CBB Utti Hulkki Hietala

Showlihakset ovat aina ne lihakset, mitkä Hulkilta kulloinkin puuttuvat ;)

Vakavasti ottaen, mun mielestä kehonrakentajan tärkein lihasryhmä on selkä. Se näkyy sekä etu- että takaposeissa.

Itse viittasin showlihasten tärkeydellä kilpatasoon. Otetaan kaksi kilpailijaa, joista toisella on kova selkä ja jalat, mutta vain keskinkertaiset showlihakset. Toisella on sitten kohtalainen selkä ja jalat, ja aivan törkeän kovat showlihakset. Lähes aina tämä showlihaksin varustettu kaveri on näyttävämpi kilpailija.

No sitä minäkin tarkoitin tossa kun kysymyksen esitin. Kysyn Neutraalilta nyt että onko tuo sun postaama kundi sun mielestä oikeampi kehonrakentaja kuin Hulkki? Kylhän Yateskin päihitti jätkiä joilla oli showlihakset todella paljon kovemmat kuin itsellään. Eikä nyt huudeta että "mitä sä vittu vertaat Hulkkia Yatesiin!!!" Tarkotan vaan, että jos katotaan esim leveä selkä takaa tai tuplat takaa tai vaikka ojentaja sivulta, niin aika varmasti Hulkki veis tätä jätkää. Ja jos ei jostain syystä voittais tätä kundia, niin tasaväkisesti pystyisi kilpailemaan samalla lavalla.

Nojoo, makunsa kullakin, ja mielipiteensähän Neutraali vaan esitti. Ja kehonrakennus ja sen tuomarointi on aika pitkälle subjektiivista.

jos lähdetään vertaamaan niin on. olkapäät ja kädet tekee suurimmaksi osaksi kehonrakentajasta kehonrakentajan näköisen IMO. en siis väitä ettei muita lihaksia tarvittaisi mutta noiden puuttuminen vaikuttaa asiaan oleellisesti. ja ettei herkimmät alkaisi itkemään niin en väitä etteikö hulkilla olisi olkapäitä tai käsiä.

edit: tosin aivan ääliömäistä verrata toisia lajeja keskenään.

NEUTRAALI, kysyn nyt viidettä kertaa: voiko tällaisella (noviisimitalin arvoisella) kondiksella mielestäsi sanoa itseään kehonrakentajaksi?

attachment.php

Showlihakset ovat aina ne lihakset, mitkä Hulkilta kulloinkin puuttuvat ;)
Nope, showlihakset ovat rinta, olkapäät ja kädet. Meikäläiseltä puuttuu noiden lisäksi myös etureidet.

Showlihakset ovat aina ne lihakset, mitkä Hulkilta kulloinkin puuttuvat ;)Vakavasti ottaen, mun mielestä kehonrakentajan tärkein lihasryhmä on selkä. Se näkyy sekä etu- että takaposeissa.

Hyvin Hulkki on ilmankin pärjännyt.;)

Nooh...etuposeissa aika pieni osa selällä on ellei "siivet" lähde kyynärpäistä saakka.

NEUTRAALI, kysyn nyt viidettä kertaa: voiko tällaisella (noviisimitalin arvoisella) kondiksella mielestäsi sanoa itseään kehonrakentajaksi?

Jos nyt lähdetään siitä oletuksesta, että kehonrakentajaksi voidaan kutsua vain tietyn lihaspyöreyden, massiivisuuden ja "friikkimäisyyden" saavuttanutta salillakävijää, niin yhden yksittäisen kuvan perusteella on paha määritellä, että kuka on kehonrakentaja. Siinä käy helposti, niin että yhden kuvan perusteella on ja toisen perusteella ei.

Tämä keskustelu muistuttaa intensiteetiltään jo yhtä vanhaa efedriinikeskustelua :lol2:

Jos nyt lähdetään siitä oletuksesta, että kehonrakentajaksi voidaan kutsua vain tietyn lihaspyöreyden, massiivisuuden ja "friikkimäisyyden" saavuttanutta salillakävijää, niin yhden yksittäisen kuvan perusteella on paha määritellä, että kuka on kehonrakentaja. Siinä käy helposti, niin että yhden kuvan perusteella on ja toisen perusteella ei.
Tuossa kuvassa näkyy varsin hyvin olkapäät ja kädet, jotka neutraalin mukaan määrittävät kehonrakentajan. Tässä mielessä jaloilla tai selällä ei ole suurtakaan merkitystä. :D

Itse asiassa veikkaisinpa neutraalin pitävän esimerkiksi tätä kaveria "enemmän" kehonrakentajana kuin meikäläistä, kun kerran lähinnä olkapäillä ja käsillä on merkitystä:

Mielenkiintoiseksihan asian tekee kuitenkin se, että molemmilla kerroilla kun olen kyseistä herraa (Jouni Jalkanen) vastaan kilpaillut, olen voittanut ukon fysiikkavertailuissa.
Tämä keskustelu muistuttaa intensiteetiltään jo yhtä vanhaa efedriinikeskustelua:lol2:
Joissa olit muuten väärässä. ;) Kysyin nimittäin dopingtestin yhteydessä ADT:n testaajilta (joista toinen oli ADT:n tiedottaja) siitä yleismääritelmän merkitsevyydestä:
PS. Kysyin noilta ADT:n tyypeiltä tuosta efedriinin statuksesta kiellettyjen aineiden luettelossa, kun asiasta aikoinaan tapeltiin yleismääritelmien yms. vuoksi ties kuinka paljon. Vastaus oli täysin selvä: efedriini ja ylipäätänsäkin kipailuissa kielletyt aineet ovat kiellettyjä ainoastaan kilpailuissa - treenikaudella kyseisten aineiden käyttö ei ole kiellettyä. Otin puheeksi myös tuon eräiden väittelijöiden kovasti käyttämän dopingin yleismääritelmän, eikä kyseisellä määritelmällä ole kuulemma kovinkaan suurta käytännön arvoa koska sitä sopivasti soveltamalla saisi vaikka yli 60 mg C-vitamiinia sisältävän tuotteen määriteltyä dopingiksi. Eli olin alusta asti oikeassa noissa aihetta käsitelleissä sodissa - in your face, vastaväittelijät! :D

2:

erittäin hyvin sanottu ja oletin hulkinkin jo ymmärtävän tuon, mutta ei. eiköhän se kuitenkin ihan kehonrakentaja ole jos kisaa kehonrakennuksessa. harvoin minä ainakaan keho lavoilla olen tyyppejä nähnyt(kuvia) jotka eivät näyttäisi myös kehonrakentajilta. poutiaista en laske kehonrakentajaksi vaikka hän sm-mitalisti onkin ja kisannut siellä ihan oikeassa kehonrakennuksessa.

kysy nyt varmuuden vuoksi vielä 6 kerran :jahas::hyper:

Eli on mielestäsi kehonrakentaja?

Vastaa nyt tähän, niin voidaan päättää tämäkin saatanan tyhjänpäiväinen väittely.

laita enempi kuvia niin vastaan. ei ilmeisesti mennyt jakeluun tuo aiempi quottaukseni.
Tuossa kuvassa näkyy varsin hyvin olkapäät ja kädet, jotka neutraalin mukaan määrittävät kehonrakentajan. Tässä mielessä jaloilla tai selällä ei ole suurtakaan merkitystä.
jep hyvin sää luet. alkoi suoraansanottuna niin paljon vituttaan tuo näsäily etten vastaa enään yhteenkään(eli tuohon yhteen ja samaan) kysymykseen:wall:
en siis väitä ettei muita lihaksia tarvittaisi mutta noiden puuttuminen vaikuttaa asiaan oleellisesti.

Ääh, Mike meni ja spoilasi. Kyseessä on siis Toni Vahala, joka kilpaili viime syksynä Turussa noviiseissa ja otti sarjassaan hopeaa, mutta kilpaili sitten Lahdessa Classicin lyhyessä sarjassa ja sijoittui kolmanneksi. Hävisi fysiikkavertailuissa mm. Jonny Envikille, jonka puolestaan minä voitin Turussa (vapari- ja) fysiikkakierroksella. ;)

eli? sinä olet kehonrakentaja?onneksi olkoon, se ei kuitenkaan muuta minun mielipidettä asiasta classikki ukkojen suhteen, vaikka miten yrität pyöritellä tätä asiaa.

tuossa vissiin sama heppu vasemmalla: http://www.pakkotoisto.com/copper/displayimage.php?album=82&pos=82

Ääh, Mike meni ja spoilasi. Kyseessä on siis Toni Vahala, joka kilpaili viime syksynä Turussa noviiseissa ja otti sarjassaan hopeaa, mutta kilpaili sitten Lahdessa Classicin lyhyessä sarjassa ja sijoittui kolmanneksi. Hävisi fysiikkavertailuissa mm. Jonny Envikille, jonka puolestaan minä voitin Turussa (vapari- ja) fysiikkakierroksella. ;)
eiköhän se kuitenkin ihan kehonrakentaja ole jos kisaa kehonrakennuksessa.

eli? sinä olet kehonrakentaja?onneksi olkoon
Nope, en väittänyt niin. Pointtini oli lähinnä havainnollistaa, kuinka epäjohdonmukainen määritelmä sinulla on siitä, kuka on kehonrakentaja ja kuka ei.

Ja tämähän todellakin oli täysin turha väittely, joka meni vieläpä melkoiseksi jankkaukseksi.
Itse kullakin on oma määritelmänsä kehonrakentajasta, eli asia on täysin mielipidekysymys. On vain mielestäni äärimmäisen typerää päättää, että fysiikasta riippumatta esimerkiksi Classic BB -kilpailija ei ole kehonrakentaja vain ja ainoastaan sen takia, että kyseinen henkilö kilpailee (myös) Classic Bodybuildingissa. :piis:

Joissa olit muuten väärässä. ;) Kysyin nimittäin dopingtestin yhteydessä ADT:n testaajilta (joista toinen oli ADT:n tiedottaja) siitä yleismääritelmän merkitsevyydestä:

Hymiöstä huolimatta pakko vielä vastata.

Eihän siitä Efen harjoituskauden käytöstä mitään sanktiota saakkaan eikä se siis käytännössä ole kiellettyä. Väittelyissä olikin aikoinaan kyse siitä onko se kuitenkaan pure natural juttu, ADT:n periaatteiden vastainen tai tulkittavissa dopingiksi (vaikka siitä ei rangaistaisikaan).

Mm. Timo Seppälän mielestä efen käyttö reenikaudella rasvanpoltoon on väärin:

Piristeiden käyttöä aletaan seurata entistä tarkemmin. Ne ovat kiellettyjä vain kilpailujen aikana, mutta niitä tiedetään käytettävän joissain lajeissa myös harjoituskaudella, tehostamaan harjoitusten tekemistä. "Tämä on väärää lääkkeen käyttöä. Lääkkeet on tarkoitettu sairauden hoitoon, ei parantamaan tai tehostamaan urheiluharjoitetta", Timo Seppälä sanoo. "Tilannetta tarkkaillaan toistaiseksi. Itse asiassa WADA ehdotti ensin piristeiden kieltämistä suoraan myös harjoituskaudella. Ehkä se olisi ollut liian radikaali muutos yhdellä kertaa."

http://www.yle.fi/teema/tiedeuutiset....shtml?id=4521

Mutta ennen kuin näitä Juspe on kateellinen/homo/onneton/heinäseiväs viestejä tulee, niin todetaan yleisesti vielä kerran, että minulle on aivan sama käyttääkö Hulkki efedriiniä vai ei. Aiemmim olen pohtinut "the roinasotien" motiiveja seuraavasti

Juspe on 17.12.2005 @ UFS Forum sanoi:
Enpä usko, että juuri kukaan sinua pitää oikeasti roinaajana, minä en ainakaan. Eli itse en pidä efen käyttöä juuri minään ja se on käytännön mielessä minun arvojeni mukaan ihan sallittavaa, vaikka se reseptilääke olisikin.

Tuossa "sodassahan" oli vaan kyse siitä, että olit vuosikaudet intensiivisesti haukkunut ja vähätellyt hormoonin käyttäjiä esim. huijareiksi, itsestäänkehittyjiksi ja mitä milloinkin. Lisäksi olet luenteeltasi kova inttämään ja käytit aikoinaan viesteissäsi paljon Polin luennoilta opittuja termejä (funktiot, jakaumat, pareto-tehokkuukkuudet yms.), mistä sai kuvan, että tykkäät teoreettisista analyyseistä.

Näin ollen ajattelin antaa sinulle pienen näpäytyksen tuon pitkään jatkuneen muiden haukkumisen johdosta ja esitin nuo ADT:n sivuilta löytämäni toteamukset siinä mielessä, että teoreettisella tasolla sinäkään et ole puhdas pulmunen ja tarkoituksena oli siis saada sinut itse ymmärtämään, että nuo pitkään jatkuneet "huijari" kommenttisi olivat aika ala-arvoisia. "Sota" jatkuikin sitten usean threadin verran sillä, että noihin teoreettisen argumentteihin vastattiin aina erilaisilla käytännön esimerkeillä. Mielestäni kumpikin osapuoli oli ja on oikeassa: teoreettisessa mielessä esim. "yleismääritelmä" löytyy ADT:n sivuilta, käytännön mielessä sillä ei ole mitään merkitystä.

Mm. Timo Seppälän mielestä efen käyttö reenikaudella rasvanpoltoon on väärin:

Piristeiden käyttöä aletaan seurata entistä tarkemmin. Ne ovat kiellettyjä vain kilpailujen aikana, mutta niitä tiedetään käytettävän joissain lajeissa myös harjoituskaudella, tehostamaan harjoitusten tekemistä. "Tämä on väärää lääkkeen käyttöä. Lääkkeet on tarkoitettu sairauden hoitoon, ei parantamaan tai tehostamaan urheiluharjoitetta", Timo Seppälä sanoo. "Tilannetta tarkkaillaan toistaiseksi. Itse asiassa WADA ehdotti ensin piristeiden kieltämistä suoraan myös harjoituskaudella. Ehkä se olisi ollut liian radikaali muutos yhdellä kertaa."

http://www.yle.fi/teema/tiedeuutiset....shtml?id=4521
Tuo vain menee enemmän moralisoinnin puolelle, eikä varsinaisesti sääntöjen määrittelyyn. Ja tässähän se alkuperäinen väittelyasema olikin, eli väittelyn osapuolet tarkastelivat asiaa eri näkökulmista (minä tekniseltä, ja sinä ynnä muut enemmän käsitteelliseltä kantilta).

Tuo vain menee enemmän moralisoinnin puolelle, eikä varsinaisesti sääntöjen määrittelyyn. Ja tässähän se alkuperäinen väittelyasema olikin, eli väittelyn osapuolet tarkastelivat asiaa eri näkökulmista (minä tekniseltä, ja sinä ynnä muut enemmän käsitteelliseltä kantilta).

Tästä on varmaankin väännetty monessakin ketjussa kättä, mutta moralisointia se olisi jos se olisi vapaasti saatavissa ja jokaisella olisi mahdollisuus valita käyttääkö vaiko ei käytä.

Back
Ylös Bottom