CBB Utti Hulkki Hietala

Tästä on varmaankin väännetty monessakin ketjussa kättä, mutta moralisointia se olisi jos se olisi vapaasti saatavissa ja jokaisella olisi mahdollisuus valita käyttääkö vaiko ei käytä.
Seppälä puhuu tuossa koko piristeiden kategoriasta, johon kuuluu Suomessa sekä reseptillä että reseptittä saatavissa olevia aineita.

Tuo vain menee enemmän moralisoinnin puolelle, eikä varsinaisesti sääntöjen määrittelyyn.

Niinpä. Ei mitään lisäravinnettakaan saa käyttää, koska niistä voi olla hyötyä.;)

Mistäs Hulkki sitä efeä sit hankit? Rajojen ulkopuolelta?

Mistäs Hulkki sitä efeä sit hankit? Rajojen ulkopuolelta?
Tuota pointtia itse joskus hain. Efeä perustellaan, että se on sallittua, no onhan se, mutta miten sitä sitten hommaat kun se on reseptilääke. Ja efen käyttö on kiistattomasti erittäin edukasta, mutta sitä kun ei ilman reseptiä lakia rikkomatta saa. Pilkkua nussimalla se ei ole dopingia, mutta käytännössä reseptilääke, joka antaa kiistatonta etua, on kyllä vähän jo dopingia. Eri asia on sitten miksi se on sallittua harjoituskaudella.

Ilmeisesti ressuakaan siihen ei saa jos ei erikseen pyydä sitä. Tekeekö lääkäri millaisen virkavirheen antaessaan reseptin ilman syytä.
Ei sitä puhdasta lääke-efeä jaella kyllä tosta vain. Se on lääke ja tarkoitettu ihan muuhun kuin piristeeksi bodareille ja rasvanpolttoon. IMO vähän höhlää sinällään edes jeesustella asialla ylipäätänsä. Hulkki nyt vetäisi oxymetholoniakin jos se vain sattuisi olemaan vaikka tästä eteenpäin 6kk vahingossa sallittujen listalla. Sitten pääsisi sanomaan, että enhän minä roinaa kun tämä on sallittua, vaikkakin on maailman myrkyllisin ja tehokkain anabolinen steroidi.

IMO vähän höhlää sinällään edes jeesustella asialla ylipäätänsä. Hulkki nyt vetäisi oxymetholoniakin jos se vain sattuisi olemaan vaikka tästä eteenpäin 6kk vahingossa sallittujen listalla.

:lol2: Odotan mielenkiinnolla, miten tämä väittämä kumotaan epäloogisena.

Pilkkua nussimalla se ei ole dopingia, mutta käytännössä reseptilääke, joka antaa kiistatonta etua, on kyllä vähän jo dopingia.
Vähän dopingia? Sellaista kategoriaa kuin "vähän" dopingia kun ei antidopingsäännöissä ole olemassa. Jokin joko on tai ei ole dopingia.
Ja tottakai efestä on hyötyä, mutta se hyöty on sallittu harjoituskaudella.

Jos nyt ruvetaan oikeasti epäreilusta edusta puhumaan, voisin luetella ties kuinka monta asiaa joista saan mielestäni aivan valehtelematta epäreilun edun muihin kilpailijoihin verrattuna:

Asun Mayor'sin vieressä, joten voin käydä todella helposti kisadieetillä treenaamassa vaikka kolmekin kertaa päivässä, jne. Saan tästä selkeää etua verrattuna kilpailijaan, joka asuu jossan metsässä kaukana lähimmästä salista.
Minulla on lisäravinnesponsori. Täten lisäravinteiden saantini on kutakuinkin turvattu riippumatta taloudellisesta tilanteestani, ja saan tästä selvää etua verrattuna moneen sellaiseen kilpailijaan, joilla on ehkä tiukka taloudellinen tilanne, eivätkä he täten kykene edes ostamaan kaikkia tarvitsemiaan lisäravinteita.
Olen pienessä Suomen bodyskenessämme kohtalaisen tunnettu. Kuten tuomarointiin liittyvissä keskusteluissa on aiemminkin todettu, auttaa kilpailijan tunnettavuus pääsemään paremmin vertailuihin silloin kun line-up on täynnä tasaväkisiä fysiikoita, mutta suuri osa kilpailijoista on joko uusia nimiä tai muuten vain tuntemattomia. Tämä ei siis ole tuomareiden osalta mikään tietoinen juttu, vaan alitajuisesti isosta line-upista on helpompi hakea tuttuja naamoja ja nimiä vertailuihin.
Minulla on poikkeuksellisen vilkas aineenvaihdunta. Tämä pitkälti geneettinen ominaisuus auttaa meikäläistä pääsemään paremmin kireään kuntoon kuin hitaammalla aineenvaihdunnalla varustettu kilpailija.

Kaikista näistä seikoista on minulle mielestäni selkeää etua muihin kilpailijoihin verrattuna, eikä tämä mielestäni ole tasapuolista tai reilua. Mutta en toisaalta osaa keksiä yhtään asiaa elämässä mikä oikeasti olisi reilua, vaan aina jollakulla on etuasema jossakin mielessä toisiin verrattuna. Vastaavalla tavalla esimerkiksi jollain JWO:lla on luonnostaan pyöreämmän malliset lihakset kuin useimmilla muilla treenaajilla, mutta vaikka tuokaan ei ole "reilua", on se vain elämää.

Totta helvetissä siitä on etua, että saan käsiini esim. yrttiefestackeja, mutta dopingia se ei asiasta kuitenkaan tee. Epäreilua kylläkin, mutta jos epäreilut edut haluttaisiin eliminoida, ei kenelläkään saisi olla parempia lisäravinteita kuin toisilla, kenelläkään ei saisi olla parempaa aineenvaihduntaa kuin toisilla, kukaan ei saisi asua helvetin hyvän salin vieressä, jne. Homma ei vain toimi noin. Säännöt ovat kuitenkin kaikille kilpailijoille samat, ja mielestäni niitä sääntöjä pitäisi myös kaikkien noudattaa.
Kuinka monta tuntia nukut keskimäärin päivässä? Päiväunet ym, laskettaessa mukaan?
About 8-10.
Ei sitä puhdasta lääke-efeä jaella kyllä tosta vain.
Kyllä sitä efeä saa edelleen monessa rasvanpolttolisäravinteessa, stackissa, Sida Cordifolia -tuotteissa, yms.
Hulkki nyt vetäisi oxymetholoniakin jos se vain sattuisi olemaan vaikka tästä eteenpäin 6kk vahingossa sallittujen listalla.
Hohhoijaa mikä väittämä. Tuolla logiikallahan meikäläinen varmaan pistelee huiviin myös DNP:tä (ei kiellettyjen listalla) ja esim. amfetamiinia (ei kielletty harjoituskaudella) kuin pieni sika? Millä perusteella väität Mike tietäväsi mitä minä tekisin niissä ja niissä olosuhteissa?

Ja miksi et väitä tuota samaa jokaiselle muullekin antidopingsääntöjä noudattavalle kilpailijalle? Miksi yhtäkkiä rupeat tekemään (vääriä) väittämiä meikäläisen tekemisistä hypoteettisissa tilanteissa?

Haha, kunnon vääntöä:D

Kyllä sitä efeä saa edelleen monessa rasvanpolttolisäravinteessa, stackissa, Sida Cordifolia -tuotteissa, yms.Hohhoijaa mikä väittämä.

Tässä oli kyse puhtaasta efestä. Voitaisiin taas vääntää, että jos syö esim Sida Cordifolia, niin sanoisiko silloin käyttävänsä efeä:D?

Tässä oli kyse puhtaasta efestä. Voitaisiin taas vääntää, että jos syö esim Sida Cordifolia, niin sanoisiko silloin käyttävänsä efeä:D?
Mitäs ihmettä nyt oikein selität? Dopingtestauksen kannalta kaikki efedriinialkaloideja sisältävät valmisteet ovat yhtälailla efedriiniä: lääke-efe, yrttiefe eli efedra (6-8%), ja Sida Cordifolia (1-2%). Ei tuossa ole mitään vääntämistä.

Kuvitteletko muka oikeasti, että jos vedät Sida Cordifoliaa kisan yhteydessä ja annat dopingtestissä positiivisen näytteen efedriinin käytöstä, voit vain kuitata homman sanomalla, että "Enhän mä mitään efeä vetänyt, vaan Sida Cordifoliaa"?

Mitäs ihmettä nyt oikein horiset? Dopingtestauksen kannalta kaikki efedriinialkaloideja sisältävät valmisteet ovat yhtälailla efedriiniä: lääke-efe, yrttiefe eli efedra (6-8%), ja Sida Cordifolia (1-2%).

Olen ymmärtänyt, että jos täällä joku sanoo käyttävänsä efeä, niin se on lääke-efeä. Täytyypäs ottaa jatkossa hieman erilaista näkökulmaa asiaan. Kun kerran käry käy kisoissa vaikka se tulisikin lisäravinteista.

E: Olisi kuitenkin selkeämpää jos puhuttaisiin esim yrttiefestä jos siitä on kyse eikä vain efestä.

Olen ymmärtänyt, että jos täällä joku sanoo käyttävänsä efeä, niin se on lääke-efeä.
Nope, sanon kyllä vetäväni efeä jos olen ottanut vaikka Sida Cordifoliaa tai yrttiefestackia. Vaikuttava ainesosa kun noissa on efedriini aivan samalla tavalla kuin lääke-efessäkin.
E: Olisi kuitenkin selkeämpää jos puhuttaisiin esim yrttiefestä jos siitä on kyse eikä vain efestä.
No kun nuo vaikuttavat kehossa aivan samalla tavalla, eli se vaikuttava ainesosa on myös yrttiefeissä efedriini. Ja dopingtestauksen ja -sääntöjen kannalta nuo ovat kaikki sitä samaa efedriiniä, eli aivan samalla tavalla Sida Cordifoliasta otettu efedriini on kielletty kilpailujen yhteydessä ja sallittu harjoituskaudella kuin lääke-efekin. Ei siellä ADT:n kiellettyjen aineiden luettelossa ole erikseen esim. yrttiefeä, vaan yksinkertaisesti se kaikkien noiden vaikuttava ainesosa eli efedriini.

Pahoittelut kun tuossa aamupäivällä Miken kanssa pähkäiltiin, että mistä Virosta äijä käy ne hakemassa.

E: Kysytään nyt vielä, että eikö sinusta ole väärin jos CBB-kisaaja vetää lääke-efeä treeniboosterina?

Kysytään nyt vielä, että eikö sinusta ole väärin jos CBB-kisaaja vetää lääke-efeä treeniboosterina?
Kuka helvetti sitä treeniboosteriksi tarvitsee? Kisadieetillähän efeä (eli lääke-efeä, yrttiefeä tai Sida Cordifoliaa) käytetään fatburnerina.

Ja miksi olisi "väärin", jos kerran säännöt ovat selkeät: kilpailujen yhteydessä ei saa käyttää, kilpailujen ulkopuolella saa käyttää.

Ylipäätänsäkin on mielestäni aivan turhaa moralisointia jankata siitä mikä on "oikein" ja "väärin". On henkilökohtaisesti mielestäni esimerkiksi "väärin", että aiemmin rojutelleet (hormoneja käyttäneet) treenaajat lopettavat kuurit ennen lisenssin lunastamista ja menevät sitten klassikkiin ilman pelkoa dopingtestin failaamisesta. Mutta vaikka tämä olisi minun mielestäni selkärangatonta touhua, ei siinä kuitenkaan rikota sääntöjä, ja tuollaiset kilpailijat ovat teknisesti ottaen aivan yhtä oikeutettuja kilpailemaan Classicissa, kuin täysnatikat.

Hieman samaan kategoriaan menevät juurikin nuo sallitut myrkyt: esimerkiksi DNP ei ole lainkaan kiellettyjen aineiden listalla, ja piristeeksi luokiteltava amfetamiini on harjoituskaudella sallittu aine. Itse en käyttäisi kumpaakaan, ja mielestäni moisten myrkkyjen käyttö on niiden sallitusta statuksesta huolimatta pitkälti perseestä, mutta edelleenkään minun mielipiteelläni "oikeasta" ja "väärästä" ei ole mitään merkitystä. Ainoastaan kirjoitetuilla säännöillä on, ja niitä ei esimerkiksi DNP:n käyttö riko (niin hullua kuin se onkin).

Välihuomautus: Hulkista olisi tullut hyvä lakimies.

Hyvä ehkä, mutta olis ollut tiedossa varsin pitkittyneitä ja venyneitä käsittelypäiviä ;)

Hulkille pari kysymystä. Mitä muita foorumeita seurailet/kirjoittelet? Kuka on sun FBB suosikki? Sun tekemiset ja sanomiset näyttää aiheuttavan paljon keskustelua lähes kaikkialla, eikö vituta koskaan ? ;)

Back
Ylös Bottom