"Uusi" iPod Nano 8gb, kaupan päälle ilmaiset musiikit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kuitula
  • Aloitettu Aloitettu
Kävin ostamassa uuden mp3-soittimen, mutta yllätys oli melkoinen, kun iTunesin asennettuani soitin paljastui olevan täynnä kuvia ja musaa. Ei ole siis aivan suoraan pakasta vedetty sittenkään. Paketti näytti tietenkin ihan uudelta. 10.2. oli viimeisimmät biisit lisätty, ettei tämä ilmeisesti kovin kauaa ole ollut poissa kierrosta.

Mitään naarmuja ei vehkeessä ole, lukuunottamatta pieniä käytön jälkiä rullassa, joka tuntuu olevan ehkä ihan vähän löysällä, pitää vähän kattoa, kelpuuttaisko tota.

Olen kuullut muistikorttien kohdalla tällaista tapahtuneen useinkin, tai lähinnä erilaisilla tiedostojen palautussoftilla löytyneitä valokuvia, yms. mutta en iPodien kohdalla. Mitenkäs noiden musiikkitiedostojen tekijänoikeudet? Ilmaista musiikkia minulle, mistään en ole laittomasti kopioinut, vai? Mitenkäs muilla?

Myös edellisen omistajan nimi pamahti ruudulle, mitäköhän se siitä pitää. :)

edit: kysytäänpä vielä, millanen suojakuori tuolle kannattaisi hankkia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pistä Teostolle ilmoitus, että Apple jakaa ilmaiseksi tekijänoikeuksien alaista musiikkia. :D

Aika härskiä myydä käytettyä tavaraa uutena. Mistä ostit?

Ei tosta ainakaan uuden hintaa tarvitse maksaa. Jos päätät pitää niin vaadi hinnan hyvitystä. Jos eivät suostu niin palauta ja hae toisesta kaupasta oikeesti uusi.

Jos tuo tosiaan on uutena myyty, niin kyllä tuosta kunnon alennukset pitää saada. Varsinkin, kun helposti pystyy todistamaan, että oli käytetty.

Jepjep, soitin sinne ja sanoin, että nyt ei oo kyllä uus. Käski tulla vaihtamaan ja katsoi valmiiksi toisen iPodin, "Tämä näyttää avaamattomalta..." :rolleyes:

Ihme touhua ko. liikkeessä. Itse kiertäsin kaukaa moisen paikan jatkossa. Jos uutena myydään paketissa niin se pitää sit kans olla iskemätön. Rehellinen liike kertoo suoraan minkälaisesta tuotteesta on kyse ja myy asiakaspalautukset ja esittelytuotteet erikseen pienen alennuksen kanssa.

Muista sitten siirtää se musa sun iTunesiin ennen palautusta.
Tai no kai sä nyt teit sen jo heti ensimmäisenä. Kunhan ajattelen ääneen.

Muista sitten siirtää se musa sun iTunesiin ennen palautusta.
Tai no kai sä nyt teit sen jo heti ensimmäisenä. Kunhan ajattelen ääneen.
Itseasiassa iTunes on mulle täysin uusi tuttavuus, enkä ole vielä keksinyt miten tuo onnistuu kätevimmin. Windowsin explorerin kautta pääsee kyllä musaan kiinni, mutta ne on nimetty hassusti.

edit:
Alipaino sanoi:
Ja kuvat jakoon.
Edellinen omistaja oli melko ilmeisesti teini-ikäinen tyttö, Ihkut ihmiset -threadiin uutta matskua? ;)

Ihme touhua ko. liikkeessä. Itse kiertäsin kaukaa moisen paikan jatkossa. Jos uutena myydään paketissa niin se pitää sit kans olla iskemätön. Rehellinen liike kertoo suoraan minkälaisesta tuotteesta on kyse ja myy asiakaspalautukset ja esittelytuotteet erikseen pienen alennuksen kanssa.

Ja kuvat jakoon.

Ei muuten taida onnistuakkaan.
Kuitulalle vaan terveisiä, että iPodia on aika helvetin hankala/mahdoton käyttää ilman iTunesia

Onnistuu tuo teoriassa. Koppaat ne biisit podista kovalevylle jonka jälkeen itunessi kyllä tunnistaa ne kun vain lisää ne kirjastoon.

EDIT: Jos ovat DRM alaisia niin siihenkin löytyy ohjelmia rippaukseen.

Applen pikkutuotteissa on kalvomuovi. Jos kalvomuovi on poissa, rikki tai avattu, niin tuote lasketaan "korkatuksi". iPodista saa musiikit kyllä varmuuskopioitua kun viitsii etsiä sopivan softan netin syövereistä... Näinhän on pakko menetellä jos vaikka koneen kovalevy sanoo poks ja ainoa paikka missä biisit on jemmassa on iPodi.

Kuitulalle vaan terveisiä, että iPodia on aika helvetin hankala/mahdoton käyttää ilman iTunesia

iPodia on aika helvetin hankala/mahdoton käyttää iTunesin kanssa.

MediaMonkey päihittää iTunesin mennen tullen koska vaan.

E. tolla pääsee kiinni podissa oleviin tiedostoihin ja omaa musakirjastoaan voi muokata kätevästi, tiedostoja nimetä tagien perusteella ja tagit voi hakea suoraan Amazonista ilmaiseksi.

Kiitoksia Halolle linkistä ja vinkistä. Toi iTunes on hirvein ohjelma ikinä. Mun Apple-allergia johtunee varmaankin siitä.

Itse haukuin iTunesin pystyyn ennenkuin Macin hommasin ja huomasin ohjelman olevan Macin kanssa aivan loistava. Etenkin Store on kova juttu.

Tosin odulle iTunes store ei paljoa anna kun mies warettaa vaikka mummonsa. Toki storessa pääsee kuuntelemaan 30sec kaikkia kappaleita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom