Vaikken smithissä ole vinopenkkiä varmaan yli vuoteen tehnytkään, teen vinopenkin mielelläni ihan missä laitteessa vain jos se ei satu solisluihin/olkapäihin.sanoo mies joka tekee sitten vinopenkin smithissä![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vaikken smithissä ole vinopenkkiä varmaan yli vuoteen tehnytkään, teen vinopenkin mielelläni ihan missä laitteessa vain jos se ei satu solisluihin/olkapäihin.sanoo mies joka tekee sitten vinopenkin smithissä![]()

ite en tajua kyllä ollenkaan miten ylätalja on yhtään sen huonompi kuin leuatkaan. aika kummallisia yleistyksiä.
Hmm... Kyllä kait NEUTRAALI vielä ainakin yhden leuan jaksaa vetääSä et vaan voi neutraali ymmärtää ku et varmaan ite pysty vetää yhtään leukaa? :D

Kevennetty leuanveto on ylätaljaa parempi vaihtoehto, jos halutaan pystyä tekemään leukoja mutta voimat eivät vielä riitä. Pikkuhiljaa vastapainoja pois, ja jossain vaiheessa pitäisi tällä tavalla mennä jo oikeita leukoja.Mitäs mieltä Hulkki on kevennetystä leuanvedosta?
Sä et vaan voi neutraali ymmärtää ku et varmaan ite pysty vetää yhtään leukaa?
.
suhteellisen vaatimattomalla reenillä(siis vaatimattomalla leuka reenillä, taljoja oon vedelly paljon joka tietysti auttaa myös leuka tulokseen jos se selällä tehdään) 50kg:n lisäpainolla 4kertaa eli yhteis painoa n,170kiloa. siihen se sitten loppuikin kun olkapää meni sököks.
. ei nuo lp leuatkaan jalat tikkusuorassa ole vedetty vaan ihan reippaalla perus tyylillä suorilta käsiltä.Yhdyn kyllä Hulkin mielipiteeseen leuanvedoista. Väittäisin (en ala perustelemaan), että leuanveto on tehokkain liike kasvattamaan selän lihaksia. Sen verran kuitenkin erimieltä, että alataljan laittaisin jopa 2. tärkeimmäksi. Ylätaljat kaikenmaailman lapio ja vänkyrävinkura tangoilla voi ihan hyvin unohtaa. Tai voihan niillä pumppailla vaikka pumppailemisen iloksi, mutta en pidä niitä suuressa arvossa. Kulmasoudut käsipainoilla ja tangolla nostan myös kolmen joukkoon parhaissa liikkeissä.
Välillä lukenut näitä hulkinkin juttuja ja siellä on paljon järkeviä asioita. Hulkki on aika hyvin sisäistänyt lajin touhut, lähes kaikessa. Olen myös saanut vihiä, että yksi suomen kärki kehoilijoista aikoo ottaa käyttöön erään hulkin tavan treenata erästä lihasryhmää. Mutta ei siitä sen enempää... katsotaan tehoaako.

ja fitnessmyytti.Samaa mieltä. Ite ainakin saan parhaan tuntuman selkään kapealla otteella, leveämmällä otteella hauiksista loppuu puhti ennen kuin selässä tuntuu mitään. IMO paras ote on kämmenet vastakkain (sama ote kuin ylätalja v-kahvalla), aivan järkyttävä kipu seuraavana päivänä latseissa.Mitä leveämpi leuanveto-ote, sitä leveämpi selkä =ja fitnessmyytti.
Vipuvarsilaitteet ovat mielestäni tavallisia pakkakoneita ja monessa tapauksessa taljoja parempi vaihtoehto, jossain siinä vapaiden painojen ja koneiden välimaastossa IMO.Itelläni on menossa kausi, jossa oon rääkänny selkää vipuvarsisoutulaitteella yks käsi kerrallaan. Saan aivan sairaan pumpin latseihin.
En tee sarjoja melkein koskaan loppuun asti muutenkaan, mutta leuanvetotulosta en ole sen kummemmin yrittänyt kehittää yhtä viikoittaista selkätreeniä lukuunottamatta. Selkä kun ei kuitenkaan meikäläisellä ole se lihasryhmä, jota pitäisi eniten kehittää.Ootko Hulkki vetänyt leukoja joskus useammankin kerran viikossa siten, ettei ikinä kiskota sarjoja loppuun asti? Niillä jto:n leuanveto-ohjeilla, jotka ovat tossa eka virkkeessä mainitun suuntaisia, on moni kohentanut leuanvetotuloksiaan aika kovasti.
Itse olen näiden kahden välillä päätynyt ylätaljaan. Leuanveto lisäpainoilla on omalla kohdallani todella raskas liike joka imee koko äijästä mehut ja laatta lentää jos on erehtynyt syömään lähiaikoina, mutta lihakset eivät siltikään kipeydy kunnolla. Ylätalja sen sijaan ei ole yhtä rasittava koko ruumiille eikä laattaamista tarvitse yhtä paljon pelätä, mutta yläselän saan sillä perin kipeäksi. On se kumma jos sillä kipeydellä ei ole mitään tekemistä tulosten kanssa. Olen kehopiireissä täysi rääpäle, mutta yläselkä on kuitenkin niitä eniten kehittyneitä lihasryhmiäni.
Oletkö Hulkki käynyt olkapään tiimoilta lääkärissä? Mikä oli diagnoosi? Itselläkin tuo olkapää/solisluu vaivaa niin kiinnostaisi tietää..
Mitä mieltä ootte leuanvedosta lapiokahvassa? itellä tunttuu tuo hyvin.
Olen itsekin miettinyt, että jos taas ottas leuanvedot mukaan selkätreeniin. Miten pitkällä liikeradalla olette (lähinnä Hulkki, IsoDino) olette leukoja vetäneet? Ei varmaankaan kovin järkevää laskea alhaalla käsiä suoraksi asti?