Täällä kanssa yksi painii parin ylimääräisen "takapuolikilon" kanssa... Tässä ois juttua:
Paino 57kg, Pituus 165cm, ylimäärää lähinnä alakropassa mutta muualtakin saa lähtee...
Päiväjärjestystä tällä hetkellä:
TYÖT 8-16
- 6:45 herätys
- 7:30 kahvia, 1dl kevytmaito (46 kcal)
- 8:45 50g real, 200g rasvaton ja sokeriton jogurtti, 100g rasvaton raejuusto, vihreä tee, vitamiinit (255 kcal)
- 11:45 100g täysjyväriisi, 125g kalkkunan paistijauheliha 6%, 100g herkkusieniä, 100g herne-maissi-paprika, vihreä tee (417 kcal)
- 14:00 Vihreä tee
- 16:30 banaani, kasvissosekeitto 400g, rasvaton raejuusto 100g (320 kcal)
- n. klo 18:00 treeni
- 19:00 30g whey3, 20g malto, 5-10g kreatiini (200 kcal)
- 20:30 100g ruismakaroni tai 50g real, 100g kalkkunaleike (200 kcal)
- 22:00 15g Bull’s basic protein , 10g soijalesitiini, kalaöljyt, magnesium, kalkki (163 kcal)
Yht. 1600 kcal, 128g prot (vain ”hyvänlaatuiset” laskettu)
Mitään järkeä?
Olen tuhannen kyllästynyt viilaamaan ja hifistelemään, mitä olenkin harrastanut kohta puolitoista vuotta, tuloksena lähinnä stressiä ja jojoilua painossa…= lisää sellua!! Liika hifistely ja tarkkailu johtaa pitemmällä tähtäimellä huonoihin tuloksiin… sen olen huomannut. Kohdallani on niin, että mitä enempi stressaan, sitä enempi turpoan. Olen melkein vuoden laskenut myös rasvat ja hiilarit desimaalin tarkkuudella, mutta nyt ei pää kestä. Musta tuli ihan vainoharhainen…
Rasvaprosenttia pitäis nyt kuitenkin hiukka pienentää, en tiedä paljonko se on, mutta kyllä se peilistä näkyy sitten kun kiristyy. Ei mitenkään hirveän radikaalisti ole tarkoitus pudotella vielä, mutta vähän kuitenkin että on parempi olo hiukka tiukemmissakin vaatteissa…
Keväällä kun työt on loppu, niin hiukka enemmän.
Ruokavaliosta utelisin sen verran, että mitä muuttaisitte? Tuntuu että olen saanut aikalailla muuttaa “normaalia”, nyt kun työt alkoi, että jaksaisin koko päivän. Ennen kun opiskelin ja tein hommia kämpillä, niin herätä tarvi vasta kun silmät aukes. Nyt tuntuu että on koko ajan nälkä!! Olen kyllä aika paljon liikkeellä päivän mittaan ja kävelen töihin ja takaisin… yht. jopa noin 25min…
Aamupuurot piti vaihtaa mukana kuljetettavaksi että jaksaisin ruokatunnille asti. Siksi syön aamupalan vasta ensimmäisellä kahvitauolla. Myös ruoan jälkeen on pitkä tauko että ihan pyörryttää, ja tuon banaanin voiskin varmaan syödä kello kahden aikaan…? (Minusta on tullu myös vainoharhainen syömään hiilareita ilman proteiineja...) Sekin ahdistaa kun ei jää kunnon ruoalle tilaa treenin jälkeen… mutta kun rasvat ja jotain protskua pitäis ottaa ennen nukkumaan menoa, niin mitä mitä mitä?? Pakkiksen olen lukenut ympäri ämpäri tuhat kertaa mutta nyt on jotenki ihan avuton olo silti!
Aerobiseen ei nyt ole aikaa kuin joskus viikonloppuisin, ja punttia tulee tehtyä noin joka toinen päivä töistä riippuen. Aika on töiden kanssa todella kortilla, sillä teen välillä myös iltaa ja viikonloppuja. (Näin meitä työharjoittelijoita käytetään hyväksi!!!) Varmaan pitää alkaa polkemaan 20min. treenin jälkeen ainakin pari kertaa viikossa.
Tulipas pitkästi, mutta toivottavasti joku jakso lukea ja osais vielä neuvoakin...
EDIT: Siis polkemaan kuntopyörää tarkoitin... .Heh.