Unelma-autosi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jp-84
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tässä oma top-5:

1. Mercedes-Benz SLR
2. BMW M6
3. Mercedes-Benz SL65 AMG
4. Mercedes-Benz CL65 AMG
5. Mercedes-Benz CLS55 AMG

Itse haluaisin auton, jossa on paljon luxusta tehojen ohella. Eli mitään karua Ferraria en ostoslistalleni huolisi, jos tuollaisia rahoja olisi. Tietenkin ovat juuri nopeutta ja ajo-ominaisuuksia ajatellen tehty karuiksi.

Tällä hetkellä alla Volvo S40 2.0T Classic :jahas:

Zentic sanoi:
Huomasin vielä tän. Eli tuo 25 tarkoittaa 25mm:ä. Tuollaista laskua ei ole olemassakaan :jahas:
Höpöhöpö, olet väärässä, renkaan profiili 25 ei tarkoita että renkaan sivureunan korkeus olisi 25mm, vaan juuri tuon laskun mukaan. Se profiilimerkintä tarkoittaa renkaan kulutuspinnan leveyden ja sivureunan korkeuden suhdetta.

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Zone-sarja -42%
foobari sanoi:
Höpöhöpö, olet väärässä, renkaan profiili 25 ei tarkoita että renkaan sivureunan korkeus olisi 25mm, vaan juuri tuon laskun mukaan. Se profiilimerkintä tarkoittaa renkaan kulutuspinnan leveyden ja sivureunan korkeuden suhdetta.

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Tämähän se kylläkin on täyttä :anssi: . Ajatellaanpa sillätavalla että, jos renkaan leveys olisikin 215 ja profiili toi 25 niin oisko se renkaan sivureuna muka sitten erin kokoinen. Minusta se pysyy samana. Käykääpä kuule profiililla 50 olevan renkaan sivureuna mittaamassa niin varmastin mitta näyttää 5cm.

Zentic sanoi:
Tämähän se kylläkin on täyttä :anssi: . Ajatellaanpa sillätavalla että, jos renkaan leveys olisikin 215 ja profiili toi 25 niin oisko se renkaan sivureuna muka sitten erin kokoinen. Minusta se pysyy samana. Käykääpä kuule profiililla 50 olevan renkaan sivureuna mittaamassa niin varmastin mitta näyttää 5cm.
Itse suollat nyt sellaista :anssi: että.. Tuo profiilisuhde tarkoittaa todellakin renkaan leveyden ja korkeuden suhdetta prosentteina! Jos renkaan koko on 215/25, niin renkaan korkeus on tällöin 215mm * 0.25 =53.75mm =~5.4cm

Ts. samanprofiilisten renkaiden korkeus ei todellakaan ole vakio, vaan riippuu renkaan leveydestä.

Zentic sanoi:
Jos rengas on 215/25 niin sivureuna on jotain 53mm. Jos rengas on 215/50 niin sivureuna on jotain 107mm. Uskaltaisin väittää ettet tiedä paskaakaan tästä asiasta.

Ichiro sanoi:
Jos rengas on 215/25 niin sivureuna on jotain 53mm. Jos rengas on 215/50 niin sivureuna on jotain 107mm. Uskaltaisin väittää ettet tiedä paskaakaan tästä asiasta.

Tarkoitin vertailla 315/25 ja 215/25 sen kaavan mukaan. Näissä minun mielestä pitäisi olla saman kokoinen sivureuna. Eli se lasku kaava on perseestä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zentic sanoi:
Tarkoitin vertailla 315/25 ja 215/25 sen kaavan mukaan. Näissä minun mielestä pitäisi olla saman kokoinen sivureuna. Eli se lasku kaava on perseestä.

No niissä nyt ei vaan tasantarkkaan ole samankokoista sivureunaa. Laskukaava voi olla mielestäsi perseestä, mutta se ei tätä faktaa mihinkään muuta.

Zentic sanoi:
Haha, mee pöllö kotiis niitten "lasku kaavojes" kanssa. Ota vaikka taskulaskin ja mittanauha messiin ja mee lähimpään rengasliikkeeseen ihmettelemään ennenkuin mölyät täällä suureen ääneen.

Ainiinjoo, esim. 315/25R19 -renkaassa on 78.8mm korkea sivureuna. 215/25R19 -renkaassa sivureuna on 51.2mm korkea.

Zentic sanoi:

Oot kyllä puhunu ittes niin pussiin, että edes Houdini ei tuolta karkaisi ilman että myöntäisi olevansa väärässä. Onko se liian vaikeaa ymmärtää, että ensimmäinen numero on millimetreissä ja toinen on vain suhdeluku ilmaisemaan renkaan korkeutta? 25 ei siis tarkota millimetrejä.

Tuon em. saitin laskukaavassa ei ole mitään vikaa. Jollain on vaan nyt liian pitkät piuhat.

Zentic sanoi:

No käynkö mittaamassa noi mun 205/60-15 renkaat? Ei varmasti ole lähelläkään 60 milliä noiden sivu. Se tulee juuri siitä suhteesta eli toi esim. 60 luku on 60% leveydestä eli 123mm noissa mun kumeissa.

Myönnetään että olen ollut väärässä :nolo:. Minä olen vaan tulkinnut silmämääräisesti sivureunat samankokoisiksi mitä profiili on. Sori vaan vielä kaikille kovasti. Ei kanneta kaunaa.

Zentic sanoi:
Ei kanneta kaunaa.
No problemos... mokia sattuu kaikille, mut se on miehen merkki et ne osaa myös tarvittaessa myöntää.

:worship:

Image11.jpg
131-3111_IMG.jpg
131-3135_IMG.jpg
sbd_motorsport_british_sprint_championship_2005_0272.jpg

Ja vähän realistisempi haave:

giallo.jpg

Suositut

Back
Ylös Bottom