Voisiko tässä olla kyse siitä että että joillakin stressi saa nesteet pintaan ja viikon huonoin kunto osuu tällöin juuri itse kisaan? Itse kisakondiksen pieleen menemistä sitten selitellään aina "virheillä" viimeistelyissä. Entä jos selittävä tekijä onkin näissä tapauksissa stressi?
Stressi vaikuttaa kondikseen ihan mielettömästi, varsinkin nesteisyyden osalta, ja viime vuonna omalla kohdalla kävi juuri noin. Tällä kertaa ei ollut ainakaan kisapäivänä mitään vastaavaa, vaan kroppa jäi ihan yksinkertaisesti tyhjäksi. Kyllä mä nyt helvetti tiedän milloin lihakset on täynnä ja milloin ei, ja nyt ne ei sitä todellakaan olleet. Ja tällä kertaa vaikka tiesin hyvin kondiksen jääneen tyhjäksi, itse kisassa oli mulla helvetin hauskaa ja hyvä fiilis koska olen aina vain halunnut päästä kilpailemaan Oslo Grand Prixissa.
En nyt halua kuulostaa ylimieliseltä tms, mutta on tämä joka kerta vähän surkuhupaisaa kun kaiken maailman nettinimimerkit tulevat ehdottelemaan omia teorioitaan asioista, joista on ilmeisesti kokemustakin tasan nollan kilpailun verran?
Kyllä, stressi on merkittävä tekijä ja se vaikuttaa kuntoon tietyllä tavalla, mutta kun tiedossa oli jo kisaa edeltävänä iltana se, että nyt tulee väkisinkin jäämään tyhjäksi (eikä asiaa siinä ehtinyt enää hirveästi korjata ainakaan meikäläisen kropan kohdalla), ja kuvista/videoistakin näkee ilmiselvästi että lihakset olivat supertyhjät, niin miksi pitää tulla laukomaan että oikeasti vain kaiken syynä oli stressi eikä se ilmiselvä tyhjyys? Mitä helvettiä mäkin voittaisin "selittelemällä" epäoptimaalista kondista jollain paskapuheella viimeistelyistä JOS tietäisin syypään olleen rehellinen stressi? Ja miksi samalla logiikalla viime vuonna totesin että stressi oli pääsyypää, kun taas viimeistelyissä ei IMO ollut mitään suurta ongelmaa? Miksi olisin nyt vaihtanut "selitystä" päinvastaiseen suuntaan? Huvikseniko?
Ja edelleen, pahoittelen kärkästä vastaustani, mutta rajansa nyt kaikella näiden nimimerkin takaa laukojien kanssa, kun eihän näissä ole monesti mitään logiikkaa.