Uuden vuoden diettithreadit ;-)

Jos syöt illalla hiilareita, tapahtuu seuraavaa: insuliini hoitaa ravintoaineet perille kudokseen, mutta kas, kun et yöllä niitä käytä, ne varastoituvat suoraan rasvaksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyperglykemia eli liian korkea verensokeri vähentää kasvuhormonin eritystä ja hypoglykemia eli liian alhainen verensokeri taas nostaa kasvuhormonin eritystä. Lisäksi insuliini estää kasvuhormonin eritystä.
Yöllä kasvuhormonin my precious... eritys on korkeampaa joten emme halua häiritä sitä hiilareilla, ainakaan nopeilla.

Originally posted by Mixu
0,5 l maitoa = 15g proteiinia & 25,5g hiilaria & 225 kcal.

Jos on dieetti kyseessä, niin silloin pitäisi jättää kaikki hiilarit pois vähintään 4 tuntia ennen nukkumaanmenoa KOSKA jos illalla otat hiilaria (jonka keho tavallisesti muuttaa energiaksi), niin sitten et ehdi kuluttaa sitä pois ennen nukkumaanmenoa. Ja energia, mitä ei kuluteta, varastoituu rasvaksi.

Hiilihydraatit muuttuu glukoosiksi ja varastoituu sen jälkeen maksaan tai lihaksiin. Jos jommankumman varastot ei ole täynnä niin varastoituvat hiilihydraatit jompaankumpaan. Koska ollaan dietillä niin luultavasti ne eivät ole täynnä. Tällöin glukoosi (eli energia) varastoituu joko maksaan tai lihaksiin käytettäväksi myöhemmin. Elimistö ei hirveän helposti halua muuttaa hiilihydraatteja rasvaksi, koska se hukkaa siinä hieman energiaa.

Originally posted by gotto
Jos syöt illalla hiilareita, tapahtuu seuraavaa: insuliini hoitaa ravintoaineet perille kudokseen, mutta kas, kun et yöllä niitä käytä, ne varastoituvat suoraan rasvaksi.
Hyperglykemia eli liian korkea verensokeri vähentää kasvuhormonin eritystä ja hypoglykemia eli liian alhainen verensokeri taas nostaa kasvuhormonin eritystä. Lisäksi insuliini estää kasvuhormonin eritystä.
Selkis!:thumbs:

Hiukan väärä paikka mutta...GH:n eritystä haittaa myös veren aminohappotasot ja vapaat rasvahapot. Toisin sanoen, ei kannattaisi syödä mitään. Jos ei syö mitään niin ei varmasti kasva kovin paljoa mutta jos kerran dieetillä ollaan, niin ehkei se ole niin tärkeää. Levossa kuitenkin keho käyttää pääasiassa rasvaa. Mietteitä?

kaloreista

Paljohan mun kokosella kaverilla olis hyvä kalorimäärä dieetillä??

mitat: 183cm / 85kg

Kyssäri väliin.
Eli paljonkohan pitäis dietillä saada kaloreita? (paino 83kg ja tavoitteena päästä 75Kg) Rasva prossa ehkä 15. Ja paljo pitäis olla protskuu, hiilarii ja fattii?
Onko liian vähän jos kaloreita on 2000, protskuu 200g hiilarii 180 ja fattii 50?

Vastatkaa joku viisaampi, vanhempi ei tartte olla!

Niin ja oon opiskelija(kaloreita kuluu päivässä opiskeluun 8) enkä muuten kuluta hirveesti paitsi salilla 4 kertaa viikossa.

Re: kaloreista

Originally posted by yajo
Paljohan mun kokosella kaverilla olis hyvä kalorimäärä dieetillä??

mitat: 183cm / 85kg

Mun peruskulutus on siis n. 2380kcal - 2720kcal, niin paljon tosta pitää ottaa pois että laihtuu? Onko hyvä jos syön 2000 - 2200kcal / päivä?

Maanantaina alotin Atkinssin ja tarkotus ois 15-25 kg saada veks kesäks ja inttiä ajatellen :david:
Nyt paino ±100kg

Re: Re: kaloreista

Mun peruskulutus on siis n. 2380kcal - 2720kcal, niin paljon tosta pitää ottaa pois että laihtuu? Onko hyvä jos syön 2000 - 2200kcal / päivä?

En minä ainakaan alempaa lähtis. Tietenkin tuohon vaikuttaa rasvaprosentti ym. Vertailun vuoksi olen sua noin sentin lyhyempi, aamupaino ~96, kalorit 3000 ja helvetillinen nälkä on koko ajan vaikka syön puhtaasti. No pääasia on että kiristyy ja voimat pysyy vaikka natuna mennäänkin tällä hetkellä. Reenejä viikossa 4 ja päälle 5 tai 6x20 min aeroopista, joko aamuisin tai reenin jälkeen.

Re: Re: Re: kaloreista

Originally posted by Krusifiksi
En minä ainakaan alempaa lähtis. Tietenkin tuohon vaikuttaa rasvaprosentti ym. Vertailun vuoksi olen sua noin sentin lyhyempi, aamupaino ~96, kalorit 3000 ja helvetillinen nälkä on koko ajan vaikka syön puhtaasti.
Mun rasvaprosentti on ainakin yli 15%. En oo mitannu niitä, mutta mahaa on.
Mä oon syöny tänään 2160 kaloria ja on helvetillinen nälkä myös.

Punttitreeniä on 3-4 kertaa viikossa ja joka kerran jälkeen 15-20min aerobista.

En sitte tiedä onko mitään varsinaista diettiä järkeä alottaa jos on koko ajan niin vitun kova nälkä. Syö paljon, mutta terveellisesti :rolleyes:

Re: Re: Re: Re: kaloreista

En sitte tiedä onko mitään varsinaista diettiä järkeä alottaa jos on koko ajan niin vitun kova nälkä. Syö paljon, mutta terveellisesti :rolleyes:

Sullaki taitaa ruoka maistua, voit olla varma että nälkää saat kestää jos rasvoja haluat poistaa. Ei sitä rasva% kannata kovin korkeaksi kuitenkaan päästää. Voithan toki kokeilla syödä silloin kun on nälkä ja tehdä aerobista 6 krt viikossa. Ala tuolla vartilla, ettei tyssää heti siihen aerobisvitutukseen. Ite oon tehny aerobista vasta 2 viikkoa ja kunnon kohentuessa tekisi mieli jo lisätä sen määrää. Pääasia kuitenkin on että jos sitä mahaa alkaa jo olla, ei sitä tosiaan kannata enää kasvattaa.

Re: Re: Re: Re: Re: kaloreista

Originally posted by Krusifiksi
Sullaki taitaa ruoka maistua
Et arvaakkaa :itku:

Pääasia kuitenkin on että jos sitä mahaa alkaa jo olla, ei sitä tosiaan kannata enää kasvattaa.
Niinpä. Pakko ottaa itteäni niskasta kiinni ja karistaa noi läskit.

Dieetti kehissä vihdoin ja viimein!! Tarkoitus tiputtaa alkuun viitisen kiloa ja siitä pikkuhiljaa hifistellä loput 2-5 pois.

Tammikuussa perinteisempää metodia käyttäen ja jossain vaiheessa ketogeenista kehiin!!

Motivaatiota pidetään yllä toivon mukaan pikapuoliin saapuvalla Ruhlin pätkällä ja Jayn uudella dvd:llä.

Kaksi sanaa.

It´s on.

Intti ei takaa mitään diettiä: sodesta saa kaikkee roskaruokaa koht. halvalla.

T: Nim. intissä 10 kg lisää fläsää.

Kysyn kysymykseni uudestaan jos joku vastais.

Onko liian vähän jos kaloreita dietillä saa 2000, protskuu 200g hiilarii 180 ja fattii 50?

Paino 83kg ja rasva prossa ehkä 15.

En kuluta juuri muuhun kuin saliin 4 kertaa viikossa.

Vaikea sanoa sun kaloritarpeistasi, kun se vaihtelee kaikilla. Kokeile pari viikkoo, niin tiedät, mihin suuntaan homma menee....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom