CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Pakkotoistoa olen lukenut vuodesta 2004 lähtien, enkä tosiaan ole tänne aiemmin mitään kirjoitellut. Tämänkin viestin laitoin ihan vain osoittaakseni, että meitä hiljaisia ja tiedonjanoisia sivustaseuraajia täällä pyörii. Erityisen paljon itselleni hyödyllistä ja harrastustani tukevaa tietoa olen saanut juurikin Hulkin teksteistä, blogista sekä videoista. Mitään en ole tästä lystistä ikinä joutunut maksamaan.

Kiitos Hulkki tästä pyyteettömästä lajin eteen tekemästäsi työstä. Antaa vihaajien vihata ja purkaa pahaa oloaan. Toivottavasti uuden materiaalin tulo ei tästä ainakaan vähene. Kaikkea hyvää!!

Mutta jostain syystä olen jo vuosien ajan antanut näiden mielensäpahoittajien vaikuttaa sanomisiini. En enää viitsi kirjoitella nettiforumeille koska tiedän että aina joku vittuuntuu jos vaikka sanon että treenimetodi X on hyvä, ja nämä vittuuntujat treenaavat itse eri tavalla. Olen itse asiassa kieltäytynyt tässä vuosien varrella monesta TV- ja lehtihaastattelustakin suurelta osin siksi, että olen arvioinut lisäjulkisuuden vain satavan lisää paskaa niskaan, ihan sama mitä haastattelussa sanon. Omassa päässä olisi päivittäin ideoita ja paljonkin perusteltuja ajatuksia treeniin, ravintoon, palautumiseen ja ylipäätään kehonrakennukseen liittyen, mutta enää en viitsi julkisesti näistä lausua kuin pienen osan, koska en jaksa ottaa paskaa niskaan näiltä mielensäpahoittajilta. Helpompi kirjoittaa vähemmän nettiin ja jutella treeni/ravintoasioista vaikka salilla kavereiden kanssa, jotka eivät ota heti henkilökohtaisena loukkauksena sitä jos itse tykkään esim. treenata etureisiä eri tavalla kuin he. Enkä ole tosiaankaan ainoa kisaaja/valmentaja jolla on vähän samat fiilikset asiasta; onneksi pääsen itse näiden tyyppien kanssa eri metodeista kasvotusten keskustelemaan koska nettiin parhaimpia paloja ei moni enää vain viitsi laittaa.

Niin että kiitti vaan vitusti lakipiste & kumppanit!

On muuten kyllä ihan totta, että et saisi Utti antaa negaajien päästä ihon alle niin helposti. Fakta on kuitenkin se, että olet seuratuimpia ellet seuratuin ihminen Suomen body-skenessä ja julkisuuden mukana tulee aina myös negatiivisuutta, usein syyttä. Kiitos kuitenkin jo tästä materiaalista, jota ilmaiseksi tarjoilet kansalle! Lisää saa minun puolestani tulla vaikka kuinka :) Varsinkin outoja treenivinkkejä. Itselläkin monet kikat käytössä, jotka on Utin artikkelista tai blogista bongattu.

Hauskaahan tässä että suurin negaaja alias lakipiste tulee kertomaan kaikella kahden vuoden salikokemuksellaan kuinka ammattilaiset treenaa ja hulkki louskuttaa vaan leukoja ilman mitään saavutuksia. Itse lakipiste tekee esim hackia 70kg painoilla ja vastaavasti hauista 80kg:lla päivyrin mukaan......innolla odotan näkeväni myös lakipisteen keholavoilla jossain vaiheessa. Ainakin kun tuntuu toi tietämys treenaamisesta ja ravinnosta olevan korkealla tasolla.

Täältäkin iso RISPEKT Hulkille! Itse opiskelen liikunta-alalle tällä hetkellä ja kuntosalivalmennus on yksi suurimpia kiinnostuksen kohteita minulle. Tästä syystä tuleekin luettua Sinun, Hulk, artikkelit moneen otteeseen miettien kuinka pystyn näitä omalla urallani käyttämään hyödyksi. Toiveissa olisi saada Sinut luennoimaan myöskin Varalan Urheiluopistolle joskus ;) .

Propsit täältäkin hulkille!. Oot antanut paljon kullan arvoista tietoa monelle natutreenaajalle suomessa ja uskon, että sulla ois myös vielä paljon annettavaa myös tulevaisuudessa . Älä ihmeessä lopeta noiden negaajien takia! Lakipiste esim on ilmeisen katkera reppana jonka voi jättää täysin omaan arvoonsa.

Itse pidän Hulkkia erittäin hyvänä esimerkkinä nuorille urheilijoille.
Artikkeleita ja treenitietoutta on kiva lukea/katsella.
Fysiikka on supernätti.
Eikä meillä cbb faneille (natufaneille) valitettavasti ole kovinkaan montaa fanitettavaa Suomessa. Käytännössä cbb on = Hulkki ja Jere Ojala. Sori Tuukka, Tuomas jne.. mut tää laji elää faneista, jotka kaipaa matskua. sitä tuottavat lähinnä Utti ja Jeve cbb puolella, te MUUT tuotatte liian vähän. toki fastin sivut, niin vaikuttaa myös se.

Jos itse olisin Hulkki, menisin shortsisarjaan. Hyvännäköinen kaveri hyvällä fysiikassa, miksipä ei.

Itse lähinnä ihmettelen, kuinka ylinöyrä Hulkki on. Tuolla kropalla vois käyttäytyä kuin Jeff Seid ja tienata hilloa kuvauksista tms. Itse ainakin kirjoittaisin kirjan Uttina ja toimisin fitness mallina. Tienaisin paljon rahaa ja eläisin tyytyväisenä loppuun asti.
Toki siistiä, et pystyy toimimaan maanläheisesti. mutta et sä kyllä itsestä taloudellista potentiaaliasi ole vielä hyödyntänyt likipitäenkään. Mut hyvä jos oot tyytyväinen tilanteeseen! Jos haluat rahaa, niin tolla naamalla ja kropalla sitä pystyy tekemään, koska oot komea.

Ihme, että Suomessa ei ole muuten ketään "leijjaa" treenaamaan vrt. Fitness mallit yms..

Suomi nyt on tällasten vitun itkupillien maa jossa osalle kaikki uusi ja erilainen on ihan helvetin vaikeaa niellä, mutta miksi pitää ihan turhaan tulle negaamaan ilman mitään muuta tarkoitusperää kuin se vinkuminen.

Jos tää nettiin kirjoittelu ikinä Utin tai muiden asiamiesten osalta jatkuisi, niin voitaisiin näiden kilpailijaketjujen tilalle(keskustelua varten) avata T-nation tyyliset "Utti-treenaus/ravinto" alafoorumit tjms.
Näille osioille sitten vaikka jonkinlainen lukitus, jonka saa auki tiettyä avaus/vuosi/kuukausimaksua vastaan. Maksu maltilliseksi, mutta senverran järkeväksi ettei ihan kaikki ulisijat viitsi sitä maksaa ulisemisen takia. Tosta maksusta oletettavasti jonkinlainen jako aina alafoorumin pääkirjoittajan ja tottakai sivuston ylläpidon kesken. Tämän myötä saataisiin toivottavasti asianosaiset ammattilaisetkin enemmän osaksi keskustelua kun kanssakeskustelijat olisi jokseenkin oikeasti asiasta kiinnostuneita.
Vuosimaksun ollessa esim. 20-30€ per naama, niin luulisi silloin muutamasta sadasta lukijasta saavan vähän motivaatiotakin aktiiviseen keskusteluun, ei sillä että kaikella pitäisi tehdä rahaa, mutta nää yleisten foorumien ääliöt siihen suuntaan pakottaa.

Lakipiste itkee ja me tehdään Hulkin kanssa ihan vittuilakseen lisää treenipätkiä! Miettikääs pojat ku päästään hakkaa muitakin lihasryhmiä analyysien ja läpän kera ;)

Kiitokset By the way erittäin positiivisesta palautteesta videon suhteen!

Is Lakipiste dead now? Terminated!

Et sää kerkee kun sun pitää pelata. ;)

Itse en ole viimeiseen pariin vuoteen paljon ehtinyt treenijuttuja lukea. Mutta Hulkkia tuli seurattua paljonkin sen kilpailu-uran alussa ja mies muutamaan kertaan tavattuakin. Ehkä niitä vilpittömämpiä tyyppejä mitä minä tiedän ja jo silloin aivan jäätävän paljon tietoa ja kova tekemisen meininkin. Että en ihmettele että päässyt itse lajissa pitkälle ja uskon että tulee olemaan tämän maan kovimpia valmentajia vielä. Tai taitaa jo olla, mutta tässä suunnalla varmasti on tekemistä loppuelämäksi jos niin haluaa.

tuo herra lakipiste vaan kiusotelee pikku poikia tosin on oikeassa siinä että kannatta itse etsiä myöskin sitä tietoa eikä ns toisen käden tietoa itseäni ihmetyttää kun herra hietalalla on aika laaja ja fundamentaalinen fani ryhmä niin miksei ties mitä tilpehööriä myydä hänen nimellään menisi aika kuumille kiville ja kannattaa mielestäni hietalan kirja kirjoitta suomentaaa vaan suoraan eri lähteistä ja pienellä jonnekin jemmaa lähdetiedot siihen kirjaan fani pojat mitään huomaa että on suomenettu hattua täytyy nostaa että intoa löytyy niin monen vuoden jälkeen hulkilla

p.s huuto nettiin uttin kisa stringit ja fanipojat maksaa tuhansia mammas och pappas rahoilla

Nyt kun rohkaistuit kirjoittamaan oman mielipiteesti, niin olisit nyt edes tehnyt sen jotenkin järkevästi. Sun viestistä ei saa mitään selvää, koska siitä puuttuu kaikki välimerkit, eikä siinä tunnu olevan muutenkaan mitään järkeä. On ehkä parempi, että tykkäät jatkossakin vain lakipisteen viesteistä, niin saat kantasi paremmin selville.

Juu, ehdottomasti lisää matskua. Utin tietomäärä, kokemuspohja ja asiantuntemus on jotain aivan käsittämätöntä, ja aina sieltä jotain löytyy tällaiselle aloittelijallekin.

Itselle Utin tekstit ja videot ovat olleet suuri motivaattori saliharrastuksen aloittamiseen (Wlogien ohella). Erityisen avartavaa on ollut huomata mitä kaikkea saliharrastukseen/vakavampaan bodailuun liittyy, se ei tosiaankaan ole vain mahdollisimman isojen painojen kanssa ryskäämistä, vaan erittäin paljon kaikkea muutakin, ihan perusasioista, kuten syömisestä alkaen. Itse tuli säännöllisen epäsäännöllisesti joitakin vuosia päämäärättömästi vain ja ainoastaan ryskättyä (mahdollisimman isoilla painoilla tietty), ja noin vuosi sitten useamman vuoden arpomisen ja pakkiksen kautta motivoitumisen jälkeen tuli taas aloitettua, mutta nyt hieman järkevämmältä pohjalta ja tavoitteellisesti. Nöyrä kiitos Utille, ja kaikille muillekin body-tiedon jakajille.

Oli pakko ihan tätä postausta varten luoda tunnukset Pakkotoistolle. Utin artikkelisarja Fastin sivuille on ollut aivan loistava - hyödyllistä tietoa tiiviisti ja hyvin jäsenneltynä. Vaikka muutakin kuin pelkkää RHP-bodausta on tullut harrastettua jo monta vuotta, nämä artikkelit ovat antaneet todella paljon, esimerkiksi päivän tarkka makrojakauma tuli tehtyä vasta "miten tehdä ruokavalio massankasvatukseen" -artikkelin innoittamana, ja hiilareista on tullut opittua yhtä jos toista. Ja kaikki tämä on ollut vielä ilmaista.

Q&A -pätkät ja Termiksen kuvaama täyspitkä treeni ovat olleet timanttisia. Myös Kaliforniasta tehdyt Vlogit ovat olleet mielenkiintoista katseltavaa, ja niissä pääsi hienosti tutustumaan samalla myös Yhdysvaltoihin.

Lyhyesti siis, toivottavasti tältä kehonrakennuksen professorilta saadaan jatkossa niin paljon matskua ulos kuin mahdollista, vastavaa tietotaitoa saa hakea!

Täältä kanssa varaukseton kannustus Utille, niitä todella, todella harvoja fiksuja tyyppejä tässä bodailun muuten typerässä maailmassa. Ja paras mahdollinen esimerkki erityisesti nuorille mutta myös vanhemmille treenaajille, toisin kuin kaikenmaailman roinapellet. Toivottavasti tuotat materiaalia jatkossakin.

Todella ikävää, jos otat noinkin raskaasti joidenkin nimettömien valopäiden perusteettoman ja perustelemattoman vittuilun, antaisit mennä vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Muista Utti, että yhtä urputtajaa kohden on tuhat fania, joita kiinnostaa todella paljon sinun tekemiset. Me vaan ei hirveästi pidetä meteliä :puntti:

Termikselle myös iso käsi, kun on ruvennut tekemään ihan huippu pätkiä!

kyykky alle parallelin 180 kg x 20, etukyykky 180 kg x 4

IMO kun syväkyykky ei ota etureisiin, vaan takaosastoon, niin silloin 20x180kg ei riitä etureisien kasvatukseen. Itsellä etureidet kasvoi, kun tein ½kyykkyä (polvikulma 90astetta). Paras sarja 5x310kg, joten syväkyykyillä minäkään en saa etureisiin mitään (ainakaan alle 250kg:n :))...

Back
Ylös Bottom