CBB Utti Hulkki Hietala

Varsinkin suomen kielessä yleensä sanat elää puhekielessä omaa elämäänsä ja harvempi käyttää virallista ilmaisua... Voihan sitä vaikka väittää että Hulkki on steroideja käyttävä alkoholin suurkuluttaja olettaen että hänen ruokavalioonsa kuuluu esim runsaasti kananmunia.

Wikipedia:
"Kolesteroli (C27H45OH) on steroideihin kuuluva tyydyttymätön, rengasrakenteinen, veteen liukenematon kiteinen alkoholi, ... ja sitä voi saada myös ravinnosta,[1] erityisesti kananmunasta ..." :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Artikkelissa tasasykkeisellä aerobisella viittasin siihen tyypilliseen rasvanpolttodieetillä tehtävään tasasykeaerobiseen, eli kävelyyn (ja vastaavatehoiseen matalasykkeiseen suorittamiseen). Matalasykkeinen aerobinen ei pahemmin EPOCia aiheuta, kun taas joku hölkkä tai muu vähän intensiivisempi tasasykeliikunta on jo eri asia. Bodylajien treenaajat (joille nämä tekstit on ensisijaisesti suunnattu) eivät käytännössä koskaan juokse lenkkejä, vaan vaihtoehtoina ovat joko kävely tai sitten oikeasti korkeasykkeiset intervallit.

Juoksemista pk-sykkeellä tosiaan koski se vertailu mitä olin muistelevinani. Oletan että aerobisilla laitteilla saa ihan vastaavan treenin aikaan, mutta käytännössä sisällä vemputtaminen taitaa monella jäädä aika lyhytkestoiseksi, jolloin maratonharjoittelua vastaavaa treeniä ei bodari lähde tekemään, etenkään lihastenkasvatustreenin kustannuksella.

Vai että 10 vuotta puhuttu kaloreista. Ehkä yritän sitten tottua ajatukseen, vaikka tuntuu aivan karmealta sekä silmässä että korvassa. :D

Varsinkin suomen kielessä yleensä sanat elää puhekielessä omaa elämäänsä ja harvempi käyttää virallista ilmaisua... Voihan sitä vaikka väittää että Hulkki on steroideja käyttävä alkoholin suurkuluttaja olettaen että hänen ruokavalioonsa kuuluu esim runsaasti kananmunia.

Wikipedia:
"Kolesteroli (C27H45OH) on steroideihin kuuluva tyydyttymätön, rengasrakenteinen, veteen liukenematon kiteinen alkoholi, ... ja sitä voi saada myös ravinnosta,[1] erityisesti kananmunasta ..." :rolleyes:

Tää oli kyllä tyhmin postaus, minkä oon foorumilla hetkeen nähny :david: Miettisit ees vähän ennen kirjottamista

Juoksemista pk-sykkeellä tosiaan koski se vertailu mitä olin muistelevinani. Oletan että aerobisilla laitteilla saa ihan vastaavan treenin aikaan, mutta käytännössä sisällä vemputtaminen taitaa monella jäädä aika lyhytkestoiseksi, jolloin maratonharjoittelua vastaavaa treeniä ei bodari lähde tekemään, etenkään lihastenkasvatustreenin kustannuksella.

Vai että 10 vuotta puhuttu kaloreista. Ehkä yritän sitten tottua ajatukseen, vaikka tuntuu aivan karmealta sekä silmässä että korvassa. :D
Esimerkkinä joku kysyy "paljonko syöt kaloreita päivässä?"

Onko vastauksesi 3500 vai 3 500 000?

Kyllä paljon useammin puhekielessä käytetään ihan vaan kaloreita.

Tuossahan on wikipedian tekstiä suuri osa.

Oijoi, kolmen tunnin video Nyyssölältä ja Utilta. Luulin lukevani kokeisiin tänään.
Se, että puhekielessä on lyhennetty kilokalori kaloriksi (jätetty siis suuruusluokka pois), ei ole läheskään sama asia, kun puhutaan puhekielestä ja spesifisestä sanastosta.
Kolesteroli on yhdisteen virallinen nimi, joka voidaan kemian perusteella luokitella esim. steroideihin. Tilanne on siis aika kaukana siitä, että kolesteroli olisi jotenkin "puhekieleen vakinaistunut sana" tai ei olisi "virallinen ilmaisu". Siitä syystä yllä mainittu esimerkki oli erittäin huono, valitettavasti.

Esimerkkinä joku kysyy "paljonko syöt kaloreita päivässä?"

Onko vastauksesi 3500 vai 3 500 000?

Kyllä paljon useammin puhekielessä käytetään ihan vaan kaloreita.

Vastaan täysin luontevasti että syön 3500 kilokaloria. Opettelen nyt pakon edessä hyväksymään, että muut lyhentävät kilokalorit eri logiikalla kuin kilometrit tai kilogrammat, mutta olen niin vanha täti, että 10 vuotta muiden puhumaa vääryyttä on yksi hujaus, eikä muuta sitä mikä minun suuhuni sopii (sic).

Vastaan täysin luontevasti että syön 3500 kilokaloria. Opettelen nyt pakon edessä hyväksymään, että muut lyhentävät kilokalorit eri logiikalla kuin kilometrit tai kilogrammat, mutta olen niin vanha täti, että 10 vuotta muiden puhumaa vääryyttä on yksi hujaus, eikä muuta sitä mikä minun suuhuni sopii (sic).
Ihanko oikeasti käsi sydämellä tämä oli ensimmäinen kerta kun kuulet että kcal:sta puhutaan "kaloreina"? Vai vänkäätkö nyt vaan vänkäämisen ilosta? Kyllä se on melkoista saivartelua jos väittää että kaloreista, etenkin kehonmuokkauksen yhteydessä, puhuttaessa ei puhuttaisi kcal:sta. "Kalorit" on kyllä niin vakiintunut puhekielen sana kuin vain olla ja voi.

Ihanko oikeasti käsi sydämellä tämä oli ensimmäinen kerta kun kuulet että kcal:sta puhutaan "kaloreina"? Vai vänkäätkö nyt vaan vänkäämisen ilosta? Kyllä se on melkoista saivartelua jos väittää että kaloreista, etenkin kehonmuokkauksen yhteydessä, puhuttaessa ei puhuttaisi kcal:sta. "Kalorit" on kyllä niin vakiintunut puhekielen sana kuin vain olla ja voi.

Ei ollut ensimmäinen kerta. Esimerkiksi muistan kun TV-Jutta puhui kaloreista ja ajattelin, että hän ei ole mikään ravintotieteilijä, vaan poliisi, joten varmaan siksi. Älä sinäkään vänkää enempää, koska tämä on jo käsitelty kirjoittajan osalta. Ei sen pitäisi sinua häiritä, että minua häiritsee. Takaan että kärsin tästä itse eniten. :D

Rauha.

image.jpg

Ei riidellä, veljet!

Tää oli kyllä tyhmin postaus, minkä oon foorumilla hetkeen nähny :david: Miettisit ees vähän ennen kirjottamista

Kieltämättä, mutta kyllä tämä vähän aiemmin postattu taistelee kovasti tuosta tittelistä:

Utti kun muutenkin tykkää käyttää paljon englannin kielen ilmaisuja, niin saattoi hyvinkin puhua Caloreista eikä niinkään caloreista ;)

:confused:o_O

Kieltämättä, mutta kyllä tämä vähän aiemmin postattu taistelee kovasti tuosta tittelistä

Calories are units of energy. Various definitions exist but fall into two broad categories.

• The small calorie or gram calorie(symbol: cal) is the approximate amount of energy needed to raise the temperature of one gram of water by one degree Celsius at a pressure of one atmosphere.
  • The large calorie or kilogram calorie(symbol: Cal), also known as the food calorieand similar names, is defined in terms of the kilogram rather than the gram. It is equal to 1000 small calories i.e. 1 kilocalorie (symbol: kcal)
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Calorie

Utti ajoissa liikenteessä. Yleinsähän ilmoittautuminen on jäänyt viimeiseen päivään. :D

Classic Bodybuilding + 178 cm
Antti Ala-Laurinaho, EI TIIMIÄ, Turku
Santeri Mukka, Team JiiPee, Oulu
Timo Kälvinmäki, Team FitFarm, Mänttä
Tommi Tulonen, Team Sporttimekka, Urjala
Utti Hietala, Team Mayor’s, Helsinki

Uskoisin että Utilla on hieman extra "nälkää" tuleviin kisoihin. Sen verran itsekriittiseltä vaikuttaa hyvällä tavalla että kova kunto lavalle tulee kun edelliset karkelot ei mennyt ihan nappiin.

Tokihan me fanipojat asetamme järkyttävän kovat odotukset mutta Utti handlaa paineet.

@Hulkki Kerran olet seurannut keholajeja kohta varmaan 15 vuotta, niin tee videopätkä minkälaisia kehonrakennus kulttuureja on ympärimaailmaa. Eli kuinka kehonrakentajiin suhtaudutaan vaikka jossain lähi-idän maassa versus suomi yms.

Ois erittäin siistiä, jos Utti viittisi kuvailla jonkinlaista dokumenttia kisaprepistään. Rohkenisin vahvasti veikata, etten olisi ainoa, jota saattaisi kiinnostaa, wink wink ;)

Ja kisoista puheen ollen, toivottavasti kaikki palaset naksahtais kohdilleen tänä vuonna ja nähtäisiin lavalla kovin Utti versio kautta aikain!

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom