Uusi ilmainen kalorilaskuri/ateriasuunnittelija

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Makro -sovellusta odotellessa..!:cautious:

Heh. No ei kannata pidätellä hengitystä sitä odotellessa. :) Ei ole kovin korkealla prioriteettilistalla tällä hetkellä. Eikö nettisivut toimi riittävän hyvin myös mobiililaitteilla, vai onko jokin muu erityinen syy, miksi kaipaat sovellusta? :)

Tänään tein Makroon ison päivityksen. Jos on ongelmia niin voi laittaa viestiä vaikka tätä kautta. Selaimen välimuistin tyhjennys (Makron osalta) voi myös auttaa.

Pienen hiljaiselon jälkeen tein vähän päivitystä taas. Nyt tallentamistaan päivistä voi koostaa yhtenäisen jakson, josta näkee muun muassa jakson aikana syödyt kalorit ja kuinka paljon tuli syötyä kaloreita keskimäärin per päivä.

Saisko tallennetun päivän joka mulla pitkä lista mahdollisia aineksia grammamääräksi laitettua myös 0? Nyt mulla on kaikissa joita en syö 1gr ja pikkusen kohinaa siitä kertyy kokonaiskaloreihin.

Saisko tallennetun päivän joka mulla pitkä lista mahdollisia aineksia grammamääräksi laitettua myös 0? Nyt mulla on kaikissa joita en syö 1gr ja pikkusen kohinaa siitä kertyy kokonaiskaloreihin.

Sopiiko kysyä käyttötarkoitusta? En ihan ymmärrä, että miksi haluaisit lisätä päivään ruoan, mitä et syö ollenkaan?

Mulla on siis tallennettuna pitkä lista aineksia mun norminäkymään ja siitä valitsen grammat niihin jotka syön muut ois nollina mut ei anna nolla kirjoittaa, joten laitan 1gr ja niistä kertyy pikkusen kaloreita joita en syö

Mulla on siis tallennettuna pitkä lista aineksia mun norminäkymään ja siitä valitsen grammat niihin jotka syön muut ois nollina mut ei anna nolla kirjoittaa, joten laitan 1gr ja niistä kertyy pikkusen kaloreita joita en syö

Okei. Laitan seuraavaan versioon mahdolliseksi. Veikkaan, että viimeistään sunnuntaina laitan uuden version käyttöön.

Laitoin äsken uuden version käyttöön. Nyt pitäisi pystyä laittamaan myös 0g ruokaa ateriasuunnitelmaansa. Jos ei heti näytä toimivan, kokeile päivittää sivu ja/tai tyhjentää selaimen välimuisti Makron osalta. Myös pelkkä uloskirjautuminen saattaa auttaa.

Päivityksiä taas tehty viime postauksesta. Muutin PDF:n luomisen niin, että ei avaa enää uuteen ikkunaan vaan yrittää tallentaa sen suoraan koneelle. Tein muutoksen siksi, koska näytti siltä, että se ei toiminut enää missään selaimessa, vaan luodun PDF:n avaaminen uudessa ikkunassa estettiin suoraan. Muita muutoksia mm. omien ajanjaksojen luominen, johon voi lykätä tehtyjä ateriasuunnitelmia, jolloin näkee keskiarvoa syödyistä kaloreista jne. ja haun saa piilotettua näkyvistä. Tehty tietysti myös bugikorjauksia, kuten aina. :)

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Päivittelin ulkoasua viikonlopun aikana. Sen lisäksi nyt voi vertailla luotuja ateriasuunnitelmia keskenään ja tallennettua ateriasuunnitelmaa avatessa sen hetkiset ateriat pysyy muistissa. Jos jotain ongelmia ilmenee, voi niistä ilmoittaa tuttuun tapaan myös tänne. Kehitysideoita ja muuta palautetta otetaan myös vastaan. :)

Onko mahdollista laatia ja tallentaa omia reseptejä?

Ei. Tai miten sen nyt ottaa. Voi jakaa muille luomansa aterian, johon valitaan tarvittavat ruoka-aineet ja jolle voi kirjoittaa valmistusohjeen. Pelkästään omaan käyttöön ei voi luoda reseptiä, ainakaan vielä, mutta on täysin tehtävissä. :)

Vaimo tässä hei!
Minulle ei ole varsinaisesti tärkeää jakaa reseptejäni (eikä aterioitani). Monille muille toki voi olla.
Itselle reseptien laatiminen ja tallentaminen on tärkeää, koska olen vuodenvaihteessa siirtynyt kasvisruokavalioon ja opettelen ruoanlaittoa vähän niin kuin uudelleen. Haluaisin seurata makroarvoja, erityisesti proteiinien osalta. Tyydyttyneet/tyydyttämättömät rasvat kiinnostavat. Toki olisi mainiota, jos vitamiinit & kivennäisaineet saisi Sulamon tavoin näkyville, mutta makroilla tavallinen pulliainen kyllä pärjäisi.
Tuo reseptien luonti sekä tallennusmahdollisuus on pitänyt minut Sulamossa, mutta olen kyllä tosi kiinnostunut Makrosta.
Rekisteröidyin sinne tänä iltana ja kokeilin lisätä muutamia tuotteita. Se oli helppoa ja nopeaa.

Vaimo tässä hei!
Minulle ei ole varsinaisesti tärkeää jakaa reseptejäni (eikä aterioitani). Monille muille toki voi olla.
Itselle reseptien laatiminen ja tallentaminen on tärkeää, koska olen vuodenvaihteessa siirtynyt kasvisruokavalioon ja opettelen ruoanlaittoa vähän niin kuin uudelleen. Haluaisin seurata makroarvoja, erityisesti proteiinien osalta. Tyydyttyneet/tyydyttämättömät rasvat kiinnostavat. Toki olisi mainiota, jos vitamiinit & kivennäisaineet saisi Sulamon tavoin näkyville, mutta makroilla tavallinen pulliainen kyllä pärjäisi.
Tuo reseptien luonti sekä tallennusmahdollisuus on pitänyt minut Sulamossa, mutta olen kyllä tosi kiinnostunut Makrosta.
Rekisteröidyin sinne tänä iltana ja kokeilin lisätä muutamia tuotteita. Se oli helppoa ja nopeaa.

Valitettavasti vitamiinien sisällyttäminen ruokien tietoihin on tässä vaiheessa melko työläs operaatio. Sama koskee tyydyttyneitä ja tyydyttämättömiä rasvoja, kun alkujaan tein päätöksen, että niitä ota mukaan. Tämä koskee siis jo Makroon lisättyjä ruokia. On helppo lisätä uusi kenttä erottamaan rasvat toisista uusien ruokia lisätessä ja ainakin tämän voisin toteuttaa.

En tiedä miten Sulamossa reseptien luominen menee ja sitä ei näköjään pääse ilmaiseksi kokeilemaan. Mutta yritin huonosti tuoda esille aikaisemmassa viestissäni, että kun luot reseptiä, mitä tietoja haluat antaa siinä? Nyt jos jaat luomasi aterian muille, annetaan sille nimi, kuvaus ja valmistusohjeet ja tietysti mukaan tulee valitut ruoat ja määrät, joista lasketaan makrot. Onko nämä riittävät tiedot, kun luot reseptin omaan käyttöön vai kaipaisitko vielä jotain muuta? :)

Vaimo jatkaa:
Reseptejä laatiessa Sulamossa juurikin nuo mainitsemasi asiat (nimi, kuvaus, valmistusohjeet, raaka-aineet ja määrät) tallennetaan reseptiksi. Se, mikä mielestäni jää Makron ateriatoiminnossa jää uupumaan, on mahdollisuus syödä vain osa kyseisen reseptin ruoasta.
Esimerkiksi, jos teen uunivuoallisen kasvislasagnea, en tietysti syö sitä kokonaan yhdellä aterialla vaan vaikkapa 400 gramman annoksen tai kattilallisen kalakeittoa perheelleni, niin toki itse syön vain osan koko määrästä.
Toki olen aloitteleva käyttäjä enkä tiedä Makron kaikista käyttömahdollisuuksista, joten voin olla ihan kuutamolla tässä asiassa. Mielestäni aterian laatimistoiminnossa oletetaan, että kyseiseen ateriaan syötetyt raaka-aineet/ruoat syödään kaikki sillä aterialla.

Vaimo jatkaa:
Reseptejä laatiessa Sulamossa juurikin nuo mainitsemasi asiat (nimi, kuvaus, valmistusohjeet, raaka-aineet ja määrät) tallennetaan reseptiksi. Se, mikä mielestäni jää Makron ateriatoiminnossa jää uupumaan, on mahdollisuus syödä vain osa kyseisen reseptin ruoasta.
Esimerkiksi, jos teen uunivuoallisen kasvislasagnea, en tietysti syö sitä kokonaan yhdellä aterialla vaan vaikkapa 400 gramman annoksen tai kattilallisen kalakeittoa perheelleni, niin toki itse syön vain osan koko määrästä.
Toki olen aloitteleva käyttäjä enkä tiedä Makron kaikista käyttömahdollisuuksista, joten voin olla ihan kuutamolla tässä asiassa. Mielestäni aterian laatimistoiminnossa oletetaan, että kyseiseen ateriaan syötetyt raaka-aineet/ruoat syödään kaikki sillä aterialla.

Asia selvä. Minäpä ryhdyn tuumasta toimeen. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom