Unipäiväkirja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

Huppe

Iso Kingi H.
VIP
Ikä
48
Monesti on tullut sellainen deja-vu -ilmiö että olen nähnyt tänään tapahtuneesta unta viikko sitten, kukaan ei tietenkään usko sinua ja harmittaa kun ei tullut kirjattua unta ylös. Tämä on nyt se paikka jonne noita voi raapustella ylös ja sitten kaivaa searchilla ja sanoa: Mitä minä sanoin!
:lol2:

Noh, ei itselle tule mitään nyt mieleen mutta kirjaan heti seuraavan uneni ylös tänne :)
Jos jätetään sitten ne rivoimmat unet kirjaamatta, jookos?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kannattaa sitten tulla ihan heti heräämisen jälkeen kirjoittamaan. Mulla ainakin häviää suurin osa unista mielestä siinä aamukahvin aikoihin.

Muuten hyvä idea, mutta muistan kaikki dejavut vasta silloin, kun ne tapahtuu :D Nyt viime aikoina ei ole tullut paljon koettua, keväällä oli vilkkaampi vaihe.

Mistä nämä ns. enneunet tai deja vu-ilmiöt nyt johtuivatkaan taas? Niitä tulee kuitenkin aina silloin tällöin koettua. Aina kun valveilla ollessani koen ilmiön, arvaan about sekunnissa mitä seuraavaksi tulee tapahtumaan.

Kivoja tepposia nää mun aivot aiheuttaa.

Weiland sanoi:
Mistä nämä ns. enneunet tai deja vu-ilmiöt nyt johtuivatkaan taas? Niitä tulee kuitenkin aina silloin tällöin koettua. Aina kun valveilla ollessani koen ilmiön, arvaan about sekunnissa mitä seuraavaksi tulee tapahtumaan.

Kyseessä ei ole mitään yliluonnollista. Deja Vu ilmiöitä sattuu silloin, kun matrixiin tehdään muutoksia.

Monesti myös kyseessä on tilanne, jossa jokin erityinen, tai vähemmän erityinen tilanne saa aivot lyömään hetkeksi tyhjää ja luo tunteen, että tämä on tapahtunut ennenkin, tai olen nähnyt unta tästä. Vaikka ET OLE AIKAISEMMIN nähnyt. Luulet vain nähneesi ja uskot siihen.

Enneunet on asia erikseen. Unista on paljon kirjallisuutta mm. Unennäkijän käsikirja on jännä ajatuksia herättävä teos.

Meitsi näki eilen unta että tänään on ihan paskat bileet ja joku pölli mun jekut :down: Toivotaan ettei ollut enneuni..

Kyseessä ei ole mitään yliluonnollista. Deja Vu ilmiöitä sattuu silloin, kun matrixiin tehdään muutoksia.

Ensin offtopic, voi mahdotonta miten hampaita nyt naurattaa! Iso kiitos Ankeuttaja, kyllä pelastit päiväni! :hyper:

Asiaan, wikipediasta: "Tutkimusten mukaan déjà vu johtuu aivojen hetkellisesti sekaisin menneestä muistiosasta. Jos henkilö vaikkapa näkee sillan ja kokee déjà vu -ilmiön ikään kuin olisi käynyt sillan luona joskus aikaisemminkin, totuus ei välttämättä ole sen kummempi kuin että on nähnyt sillan postikortissa tai elokuvaa edeltäneessä mainoksessa ja unohtanut sen jälkeenpäin. Toisen vaihtoehdon mukaan aivoilta menee nykyisyys ja menneisyys sekaisin, ja nyt nähtävä tai koettava asia kuvitellaan nähdyksi tai koetuksi aikaisemminkin."

jep nää on hassuja, monesti oon esim. nähny unta jostain ihmisestä jota en oo pitkään aikaan nähny ja seuraavana päivänä se kävelee kadulla vastaan.

Jep, itelläkin on monesti tullut deja vu kokemus siitä että olisi nähnyt saman unessa aikaisemmin. Jänniä ja kivoja ovat. :)

Itse näin kerran unta että (inhottava) eno soitti, sitten se seuraavana päivänä soitti. Ei soittele siis kuin noin 5-10v välein.

Aloitetaanpas: Näin unta että paskoin housuuni, sänkyyn, joka paikka oli täynnä paskaa. Heräsin yöllä laskuhumalassa ja menin vessaan varuilta pyyhkimään peräpäätä, puhdas oli :lol2:
Eikös paskan näkeminen unessa tiedä rahnaa? Menisköhän kämppä kaupaks vai tulisko lottovoitto? No lähes sama asia, kumpikin käy :D

Viime yönä näin myös unta että olin jossain oudossa paikassa josta paettiin, pihalla oli mielettömän isoja sammakoita ja niiden kutua, meinasin tukehtua tuohon sammakonkutuun kun kaaduin siihen ja joku ajoi takaa... :jahas:

Nähny usein unta, jossa on esim. noussut sängystä juomaan mehua keittiöön tai käynyt paskalla. Aamulla sitten huomaa, ettei ole omistanut koko mehua ja ööh.. jotain paskomisen estävää juttua. Tuli kerran joku kolme tommosta valeheräämistä putkeen.

Unipäiväkirjaa koitin joskus pitää, muttei siitä mitään tullut. Vois ainakin kirjoittaa herätyskellon päälle vaikka tekstin "Mitä unta näit?", jotta muistais muistella heti herätessä niitä.

heps

Burn-outin aiheuttamassa psykoosissa käydessäni yhdessä vaiheessa dejavu oli kokoaikaista. Eli tiesin jatkuvasti mitä tulee tapahtumaan, tämähän siis johtuu aivojen hitaasta tiedonkäsittelystä. Eli näet asian, mutta jossain bugaa ja luulet näkeväsi sen vasta tiedostettuasi sen. Joten näin ollen ei varsinaisesti ole kyse unessa näkemästäsi asiasta. Tai mistä vitusta mä tiedän. Anyways, oli aika kurko olo kun pystyi elämään ns. tulevaisuudessa, vaikka koko ukko toimi oikeasti hitaalla. Erikoinen kokemus, tosin aiheutti hieman ongelmia. Ei tee oikeen hyvää psyykkeelle, luulla tietävänsä tulevaisuuden.

Viimeyönä näin aika pelottavaa unta. Olin entisen kotini pihalla, missä olin etsimässä erästä tuttuani. Sitten näin kun joku siellä juoksenteli, ja tuli suoraan luokse. Huomasin että tämä ei ole se jota etsin, vaan joku mielipuoli, oikein hullunkiilto silmissä. Tällä miehellä oli myös saha kädessä. Sitten se siinä irvisteli, kunnes sanoi:

"Ensi viikolla...minä tapan...presidentin!!" ja teki murhaamiseen viittaavia liikkeitä saha kädessään. Toivotaan nyt kumminkin ettei tämä uni kävisi toteen..

Miten on muuten mahdollista nähdä unta henkilöstä, jota ei ole koskaan ennen nähnyt. Onko se sitten niin että olen ehkä vilaukselta nähnyt ko henkilön näköisen miehen esim. telkkarissa ja sieltä se on jäänyt alitajuntaan jne..?

Skidinä luulin olevani erikoinen kyseisen kykyni vuoksi, kun sain näitä deja vuita useammin. Vasta vuosi sitten tajusin etten ole mikään jediritari. Nyt kyllä vituttaa.

Näin unta että olin jossain rannalla kavereiden kanssa.. sielä oli ihan vitun iso juustonköntti joka tippus sinne veteen.. toisella puolella rantaa oli vähän jäätä ja kalastelin sielä ilman matoa, eka ei meinannut tulla kalaa niin millään mutta sitten rupes tuleen ekalla vedolla sellassii läpinäkyvii särjen näkösii kaloja jotka oli aika pelottavia.. sitten mun onki tippu sinne veteen. Sit tuli kusihätä ja etin huussia, eka huussi oli sielä vähän matkan päässä rannasta vedessä, mutta kun hyppäsin sinne niin sieltä puuttui kaksi seinää ja muutenkin kaikki muut mitä huussissa pitäs olla, sitten hyppäsin takas rannalle ja sinne oli tullut joku auto jonka kyydissä oli ainakin mun äiti, en tykkää mun äitistä juuri niin ignorasin sen ja lähin meneen siihen toiseen huussiin joka oli sielä rannalla, siinä toisessakin huussissa oli jotain vikaa niin sitten tajusin että mähän oon mies niin voin kusta mihin haluan.. etinkin sitten sieltä kusipaikan ja liruttelin. Uni loppui tähän.

Nähny usein unta, jossa on esim. noussut sängystä juomaan mehua keittiöön tai käynyt paskalla. Aamulla sitten huomaa, ettei ole omistanut koko mehua ja ööh.. jotain paskomisen estävää juttua. Tuli kerran joku kolme tommosta valeheräämistä putkeen.

Unipäiväkirjaa koitin joskus pitää, muttei siitä mitään tullut. Vois ainakin kirjoittaa herätyskellon päälle vaikka tekstin "Mitä unta näit?", jotta muistais muistella heti herätessä niitä.

Mäki oon nähny tälläisiä unia, et tavallaan herään siihen et on jano/ päätä särkee->meen juomaan ja ottaan buranaa, mutta aamulla kun herään oikeesti, tajuan, etten mä missään ole käynyt, toivonut vaan käyväni. Sit joskus parikymmpisenä olin vielä enemmän aamu-uninen kuin nykyään, joskus näin unta aamulla et olin suihkussa pesemässä tukkaa. Vähänkö otti päähän, kun heräsin ja tukka olikin ihan kuiva ja likainen ja se piti "uudelleen" pestä ja tuli älytön kiire töihin!!

Viime yönä näin jotain painajaista ja heräsin siihen että yritin huutaa mutta ei tullu ääntä. Yleensä mun kaikki painajaiset päättyy näin. Ei kiva.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom