Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by jarska
=>rallissa/formulassa ei tarvita voimaa/nopeutta ainoastaan hieman kestävyyttä, jota tarvitaan yhtä paljon kun minä tarvitsen katsoessani TV:tä pari tuntia.
Originally posted by Laffer
No sitten sulla on tosi huono kunto jos hikoilet telkkaria katsottaessa yhtä paljon kuin formulakuski kisan aikana.
Originally posted by Pertti 123
Tottakai se on urheilua, kun luistelija liikuttaa itseään, luistinten välityksellä. Autoa ajettaessa vain ohjataan autoa, eikö todellakaan omalla työllä liikuteta, vai väitätkö, että Kimi Räikkönen saa formulansa työnnettyä 300 km/h nopeuteen, eipä taida.
Originally posted by Fat Rat
Vastauksesi oli oletettuakin tyhmempi.
Jatkan nyt valitsemallani linjalla. Jos oikein ymmärsin puheistasi niin sinun mukaasi rekka-autokaan ei liiku sen rekkakuskin työnteolla vaan pelkästään sillä moottorilla +ym.tekniikalla ja ohjaamisella. (???)
(ps. tämä vertauskuva ei liity urheiluun, mutta liittyy ajoneuvoihin)
Niin ja Palanderin Kallekin vain ohjailee menosuuntaa laskiessaan mäkeä, eikä niitä suksia todellakaan omalla työllä liikuteta vai väitätkö, että Kalle juoksisi alamäkeen toistasataa, eipä taida.
(Nämä vertauskuvat ovat yhtä typeriä kuin väitteesi)
Sukset, väline siinä missä autokin.
:wall:
En laske auton kaasun ja muiden hallintalaitteiden käyttöä urheiluksi, siksi niitä en maininnut. Auton työntäminen voisi vaikka ollakkin, jos sellainen laji olisi (voimamies kisoissa vetävätkin autoa).
Niin ja on myöskin hieman eri asia kääntää rattia, kuin olla "liukkaassa" lumisessa rinteessä, jossa joudut kapeassa syväkyykyssä painamaan kaikin voimin jaloillasi suksia kaarteeseen.
Voit unohtaa yllä olevan, koska minua ei kiinnosta pätkän vertaa, onko mäenlaskeminen urheilua, vai ei, minua kiinnostaa, millä perusteella moottoriurheilu on urheilua, esim. auton ajaminen. Kerroppa vihdoinkin!!!
Se, että siinä tulee hiki, ja että se on kohtuu raskasta ei tee siitä urheilua.
Onko kovaa tehty kukkapenkin kaivaminen urheilua, koska se on raskasta? Eipä ole.
Onko kovaa tehty kukkapenkin kaivaminen urheilua, koska se on raskasta? Eipä ole.
Originally posted by Kilkenny
Formulat, rallit, moottoripyöräilyt...yms. ovat moottoriurheilua eli niissä kilpaillaan KONEIDEN paremmuudesta sekä osittain kuljettajien ja tallien taktisesta osaamisesta. En ole ikinä kuullut kuljettajan valittavan epäonnistuneen kisan jälkeen, että "täytyypä panostaa vähän tiukemmin pystypunneruksiin" vaan aina syy löytyy ajoneuvosta, ajovirheestä tai tallin tekemästä mokasta. Jos esim. Grönholm aloittaisi nyt aivan eläimellisen treenauksen ja vielä lisäksi dropittelun, niin tuskinpa se silti vaikuttaisi hänen taitoihinsa ratissa, ainakaan kovin merkittävästi. Toki jossain safarirallissa, jossa auton sisälämpötila nousee lähes sietämättömäksi, kroppa joutuu tosi koville nestehukan vuoksi, mutta edelleenkään ei ole kyse kovin suurista fyysisistä ponnisteluista.
Moottoriurheilu on aina MOOTTORIurheilua. Muistaa se. Ihmisten väliset mittelöt on erikseen.
Originally posted by Gamzae
Sen sijaan mielestäni golf on erinomainen tv-laji. Tämä johtuu varmasti siitä, että harrastan sitä, ja tunnen jonkun verran pelaajien taustoja. Ymmärrän, että valkoisen pallon huitominen voi olla tylsää katsottavaa henkilölle, joka ei lajia koskaan ole katsonut.
Originally posted by jarska
Ei hikoilu ole perustana urheilulle. Pari tuntia saunassakin hikoiluttaa kummasti. kyse on vain kuumuudesta ei ratin vääntämisestä.
Voit unohtaa yllä olevan, koska minua ei kiinnosta pätkän vertaa, onko mäenlaskeminen urheilua, vai ei, minua kiinnostaa, millä perusteella moottoriurheilu on urheilua, esim. auton ajaminen. Kerroppa vihdoinkin!!!
Se, että siinä tulee hiki, ja että se on kohtuu raskasta ei tee siitä urheilua.