Uuden vuoden diettithreadit ;-)

Originally posted by qaz99qaz
Kysyn kysymykseni uudestaan jos joku vastais.

Onko liian vähän jos kaloreita dietillä saa 2000, protskuu 200g hiilarii 180 ja fattii 50?

Paino 83kg ja rasva prossa ehkä 15.

En kuluta juuri muuhun kuin saliin 4 kertaa viikossa.

Oon aikalailla alottelija tän dietin suhteen, mutta käsittääkseni se 0,5 kg rasvaa viikossa on se melkein maksimimäärä, että jos painon pudotus on tota luokkaa niin kalorit on varmaan ihan jees, mutta jo putoo paljon niin taitaa mennä jo lihaakin, toki alussa lähtee kyllä neisteistäkin jonkin verran...mutta kokeilemallahan se selviää kuten jo edellä mainittiin!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by qaz99qaz
Kysyn kysymykseni uudestaan jos joku vastais.

Onko liian vähän jos kaloreita dietillä saa 2000, protskuu 200g hiilarii 180 ja fattii 50?

Paino 83kg ja rasva prossa ehkä 15.

En kuluta juuri muuhun kuin saliin 4 kertaa viikossa.
Kaloreita on ehkä alkudieetillä liian vähän, mutta kiinnitin lisäksi huomiota yhteen asiaan...

Lisää tuota rasvaa. Sen määrä pitäisi olla noin 30 % energian kulutuksesta. Nyt sä saat noin 800 kcal protkusta ja hiilareista. Mutta vain n. 450 kcal rasvasta. Kannattaa hieman ehkä laskea proskun ja hiilareiden määrää ja nostaa tuota rasvan määrä jonnekin 100g:n.

Esimerkiksi monessa tutkimuksessa on todettu, että rasvan laskeminen alle 30% kokonaiskulutuksesta laskee testosteroni tasoja ja vaikuttaa rasvan käyttöön osuutena kokonaisenergiasta. Rasva myös pitää sut kylläisenä.

Kyllä sitä aika moni on dieetin vetänyt alhaisemmilla rasvoilla.
Tämä 30 tai 30+ -rasvadieettibuumi on vasta viime vuosien - osittain toisin uudelleenherätelty - juttu, ja vaikken sen tehoa pysty täysin kumoamaankaan, on monen taholta unohdettu ja jopa haukuttu naurettaviksi(!) kokonaan toisenlaiset menetelmät, jotka nekin toimivat takuuvarmasti ja joista kokemusta ja näyttöjä on vuosien ja vuosikymmenten ajalta.

Monella toimii vallan hyvin hh/p/r 40-45/40-45/10-20 väliltä olevat suhteet ja vähän toisenkinlaiset menetelmät, vaikkapa low carb-tyyliin luokkaa 20/60-65/15-20 (3-7 päivän välein hh/p -suhde päälaelleen päiväksi kääntäen), jolloin rasvat ovat sillä tasolla mikä ruoasta (liha, kana, kala jne) tulee ilman lisärasvan käyttöä, omega-3:sia jne lukuunottamatta.

Olen henk. koht. sitä tyyppiä, että rasvoja syömällä olo pysyy parempana pitempään aterian jälkeen ja kylläisempänä. Kun taas hiilihydraattien ja proteiinien määrään panostamalla olo tulee heikommaksi ja tyhjemmäksi nopeammin.

Onhan monet laihduttanut painonvartijoissakin, mutta en silti sitä kenellekään suosittele. Lisäprovona: Onhan ihmiset "laihduttaneet" mehudieteilläkin, mutta monellako se painon lasku on ollut pysyvää. Ehkä jos yritää painohallitessa pitää huoli siitä, että elimistö pysyy normaalissa toiminnassa dietilläkin ei se paino sitten nousisikaan dietin lopettamisen jälkeen niin helposti. Mikä luulisi olevan monella yrityksenä. Vai?

Ensimmäinen diettini alkaa helmikuun ja maaliskuun vaihteen kieppeillä. Kova suunnittelu on jo käynnissä. Yllättävää kyllä oikein himottaa päästä kiristelemään, koska olen niin kyllästynyt näihin jenkkakahvoihin.Katotaan sitten miten miehen käy.

Tuli tossa ensimmäistä kertaa laskeskeltua vähän syömisiä.
Päivän aikana tulee proteiinia n.350-380 g, hh 500-550 g ja rasvaa 100-160 g.

Mitähän mahtaa olla energiaa grammassa kutakin ravintoainetta?
Epämääräisellä laskutavalla sain kcal tonne 5000 tuntumaan. Tosta saa varmaan runsaan puoleisti karsia, nyt kun kiristely on aloitettu?

Pituus/aamupaino tällä hetkellä 176/96.

Epämääräisellä laskutavalla sain kcal tonne 5000 tuntumaan. Tosta saa varmaan runsaan puoleisti karsia, nyt kun kiristely on aloitettu?

Täällä alkoi myös dieetti vuodenvaihteessa. Aloitusaamupainoa noin 94kg. Eli noin sama kuin sulla. Olen laskeskellut itselleni ns. peruskulutuksen noin 2500 kcaliin. Siihen sitten työt ja salit päälle niin kulutus pyörinee tuolla 3000 kcalin tienoilla. Aamuaerobiset eivät kuulu tähän. Aloitin syömällä 2800 kcal, ja paino on tippunut noin kilon tässä viikon aikana, että aika hyvin osuneet nuo arviot kohdalleen. Ravintosuhteet jotakuinkin 40/40/20 ainakin näin alkuun, eli 280g/280g/62g.

Niin siis en lähtisi noin 90 kiloisena mistään 2000 kcalista liikkeelle, vaan pikemminkin tuolta 2600-2800 kcalista ja siitä sitten seuraa tilannetta ja pudottaa viikottain vaikka 100kcal pois.

Originally posted by Maitorahka

Proteiini ja hiilihydraatti grammassa on 4 kcal ja rasvassa 9 kcal.

Eli sulla ois 4300-5160 kcal toi saanti päivässä.

Joo, kiitoksia! Suurinpiirtein noin mäkin sen laskin. Kai sitä vois tästä sen 1000 kcal ottaa alkuun vekeen ja kattoo miten se alkaa vaikuttaa, kuitenkin oon senverran reilusti syönyt plussalla.

Ja siihen sitten vielä päälle aamuaerobiset välipäivinä.

Originally posted by Lightweight

Onhan monet laihduttanut painonvartijoissakin, mutta en silti sitä kenellekään suosittele. Lisäprovona: Onhan ihmiset "laihduttaneet" mehudieteilläkin, mutta monellako se painon lasku on ollut pysyvää. Ehkä jos yritää painohallitessa pitää huoli siitä, että elimistö pysyy normaalissa toiminnassa dietilläkin ei se paino sitten nousisikaan dietin lopettamisen jälkeen niin helposti. Mikä luulisi olevan monella yrityksenä. Vai?

Kyllä minä puhuin ihan kehonrakennusdieeteistä.

Originally posted by Sam225
Kyllä minä puhuin ihan kehonrakennusdieeteistä.

Pöh. Odotin, että olisit antanut jotain vinkkiä/syytä miksi alhaisemmilla rasvoilla voi dietata. Muuta kuin, että joku muukin on niillä dietannut ja saanut painon tiputettua. Esim miksi ne olisivat parempia kuin enemmillä rasvoilla suoritetut. Ei tuo rasvan lisääminen diettiin kuitenkaan niin vaikea ole. Ok, nuo mun mainitsemat esimerkit oli ehkä huonoja ja harhaanjohtavia ja kerjäsin paskaa vastausta.

Mä oon nyt melkeen viikon ollu miinuskaloreilla (n. 2000kcal / päivä) ja paino tippunu pari kiloa. Proteiinia oon saanu päivässä n. 130g - 165g.

tota, miten te ihmiset laskette ton energiakulutuksenne?? onko joku sivusto netissä josta vois saada siitä lisää tietoa ja ehkäpä jopa laskea sitä?? Onko peruskulutus toi (17,5 * oma paino)+650 kcal???? :offtopic:

Originally posted by NEM
tota, miten te ihmiset laskette ton energiakulutuksenne?? onko joku sivusto netissä josta vois saada siitä lisää tietoa ja ehkäpä jopa laskea sitä?? Onko peruskulutus toi (17,5 * oma paino)+650 kcal???? :offtopic:

Paras tapa laskea on tarkkailla painoa ja syömisiä vaikka viikon (tai pidemmän) ajan, jos paino pysyy samassa, syöt suunnilleen kulutuksesi verran.

Viime viikolla alko dieetti. Tarkoitus on pudotella hissukseen kaloreita alaspäin. Olen syönyt 1700 kaloria viime viikon ja käynyt salin lisäksi aeroobisissa jumpissa viisi kertaa viikon aikana. Silti painoa on tullut lisää ainakin puoli kiloa :itku:
Kalorit on laskettu moneen kertaan tarkkaan ja ruuat punnittu, eli mittausvirheestä ei ole kyse. Tosin, muistaakseni olen jostain lukenut, että näin voi käydä dieetin ensimmäisellä viikolla. Ennen on painon lasku lähtenyt heti hyvin käyntiin, mutta kaloritkin on olleet ja alussa liian pienet.

Originally posted by kata
Viime viikolla alko dieetti. Tarkoitus on pudotella hissukseen kaloreita alaspäin. Olen syönyt 1700 kaloria viime viikon ja käynyt salin lisäksi aeroobisissa jumpissa viisi kertaa viikon aikana. Silti painoa on tullut lisää ainakin puoli kiloa :itku:
Kalorit on laskettu moneen kertaan tarkkaan ja ruuat punnittu, eli mittausvirheestä ei ole kyse. Tosin, muistaakseni olen jostain lukenut, että näin voi käydä dieetin ensimmäisellä viikolla. Ennen on painon lasku lähtenyt heti hyvin käyntiin, mutta kaloritkin on olleet ja alussa liian pienet.
Et ole yksin. Itsekin aloitin dieetin, aerobisen ja rupesin laskemaan syömisiäni sekä juomaan paljon vettä. Viikon jälkeen melkein +1 kg lisää painoa. Hassua. No mutta katsotaan, miten jatkuu.

Originally posted by Mixu
Et ole yksin. Itsekin aloitin dieetin, aerobisen ja rupesin laskemaan syömisiäni sekä juomaan paljon vettä. Viikon jälkeen melkein +1 kg lisää painoa. Hassua. No mutta katsotaan, miten jatkuu.

Mutua ja provoa:

1) Itselläni ei suurempi kalorivaje hävitä silmämääräisesti enempää lihasmassaa kuin pieni. En ole myöskään nähnyt ainuttakaan tutkimusta, jossa suuremman lihaskadon olisi selvästi osoitettu johtuneen kalorivajeesta. Asiaa toistellaan kyllä levysoittimen tavoin, vaikka kokemusta ei välttämättä ole, ei ainakaan todennettua sellaista, kuten ei myöskään minulla.

2) Kropan tyhjetessä joskus näyttää, että lihaskatoa olisi, mutta asia korjautuu pian dietin jälkeen.

3) Olen todella kevyt kokoisekseni ja voi olla, että mikäli lihasmassaa on oikeasti paljon niin tilanne muuttuu. Siihen en ota kantaa.

4) On huomattavasti mukavampaa kun paino tippuu vähintäänkin kohtuullista vauhtia (1 kg/vko), ja tulokset näkyvät silmissä.

5) Voi ehkä olla myös niin, että kun pudotat esim. 2kg/vko, ja lyhyen aikaa, on hermoston ikäänkuin "helpompi" palata aikaisempiin voima- ja lihasmassa tasoihin, olettaen, että häviötä on tapahtunut. Vrt. esim. 10kg/5vkoa vs. 10kg/20vkoa. Lisäksi tässä saadaan vielä 15 vkoa peliaikaa, jolloin voidaan säätää haluttuja seikkoja.

6) Voi myöskin olla, että olen täysin väärässä.

/me sets Winsu mode +täytekakku
/me sets Sam225 mode +big mac
/me sets JohnnyB mode +olut +tohve

Lisäys Winsulta: :offtopic:

Megamass, uusi VIPpisi ja tule IRC tai ...

:evil:

Originally posted by Actor
Mutua ja provoa:
4) On huomattavasti mukavampaa kun paino tippuu vähintäänkin kohtuullista vauhtia (1 kg/vko), ja tulokset näkyvät silmissä.

Munkin mielestä olisi erittäin mukavaa, että paino tippuisi kilon viikossa! Se vaan tarkoittaisi käytännössä sitä, että päivittäinen kalorimäärä olisi mulla 900. Kyllähän siinä paino putoaisi, mutta olisi myös heikko olo ja nälkä koko ajan. Ja kun tollasen kuurin jälkeen aloittaa taas normaalin syömisen niin ei pääse lähellekään entisiä (Nyt jo määrällisesti pieniä) kaloreita ilman, että paino nousisi takaisin. Tämän takia mielummin hidas painonpudotus. (Tai nyt mun kohdalla tosiaan tavotteena..)

p.s Mixu, kiva kuulla että on kohtalotoverita. Hmm..siis mulle kiva ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom