CBB Utti Hulkki Hietala

Nii.. ja sit on niitäkin jotka ei yksinkertaisesti vaan halua käyttää roinaa.
Itse olen 42 vuotta,aloin treenaan 1998 eli 20 vuotta sitten.tällähetkellä olen parhaimmassa kunnossa ikinä,olen aina ollut natu ja kehityn edelleen.
Huvittaa että täällä sanotaan 40 vuotiasta vanhaksi eikä enää kehity,ei ainakaan natuna. Wilenius(39),mike,pappa heikkinen(aloitti 39 vuotiaana)boogie,nyyssölä ja kymmenet/sadat muut yli 40v on näyttäny että 40v. ei ole mitään vaan sillon ollaan parhaillaan,hassua että nää sanojat ei itse ole edes 30v.osa on jopa alle 25v eli vasta syntyny,mutta jostain ne tietää että 35 vuotias ei muutu miksikään ja 40v on turha treenata mitään :)
Hah hah ( älkääkä vetäkö roinakorttia koska itsekin kehityn natuna)
Kehitys loppuu kun ei itse usko itseensä.
Foorumillaki on kymmeniä 40+v jotka kehittyy,on elämänsä voimissa ja lihoissa. Eikö se oulun jurvansuukin ole 50v jo ja ihan jäätävässä kunnossa mihin ei 30v voi edes vielä päästä ku sellainen kiviliha tulee vuosikymmenissä.sen näkee kun vertaa huippujen kuvia 20,30,40+ vuotiaina.
Se miten paikat kestää vaikuttaa vitusti. Siihen on turha kenenkään vetää roinakorttia, että roinaroopeilla hajoaa nivelet. Menee ne paikat paskaksi monella vaikka ei ikinä edes treeenaisi. Yli nelikymppisillä pahojakin nivelrikkoja ja selkävaivoja.
Sitä ei sitten sellaiset tajua joilla paikat kestäneet hyvin. Ihmisissä on geneettisiä eroja miten esim nivelrikkoa saa.
Tämä siis ihan yleisellä tasolla, huomannut vaan miten yllättävän moni ei tajua paikkojen kestämisen merkitystä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mutta jossain vaiheessa tulee "natumaksimi" vastaan :david:. Kuka vittu senkin on keksinyt:giggle:

Vaikkei kukaan saavuta mitään absoluuttista maksimiaan ikinä niin jos olet +95 % saavuttanut, minkä ensimmäisen alle 10 vuoden treenillä saavuttaa, niin sitä voi kutsua käytännön maksimiksi. Se on vaan karu fakta mikä tulee eteen jos jaksaa jatkaa tavoitteellista treenaamista vuosikymmenen kokeillen eri systeemejä, että lihasta ei kilomääräisesti saa enää kasvatettua. Toki jos on tehnyt ison osan ajasta asiat väärin tai treenannut vain yhdellä tyylillä tms. niin voi olla lunastamatonta kehitystä. Utti on treenannut 20 vuotta tavoitteellisesti, kokeillut aivan vitusti kaikkea, tietoa bodauksesta aivan vitun hävytön määrä. Ei ole kiloja tulossa enää lisää lihasta. Utti ei vitsaile kun sanoo että ihan kiven takana saada yhtään mitään kehitystä enää pitkään aikaan.

Ja myös se että natuna prime on +35-vuotiaana takana ja lihakset lähtee vähitellen vähenemään vaikka miten treenaisi. Lääkkeillä asia on eri.

Tämä on kyllä jännä kun jengi olettaa Utin tekevän kaiken väärin kun ei tule kilokaupalla lisää lihaa joka vuosi. Olis eri asia jos mies itse julistaisi palttoon napit auki takovansa kiloja lisää. Mutta ei. Utti lienee useasti sanonut että lisää lihasta ei ole tulossa ja suurin tavoite on saada itsensä viimeisteltynä lavalle.

Ovatko nuo mainitut henkilöt siis mielestäsi natuja ja siten verrannollisia Uttiin lihaskasvun suhteen?
Mitä kerroin itsestäni tuossa näin 20 Vuoden treenin jälkeen? Ihan omakohtaisen kokemuksena eletystä elämästä ja kehityksestä.

Viimeksi muokattu:
En tarkoita että kaikki kehittyy vaan ei kehitys lopu natunakaan 40v,se puhdasta paskaa kakskymppisiltä junnuilta jotka ei tiedä edes elämästä vielä mitään. :) itse en ole huomannut mitään eroa siinä olinko 30 vai nyt 42v. Ei palautumisessa,ei missäään.
Kulliki on kovempi,kestävämpi ja isompi ku 12 vuotta sitten eikä ole ampiainen pistäny näin kesällä.

Jossain vaiheessa kehitys saavuttaa huippunsa ja kunto lähtee hitaasti alamäkeen, vai kuinka monta koko ikänsä tosisaaan natikkana bodannutta tiedät jonka kunto piikkaa 40v tai 50v jälkeen?
No nyt mennään jo 50+seuraava puhuu jo Dannystä. Eikä teistä kellään edes ole 23 vuotiasta nättiä naista hieromassa niinkö dannyllä :)

Jossain vaiheessa kehitys saavuttaa huippunsa ja kunto lähtee hitaasti alamäkeen, vai kuinka monta koko ikänsä tosisaaan natikkana bodannutta tiedät jonka kunto piikkaa 40v tai 50v jälkeen?

Minä. +35 natuvuotta alla , 51 v ja huipulla ollaan omalla tasollani . Kyllä siinä on monta muuttujaa matkassa . Itsellä kesti kauan löytää sopiva treeni minulla , sopiva jako , liikkeiden oikea suorittaminen ( tässä mm Ari Uusitalon ja monen muun neuvot todella merkityksellisiä) , ravinto, juomat treenin ympärillä ym Koko ajan kokeillaan ja opitaan uutta . Toki jos youtube olisi keksitty 20 v back olisi tilanne voinut olla toinen . Puhun nyt juuri omalta kohdalta .

Pienemmistä määristä aloittaen ja päätyen Dallas McCarwer määriin (S-testo 1907 nmol ruumiinavauksessa, normi natu 19,07 nmol päivän korkein arvo) niin kyllä se olisi hirveä mörkö.

Ite itseasiassa uskon että Utti tulee olemaan +40-vuotiaana CBB-kisauran jälkeen isoimmillaan.

No ei se nyt taas noin mene, että enemmän lääkkeitä kovempi kehitys, jossain se raja tulee vastaan. Onhan näitä muutamia tapauksia nähty, hirveät kuurit mutta kunto ei ole kummoinen. Kuten täälläkin monesti heitetty miksei kaikista tule mr olympia kisaajia, ja saa samoja massoja, nii in se on se genetiikka ja reseptorit.
Väitätkö esim 10 kaverille annetaan samat lääkkeet treenit jne jne, kaikki kehittyy yhtä paljon?? Jos pointti ei tule selväksi en jaksa jauhaa.

Viimeksi muokattu:
Mitä kerroin itsestäni tuossa näin 20 Vuoden treenin jälkeen? Ihan omakohtaisen kokemuksena eletystä elämästä ja kehityksestä.

Mitkä sinun parhaat saavutuksesi ovat keholajeissa?

Toki jos ei ole koskaan ollut lähellä potentiaalista huippuaan, niin voi kehittyä vielä hyvinkin vanhana. Lajissa kuin lajissa.

Joskus mua mietityttää ihmisten kommentit hyvinkin suuresti. Millasta kehitystä voi oikeen olettaa henkilöltä, joka on tehny töitä "sata lasissa" vuosikymmeniä?

Iman Utin jakamaa viisautta hyvin moni meistä perus salilla kävijöistä tekis asiat päin persettä. Varmaan yliampuva lause, mutta en osannu paremminkaan argumentoida tähän hätään. Ei yhtään ihme, että miestä ei enää täällä näe kommentoimassa, kun muiden kunnioitus on tasan nolla. Jostain kumman syystä Utti jaksaa vieläkin tehdä videoita ja olen kiitollinen siitä hänelle. Anteeksi positiivisesta kommentista, ei vissiin kuulu tähän ketjuun.

Onhan Utti noissa kuvissa ihan vitun kovissa massoissa ja kireäkin. On se perkele, kun porukka tulee kommentoimaan ettei säväytä yhtään. Sellaista se on, kun on antanut Roina-Roopien instagram-postauksien sumentaa oman todellisuudentajun siitä, mikä on kova kunto ja mikä ei. Mitä tulee näihin 25v kavereihin, jotka tulevat kovemmissa massoissa CBB-lavoille niin näitähän näkee kun ollaan pari vuotta ennen kisoja 22v suht kireänä 120kg "natuna". Roina pilannut maailman ja mädättänyt näemmä sitä käyttämättömienkin ihmisten aivot.

Jostain kumman syystä Utti jaksaa vieläkin tehdä videoita ja olen kiitollinen siitä hänelle.

Tämä kumman syy on se, että se on hänen työnsä. Utti on töissä Fastin markkinointiosastolla ja tuottaa videoita ja podcasteja palkkatyönä. Jos tätä haluaa tukea, niin parhaiten se onnistuu käyttämällä Fastin lisäravinteita.

Jotenkin hämmentävästi monet eivät tunnu ymmärtävän tätä ja myös valittavat siitä, että näissä puffataan jatkuvasti Fastin jauhoja. Oletteko joskus nähneet vaikka Toyotan automainoksen, jossa ei tuotaisi esille Toytotaa?

Utilta tulee selkokielistä ohjetta ja monasti siitä on turha sonta suodatettu pois jolloin moni aloittelija ja kokeneempikin saa treenistä enempi iloa irti mutta ei se silti tee mitään proffaa hänestä koska tieto on lähinnä muiden tuottamaa, tosin on usein koekaniini ja kokeilee itsellään eri juttuja.
Silti pidän erittäin tärkeänä henkilönä joka antaa paljon tälle skenelle ja kiva katsoa selkeästi kerrottuja videoita, olkoonkin mainospätkiä.

Onhan Utti noissa kuvissa ihan vitun kovissa massoissa ja kireäkin. On se perkele, kun porukka tulee kommentoimaan ettei säväytä yhtään. Sellaista se on, kun on antanut Roina-Roopien instagram-postauksien sumentaa oman todellisuudentajun siitä, mikä on kova kunto ja mikä ei. Mitä tulee näihin 25v kavereihin, jotka tulevat kovemmissa massoissa CBB-lavoille niin näitähän näkee kun ollaan pari vuotta ennen kisoja 22v suht kireänä 120kg "natuna". Roina pilannut maailman ja mädättänyt näemmä sitä käyttämättömienkin ihmisten aivot.
Vitun kovissa massoissa, älä nyt kehtaa. Kaikkia noi cbb kunnot ei vaan säväytä eikä tarttekkaan säväyttää. Itse kuulun niihin jotka noista ei jaksa innostua, enkä koe siinä mitään väärää. Tosin Kotipohja, Wilenius ja Kemppainen nyt nopeasti heitettynä säväyttivät cbb kunnoissaan kun myös rakenne sekä geenit olivat kaikilla kohdillaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom