin verorahat vähenee ja poliitikot ohitetaan päätöksenteossa? Ei verorahat vähene vaikka kansalaiset lahjoittavat rahaa lastensairaalan rakentamiseen. Jos verotus ei olisi näin kuristavaa, minulta ja monilta muilta saattaisi heruta sympatiaa hankkeelle. Poliitikkoja ei voi ohittaa päätöksenteossa koska poliitikot on valittu tekemään päätöksiä meidän puolesta. Olet siinä aivan oikeassa että heihin ei voi luottaa mutta siellä ovat ja pysyvät toistaiseksi, tämä on rakentamamme järjestelmä. Yritäpä olla antamatta rahojasi verokirstuun niin häkki heilahtaa alta aikayksikön.

Ehdotatko siis vallankumousta vai mitä? Joo, ala keräämään siihen rahaa niin osallistun heti.

Olet ymmärtänyt täysin väärin. Emme me mitään järjestelmäuskovaisia ole. Päinvastoin, me järkevät tyypit olemme sitä mieltä että julkisen sektorin kuluja pitäisi karsia raskaalla kädellä. Mutta kun meidät on pakotettu järjestelmän lypsylehmiksi, sen lypsämisen pitää riittää infran ja palvelujen järjestämiseksi emmekä sen lisäksi halua vippailla rahaa mihinkään julkisiin hankkeisiin. Erittäin loogista.

Miten niin verorahat vähenee ja poliitikot ohitetaan päätöksenteossa? Ei verorahat vähene vaikka kansalaiset lahjoittavat rahaa lastensairaalan rakentamiseen. Jos verotus ei olisi näin kuristavaa, minulta ja monilta muilta saattaisi heruta sympatiaa hankkeelle. Poliitikkoja ei voi ohittaa päätöksenteossa koska poliitikot on valittu tekemään päätöksiä meidän puolesta. Olet siinä aivan oikeassa että heihin ei voi luottaa mutta siellä ovat ja pysyvät toistaiseksi, tämä on rakentamamme järjestelmä. Yritäpä olla antamatta rahojasi verokirstuun niin häkki heilahtaa alta aikayksikön.

Ehdotatko siis vallankumousta vai mitä? Joo, ala keräämään siihen rahaa niin osallistun heti.

Sä pystyt kyllä vaikuttamaan siihen kuinka paljon veroja maksat ja pystyt tulevaisuudessa vielä enemmän kun verotus muuttuu jatkuvasti kulutuspohjaisemmaksi.

Kyllä ne verorahat vähenee, jos ihmiset vähentävät kulutuksen kautta maksamiaan veroja ja ohjaavat niitä suoraan esim. tähän hankkeeseen. Mä ainakin minimoin kulutukseni ja mielummin sijoitan itse rahani. Ompahan ainakin hilloa sitten vanhempana enkä ole osallistunut sentään kaiken turhan rahoittamiseen.

Totta helvetissä politikot voidaan ohittaa päätöksenteossa, esim tämän hankkeen myötä(tämä ei nouse poliittisella tahdolla vaan ihmisten tahdolla). En nyt tajua mikä tässäkin on nii helvetin vaikeaa tajuta.

Millä mä lapsiperheen isänä minimoin kulutukseni?

Viinaan menee todella minimaalisesti ja en polta. Ruoan hinta on noussut kokoajan helvetisti. Jos ruoan veroa ei olisi hinnat olisivat lähellä
keskieurooppalaista tasoa?
Autoon tulee kilometrejä 10K vuodessa, eli sielläkään en ole kovin hyvä veronmaksaja. Toki tuotakin voisi vähentää.

Kyse on vain ja ainoastaan hyväntahtoisuuden lypsämisestä.
Paljonko luulisit keräyksien tuottavan jos nuo nyt päälimmäisenä olevat Somalia tukien tuplaus ja lastensairaala olisivat toisinpäin?

Eli sairaala tulisi verorahoilla ja somalian tuki riippuisi keräyksestä?

Kierrä veroja vähentämällä kulutusta... Just. Takuuvarma tapa saada hallitus nostamaan tuloveroa.

Lupaan lahjoittaa 1 k€ omasta pussistani heti, kun joku käy kääntämässä Hautalan mielen Somalian sodan rahoitus rahoista. Onhan se nyt käsittämätöntä, että useille ministereille joku Somalia on tärkeämpi, kuin "omille nurkille" kirjaimellisesti tuleva lastensairaala.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom