Urheilulajit jotka saisi pyyhkiä pois maailmankartalta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja testo
  • Aloitettu Aloitettu
Re: Re: Re: Turhat urheilulajit

Originally posted by hjjtt
täytyy kyllä olla totaalisen paska kunto jos kartingissa saa itsensä pätkääkään väsyksiin. viimeksi olin työkavereiden kanssa ajamassa tunnin ulkoradalla ja en kyllä saanut sielläkään minkäännäköistä fyysiseen rasitukseen viittaavaa efektiä aikaan. sisäradasta nyt puhumattakaan. kivaa ajanvietettä toki molemmat, ja kyllähän ulkoradalla jo vauhdin hurmaakin vähän pääsi kokemaan, muttei sillä mitään tekemistä urheilun kanssa ole.

Mä puhuin kartingista, en mikroautoilusta (noin kuvaannollisesti). Yleisölle tarkoitetuista autoista ei usein saakaan mitään kunnollista fyysistä rasitusta irti. Tästä on turha väitellä jos ihmisellä ei ole kunnollisia omakohtaisia kokemuksia.

Kirjotin äsken pitkän avautumisen lätkän SM-liigasta, mutta tuli sen verta rankkaa tekstiä, että puolet pakkotoiston väestä olisi menettänyt yöunensa ja mun kotia olis luultavasti heitelty Torspoilla ja pelikiekoilla eri joukkueiden signeeratuilla paidoilla varustettujen läskien toimesta. Niinpä pyyhin kirjoitukseni ja sanon vain, että SM-liiga on sika tyhmää.

:mIghTY OUckS:

Originally posted by beginner
Mutta tosissaan, kai kaikki lajit on harrastamisen arvoisia kunhan niihin pääsee sisälle. Kaikestahan ei tietenkään voi pitää ja halveksunta jotakin lajia kohtaan johtuu usein vain tietämättömyydestä (esim. kehonrakennus :rolleyes: ).

Aika monella varmaan tämä jonkun lajin mollaus johtuu siitä, kun ei ole koskaan edes kokeillut lajia tai sit on kokeillut ja ei olla siinä pärjätty.
Moni voisi jopa tykästyä curlingiinkin, jos kokeilisi :)
Curling, kuviokellunta, esteratsastus, kouluratsastus jne ei oikein meikäläiseen uppoa...Ja en ole kokeillut lajeja. :)

Vai on formulakuskit kovakuntoista porukkaa...Ja että oikein intialainen jäbä kuljeskelee Schumin perässä.:lol2: :lol2: Mutta jos kerran formula vaatii niin rautaista kuntoa,niin selittäkää mulle MITEN IHMEESSÄ Keke taannoin pärjäsi niin hyvin?Kyllähän silloin vitsailtiin ihan yleisesti tuon kaljamahaisen,tupakkaa kiskovan ikonimme olemuksesta...Kerranhan Keken kuntovalmentaja(tai joku vastaava,en nyt muista tyypin titteliä)totesi että Keke pystyy todistettavasti hölkkäämään läpi Cooperin testin...:worship:

Joopa joo

No ei ole kokemusta autokilpailusta (urheiluhan on väärä sana) mutta voinen todeta että kyllä paneminenkin jonkin sortin rasitusta aiheuttaa mutta kummasti se onnistuu ihmisiltä silti. Ei kaikki mikä aiheuttaa rasitusta keholle ole urheilua ja maailma on täynnä ihmisiä jotka kestäisivät formulakisan rasituksen. En nyt väitä että he schumacherin voittaisivat mutta on aika turha edes sillä spekuloida kun laji on niin välineurheilua ja kukaan ei voi saada ajaa yhtä hyvillä välineillä kuin hän. Ja jo harjoittelukin on niin kallista alemmissa luokissa ettei siihen voi kuin harvat ryhtyä.

Ja jokuhan sen sanoi Schumilla on kova kunto KOSKA hän harrastaa myös urheilua esim jalkapallo, kuntosali ja varmaan juokseminenkin eikä siksi että hän "autourheilee" niin tehokkaasti että kunto kohenee.

Joo ja siitä kokemuksesta .. ainoa on armeijassa helvetin läskin tupakaverin rallikisat joihin hän kovalla melskeellä lähti lomille ja sanoi tulevansa perseet takaisin jos auto hajoo. Ja Su iltana tuli takaisin AIVAN perseet ja jokelteli että auto lensi ladon seinään kurvista ja aivan paskaksi. Mikä lie 180cm 120kg ja bodari ei todellakaan ollut ja tupakkaa meni jatkuvalla syötöllä. Ja tällä urheilijalla oli sponsoreitakin :).

Re: Joopa joo

Originally posted by AG+
`Ja jokuhan sen sanoi Schumilla on kova kunto KOSKA hän harrastaa myös urheilua esim jalkapallo, kuntosali ja varmaan juokseminenkin eikä siksi että hän "autourheilee" niin tehokkaasti että kunto kohenee.

Ehkä hän harrastaa muita lajeja, että jaksaa paremmin sen kisan tuoman rasituksen.

Salibandy on mun mielestä turha. Tai siis ihan jees laji jos haluaa kavereiden kanssa lähteä jotain pelailemaan, mutta en kyllä tajua miksi sitä telkkarista näytetään.

ampumahiihto, hiihto, mäkihyppy, lentopallo, pesäpallo, curling, ralli, suunnistus, hiihtosuunnistus, salibandy, miekkailu, kelkkailu, onhan niitä...

Moottoriurheilu ei ole urheilua!!! Se, että onko se raskasta fyyisesti on asia erikseen.
Jos siis moottori kuljettaa, ei kyseessä ole urheilulaji, piste. Tästä turha lienee edes väitellä.

Originally posted by Pertti 123
Moottoriurheilu ei ole urheilua!!! Se, että onko se raskasta fyyisesti on asia erikseen.
Jos siis moottori kuljettaa, ei kyseessä ole urheilulaji, piste. Tästä turha lienee edes väitellä.

Turha puhua asiaa joten tyydyn toteamaan, että älä jauha paskaa.

Kaikenlainen ammattiurheilu on minulle aivan käsittämätöntä. Myös urheilu pitäisi mielestäni määritellä jotenkin tarkasti. Esim. autolla ajelu ei mielestäni ole urheilua, niinkuin ei purjehduskaan jne.

Originally posted by Fat Rat
Turha puhua asiaa joten tyydyn toteamaan, että älä jauha paskaa.

Jaahans, annappa sitten kuitenkin tulla sitä asiaa. Millä perustein laji, jossa moottori kuljettaa ihmistä on urheilua.

Kyllähän, se on MOOTTORIurheilua, mutta ei urheilua siinä mielessä, kuin esim. uinti tai juokseminen ym. Sana urheilu, on nyt vaan sattumalta liitetty sanaan moottori.

Kyllä formuloilla ajaminen on fyysisesti todella raskasta. Pitää olla aika tollo, jos väittää ettei asia noin ole. Autossa on tosi kuuma ja jokainen käännös kovalla vauhdilla on fysiikalle piinaa. Siinä sitten pitäisi 2 tuntia ajella rataa ympäri. Kyllä siellä ratin takana pitää rautainen mies olla.

Siitä onko moottoriurheilu urheilua voi kiistellä iän kuun päivät, mutta sanonpahan vaan, että kyllä saattas aika monelta lirahtaa useammankin kerran ne kuset sinne haalareihin, kun painas jonkun paahtavassa helteessä ajettavan GP:n läpi. Itse en ole ajanut kuin sisäkartingia ja kyllä siinäkin huonokuntoselle lämmin tulee. :kuola:

Ja esim. Keken aikaan ajo lienee ollut vielä vaikeampaa, kun ne vaihteet piti ihan käsipelillä vaihtaa.
Tuota rasittavuutta saattaa lisätä se "pieni" henkinen paine mm. siitä, että vetääkö seuraavassa mutkassa 350 km/h vauhdilla reunavalleihin.

ps. hiihdossa käytetään suksia ja sauvoja (duh). Eihän niitä tarvii kun pikkasen nytkytellä niin äkkiäkös sitä piikki persiissä olympialaiset voittaa

Ja keihäälle ei tarvii kuin antaa vähän vauhtia nii sehän lentää itsekseen -> keihäänheitto ei ole urheilua. Ja luistin vie miestä eteenpäin kun vähän jalkaa heilauttaa -> luistelu ei ole urheilua. Laskettelussahan sukset tuo ukon alas, siinä tarvii mitään itse tehdä -> laskettelu ei ole urheilua. Ainoastaan juokseminen on urheilua.

Originally posted by polestar
Ainoastaan juokseminen on urheilua.

Nää nykyiset tartanit ja mondot on niin joustavia, että ei tarvi kuin pikkusen jalalla koskettaa sitä pintaa, niin se ultrasuperhypermeganikepiikkari suorastaan lennähtää siitä -> juoksu ei ole urheilua.

Vesihiihto, "wake boarding" vai mikä lie, missä tehdän temppuja laudalla veneen peräaallokossa.

tai sitten nämä "formula" veneet.
kuviokellunta voisi olla aika terapeuttinen laji harrastaa ;)

pitäisi yhdistää ampumahiihto ja mäkihyppy, niinkuin myrkyssä aikoinaan oli.

Hieman ärsyttää sellaiset lajit, jotka saavat valtiolta tukea urheilulajeina ja joita voi harrastaa suorissa housuissa.

Yleisesti ottaen arvostan yksilölajeja joukkuelajeja enemmän. Mä ryssin mielummin juttuni itse kuin annan joukkueellisen kavereita ryssiä jutun mun puolesta.

Back
Ylös Bottom