Urheilulajit jotka saisi pyyhkiä pois maailmankartalta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja testo
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Originally posted by Pertti 123
Moottoriurheilu ei ole urheilua!!! Se, että onko se raskasta fyyisesti on asia erikseen.
Jos siis moottori kuljettaa, ei kyseessä ole urheilulaji, piste. Tästä turha lienee edes väitellä.

Meinaatko siis, että alppilajit eivät ole urheilua, koska sukset kuljettavat URHEILIJAA?

Jos väität, että urheilijan kulkeminen jollakin muulla kuin omilla jaloilla ei ole urheilua, niin tällöin myös sitten kelkkailu, mäkihyppy, pikaluistelu, hiihto, soutu, pyöräily ym. Välineurheilu
ei olisi urheilua, eikös juu?

Originally posted by Karpaasi85
Kyllä formuloilla ajaminen on fyysisesti todella raskasta. Pitää olla aika tollo, jos väittää ettei asia noin ole. Autossa on tosi kuuma ja jokainen käännös kovalla vauhdilla on fysiikalle piinaa. Siinä sitten pitäisi 2 tuntia ajella rataa ympäri. Kyllä siellä ratin takana pitää rautainen mies olla.

Joo, ei ne autot voita niitä kisoja. Se mies se niitä polkimia painaa ja rattia kääntää. Kovempi auto vaatii aina sisäänsä kovemman miehen.

Mulla on ollut tapana pitää työhuoneen perällä autoa, jossa on ruumis kuskin paikalla. Vielä tähän päivää mennessä auto ei ole kyennyt liikkumaan metriäkään ilman kykenevää kuskia.:kuvia: :jahas: :wanha: :david:

Kaikki urheilu on kivaa. Turhaa lajia ei olekkaan.

Moottoriurheilusta:

Tästä voidaan väitellä ikuisuus, mutta veikkaan ettei pakkiksesta löydy kovin montaa tyyppiä, jonka leuka ei painuisi rintaan kun F-1 autolla tehdään täysi jarrutus.

Itselläni on ihan normaali heikkotehoisempi ralliauto A-ryhmä n. 150-160hv. 15Km täyttä kyytiä ja syke on n. 150-170. Hiki pukkaa monestakin syystä. Autossa on nopea ohjaus-->1,8kierrosta, levittävät vanteet ym.

Esim. perustyyppi armeijan 2800 cooperilla jaksaa ajaa rallia kovaa n. 10km, sen jälkeen kierrosajat valitettavasti tippuvat, kun kunto ei riitä. Tämä on todettu ihan valtakunnallisissa kokeissa, joihin on osallistunut AKK-valmennusryhmän ralliautolijoita.

Se on ihan täyttä paskapuhetta väittää, etteikö ralliautoilu täyttäisi fyysisiltä vaatimuksiltaan urheilun määritelmää. Eri asia on halutaanko saivarrella sillä, että auto vie kuljettajaa.

Tervetuloa kokeilemaan. Turha puhua jos ei ole itsellä kokemusta. Se on ihme, että yksikään rallia tm. moottoriurheilua harrastava tyyppi ei ole sanonut, että laji ei olisi fyysisestikin raskasta. Ei tietty ole kysymys mistään maratonista, mutta on moukkamaista väittää, etteikö suoritus vaatisi fyysisiä ominaisuuksia, joita vaaditaan muussakin urheilussa.

Sitä en kiistä, etteikö ralli olisi välineurheilua. Sitä on erittäin moni perinteisempikin urheilu.

kilpa-ajo voisi sopia nimeksi paremmin.. tosin, onko kukaan nähnyt esim. huonokuntoista motocrossaria? pienempänä sitä tosissaan harrastin, ja voin kertoa ettei kyse ole todellakaan mistään mopon päällä istumisesta.

tai entä kiihytysajot? eihän siinä etes käännetä rattia! siinä on jo kova yritys pysyä tajuissaan normaalilla pulliaisella jos nitrodragsterin kyytiin hyppää..

ei taida mitään täysin turhaa lajia olla. pingiskin kehittää koordinaatiokykyä.

Käsitteitä selväksi:

Se urheilu mitä me TV:stä katselemme on ensisijaisesti viihdettä eikä urheilua. Ja TV:ssä esiintyvät urheilijat ovat meidän näkökulmastamme ensisijaisesti viihdetaiteilijoita eivätkä urheilijoita. Tästä syystä urheilijat pitäisi lähtökohtaisesti arvostaa yhtä korkealle kuin vaikka missit tai kauniit ja rohkeat.

Tosin se, että urheilu idolit innostavat ihmisiä liikkumaan, mikä on ihmisten terveyden kannalta hyvä asia, nostaa heidän arvonsa muita viihdyttäjiä korkeammalle.

---------------------

Kaikki missä itseä rasitetaan fyysisesti, ilman että sillä tekemisellä on tekijälle muuta arvoa kuin se tekeminen itse, on 100%urheilua. Mitä enemmän urheilu saa jotakin muuta arvoa, sitä enemmän sen urheilullinen arvo vähenee.

---------------------

Kilpailu ja urheilu ovat eriasioita.

Kun kestävyys juoksija juoksee treeneissä ja juoksee kilpailussa, on se molemmissa tapauksissa urheilua.

Kun kehonrakentaja keikistelee lavalla, on se kilpailua. Mutta kun hän treenaa, se on urheilua.

Kun shakin pelaaja treenaa tai pelaa turnuksessa, on se molemmissa tapauksissa kilpailua.

Formula/ralli ei ole urheilua nähnykkään. Niissä ei ratkaise kuskin fysiikka vaan auton fysiikka.
Mitä cooperin testiin tulee 2800m on sairaan vähän. Jopa minä juoksen sen verran, vaikka onkin huono kunto. Coopperissa 4000m on kova tulos.

Originally posted by jarska
Formula/ralli ei ole urheilua nähnykkään. Niissä ei ratkaise kuskin fysiikka vaan auton fysiikka.
Mitä cooperin testiin tulee 2800m on sairaan vähän. Jopa minä juoksen sen verran, vaikka onkin huono kunto. Coopperissa 4000m on kova tulos.

Sä oletkin juuri sellainen perusjätkä. Sä et jaksa ajaa ralliautolla kovaa kuin 10min, sen jälkeen sä sippaat.

Sulle siis raaliautoilu on urheilua ja kuntoilua.

Tervetuloa kokeilemaan ja lunastamaan suurisuiset juttusi.:thumbs:

Siis minkä takia pitää inhota jotain lajia?

Mun mielestä esim. Lätkä ja salibandy ovat erittäin hyviä
liikunnanmuotoja.

Ja toinen ääripää: esim. curling (jota joku täällä morkkas)
on oiva laji jossa voi myös käyttää vähän päätään.

Onko täällä todellakin noin negatiivista väkeä liikkeellä?
Vai taasko on dropiteltu tai diettailtu liikaa?!?

1. Jalkapallo - ihan perseestä.
2. Raviurheilu
3. Pesäpallo
4. Golf
5. Kaikki mukamas "extreme" lajit nykyään, ne on kuitenkin ihannössökamaa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Originally posted by tomppa82
Siis minkä takia pitää inhota jotain lajia?...

Juuri näin. :kippis1:

Luulenpa että ihmiset "vihaavat" yleensä lajeja joista heillä ei ole kovinkaan paljon omakohtaista kokemusta tai lajiin liittyy muuten joitakin ennakkoluuloja.

Aika usein näissä keskusteluissa alkaa turha kädenvääntö siitä mikä on urheilua ja mikä ei. :kuola:

Asiaan liittyen tässä on pikku lainaus:

"Lakitekstissä ja esitöissä ei ole määritelty käsitettä urheilu. Myöskään oikeustieteen parissa ei ole luotu pitävää urheilun tai urheilijan määritelmää. Valtaosassa tapauksia ja niin sanottujen suurten urheilulajien kohdalla määritelmä ei varmasti tuotakaan suurempaa ongelmaa. Kuitenkin aina on käyty keskusteluja esimerkiksi siitä lasketaanko shakki tai tikanheitto urheiluksi. Ongelmia saattaa syntyä erityisesti uusien urheilulajien kohdalla. Nykyään uusia urheilulajeja kehitellään jatkuvasti. Etenkin kaikenlaiset niin sanotut extreme- lajit lisäävät koko ajan suosiotaan. Osassa näistä uusista lajeista liikkuu vieläpä varsin suuria määriä rahaa. Monet uudet urheilulajit toimivat myöskin ilman lajiliittoja tai kattojärjestöjä ja toiminta on päällisin puolin melko ”epävirallisen” tuntuista. Ongelmia aiheuttaa se, missä vedetään raja, onko kysymyksessä oleva urheilulaji urheilua lain urheilijoiden tapaturma- ja eläketurvasta tarkoittamalla tavalla."

Lähde--> http://www.urheiluoikeudenyhdistys.fi/urheilu_ja_oikeus-lehti/2002/kimmo_suominen/

Originally posted by vvarpa
Sä oletkin juuri sellainen perusjätkä. Sä et jaksa ajaa ralliautolla kovaa kuin 10min, sen jälkeen sä sippaat.

Sulle siis raaliautoilu on urheilua ja kuntoilua.

Tervetuloa kokeilemaan ja lunastamaan suurisuiset juttusi.:thumbs:

Kun ekaks itse otat vaikka 200kg jalkakyykystä, sen jälkeen voidaan neuvotella.

Originally posted by Mariko
Mä oon miettiny ihan samaa, en ollu silmiäni uskoa kun näin tätä ekan kerran telkkarista. Täältä lähtee ääni curlingille ilman muuta, kaikkien :david: :ien ykköslajille.

Jos on kurlinki typerää katsottavaa, niin vielä typerämpää se on itse pelata! Kerran työpaikan "yhteishenki-urheilupäivä-hupijuttu-jeejee" -tapahtumassa jouduttiin sinne jäälle liukastelemaan. Huhhuh, melkein yhtä järjetöntä puuhaa kuin pesäpallo... ;)

Originally posted by iav
Jos on kurlinki typerää katsottavaa, niin vielä typerämpää se on itse pelata! Kerran työpaikan "yhteishenki-urheilupäivä-hupijuttu-jeejee" -tapahtumassa jouduttiin sinne jäälle liukastelemaan. Huhhuh, melkein yhtä järjetöntä puuhaa kuin pesäpallo... ;)

Näköjään joukossa tyhmyys tiivistyy...

Kun ekaks itse otat vaikka 200kg jalkakyykystä, sen jälkeen voidaan neuvotella.

Ai, että mikää muu kuin kyykky ei ole urheilua..?? Voi elämä noita sun juttujas...:david:

Originally posted by VilleO
Pesäpallo: Laji on kyllä niin tylsä ja perseestä, että vain suomalaiset voivat keksiä jotain tällaista. Siis vitun vittu että voisin vihata sitä, että koulussa pelattiin aina koko kevät tätä junttilajia, ja jotkut vielä olivat niin pirun innoissaan siitä.

Golf on kyllä kanssa niin ärsyttävää kermaperseiden tai wannabe-kermaperseiden pippelin venytystä. Karautetaan ensin Audilla paikalle, ne naurettavat golf vermeet päällä, ja sitten golfautolla rata läpi, jonka jälkeen klubitalolle siemailemaan hyvin ansaittua olutta ja konjakkia ja jauhetaan paskaa toisten tuloista ja leijutaan omalla autolla/talolla/purjeveneellä.

Ps. En oikeasti tiedä, eikä kiinnosta, mutta tällainen kuva minulla on golfista :rolleyes:

Pesiksessä on se ongelma. että siinä ei synny kunnon peliä, jos kaikki ei osaa pelata, sitten on kyllä kuningaslaji.

Älkää haukkuko golfia ennekuin kokeilette:curs: :curs:
Pesikselle ja golfille :worship:

Originally posted by vvarpa
Ai, että mikää muu kuin kyykky ei ole urheilua..?? Voi elämä noita sun juttujas...:david:

Harva ralli/formulakuski pärjää minulle voimassa, nopeudessa tai kestävyydessä. Pidän kyseisiä lajeja urheiluna, jos joku pärjää minulle muutama vuosi sitten tekemille testituloksille. Juoksu 5km alle 21min, juoksu 100m alle 12s ja esimerkkinä ollu jalkakyykky yli 200kg. Kyseiset tulokset tulivat vain pienellä harjoittelulla. En pitänyt itseäni edes urheilijana, koska en sitä ollut. =>rallissa/formulassa ei tarvita voimaa/nopeutta ainoastaan hieman kestävyyttä, jota tarvitaan yhtä paljon kun minä tarvitsen katsoessani TV:tä pari tuntia.

Harva ralli/formulakuski pärjää minulle voimassa, nopeudessa tai kestävyydessä. Pidän kyseisiä lajeja urheiluna, jos joku pärjää minulle muutama vuosi sitten tekemille testituloksille. Juoksu 5km alle 21min, juoksu 100m alle 12s ja esimerkkinä ollu jalkakyykky yli 200kg. Kyseiset tulokset tulivat vain pienellä harjoittelulla. En pitänyt itseäni edes urheilijana, koska en sitä ollut. =>rallissa/formulassa ei tarvita voimaa/nopeutta ainoastaan hieman kestävyyttä, jota tarvitaan yhtä paljon kun minä tarvitsen katsoessani TV:tä pari tuntia.

Annanpa minakin sinulle yhden deividin:david: deivid.

Originally posted by Fat Rat
Meinaatko siis, että alppilajit eivät ole urheilua, koska sukset kuljettavat URHEILIJAA?

Jos väität, että urheilijan kulkeminen jollakin muulla kuin omilla jaloilla ei ole urheilua, niin tällöin myös sitten kelkkailu, mäkihyppy, pikaluistelu, hiihto, soutu, pyöräily ym. Välineurheilu
ei olisi urheilua, eikös juu?

Vastaus oli oletettuakin tyhmempi. Missä välissä olen maininnut, että joillain muilla kuin omilla jaloilla kulkeminen ei kuulu urheiluun.

Enkös sanonut vain, että jos moottori kuljettaa, niin kyseessä ei ole urheilulaji. Siinä on meinaan pienehkö ero, että luisteletko luistimilla, vai viekö sinua moottori.

Tottakai se on urheilua, kun luistelija liikuttaa itseään, luistinten välityksellä. Autoa ajettaessa vain ohjataan autoa, eikö todellakaan omalla työllä liikuteta, vai väitätkö, että Kimi Räikkönen saa formulansa työnnettyä 300 km/h nopeuteen, eipä taida.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom