Originally posted by Mixu
Et ole yksin. Itsekin aloitin dieetin, aerobisen ja rupesin laskemaan syömisiäni sekä juomaan paljon vettä. Viikon jälkeen melkein +1 kg lisää painoa. Hassua. No mutta katsotaan, miten jatkuu.
Mutua ja provoa:
1) Itselläni ei suurempi kalorivaje hävitä
silmämääräisesti enempää lihasmassaa kuin pieni. En ole myöskään nähnyt ainuttakaan tutkimusta, jossa suuremman lihaskadon olisi selvästi osoitettu johtuneen kalorivajeesta. Asiaa toistellaan kyllä levysoittimen tavoin, vaikka kokemusta ei välttämättä ole, ei ainakaan
todennettua sellaista,
kuten ei myöskään minulla.
2) Kropan tyhjetessä joskus näyttää, että lihaskatoa olisi, mutta asia korjautuu pian dietin jälkeen.
3) Olen todella kevyt kokoisekseni ja voi olla, että mikäli lihasmassaa on oikeasti paljon niin tilanne muuttuu. Siihen en ota kantaa.
4) On huomattavasti mukavampaa kun paino tippuu vähintäänkin kohtuullista vauhtia (1 kg/vko), ja tulokset näkyvät silmissä.
5) Voi ehkä olla myös niin, että kun pudotat esim. 2kg/vko, ja lyhyen aikaa, on hermoston ikäänkuin "helpompi" palata aikaisempiin voima- ja lihasmassa tasoihin, olettaen, että häviötä on tapahtunut. Vrt. esim. 10kg/5vkoa vs. 10kg/20vkoa. Lisäksi tässä saadaan vielä 15 vkoa peliaikaa, jolloin voidaan säätää haluttuja seikkoja.
6) Voi myöskin olla, että olen täysin väärässä.