Makro -sovellusta odotellessa..!![]()
Heh. No ei kannata pidätellä hengitystä sitä odotellessa.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Makro -sovellusta odotellessa..!![]()
Saisko tallennetun päivän joka mulla pitkä lista mahdollisia aineksia grammamääräksi laitettua myös 0? Nyt mulla on kaikissa joita en syö 1gr ja pikkusen kohinaa siitä kertyy kokonaiskaloreihin.
Mulla on siis tallennettuna pitkä lista aineksia mun norminäkymään ja siitä valitsen grammat niihin jotka syön muut ois nollina mut ei anna nolla kirjoittaa, joten laitan 1gr ja niistä kertyy pikkusen kaloreita joita en syö
Mulla on siis tallennettuna pitkä lista aineksia mun norminäkymään ja siitä valitsen grammat niihin jotka syön muut ois nollina mut ei anna nolla kirjoittaa, joten laitan 1gr ja niistä kertyy pikkusen kaloreita joita en syö
Onko mahdollista laatia ja tallentaa omia reseptejä?
Kiitos @maxaboxi
Vaimolta (joka uutena käyttäjänä tältä päivältä lisäilee juuri tuotteita tietokantaan) tuli juuri jämäkkä toive omien reseptien lisäämiselle ;)
Vaimo tässä hei!
Minulle ei ole varsinaisesti tärkeää jakaa reseptejäni (eikä aterioitani). Monille muille toki voi olla.
Itselle reseptien laatiminen ja tallentaminen on tärkeää, koska olen vuodenvaihteessa siirtynyt kasvisruokavalioon ja opettelen ruoanlaittoa vähän niin kuin uudelleen. Haluaisin seurata makroarvoja, erityisesti proteiinien osalta. Tyydyttyneet/tyydyttämättömät rasvat kiinnostavat. Toki olisi mainiota, jos vitamiinit & kivennäisaineet saisi Sulamon tavoin näkyville, mutta makroilla tavallinen pulliainen kyllä pärjäisi.
Tuo reseptien luonti sekä tallennusmahdollisuus on pitänyt minut Sulamossa, mutta olen kyllä tosi kiinnostunut Makrosta.
Rekisteröidyin sinne tänä iltana ja kokeilin lisätä muutamia tuotteita. Se oli helppoa ja nopeaa.
Vaimo jatkaa:
Reseptejä laatiessa Sulamossa juurikin nuo mainitsemasi asiat (nimi, kuvaus, valmistusohjeet, raaka-aineet ja määrät) tallennetaan reseptiksi. Se, mikä mielestäni jää Makron ateriatoiminnossa jää uupumaan, on mahdollisuus syödä vain osa kyseisen reseptin ruoasta.
Esimerkiksi, jos teen uunivuoallisen kasvislasagnea, en tietysti syö sitä kokonaan yhdellä aterialla vaan vaikkapa 400 gramman annoksen tai kattilallisen kalakeittoa perheelleni, niin toki itse syön vain osan koko määrästä.
Toki olen aloitteleva käyttäjä enkä tiedä Makron kaikista käyttömahdollisuuksista, joten voin olla ihan kuutamolla tässä asiassa. Mielestäni aterian laatimistoiminnossa oletetaan, että kyseiseen ateriaan syötetyt raaka-aineet/ruoat syödään kaikki sillä aterialla.