(Unelma-)ammattisi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Opiskelen paskanlapioij... siis sairaanhoitajaksi, kolmas vuosi menossa. Ei todellakaan ole mun ala, tais puuttua pari mutteria vintiltä kun hakupaperit tonne väsäsin. Nyt tuskittelen että hakeako poliisikouluun heti, käviskö paskaorjakoulun loppuun ja hakis vasta sitten vai kenties jotakin ihan muuta. Kunnianhimottomat konttorirotan hommat ois kans ihan jees... Mut vittu mä mitään kirjanpitoa jaksais opiskella.

Unelma-ammatti.... ois varakkaan maan diktaattori.:D

Musta tulee lääkäri. Muutama vuosi meni väärällä alalla pyöriessä ja omaa paikkaa etsiessä, mut nyt olen vihdoinkin unelma-alallani. Kannattaa muuten aina lähteä toteuttamaan omia haaveitaan, koskaan ei oo liian myöhäistä.

Unelma-ammatti liittyy varmasti jollakin tavalla liikuntaan ja terveyteen. Hain lukion jälkeen opiskelemaan liiketaloutta (terveyden ja talouden sv) mutta tajusin sittemmin, ettei se ole juuri sitä mitä haluan. Yrittäjyys kyllä kiinnostaa, tarkemmin terveys- ja liikuntapalvelujen tuottaminen. Tällä hetkellä opiskelen liikuntalääketiedettä ja ergonomiaa, tulevana keväänä haen luultavasti fysioterapeutin koulutusohjelmaan. Työskentelen tällä hetkellä kemianteollisuuden parissa, mutta tämä ei todellakaan ole tulevaisuudessa se mun juttu... Toki raha motivoi minuakin, mutta enemmän pyrin siihen, että se mitä opiskelen ja/tai teen työkseni on sellaista mitä todella haluan tehdä, että voi aamulla mennä töihin/kouluun ajatellen positiivisesti "jes taas uusi mielenkiintoinen päivä". Olen kaiketi sosiaalinen persoona ja minulla on halu auttaa ihmisiä ja olla tekemisissä ihmisten kanssa. Olen ajatellut jopa sosionomin opintoja amk:ssa, tai yliopiston puolella sosiaalitieteet kiinnostavat. Sairaanhoitajaa musta ei kuitenkaan tule, ei ei... Lyhyesti ja ytimekkäästi: fysioterapeutti, liikunnanohjaaja tai sosionomi on kolmen kärjessä. (Eikä todellakaan niitä kaikista rahakkaampia hommia :lol2: ) Unelmia saa ja pitää olla, jospa niistä joku joskus toteutuu. :)

Opiskelen toista vuotta molekyylibiologiksi, tosin lääkärin hommat houkuttais ehkä hitusen enemmän. Se hakuprosessi ja pääsykokeisiin pänttääminen on kylläkin niin tuskaista, että tiedä häntä tyydynkö sitten vaan näihin molekyyleihini.

Opiskelen ensimmäistä vuotta kauppatieteitä. Pääaineen valitsen vasta keväällä, mutta tuntuu, että kv-markkinointi tai johtaminen voisi olla mun juttu. Pidän paljon ihmisten kanssa työskentelystä, mutta haluan myös toteuttaa itseäni siinä sivussa.
Tulevaisuuden työstä ei ole vielä hajua, mutta eiköhän se tässä lähivuosina selkene.

Unelma-ammattini olisi varmaankin ratsastuksenopettaja, mutta kas kun Suomessa on hevosallalla turhan pienet piirit ja harrastuksen vaatimat sponsorit ovat tiukassa (eikä palkkakaan ole kummoinen), tuumin että hommaan kunnon ammatin ja pidän rakkaan harrastukseni.

Mä olen koulutukseltani tradenomi ja suorittanut myös kaupan esimiehen erikoisammattitutkinnon. Kaupassa olen tr-vastaavana, mutta en ole varma onko se juuri sitä mitä haluaisin. Unelma-ammatista ei ole tietoakaan.

Personal traineri, jonka pohjana fysioterapeutin ja liikunnanohjaajan vakka :D. Sitten tietysti välissä kaikkea kuntosalinohjaajan yms. koulutuksia. Musta ei ikinä voisi tulla mitään konttorirottaa (anteeksi vain :) ), sillä mä tulisin hulluksi jos pitäisi tyyliin 8h istua päätteen äärellä.

Nyt keväällä haen fysioterapeutiksi joko Rovaniemelle tai Ouluun. Sitten jos valmistun, niin olen parisen vuotta työelämässä ja sitten haen taas opsikelemaan ja tällä kertaa liikunnanohjaajaksi. Enää pitäisi tosiaan päästä opiskelemaan ja sitä ennen saada lakki päähän ja todistus kouraan :D.

Opiskelen oikeustieteitä ja vaikka opinnot varsin alussa vielä ovatkin, on suuntautuminen ylitse muiden löytynyt: kansainvälinen oikeus. Haaveena ihmisoikeusjuristin ura jossain kansainvälisessä organisaatiossa. Ei tällaisesta sisäisestä humanistista yritysjuristiksi olisi :) Saa nähdä mihin elämä vie. Liikunta-alaakin pohdin, mutta ehkä nämä touhut on parempi säilyttää vain rakkaana harrastuksena.

Oih, ihana threadi!:)

Unelma-ammattini..Hmm. Ehdoton unelma-ammattini on pienestä asti ollut hävittäjälentäjä! En voisi kuvitellakkaan mitään ihanampaa kuin taivaankannella sujahtelu huippunopean hävittäjän ohjaimissa! Ooh..Unelmani ei vaan tosin ole kovin realistinen, tuskin tulen koskaan olemaan hävittäjälentäjä. Mutta haaveita saa, ja pitääkin olla:)

Tällä hetkellä kouluttaudun urheiluhierojaksi, se osoittautui mukavaksi ja kiinnostavaksi hommaksi. Voisinkin sanoa, että elän jo unelmaani:) Erityisesti anatomia ja fysiologia kiinnostaa, voisin alkaa vaikka tutkijaksi. Asiakkaiden hierontakin on mukavaa hommaa, mutta ehkä en kuitenkaan ole ihan täysin asiakaspalveluihminen. Anatomian lisäopiskelut kiinnostavat kyllä lisää, keväällä haen fysioterapiaa lukemaan Kuopion suuntaan. Pääsykokeisiin pääsy on ainakin varmaa, sen jälkeen se onkin sitten ihan itsestä kiinni. Myös naprapaatin ja kiropraktikon hommat kiinnostavat erityisen paljon, naprapaatin koulutusohjelmaan yritän myös pyrkiä keväällä. Naprapaatti voisikin olla yksi unelma-ammateistani.

Vielä yksi ala kiinnostaa suuresti, nimittäin hevos-ja ratsastus ala. Hevoshierojaksi aijon joka tapauksessa käydä itseni vielä lukemassa, mutta ratsastuksenopettaja on ammattina ehdoton unelma, jo pienestä asti.

Saa nähdä miten ehdin kouluttautua näihin kaikkiin, mutta nuorihan minä vielä olen! Unelmia ja suunnitelmia on kuitenkin hyvä olla useampia, jos yksi suunnitelma "pettää", niin ei jää ihan tyhjän päälle. Sen kuitenkin tiedän, että semmoista ammattia en hanki, missä en ole onnellinen ja tyytyväinen, vaan kaiken tekemisen pitää tulla "sydämestä"! :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Peruskoulun yläasteella pyörin kielten opettajana, jo 19:ttä vuotta. Kyllä tämä miun kutsumukseni on, mutta jos kerran unelmansa saa julkistaa, niin se taas liittyisi urheiluun. Kenpä ties ammattiurheilija olisi se ehdoton unelma, lajia en vaan tiedä. Toinen olisi kai valmentaja, vaan kun sitä hommaa tehdään Suomessa nälkäpalkalla

Ompas vaikea kysymys tämä unelma-ammatti. Alunperin halusin ja opiskelin molekyylibiologiksi/ perinnöllisyystieteilijäksi, mutta kolmen vuoden jälkeen vaihdoin alaa. Päätin etten pidä siitä niin paljon että suostuisin yliopiston naurettaviin työsuhteisiin ja palkkoihin plus että olisin valmistunut melko varmasti työttömäksi tohtoriksi. Vaihdoin farmasialle ja ens keväänä on kädessä farmaseutin paperit. Mutta onko tämäkään työ jota jaksaisin tehdä vuosikymmeniä? Hmm, ainakin pitää vaihtaa työpaikkaa ensin (mahdollisimman pian pois tuolta nykyiseltä hullujenhuoneelta). En välttämättä tee mitää tiettyä työtä loppuelämääni, vaihtelu virkistää :)

Jos raha-asioista ei tarttis välittää, voisin alkaa kirjailijaksi, ostaa hevosen tai vaikkapa viinitilan Ranskasta! Ehkä kieltä vois opiskella vähän ensin... :D

Kansainvälinen juristi julkisella puolella jossain kansainvälisessä instituutiossa. Ei enää niin kauaa kun on opinnot ohi. Toisin kun Narayan, ihmisoikeudet eivät ole mulla mitenkään pääpainossa. Enemmänkin kansainvälisten konfliktien setvimistä lain puitteissa, tai sitten Euroopan yhtenäistämisen eteen voisi tehdä töitä jollain tapaa. Työpaikkaa on jo, tästä vaan sitten rakentamaan. Ihan hyvällä mallilla jo siis :)

Kun Naene otit tuon juristin esiin, niin tulipa mieleen, että olis aika hienoa olla juristi. Mä seuraan telkkaristakin aina kaikki "juristi-sarjat" sun muut vastaavat. Mut mä en taida olla tarpeeksi hyvä/nokkela puhumaan ja miettimään juttuja, että musta olis siihen hommaan.. :rolleyes:

Valmistun diplomi-insinööriksi neljän vuoden opiskelujen jälkeen ensi kesänä/alkusyksystä. Pääaineena on tiedonhallinta. Voi olla, että jatkan suoraan jatko-opintoihin.. mikäli pääsen yhteen tutkimusprojektiin. Just nyt tutkijan työ voisi olla mielenkiintoinen siksi, että uskon tarvitsevani lisää kypsyyttä ennenkuin lähden suoraan työelämään.

Jos rahasta ei olisi väliä, haluaisin olla huonekalujen entisöijä. Olisi ihana saada vanhasta romusta uudistettu, näyttävä huonekalu. Käsillä tekeminen on mulle mieluisaa ja muukin vastaava ammatti vois olla kiva.

Veikkaisin kuitenkin, että pidättäydyn tuolla yritysmaailmassa. Taloudellinen toimeentulo on mulle tärkeää. Haluan olla sellaisessa asemassa, että joka penniä ei tarvitse venyttää. Aiemmin haaveilin henkilöstöpuolen hommista, mutta nyt en enää tiedä, kun irtisanomiset näyttävät vievän sen 90% HR-työntekijöiden työajasta. :eek: Eniten just nyt kiehtois yritys, jossa saisi olla tekemisissä sekä oman alan, että hyvinvoinnin kanssa. Vaikkapa Polar Electro tai joku vastaava voisi olla hyvinkin kiinnostava.

Metri sanoi:
Toinen olisi kai valmentaja, vaan kun sitä hommaa tehdään Suomessa nälkäpalkalla

Verrattuna mihin? Riippuu paljolti lajista. Kannattaa aloittaa jo nuorena laji, jonka osaajia on Suomessa suht vähän. Isona kouluttaa itsenä valmentajaksi, ja palkka juoksee.. ;) ;)
Totta on, että Kanadassa omalla lajillanikin (valmentajana) tienaisi VIELÄKIN enemmän..

Sinttu sanoi:
Oih, ihana threadi!:)

Hevoshierojaksi aijon joka tapauksessa käydä itseni vielä lukemassa, mutta ratsastuksenopettaja on ammattina ehdoton unelma, jo pienestä asti.

Osaatko kertoa enemmän tuosta hevoshierojan alasta? Mullahan on urheiluhierojan koulutus, ja kiinnostaisi myös tuo hevoshieroja, niitähän on ilmeisesti suomessa melko vähän ja hevosten kanssa olen kymmenisen vuotta touhunnut. Ypäjän sivuilta yritin katsoa, mutta en mitään löytänyt. Onko tietoa mitä missä milloin tai mistä sitä tietoa saisi?

sorry:offtopic:

Francine sanoi:
Jos raha-asioista ei tarttis välittää, voisin alkaa kirjailijaksi, ostaa hevosen tai vaikkapa viinitilan Ranskasta! Ehkä kieltä vois opiskella vähän ensin... :D

Hevonen paatyis mulla lautaselle ja viinitilakin olisi ehdottimasti Italiassa. Vuoden kuitenkin "viinien keskella" asuneena, mulla on tuosta kuvitelmasta se romantiikka kaukana. On nimittain pirun raskasta hommaa, ihan sivustakin seurattuna. Tosin aika kultaa muistot ja loppujen lopuksi onhan sita satoa kuitenkin sitten mukava testailla:) . Taica tervetuloa punttimimmeihin;)

Aikoinaan minusta olisi ollut hienoa omistaa kuntokeskus tai vastaava, mutta nyt tuntuu etta on siitakin hommasta nokka aika taynna. Parempi pitaa liikuntaan liittyvat asiat ihan harrastuksena.

Tykkaan olla ihmisten kanssa tekemisissa ja asiakaspalvelu on minulle aika luontaista. Opiskelen sos-ja terveysalaa, mutta en vain jaksa sairaita ihmisia paivasta toiseen. Haaveenani on viela kayttaa kielitaitoani hyvaksi ammatissani, joten matkailuala kuulostaa korvissani erittain kiehtovalta. Tuo toive on nyt onneksi toteutumassa.

Unelma-ammatti... Mulla se mieli vaihtuu päivittäin :) . Kuiteskin ensi jouluna (2006) valmistun sosionomiksi, mutta ikuinen haave on olla joskus liikunnanopettaja. Se olisi mahtavaa!!!:rock:

Zone-sarja -42%
Tähtityttö sanoi:
Osaatko kertoa enemmän tuosta hevoshierojan alasta? Mullahan on urheiluhierojan koulutus, ja kiinnostaisi myös tuo hevoshieroja, niitähän on ilmeisesti suomessa melko vähän ja hevosten kanssa olen kymmenisen vuotta touhunnut. Ypäjän sivuilta yritin katsoa, mutta en mitään löytänyt. Onko tietoa mitä missä milloin tai mistä sitä tietoa saisi?

sorry:offtopic:

Tampereen Urheiluhierojakoulussa voi kouluttautua hevoshierojaksi, tosin maksaa lähemmäs 4000 e http://www.tu.fi. Mun entistä hevosta kävi hieromassa muutama eri ihminen, hinnat vaihteli 10 eurosta (opiskelija) 35 e/tunti (fysioterapiaan erikoistunut, antoi myös sähköhoitoa). Tiedä sitten miten tuolla eläisi, sivutyönä saattaisi olla ihan mukava...

Latest posts

Back
Ylös Bottom