CBB Utti Hulkki Hietala

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä tarkoittaa hiissaus?

Polttaa kannabista.

Utti tuskin tarkoittaa sitä. Meillä päin aikoinaan se tarkoitti juurikin hidasta liikettä, tiellä olevaa, hidastelevaa tai jumittaa. Esim. jos joku hidastelee tiellä edessä niin saatettiin sanoa, että mitä vittua se siinä oikeen hiisailee. Treeneissä se voisi tarkoittaa sitä, että ei treenaa täysillä, vaan ottaa vähän kevyemmin, hiisailee. Itse saatan käyttää sitä edelleen tässä merkityksessä, vaikka kai se nykyään enemmän tosiaan kannabiksen polttoa katukielessä merkitsee.

Itse käsitän sen jotenkin pumppaavana liikkeenä. Esim. kyykyssä ei välttämättä nousta aivan lukitukseen asti vaan lähdetään jo ennen takaisin alas. Eli tehdään pumppaavaa liikettä.

Polttaa kannabista.

Ei tasan tarkkaan tarkoita kannabiksen polttamista. Siihen tuossa hiissauksessa on yksi s liikaa.

Sen sijaan tuo hiissaus/hiissata ainakin täällä Pohjois-Pohjanmaalla on hyvin yleinen termi. Käyttötarkoituksia on useampia, mutta yleisesti tarkotetaan jonkin asian tai esineen hidasta siirtämistä, esim. "Hiissasin tuon sohvan toiselle puolelle olkkaria".

"Tällaisena heinäseipään kokoisena kynäniskanaturaalina (jonka genetiikka soveltuisi paremmin pingikseen kuin bodailuun)":ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Hulkki aina vähättelee itseään. Mun mielestä Utilla on lihasta ja paljon. :)

Ei tasan tarkkaan tarkoita kannabiksen polttamista. Siihen tuossa hiissauksessa on yksi s liikaa.

Sen sijaan tuo hiissaus/hiissata ainakin täällä Pohjois-Pohjanmaalla on hyvin yleinen termi. Käyttötarkoituksia on useampia, mutta yleisesti tarkotetaan jonkin asian tai esineen hidasta siirtämistä, esim. "Hiissasin tuon sohvan toiselle puolelle olkkaria".

Ok. Kiitos korjauksesta. Ei ole niin hyvin nuo eri päihteisiin liittyvät termit hallussa. :)

"KUUNTELE: TFA 80/20 Podcast, 097 - Utti "Hulkki" Hietala, voiko keski-ikäinen kehittää lihasmassaa?
Lihaksikkaassa kunnossa oleminen ei ole pelkästään nuoruusvuosien mahdollisuus vaan yhä useampi keski-ikäinen ja vanhempi haluaa olla "tikissä". Onko tämä kuitenkaan enää mahdollista?

Tätä kysymystä käsittelemään sain todellisen naturaalibodauksen legendan, Utti "Hulkki" Hietalan ja niin se vain menee, että kun kutsuu todellisia ammattilaisia haastatteluun, sisältö ei voi olla muuta kuin Timanttia!"

https://www.trainingfoundationacademy.fi/uncategorised/97

Vaikka Uttia olen paljon kuunnellut ja bodarina arvostan, niin tietyt jutut vaan ärsyttää kun hän niitä jankkaa vuodesta toiseen. Toinen on juurikin tuo "vanha ja raihnainen kynäniska jne..."-mantra. Mutta tuo mitä hän on monessa podcastissa tuonut esiin että vielä vuonna 1997 salilla treenaaminen oli jotain underground-hommaa on kyllä aika naurettavaa. Että vasta n.2005 alkoi "jengi" käymään salilla yleisemmin, jep jep. Itse aloitin salitreenin 1986 ja kyllä 1997 jopa tällaisessa tuppukylässä salitreeni oli ihan normaali harrastus. Utti saa sen kuulostamaan että 1997 mentiin huppu päässä johonkin kellariin, koska se oli niin undergroundia, kirjaimellisesti. Suurimmat erot liittyvät naisten salitreenin räjähdysmäiseen kasvuun ja siihen että 80-90-luvuilla lähes kaikki salilla kävijät treenasivat kovaa ja tavoitteellisesti. Nykyisin yhä pienempi prosentti treenaa kovaa, suurin osa vain "käy salilla", kuten itsekin nykyään, koska olen vanha ja sairas...
Taitaa Utilla käydä ns. Seppo Rädyt, eli vuosi vuodelta tuo underground-aikakausi siirtyy uudemmaksi ajankohdaksi. Ja tuo Räty-viittaus siis tarkoittaa että hänen tuloksensa, sekä kentällä että salilla paranevat vuosi vuodelta.

Sen verran tuota alkua kuuntelin että Utti tosiaan sanoo noin. Mutta kirjoitetaan me vanhukset vielä nettifoorumeille...
Joo ja Utilla itellä ei kovin vahva ole somekaan ollut ja meni hurjan pitkään jollain Kindlen lukulaitteella ja halvimmalla puhelimella. Pakkotoistoahan se ei kovinkaan mielelään tunnusta, semmoista KP:n tapaista ajatusmaailmaa havaittavissa. Eihän tätä sen ketjuajaan ole luettu kun hikiset 6 miljoonaa kertaa.

En tiedä hakeeko Utti noilla jutuillaan jotain lajin pioneeri-statusta. Mutta se että vasta 2000-luvun lopussa olisi Suomeen tullut saleja joka kortteliin on kyllä aikamoista tuubaa. Hän selvästi haluaa korostaa että hän on treenannut jo 90-luvulla jolloin salit olivat tyyliin perunakellareissa. Toki itsekin olen monessa kellarisalissa treenannut, mutta kyllä silloin oli jo kliinisiä, kaupallisia salejakin. Millaisia pioneereja Jorma Räty, Eino Akkila ja Keijo Reiman jne sitten ovatkaan olleet. He treenasivat Utin logiikalla varmaan jossain luolassa.
Miksi Utti on muuten niin Pakkis-vastainen? Jossain Peterin kanssa hän sanoi lopettaneensa Pakkiksen seuraamisen koska siellä ei ole mitään järkevää, mutta tiedä sitten todellisia syitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom