CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Löysimpä tuolta fastin sivuilta ton video pätkän ja toimi kunnon motivaatio buusterina:worship:
Onkos joskus tulossa omaa pitempää treeni-videoo?:hyper:

Löysimpä tuolta fastin sivuilta ton video pätkän ja toimi kunnon motivaatio buusterina:worship:
Siellä on aika helvetisti eri videopätkiä, mitäköhän tarkalleen ottaen tarkoitat?
Onkos joskus tulossa omaa pitempää treeni-videoo?:hyper:
Mahdollisesti, muttei ainakaan aivan lähiaikoina. Ennen kuin tuollaisen kuvaa, pitäisi ensin saavuttaakin kilpatasolla jotain, ja hankkia mm. ne olkapäät, kädet ja etureidet.

Tuo missä heitit poset ja vedit palkkarin fastin törpöstä:D

On saattanu jo joku kysyä mutta pelaatko mitään pelejä?

Tottakai tein koneelle muistiinpanot koko kisadieetin ajalta. Aloitin kisadieetin 17 viikkoa ennen SM-kisaa 101 kilosta, ja aika tasaista tahtia vetäen olin Lahdessa punnituksessa 92,5 kg. Aamupaino kisojen aikaan oli about 91 kg.

Hmm...tasanen tahti eli 10kg/17vko = n.0,588kg/vko.

Hmm...tasanen tahti eli 10kg/17vko = n.0,588kg/vko.
Keskimäärin juu. Tietenkään tuo ei mene joka viikko täysin samalla tahdilla, vaan joinain viikkoina paino putosi vain 300-400 g, joinain viikkoina lähes kilon. Tavoiteltu tahti oli kuitenkin reilu puoli kiloa viikossa.

:offtopic:

Syksyllä vasta on työreissuja sinne mutta voit tietty laittaa TLP:n matkassa Jämsään jos näätte joku kerta kuvaushommissa. Se voi jättää sen salille mua varten, päälle vaan lappu "Immu". Pistät mulle tilinumeron ja hinnan niin laitan hilloo.

Juu mä otan sen ja tuon tullessani, piti vaan tarkentaa tästä threadista, että kelle helvattu mä oon sitä boksia tuomassa :eek:

... ja hankkia mm. ne olkapäät, kädet ja etureidet.

Huh, ootko neliraaja-amputaation käynyt läpi viime aikoina?

Tossa sulle ainakin käsi, mutta ei taida olla kuitenkaan tarpeeksi iso?
ylaraajaproteesit.jpg

:):):)

Oli muuten aika huono, myönnän..

Tänään treenatessa rintaa huomasin olkapää vihlonnan pahenneen siihen pisteeseen etten kyennyt tekemään mitään punnerrus liikettä rinnalle, en penkkiä, vinopenkkiä tai edes flyeseja pikku painoilla. Ihan sama onko tangossa 60kg vai 100kg, tuntuu oikeassa olkapäässä ikäänkuin pieni muljahdus ja kova vihlonta noston alkuvaiheessa. Olkapää on antanut merkkejä jostain viasta jo aiemmin mutta nyt jäi kyllä rintatreeni ekan kerran tekemättä, tuntui että jos jatkan niin jotain hajoaa. Vinopenkki on kaiken pahin liike, olen ennenkin joutunut tekemään vajaalla liikeradalla (jos olen uskaltanut tehdä), jotta olkapäätä ei vihloisi.

Onko mitään vinkkiä ongelmaan, pitääkö taukoa punnerruksista ja tehdä jotain korvaavia liikkeitä vai unohtaa koko rinnan treenaus esim 2-4 viikoksi? Itselläsi olkapäät ovat vihoitelleet urakalla ja olet kuitenkin kutakuinkin selvinnyt kivuista, mikä neuvoksi?

Tällaisia havaintoja meikäläisellä siis netin puolella vuosien 2000-2007 ajalta. Tilastot puhuvat aika selkeää kieltä ainakin tuosta naisten yhtäkkisestä, hetkittäisestä kiinnostuksesta (netissä), joka siis ajoittui tasan tarkalleen syksyn 2006 kisojen kohdalle. Nauran oikeasti katketakseni, jos sama ilmiö toistuu kun kilpailen seuraavan kerran - ihmisten keskimääräisen ennalta-arvattavan käyttäytymisen havainnoiminen tällä tavalla on jotenkin niin surkuhupaisa juttu.

Oletko ajatellut sitä että ensikerran kun tuo hämmennys(: - ihmisten keskimääräisen ennalta-arvattavan käyttäytymisen havainnoiminen.)
tapahtuu ja naiset lähettelevät spostia, niin vastaat ja sovit treffit jne.

joo, joo, vitt..ko kuuluu mulle :)

Onko mitään vinkkiä ongelmaan, pitääkö taukoa punnerruksista ja tehdä jotain korvaavia liikkeitä vai unohtaa koko rinnan treenaus esim 2-4 viikoksi? Itselläsi olkapäät ovat vihoitelleet urakalla ja olet kuitenkin kutakuinkin selvinnyt kivuista, mikä neuvoksi?

eipä viikon kahden tauko pahitteeks olisi, koittaisit venytellä varovasti olkapäitä. omat kokemukset kipeistä olkapäistä on päätynyt siihen että liikaa rasitusta ja liian vähän lämmittelyä ennen sarjaa. kaikki reeniliikkeet eivät toimi kaikilla, kokeile vaihtaa olkapääharjoituksia. Itellä forkku ei kestä ranskalaista punnerrusta, vaikka onkin ojentajaliike.. älä tee sitä liikettä mikä ei tunnu hyvältä :)

ite oon sitä mieltä että anna olkapäille lepoa ja aloittele uudestaan parin viikon päästä, sillä aikaa venyttelet niitä (lämpiminä, esim. pyöräily 5min enne venyttelyä) ja jos tuntuu ettei ongelma katoa niin ammattiauttajan puoleen :)

edit: miks pikku miehen kysymys ylipäätänsä oli tällä threadilla :O

Ensinnäkään meikäläinen ei ole lääkäri, joten en lähde spekuloimaan mistä sinun olkapäävaivasi johtuu. Jos haluat saada selville, käy (urheilu)lääkärillä.

Yleisesti ottaen tauko raskaista punnerruksista ei varmasti tekisi tuossa tilanteessa pahaa, ja muutoin olkapäiden kunnossa pitämisestä olen kirjoittanut mm. vastauspalstallani. Taisipa olla jopa aivan ensimmäinen kysymys johon vastasin.

Ensinnäkään meikäläinen ei ole lääkäri, joten en lähde spekuloimaan mistä sinun olkapäävaivasi johtuu. Jos haluat saada selville, käy (urheilu)lääkärillä.

Yleisesti ottaen tauko raskaista punnerruksista ei varmasti tekisi tuossa tilanteessa pahaa, ja muutoin olkapäiden kunnossa pitämisestä olen kirjoittanut mm. vastauspalstallani. Taisipa olla jopa aivan ensimmäinen kysymys johon vastasin.

Selvä... täytyypä mennä sieltä kuikuilemaan olkapäiden hoidosta sitten paremmin.

Mitä mieltä olet pitkistä sarjoista lihasmassan - erityisesti jalkojen - kasvatuksessa? Onko toivotonta yrittää tehdä esim 15-20 toiston prässisarjoja?

Kärsin selkävaivoista, enkä voi käyttää kovin suuria painoja oikeastaan missään jalkaliikkeessä.

Onko toivotonta yrittää tehdä esim 15-20 toiston prässisarjoja?

Prässissä pidemmät sarjat IMO toimii hyvin ja samalla täytyy muistaa yrittää tehdä liike etureisillä (jos pidät sitä etureisiliikkeenä).

PS: Onhan se toivotonta tehdä noin pitkä sarja jos painot on liian suuret.:D

Mitä mieltä olet pitkistä sarjoista lihasmassan - erityisesti jalkojen - kasvatuksessa? Onko toivotonta yrittää tehdä esim 15-20 toiston prässisarjoja?
Tähänkin olen vastannut kohtalaisen seikkaperäisesti vastauspalstallani (etureiden swiippikysymys).

Back
Ylös Bottom