CBB Utti Hulkki Hietala

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Moro Hulkki! Hyviä juttuja Peterin kanssa podcasteissa. Sen verran palautetta kuitenkin, että voisiko kiroilua ulosannissa vähentää? Kun kiinnitin huomiota että aika paljon tulee voimasanoja..

Moro Hulkki! Hyviä juttuja Peterin kanssa podcasteissa. Sen verran palautetta kuitenkin, että voisiko kiroilua ulosannissa vähentää? Kun kiinnitin huomiota että aika paljon tulee voimasanoja..
Kiroilu kuuluu Suomen kieleen. Yleensä sillä yritetään painottaa jotain asiaa entistä enemmän. Jos et pysty kuunnella kiroilua niin älä kuuntele.

Kiroilu kuuluu Suomen kieleen. Yleensä sillä yritetään painottaa jotain asiaa entistä enemmän. Jos et pysty kuunnella kiroilua niin älä kuuntele.

Mun mielestä 'Ahane':n palaute oli niin asiallisesti annettu, etten itse viitsisi perinteisellä "jos ei kelpaa, niin jätä väliin" -argumentilla toisen mielipidettä/kehitysehdotusta dumata.

Mutta kahdesta ensimmäisestä lauseestasi olen kyllä täysin samaa mieltä. Itse huomaan täysin vailla mainittavaa tunnelatausta keskustellessani käyttäväni kirosanoja hyvinkin vähän. Mutta jos vähänkään enemmän haluan omaa näkemystäni/mielipidettäni jossain tärkeässä asiassa korostaa tai mikäli aihe yleisesti on tunteita herättävä, niin kiroilen nykyään paljon enemmän kuin aiemmin (pl.teini-ikä).

Se ei ole mielestäni ainakaan lähtökohtaisesti ole ollut mikään tietoinen peliväline, mutta jostain se saattaa juontaa juurensa. Tietenkin joku vailla mitään pointtia tai adekvaattia kantaa mihinkään ottava oksennus kirosanoilla höystettynä ei ole kovinkaan vakuuttava esitys, ainakaan yleensä. Mutta omalla kohdalla (ja haluan nyt korostaa, että tämä ei ole mikään jalustalle nousu tai itsensä korostaminen, vaan oma verbaalinen usein vahingossa liiankin paljon sivistyssanoja viljelevä tyylini ei ole mikään tietoinen pyrkimys, vaan lopputulos juontaa ihan jostain ensimmäiseltä luokalta, josta alkaen juuri kirjoittaminen, kielet ja niihin liittyvät nyanssit ovat kiinnostaneet) verbaliikkani on ehkä jonkinlaisessa ambivalenssi-suhteessa runsaan kiroilun kanssa ja sillä olen kyllä erityisesti työympäristöissä huomannut olleen merkitystä.

Ihmiset pysähtyvät mielestäni kuuntelemaan paremmin näiden tyylien yhdistelmää kuin nöyristelevän asiallista piipitystä tai toisaalta kiroilun täyttämää tekstiä, josta jää oikeastaan mieleen ne mahdollisesti kekseliäät kielelliset ilmaisut kiroilun suhteen. Nämä nyt ovat tietysti karrikoituja ääripäitä. Tietyllä tapaa voisin myös veikata, että kun iän myötä auktoriteettia syntyy ns.itsestään, niin ei ole enää samalla tavalla tarvetta korostaa näkemyksiään esim.voimasanoin. Mutta ei ole kyllä pienintäkään mutinaa tullut edes ns.korkeammilta tahoilta noiden voimasanojen käytöstä, kunhan asia on muuten koherentisti esitetty ja ketään tai mitään ei loukata näillä voimasanoilla, vaan nimenomaan "voimaannutetaan" niitä sanoja, jotka siinä lauseessa ja ehkä koko ajatuksessa elävät.

Tulipas nyt 'Minä, minä' -keskeinen viesti, mutta olen vain viime vuosina itse havahtunut siihen, etten näe kirosanoja enää itsessään negatiivisina vaan positiivisina kielellisinä välineinä, jos niitä käyttää ns.oikein. Kuten mielestäni esim.Utti tekee.

Veikkaan että kuulut aika pieneen prosenttiin podcastin kuuntelijoista joita voimasanojen käyttö häiritsee. Omasta mielestä hauskaa kuunnella rentoa todenmukaista keskustelua kuin kuunnella teennäistä lapsiystävällistä contenttia missä tekijöiden pitää joko ajan varoa mitä sanoo

Veikkaan että kuulut aika pieneen prosenttiin podcastin kuuntelijoista joita voimasanojen käyttö häiritsee. Omasta mielestä hauskaa kuunnella rentoa todenmukaista keskustelua kuin kuunnella teennäistä lapsiystävällistä contenttia missä tekijöiden pitää joko ajan varoa mitä sanoo

Juurikin näin! Tämän vuoksi on mielestäni hyvä, että podcastit irroitettiin suorasta Fastin alaisuudesta, sillä mielestäni tämä on vapauttanut tunnelmaa entisestään. Tiedä sitten kuvittelenko harhoja vain.

Vähän tuo Utin kiroilu välillä särähtää korvaan, mutta ei todellakaan sen suuremmin häiritse. Kyllähän se tosiaan jossain määrin kuuluu Suomen kieleen, kun jotain halutaan painottaa, kuten aiemmin mainittiinkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom