Vaikka Uttia olen paljon kuunnellut ja bodarina arvostan, niin tietyt jutut vaan ärsyttää kun hän niitä jankkaa vuodesta toiseen. Toinen on juurikin tuo "vanha ja raihnainen kynäniska jne..."-mantra. Mutta tuo mitä hän on monessa podcastissa tuonut esiin että vielä vuonna 1997 salilla treenaaminen oli jotain underground-hommaa on kyllä aika naurettavaa. Että vasta n.2005 alkoi "jengi" käymään salilla yleisemmin, jep jep. Itse aloitin salitreenin 1986 ja kyllä 1997 jopa tällaisessa tuppukylässä salitreeni oli ihan normaali harrastus. Utti saa sen kuulostamaan että 1997 mentiin huppu päässä johonkin kellariin, koska se oli niin undergroundia, kirjaimellisesti. Suurimmat erot liittyvät naisten salitreenin räjähdysmäiseen kasvuun ja siihen että 80-90-luvuilla lähes kaikki salilla kävijät treenasivat kovaa ja tavoitteellisesti. Nykyisin yhä pienempi prosentti treenaa kovaa, suurin osa vain "käy salilla", kuten itsekin nykyään, koska olen vanha ja sairas...
Taitaa Utilla käydä ns. Seppo Rädyt, eli vuosi vuodelta tuo underground-aikakausi siirtyy uudemmaksi ajankohdaksi. Ja tuo Räty-viittaus siis tarkoittaa että hänen tuloksensa, sekä kentällä että salilla paranevat vuosi vuodelta.